تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب : ۱۷۵۶۵۹

رضا چمن: دیگر غم دل به دل نمی‌باید گفت

۱۲
۵
کبنا ؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه باورم این است که استان در حال توسعه است، گفت: اما وقتی کار بر مدار علمی مدیریت نشود و معیارهای ارزیابی شاخص‌های روشن عملکردی نباشد، پیشرفت با شتاب مورد انتظار حاصل نمی‌شود!
به گزارش کبنا، سالن شهید چمران دانشکده علوم پایه دانشگاه یاسوج، روز سه شنبه، شاهد برگزاری همایش راهکار‌ها و موانع پیشرفت استان بود که در آن سه مه‌مان دعوت شده انجمن اسلامی مستقل دیدگاه‌های خود رابیان کردند.
در این همایش رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اینکه انتظار داریم استان ما رشد و توسعه پیدا کند، انتظار به حق و درستی است، چرا که توسعه یک فرآیند مستمر اجتماعی در همه حوزه‌ها است.
وی با بیان اینکه به تعبیر مرحوم استاد عظیمی، توسعه بازسازی و نوسازی جامعه بر اساس ایده‌های نو است در پاسخ به سوال دانشجویی که عنوان نمود جنابعالی به عنوان یکی از نخبگان سیاسی و علمی استان، چرا به عرصه گردش نخبگان در استان ورود نمی‌کنید گفت؟! باید جواب داد، جانا سخن از زبان ما می‌گویی و یا به تعبیر کامل‌تر:
دیشب غم دل به دل بگفتم به نهفت
چون صبح دمید دیگری هم می‌گفت
من بودم و دل راز مرا فاش که کرد
دیگر غم دل به دل نمی‌باید گفت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: باورم این است که مهم‌ترین دلیل توسعه نیافتگی و مانع اصلی رشد و پیشرفت استان سیاست زدگی است.
چمن با طرح این سوال که چه می‌شود سیاست زدگی حاکم می‌شود و عالم شبه سیاسی موجود این همه خواهان دارد، با تاکید بر اینکه سیاست۴ عنصر قدرت، ثروت، شهرت و انشاالله خدمت به همراه دارد، تاکید نمود: سیاست خوب است. سیاست علم و هنر تدبیر امور است؛ اما وقتی تبدیل به فضای سیاست زدگی شود، آنوقت عرصه بر نخبگان و آنهایی که سیاست و توسعه را می‌فه‌مند تنگ می‌شود.
چمن برای تکمیل دیدگاه طرح شده خود به ذکر خاطره‌ای پرداخت و گفت: پروژه‌ای در کشورهای در حال توسعه به کمک یونیسف اجرا می‌شد با موضوع «توانمند سازی جوامع محلی» که من نیز عضوی از این کارگروه بودم که مسئولیت آن را دکتر کامران ملک بر عهده داشت که اگرچه استاد مسلم دانشگاه‌های غرب بود، اما اصالتا پاکستانی بود. در جلسه‌ای با حضور اعضا که از نخبگان کشورهای مختلف بودند، سوالی مطرح نمود که شما فکر می‌کنید، مهم‌ترین دلیل توسعه نیافتگی کشورهای در حال توسعه از جمله ایران و پاکستان چیست؟
هر کدام جوابی دادیم و هیچکدام از پاسخ‌ها را قبول نکرد و در آخر جواب داد که مهم‌ترین دلیل توسعه نیافتگی ما این است که در قبال هرمشکلی در کشورهای در حال توسعه و جهان سومی از دیگران می‌پرسیم چه کار باید بکنند؟ و در کشورهای توسعه یافته اولین سوالی که به ذهن هر کس خطور می‌کند این است که من چه کاری باید انجام بدهم.
چمن در ادامه با قرائت بیت شعر عیب عیب کسان منگر و احسان خویش/دیده فرو کن به گریبان خویش تاکید کرد: باید باورمان شود که در قبال توسعه و پیشرفت استان، همه مسئولیم.
وی در ادامه با تایید صحبت‌های دانشجویی که یکی از توسعه نیافتگی استان را قوم گرایی عنوان کرد، ادامه داد: قبیله گرایی، با رویکرد اصالت قبیله، مختص جوامع بدوی است.
چمن نمونه بارز سیاست زدگی در استان را صندلی‌های خالی همایش راهکار‌ها و موانع پیشرفت استان عنوان نمود و یادآور شد: اگر فرد دیگری با سابقه سیاسی در این همایش به جای دو رئیس دانشگاه بزرگ استان نشسته بود، سالن شما پرمی شد و احتمالا مجبور بودید ایستاده نظاره گر باشید!
