تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب : ۱۷۴۹۰۳

جنگلبانی که قلبش را برای بلوط‌های زاگرس گذاشت+ تصاویر

۲
۰
کبنا ؛یکی از سخت‌ترین کارها در استان کهگیلویه و بویراحمد حفاظت از منابع طبیعی است چرا که با وجود جنگل‌هایی با مساحت بسیار زیاد تعداد کمی جنگل‌بان برای حفاظت از گونه‌های مختلف جنگلی و مرتعی وجود دارد و همین کار جنگل‌بانان را سخت کرده است.

کارکنان منابع طبیعی به خصوص کسانی که کار قرق‌بانی را عهده دارند دارای سختی کار بالایی هستند و باید دولت برای حفاظت هر چه بیشتر از جنگل‌ها آن‌ها را یاری کند.

در همین خصوص عزت‌الله بهشتی‌فر مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با فارس در یاسوج اظهار کرد: در کل استان مساحت عرصه جنگلی ما ۸۷۴ هزار هکتار است.

وی گفت: وسعت عرصه‌های مرتعی استان نیز ۵۴۰ هزار هکتار است در حالی که ما در استان تعداد ۸۵ قرق‌بان بیشتر نداریم.

این مسئول تصریح کرد: برای این که بتوانیم به خوبی از عرصه‌های جنگلی و مرتعی خود حفاظت کنیم نیاز به تعداد ۲۵۰ قرق‌بان داریم که اکنون تنها ۵۰ نفر از این ۲۵۰ نفر در استان در حال خدمت هستند که کاری سخت و سنگین و دشوار محسوب می‌شود.

بهشتی‌فر تصریح کرد: با این همه سختی اما تنها دستگاهی هستیم که سختی کار برای ما پیش‌بینی نشده است.

به گزارش فارس، با شنیدن این اظهارات پی خواهیم برد که تا چه اندازه کار جنگلبانی در استان کهگیلویه و بویراحمد سخت و طاقت‌فرسا است کاری که در فصل گرما و سرما و تابستان و زمستان سختی‌های خود را به دنبال دارد.

به یاد داریم که چگونه کارکنان منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از دست منفعت‌طلبان سودجو کتک خوردند و افرادی مانند مرحوم هوشنگ نادری جان خود را برای حفاظت از عرصه‌های جنگلی گذاشتند.

در این میان رئیس سابق منابع طبیعی شهرستان بویراحمد که خود از قدیمی‌ترین خبرنگاران و اصحاب رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود بر اثر همین سختی کار دچار مشکل قلبی شده و روزهای خوبی را سپری نمی‌کند.

خبرنگاران به یاد دارند که چگونه سعید نظری در روزهای مدیریت خود بی‌مهابا به مصاف آتش سودجویان در جنگل‌های زاگرس می‌رفت و ساعت‌ها و حتی تا پاسی از شب همراه کارکنان منابع طبیعی مشغول خاموش کردن آتش در جنگل‌های بویراحمد بود.

نظری که همواره با خبرنگاران همدم و همراه بود و در هر حادثه و برنامه‌ای با خبرنگاران قدم برمی‌داشت با وضعیتی که اکنون مشاهده می‌شود فردی از کارافتاده است و با مخارج و هزینه‌هایی که برای بهبودی قلب خود داشته چشم یاری و کمک به سوی سازمان جنگل‌ها دارد.

در همین زمینه نظری به فارس گفت: بنا به گفته پزشکان که معتقدند باید پیوند قلب انجام دهم دلیل عمده این مشکل به دودهای ناشی از آتش‌سوزی جنگل‌ها برمی‌گردد.

نظری گفت: دود همراه با استرس‌هایی که در هنگام آتش‌سوزی جنگل‌ها داشتم موجب شد تا از نظر قلبی مشکل پیدا کنم و چندین ماه تحت نظر پزشک باشم.

وی در ادامه افزود: پزشکان معتقدند که پس از مصرف داروها در تابستان امسال ممکن است نیاز به پیوند قلب داشته باشم.

مسئول سابق منابع طبیعی شهرستان بویراحمد از هزینه‌های سنگین درمان خود خبر داد و گفت: به همین دلیل دچار مشکل شده‌ام و نیاز به حمایت بیشتر سازمان جنگل‌ها دارم.

جعفر گوهرگانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با ابراز ناراحتی برای مشکل ایجاد شده اظهار کرد: بی‌شک یکی از دلایل این مشکل و بیماری مدیر سابق منابع طبیعی، سختی کار حفاظت از عرصه‌های جنگلی و مرتعی است.

وی گفت: برای یک کارمند پیوند قلب کاری کمرشکن است زیرا هزینه‌های زیادی به دنبال دارد. با مدیرکل منابع طبیعی استان صحبت کرده‌ام تا پیگیر کار نظری باشد و خود نیز هرگونه کمکی بتوانم انجام خواهم داد.

وی افزود: متأسفانه در قانون هیچ گونه ردیف اعتباری برای این گونه موارد دیده نشده اما از سازمان جنگل‌ها انتظار می‌رود برای بهبودی چنین افرادی اقدام کنند.

در همین زمینه عزت‌الله بهشتی‌فر مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد با آرزوی سلامتی برای این جنگل‌بان بویراحمدی گفت: برای کمک به نظری مکاتباتی با سازمان مرکزی داشته‌ایم و پیگیر مشکلات وی خواهیم بود.

خبرگزاری فارس کهگیلویه و بویراحمد برای سعید نظری مدیر سابق منابع طبیعی شهرستان بویراحمد و همکار رسانه‌ای در استان که چندی است دچار این مشکل شده آرزوی بهبودی و سلامتی دارد.


























انتهای پیام/۲۵۷۱/ر۴۰/

 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر جنگلبان بویراحمد سعید عزیز برات از خدای بزرگ ارزوی شفاعت دارم
بابکان.....نیکزاد
Iran, Islamic Republic of
باسلام ودرود وآرزوی سلامتی برای برادرعزیز ودوست داشتنی جناب آقای نظری انصافا آقای نظری الگوی اخلاق ومردمداری بی نظیر قانونگرای متین دلسوزی بزرگ است وآرزوی سلامتی ایشان را ازخداونند منان خواستاریم ......نیکزاد
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1