تاریخ انتشار
جمعه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب : ۱۷۵۸۱۲

توزیع ۳۲ دستگاه آمبولانس در سطح استان/ راه‌اندازی مرکز پیشرفته M.R.I گچساران / برگزاری همایش پیاده‌روی بمناسبت هفته سلامت

۱۶
۰
کبنا ؛خبرهای هفته سلامت کهگیلویه و بویراحمد /
مرکز پیشرفته M.R.I گچساران راه‌اندازی می‌شود
مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: مرکز پیشرفته M.R.I گچساران پس‌فردا ۵ اردیبهشت‌ماه با اعتباری ۶۰ میلیارد ریالی راه‌اندازی می‌شود.
ستار اسدپور طی سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به فرا رسیدن هفته سلامت و شعار امسال جهانی «غلبه بر دیابت» اظهار کرد: سازمان بهداشت جهانی هر سال در راستای اهمیت موضوع امنیت و سلامتی جامعه شعارهایی کلیدی را به عنوان هفته سلامت نامگذاری کرده که شعار امسال در راستای مبارزه با بیماری خطرناک دیابت بوده است.
وی در ادامه با اشاره به عملکرد شبکه بهداشت و درمان گچساران طی سال گذشته افزود: شبکه بهداشت و درمان گچساران طی سال گذشته در راستای افزایش خدمات بهداشتی و پزشکی این شهرستان گام‌های زیادی برداشته است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران تصریح کرد: در همین راستا پیگیری راه‌اندازی مرکز M.R.I پیشرفته گچساران در دستور کار قرار گرفت که این مرکز با اعتباری افزون بر ۶۰ میلیارد ریال پس‌فردا ۵ اردیبهشت‌ماه راه‌اندازی و به بهره‌برداری می‌رسد.
اسدپور عنوان کرد: طی سال گذشته ۶ پایگاه جدید بهداشتی و درمانی در مناطق حاشیه شهر از جمله محله سادات، شهرک گلستان، شهرک فرهنگیان، شهرک خلیج فارس، سه‌راهی و رزمندگان ایجاد شده است.
وی از احداث ساختمان جدید مرکز بهداشتی و درمانی شماره ۲ شهری زنده‌یاد «شکیبایی» خبر داد و گفت: این مرکز نیز با اعتباری افزون بر ۹ میلیارد ریال ساخته شده که طی هفته سلامت به بهره‌برداری می‌رسد.
قطع عضو و نارسایی کلیوی از عوارض بیماری دیابت است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از هر ۱۰۰ نفر افراد بالای ۳۰ سال در استان هفت نفر به دیابت مبتلا است، گفت: قطع عضو و نارسایی کلیوی از عوارض مهم دیابت است.
رضا چمن پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج در سخنانی با اشاره به آغاز هفته سلامت گفت: در سال‌های اخیر تلاش‌های فراوانی در زمینه مسائل بهداشت، درمان و سلامت کشور و استان انجام شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به توجه ویژه دولت یازدهم به مقوله مهم سلامت افزود: اجرای طرح تحول سلامت یکی از اقدامات خوب و قابل تقدیر وزارت بهداشت در دو سال اخیر است که با اجرای این طرح پدیده زیرمیزی و دریافت مبالغ نامتعارف از بین رفت.
وی با بیان اینکه با اجرای این طرح بخشی از مشکلات بهداشتی و درمانی استان حل شد اما هنوز در آغاز راه هستیم، گفت: در دو سال اجرای این طرح ۱۳۰ پزشک متخصص و فوق‌تخصص در رشته‌های مختلف جذب شدند و ۱۵۰ هزار نفر بیمار بستری شده در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد از خدمات طرح تحول سلامت بهره‌مند شدند.
این مسئول تصریح کرد: با اجرای این طرح میزان پرداختی از جیب افراد بستری شده در بیمارستان‌های استان ۶ درصد بوده این در حالی است که قبلا بیش از ۶۰ درصد هزینه‌ها توسط خود افراد پرداخت می‌شد.
