تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۴۲
کد مطلب : ۱۷۴۹۶۷

کاهش بروکراسی‌ها عوامل مهم در جذب سرمایه گذار است

۰
کبنا ؛نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویراحمد در دیدار مدیران صنعتی استان گفت: در راه فراهم آوردن زیرساخت‌های توسعه اگر آیین نامه‌هایی سیالی وجود دارد که بشود از آن صرف نظر کرد و به سمت حل مشکلات یا بر آن تاکید کرد به سمت حل مشکلات به آن‌ها پناه ببریم و زمینه رشد و شکوفایی استان را فراهم کنیم. IMAG3773
آیت الله ملک حسینی اظهار داشت: اگر قوانین و ضوابط نباشند افراد سودجو تمامی منابع و معادن استان را غارت می‌کنند و از سویی اگر قوانین، ضوابط و آیین نامه‌ها باشند بسیاری از این منابع در عرصه اقتصاد معطل می‌مانند پس رهایی از قانون یعنی سودجویی و کثرت قوانین یعنی محدودیتی که جلوی شکوفایی را می‌گردد که می‌بایست در این زمینه ‌‌نهایت دقت شود.
وی گفت: بخشی از زیر ساخت‌های اقتصاد مقاومتی باید در گذشته اتفاق می‌افتاد و اکنون این پیچیدگی قوانین و محدویت‌ها در همه بخش‌ها وجود دارد که باید زمینه سازی لازم در خصوص کاهش این پیچیدگی‌ها انجام پذیرد.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: یکی از طرح‌هایی که دولت جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی تصمیم به اجرای آن گرفت طرحی است که در بعضی از کشور‌ها اجرا شده و باید مشابه سازی و اصلاح شود.
آیت الله ملک حسینی تصریح کرد: کار‌شناسان امروز جامعه ما که عالمان اقتصادی هستند با مشاهده و بررسی، بسیاری از طرح‌ها و الگوهایی که برای برون رفت از مشکلات در بسیاری از کشور‌ها همچون ترکیه و برزیل اجرا شده را با اصلاح در کنار مشابه سازی و تلفیقی از حرکت دولت و ملت باید در درون کشور اجرایی نمایند.
وی اظهار داشت: امروزه زیرساخت یعنی آن جزیی که دولت باید در اختیار بخش‌ها و نهادهای مردمی قرار دهد تا ترکیبی از زیرساخت و روساخت حیثیت اقتصادی جامعه را بسازد و در بحث زیرساخت باید اتفاقی فرا‌تر از آنچه به ذهن می‌آید باید صورت گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: در راه فراهم آوردن زیرساخت‌های توسعه اگر آیین نامه‌هایی سیالی وجود دارد که بشود از آن صرف نظر کرد و به سمت حل مشکلات یا بر آن تاکید کرد به سمت حل مشکلات به آن‌ها پناه ببریم و زمینه رشد و شکوفایی استان را فراهم کنیم.
آیت الله ملک حسینی خاطر نشان کرد: بدون شک ضرورت امروز ما ایجاد فضا در جهت سرمایه گذاری‌ها اعم از سرمایه گذار داخلی و افرادی که می‌توانند فعالیت کنند و توان ریسک کردن را دارند و چه تجربه کار و چه از بیرون سرمایه گذارانی بیایند و موجب بالندگی اقتصادی استان بشوند و وجود امنیت و همراهی و حمایت از سرمایه گذار و کاهش بروکراسی‌ها و موانع عواملی مهم در جذب سرمایه گذار در استان خواهد بود.
وی در پایان گفت: امروزه دخالت در حوزه‌ای که تخصص شخص نیست به صورت آفتی در جامعه درآمده است و اثرگذاری یک کار زمانی است که هر کاری به صاحب فن و تخصص‌‌ همان کار واگذار گردد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1