چمن با قرائت شعر «کنم هر شب دعایی که از دلم بیرون رود مهرت/ ولی آهسته می‌گویم خدایا بی‌اثر باشد» تاکید نمود: صراحتا می‌گویم که دلمان با استان است و دوست داریم پیشرفت کند، تمام این مسائل و مشکلات طرح شده باعث نمی‌شود که کم کاری کنیم و با تمام قدرت و انرژی برای توسعه استان تلاش می‌کنیم ولی کم مهری‌ها هم کم نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
درود بر این دانشمند فرزانه
محمد
Iran, Islamic Republic of
واقعا سخنانش زیبا بود
Iran, Islamic Republic of
سخن چو از دل برآید لاجرم بر دل نشیند
احمدی
Iran, Islamic Republic of
کاش زمان سخنرانی ایشان را اعلام عمومی میکردید ، درهرصورت از کبنا برای ثبت این سخنان در این سایت ممنون
کریمی نژاد
Iran, Islamic Republic of
انصافا دکتر چمن از همه مدعیان سیاسی باسوادتر و صادقتر است. اما حیف که ما قدر این شخصیت های بزرگ را نمی دانیم.
بهداشت گچساران
Iran, Islamic Republic of
((باورم این است که مهم‌ترین دلیل توسعه نیافتگی و مانع اصلی رشد و پیشرفت استان سیاست زدگی است.))
اگر چنان است ، خدا وکیلی چرا بایدضعیف ترین مدیران شما درشبکه ومرکزبهداشت گچساران باشند ؟ چرا باید ۴ سال این ۲ مدیر برسر قدرت واختیارات مدیریتی بجنگند و بعد از آن به فکر حذف توانمندترین کارشناسان تخصصی استان مانند تغذیه ، بهداشت روان ، بهداشت خانواده ، اموراداری وبهداشت محیط باشند ؟؟ جنا دکتر اگراعتقادی به حرف های خود دارید ، یا مدیران ضعیف که ۱۰ سال مرکزبهداشت گچساران را به عقب کشیدند ، تغییر دهید یا مانند افراد درسایر کشورها ، به ضعف خود اعتراف و شهامت استعفا را داشته باشید . یا حق
معلم بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
متن سخنرانی بسیار غرا ، علمی و گیرا بود ، اگرچه آقای دکتر از نظر فکری و جناحی باجنابعالی هم خط نیستم اما به وجودتان بعنوان هم استانی افتخار میکنم ان شاالله همچنان موجبات خیر برای استان باشیدو بی مهری ها خاطرتان را آزرده نکند
احمد.ش
United States
دکتر چمن عزیز ای دکتر شریعتی زمان ما می دانم که چقدر تحمل بالایی داری که با وجود اونهمه معلومات و اونهمه کارآمدی بالا شاهد میدان داری سیاست زده ها باشی و سکوت کنی. اما برادر خوبم خدمات بزرگ شما در انجام این همه توسعه و پیشرفت در تمام بخش های بهداشت و درمان و خیلی مهمتر از اون دستاوردهای خوب شما در حوزه آموزش و پژوهش بیشتر از عملکرد کل اهل سیاست استان است و برکسی پوشیده نیست. دانشگاهیان ما قدر شما را می شناسند و مردم هم دعایت می کنند.
Iran, Islamic Republic of
گزارش بسیار جالبی بود ، دانشجوها باید بیشتر به مسائل فکری بپردازند و بجای سوالات سطحی و عمومی نگرش علمی داشته باشند ، احسنت سخنان آقای دکتر چمن خیلی بجا بود ، جانا سخن از زبان ما می گویی
حیدری
Iran, Islamic Republic of
کبنا ، بهترین گزارش سال ۹۵همین متن سخنرانی آقای دکتر خواهد شد ،بسیا زیبا و روان و شیوا. ، کاش اطلاع بدادید علاقمندان هم شرکت می کردند
فرهاد
Romania
اینا که کامنت دادنن کارمندان علوم پزشکین فقط برای پاچه خواری و اضافه کاری دارن کامنت میزارن اگه چمن نبود فکر نکنم کسی توی دانشگاه علوم پزشکی بتونه صحبت کنه
Iran, Islamic Republic of
بعضیا بلدند صحبت کنند و حرف بزنند مرد عمل نیستند حیف که...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1