چمن با بیان اینکه مسئولان حوزه بهداشت و درمان همچنان پیگیر رفع مشکلات این حوزه هستند، رایگان شدن زایمان در بیمارستان را از دیگر برنامه‌های موفق این طرح دانست و تصریح کرد: انجام ۱۵ هزار زایمان طبیعی و رایگان در بیمارستان‌ها، ساخت ۷۵ خانه بهداشت و درمان و افزایش سرانه درمان روستائیان از ۴۶ هزار به ۸۶ هزار تومان همه از برنامه‌های خوب این طرح در استان است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: توسعه مراکز فوریت‌های پزشکی و اضافه شدن بیش از ۷ واحد فوریت‌های پزشکی بین جاده‌ای و توزیع ۳۲ دستگاه آمبولانس در بین مراکز و فوریت‌های پزشکی از اقدامات انجام شده طی دو سال اخیر است.
وی از خرید و راه‌اندازی دومین دستگاه سی.تی.اسکن برای مرکز استان با اعتبار ۲ میلیارد تومان خبر داد و افزود: دو دستگاه ام.آر.آی برای بیمارستان گچساران و دهدشت خریداری شده که دستگاه گچساران آماده بهره‌برداری و دستگاه بیمارستان دهدشت آماده نصب است.
این مسئول در ادامه با اشاره به شعار سازمان جهانی بهداشت در سال جاری گفت: غلبه بر دیابت شعار سازمان جهانی بهداشت است و در هفته سلامت که از اول اردیبهشت آغاز و هفتم این ماه به پایان می‌رسد اقدامات لازم برای تحقق شعار سال انجام می‌شود.
چمن با بیان اینکه دیابت عوارض زیادی دارد و بیماری پر هزینه‌ای است، افزود: ۵ میلیون نفر در کشور به دیابت مبتلا هستند و در استان کهگیلویه و بویراحمد از هر ۱۰۰ نفر افراد بالای ۳۰ سال ۷ نفر به دیابت مبتلا هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بر توجه جدی به مسائل مراقبتی برای جلوگیری از بیماری دیابت تأکید کرد و یادآور شد: رعایت سبک زندگی سالم، اصلاح عادات غذایی نادرست، پرهیز از کم‌تحرکی و جلوگیری از اضافه وزن همه از عوامل جلوگیری از ابتلا به دیابت است.
وی با بیان اینکه داشتن تحرک و ورزش در کاهش ابتلا به دیابت مؤثر است، خاطرنشان کرد: این بیماری دارای عوارض زیادی است که قطع عضو و نارسایی کلیوی از عوارض مهم آن است.
پیاده‌روی گچسارانی‌ها به مناسبت هفته سلامت برگزار شد
امروز پیاده‌روی گچسارانی‌ها با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان به مناسبت هفته سلامت برگزار شد.
صبح امروز و به مناسبت هفته سلامت پیاده‌روی بزرگ خانوادگی اقشار مختلف مردم و مسئولان گچسارانی برگزار شد.
این پیاده‌روی از محل پارک دوستی گچساران تا محل اداره شبکه بهداشت و درمان این شهرستان به مسافتی افزون بر یک‌کیلومتر برگزار شد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران در انتهای این پیاده‎روی با اشاره به اهمیت ورزش و پیاده‌روی در مبارزه با برخی بیماری‌ها از جمله چاقی و دیابت اظهار کرد: امروزه چاقی و دیابت از بیماری‌های خطرناک و تهدیدکننده سلامتی جامعه به شمار می‌رود به گونه‌ای که امسال شعار جهانی سازمان بهداشت نیز غلبه بر دیابت نامگذاری شده است.
ستار اسدپور افزود: تحرک و فعالیت‌های فیزیکی می‌تواند گام مهمی در راستای کاهش چاقی در نتیجه برخی بیماری‌ها از جمله دیابت باشد.
وی استفاده از سبزیجات و مواد غذایی فیبردار را از دیگر راه‌های مبارزه با دیابت عنوان کرد و گفت: دیابت سن و جنسیت نمی‌شناسد و این بیماری در هر گروه سنی از جمله کودکان امکان بروز دارد.
