تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۱
کد مطلب : ۱۷۶۲۰۵

لغو جلسه‌ای در دانشگاه آزاد یاسوج

۰
کبنا ؛


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج گفت: برای اولین بار است در طول تاریخ دانشگاه آزاد یاسوج برنامه کاملا فرهنگی، اجتماعی و حقوقی مستقیما از طرف هیئت رئیسه دانشگاه آن هم هنگام شروع برنامه لفو می شود.
 
سید امین کشاورز مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج  با بیان اینکه: برنامه ما برنامه ای بصیرتی، فرهنگی و اجتماعی بود، گفت: از هفته گذشته با دفتر فرهنگ رایزنی های مستمر و مداومی برای برگزاری برنامه انجام شده بود، و روال معمول دانشگاه براساس تقسیم کار شورای فرهنگی، بر این بوده که نشست های فرهنگی در حوزه دفتر فرهنگ تعریف می شوند و برای انجام چنین برنامه های هماهنگی با دفتر فرهنگ کافی بود.
کشاورز اظهار داشت: در این برنامه برخلاف توافقات قبلی، طی تماسی و به صورت ناگهانی از ما خواستند که برنامه را لغو کنیم در حالیکه بالغ بر ۳۰۰ دانشجو در سالن و راهروهای دانشگاه حاضر و سخنران در دانشگاه حضور یافته بود .
وی با اشاره به اینکه تا کنون در این دانشگاه روند اجرای برنامه ها به این شکل بود که برنامه های مرتبط با مسائل فرهنگی و اجتماعی زیر نظر دفتر فرهنگ دانشگاه و برنامه های مربوط به مسائل سیاسی زیر نظر هیئت نظارت سه نفره تایید و برگزار می شد، گفت: اما به نظر می رسد هیئت رئیسه دانشگاه و شخص رئیس دانشگاه به دلایل نامعلومی و بهانه های نامربوطی برای  برگزار چنین برنامه هایی مانع تراشی می نماید .
کشاورز با بیان اینکه در طی چند سال گذشته یک برنامه فرهنگی- اجتماعی در این دانشگاه لغو نشده بود، افزود: نمی دانیم ریاست دانشگاه با کدام بخش برنامه مشکل داشتند، برنامه؛ بررسی جنبه های فرهنگی، اجتماعی و حقوقی رای دادگاه آمریکا برای توقیف دارایی های ایران و گرامی داشت سالروز شکست آمریکا در طبس بود، انتظار داریم همان اندازه که ریاست دانشگاه بر لغو برنامه اصرار دارد، با صراحت بیان کند که کدام قسمت برنامه جز خطوط قرمز ابلاغی سازمان مرکزی دانشگاه بود، موضوع توقیف و غارت دارایی ها و یا حادثه طبس و یا کلا انتقاد از کدخدا جز خطوط قرمز سازمان مرکزی است چرا ایشان همواره از فشار سازمان مرکزی برای لغو برنامه ها سخن می گوید .
عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان با بیان اینکه دانستن، مطالبه گری و دانش افزایی  بصیرتی و آگاهی از مسایل روز حق مسلم دانشجوست گفت:  تعطیلی برنامه هایی دانشجویی باعث رکود فضای دانشگاه و نارضایتی دانشجویان می شود و در این برنامه چون از طرف بسیج برنامه ریزی شده بود، دانشجویان از طیف های مختلف علی رغم تعداد قابل توجه، با خویشتنداری سالن همایش را ترک کردند و اعتراض خود را با سکوت های سنگین بیان نمودند، اما صبر و خویشتنداری دانشجویان بالاخره ظرفیتی دارد و امیدواریم تا قبل از اینکه صبر دانشجویان به سر آید ریاست دانشگاه در این خصوص تدبیر مناسب تری اتخاذ کند .
کشاورز با بیان اینکه متاسفانه افردای در اطراف ریاست دانشگاه حضور دارند که به وی خط می دهند و مانع اجرای برنامه های تشکل های انقلابی می شوند، افزود: شکی وجود ندارد که چنین اقداماتی نه تنها تشکل های انقلابی را دلسرد نخواهد کرد، بلکه ما را مصمم تر می کند تا برنامه های خود را با توان بیشتری پیش ببریم.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج در پایان گفت: ما از مجاری قانونی پیگیر برنامه های آتی خود خواهیم بود و نخواهیم گذاشت افراد منفعت طلب با بدعت ها و بهانه های اشتباه دانشجویان انقلابی را به حاشیه ببرند. و منتظر پاسخ روشن مسئولان در این خصوص هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1