اسدپور رعایت رژیم غذایی در دوران بارداری زنان را از جمله اصول مهم در جلوگیری از ابتلای کودکان به دیابت عنوان کرد و افزود: رژیم غذایی مناسب می‌تواند از ابتلای مادر و نوزاد به دیابت جلوگیری کند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران با اشاره به برخی برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته سلامت گچساران گفت: برپایی چادرهای سلامت در مناطق پرتردد گچساران، اعزام پزشکان و نیروهای شبکه بهداشت به مناطق محروم و دورافتاده، برپایی ایستگاه‌های سلامت در برخی نقاط از جمله مصلای نماز جمعه و سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه همچنین برپایی برخی کلاس‌های آموزشی در راستای نامگذاری شعار جهانی با عنوان «غلبه بر دیابت» را از جمله برنامه‌های امسال شبکه بهداشت و درمان گچساران است.
گفتنی است در پایان این پیاده‌روی خانوادگی جوائز نفیسی به قید قرعه به ۲۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان اهدا شد.
همایش پیاده‌روی خانوادگی در شهرهای استان کهگیلویه‌وبویراحمد برگزار شد
در سومین روز از هفته سلامت، همایش پیاده‌روی خانوادگی در شهرهای مختلف کهگیلویه‌وبویراحمد برگزار شد.
به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، صبح امروز در سومین روز از هفته سلامت در سومین روز از هفته سلامت که با نام فعالیت بدنی و ورزش نامگذاری شده بود، همایش پیاده‌روی خانوادگی با شرکت گروه‌های مختلف مردم در شهر یاسوج برگزار شد.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد در این همایش، گفت: شعار امسال هفته سلامت «غلبه بر دیابت» نامگذاری شده که باید این شعار را در عمل نیز پیاده‌سازی کنیم.
محمدرضا محمدی با بیان اینکه سیمای سلامت در دنیا و کشور تغییر کرده و بیماری‌های واگیر به سمت بیماری‌های غیر واگیر تغییر جهت داده است، افزود: بیماری دیابت یکی از مهم‌ترین بیماری‌های غیرواگیردار و از چالش برانگیزترین مشکلات بهداشتی فراروی جامعه است.
وی با اشاره به اینکه هرساله چندین هزار میلیار ریال صرف بیماری‌های دیابت و فشارخون می‌شود، بیان کرد: با رعایت اصول بهداشتی می‌توان این هزینه را صرف ساخت و ساز و دیگر نیازهای جامعه کرد.
محمدی عنوان کرد: دیابت در نتیجه تغییر سبک زندگی افزایش یافت یعنی زمانی که از زندگی سنتی به زندگی صنعتی روی آوردیم، بیماریهایی مانند دیابت و فشارخون نیز بیشتر شد.
وی با اشاره به اینکه در شهرستان بویراحمد بیش از ۴ هزار نفر مبتلا به دیابت هستند، ادامه داد: استفاده از فست فود به جای غذاهای سنتی در این شهرستان یکی از عواملی است که منجر به افزایش دیابت شده است.
رئیس مرکز بهداشت بویراحمد با اشاره به علائم بیماری دیابت، ابراز کرد: افزایش میزان قند خون سبب گیجی، سستی و بی‌حالی، احساس تشنگی شدید، خستگی و تنگی نفس شده و همچنین در بعضی موارد با اغماء همراه است که در صورت عدم درمان ممکن است منجر به مرگ فرد شود.
وی گفت: تغذیه مناسب، استفاده از گوشت سفید مانند ماهی به جای گوشت قرمز، استفاده از غذاهای آب پز، استفاده از میوه‌های تازه و سبزیجات، ورزش و پیاده‌روی در طول روز، عدم استفاده از قند همراه چای و دیگر مایعات و همچنین کنترل استرس، از مهم‌ترین عوامل در پیشگیری از دیابت هستند.
همایش پیاده‌روی خانوادگی در کهگیلویه برگزار شد
به مناسبت هفته سلامت همایش پیاده‌روی خانوادگی در شهرستان کهگیلویه برگزار شد.
صبح امروز به مناسبت هفته سلامت همایش پیاده‌روی خانوادگی از جلوی استادیوم آزادی دهدشت تا تپه نورالشهدا برگزار شد.
صبح امروز همایش پیاده‌روی خانوادگی با حضور اقشار مختلف مردم از جلوی استادیوم آزادی دهدشت آغاز و مسیر را به سمت میدان مرکزی و خیابان شریعتی طی کردند و با گردهمایی در تپه نورالشهدا مراسم اختتامیه برگزار شد.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کهگیلویه در حاشیه این برنامه اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش ایجاد نشاط و شادابی و توسعه فرهنگ ورزش همگانی است.
مسعود تقوی نژاد با بیان اینکه ورزش کردن برای افزایش توان، آمادگی جسمانی و سلامت روحی و جسمی ضروری است، عنوان کرد: برنامه‌ریزی‌ها باید به نحوی باشد که فعالیت‌های ورزشی در کمترین زمان و با بهره‌گیری از حداقل امکانات موجود انجام شود.
تقوی نژاد با بیان اینکه خانواده‌ها باید همواره به سلامت توجه داشته و از ورزش‌های همگانی غافل نشوند، بیان کرد: مشارکت و همکاری دستگاه‌های اجرایی در راستای توسعه ورزش همگانی و بستر‌سازی لازم برای ارتقای توسعه سلامت جسمی و روحی مردم نقش به سزایی دارد.
وی با اشاره به لزوم نهادینه شدن فرهنگ ورزش در خانواده‌ها، تصریح کرد: زندگی شهرنشینی نیاز به ورزش همگانی برای خانواده‌ها را ضروری می‌کند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه شعا این همایش را غلبه بر دیابت عنوان کرد و گفت: پر خوری، پر نوشی، پر ادراری، خستگی زودرس، تاری دید از نشانه‌های دیابت هستند.
سید غفار شفایی با بیان اینکه همه افراد بالای ۴۵ سال باید سالیانه قند خون خود را چک کنند، افزود: کسانی که بیماری‌هایی مانند چربی خون، فشار خون و ... دارند باید زودتر از ۳۰ سالگی قند خون خود را چک نمایند.
وی چاقی و افزایش وزن را مهمترین عامل دیابت خواند و تصریح کرد: رژیم غذایی مناسب، کم کردن نشاسته و برنج و افزایش استفاده از میوه و سبزیجات در رژیم غذایی سبب کاهش ابتلا به دیابت می‌شود.
این همایش با همکاری هیئت همگانی اداره ورزش و جوانان، شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه برگزار شد.
هفته سلامت در باشت
رئیس شبکه بهداشت و درمان باشت عملکرد خادمان سلامت شهرستان باشت در سومین روز هفته سلامت را تشریح کرد.
کریم رضایی گفت: همایش پیاده روی در مسیر تپه نورالشهدا باحضور شهروندان و همکاران، غبارروبی از مزار شهدای زنده نام تپه نورالشهدا، سخنرانی مدیر شبکه و تشریح عوامل مرگ و میر و خودمراقبتی، تجلیل از ورزشکاران حاضر در همایش پیاده روی که نام «علی» داشتند، پایش مرکز سلامت شهیدبهشتی و اورژانس۱۱۵ جاده‌ای باشت، حضور در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه، برپایی چادر سلامت در مکان نماز جمعه و غربالگری مردم از نظر دیابت و فشارخون و انجام مشاوره‌های بهداشتی و اهداء جوایز به ورزشکاران حاضر در پیاده روی از مهم‌ترین برنامه‌های خادمان سلامت باشت در سومین روز هفته سلامت بود.
عملکرد خادمان سلامت باشت در سومین روز هفته سلامت+تصاویر
عملکرد خادمان سلامت باشت در سومین روز هفته سلامت+تصاویر
عملکرد خادمان سلامت باشت در سومین روز هفته سلامت+تصاویر
عملکرد خادمان سلامت باشت در سومین روز هفته سلامت+تصاویر
عملکرد خادمان سلامت باشت در سومین روز هفته سلامت+تصاویر
==========================================
نام شما

آدرس ايميل شما

پاکنژاد
Iran, Islamic Republic of
دکتر چمن امروز عالی صحبت کرد. و واقعا گزارش امیدوار کننده و جالبی از سلامت ارایه داد. این شخصیت های علمی حضورشون باعتث غنای مراسم سیاسی عبادی نماز جمعه می شود.
Iran, Islamic Republic of
علوم پزشکی گل سر سبد ادارات
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
واقعا در بهداشت و درمان استان انقلاب شده است.خسته نباشید و خدا قوت میگوییم.
دنا
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر ۳۲آمبولانس کجاهستند اگر لطف کنید یکی از این ۳۲ آمبولانس را به کدام شهرستان دادی می خواهم ازشون عکس بگیرم تا مردم ببینند تعجب میکنم
هموظن
Iran, Islamic Republic of
پایگاههای سلامت کار جالبی بود
Iran, Islamic Republic of
کاش سایر دستگاههای استان هم به فعالی و پرتلاشی علوم پزشکی استان می بودند.
Iran, Islamic Republic of
انشالله که رئیس دانشگاه به همین زودیها تغییر یابد و فرد توانمند که بتواند مشکلات مردم را برطرف نماید جایگزین شود
احمد.ج
Iran, Islamic Republic of
شرط می بندم اگر نظرسنجی بشه غیر از یکی دوتا آدم مریض احوال صد درصد همکاران شایستگی و مدیریت بی نظیر آقای دکتر چمن را تحسین می کنند. درود بر دکتر چمن عزیز
حمید
Iran, Islamic Republic of
بعید می دونم که کسی از علوم پزشکی شناخت داشته باشه و با انصاف باشه و از برادر دانشمند دکتر چمن عزیز بخاطر اینهمه خدمات ارزنده تشکر نکنه. خداوند پشت و پناهت که بهداشت و درمان استان را سر و سامان دادی اساسی. انشاالله که لااقل تا ده سال دیگر شما سکاندار باشی تا مردم به آنچه می خواهند در سلامت برسند.
یازهرا
Iran, Islamic Republic of
استا د زارع نمایند محترم بویراحمد دنا بپرسید چند تا از این آمبولانس ها را رئیس دانشگاه به گچساران داده به خاطر تاج ب بخت به ما مردم استان
Iran, Islamic Republic of
آدم خواب شده را میشود بیدار کرد اما کسی که خودش را به خواب زده است هرگز بیدار نمیشود ، اینهمه آمبولانس در سطح استان توزیع شده خب برو عکس بگیر جناب دنا، حیف اسم دناکه برخودگذاشتی!!!!
کارمند اداری مالی
Iran, Islamic Republic of
امنیت روانی و اداری که در دوران مدیریت این دوسه سال اخیر دردانشگاه علوم پزشکی حاکم شده است بسیاربی نظیر است ، گاهی هم البته مشکلاتی هست که اشکال از ما کارمندان قانون گریز است که امیدواریم برطرف شود
کارشناس فوریت های پزشکی
Iran, Islamic Republic of
اون دوستی که گفته آمبولانسها کجاست. تشریف بیاورید پیش آقای پورانفرد مدیر فوریت های پزشکی تا اطلاعات دقیق به شما بدهدنوع و مدل و تجهیزات اونها را هم به شما خواهد گفت تازه دکتر چمن بیشترش را هم نگفته جهت اطلاعتون قراره ۱۲ تا آمبولانس دیگه هم به زودی بیارن. درود بر صداقت و شجاعت دکتر چمن
از دهدشت
Iran, Islamic Republic of
خداوند به این مدیر کل پر تلاش و خستگی ناپذیر توفیق بدهد دو تا از همین امبولانسها را به دهدشت دادند و یکی هم به شهرستان لنده دعای خیر مردم بدرقه راهتان باد.
Iran, Islamic Republic of
احسنت براین تلاش
کارشناس درمان
Iran, Islamic Republic of
در پاسخ کامنت شماره ۴ قبلا سایتهای خبری استان تصاویر همه آمبولانسهای جدید خریداری شده را در گزارش خبری درج نمودند و حالا هم در مراکز شهرستانها موجود هستند اتفاقا از این آمبولانسهای جدیدی هستند عکسشان هم دیدن دارد.
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1