تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب : ۱۷۴۷۱۵

تجلیل از هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد / اسلامی: زیرساخت‌های لازم برای کشف سرمایه‌های هنری استان نداریم

۱
۰
کبنا ؛مراسم اختتامیه هفته هنر انقااب اسلامی همراه با رونمایی از تولیدات حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد و تجلیل از هنرمندان برتر برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، شریف اسلامی رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد در این آئین با تبریک هفته هنر انقلاب، اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی هنرمندان، موسیقدانان و فیلمسازان متعهد زیادی تربیت یافتند.
اسلامی  با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد هنرمندان و چهره‌های شاخص هنری زیادی دارد و در بحث منابع انسانی با کمبودی روبرو نیست، تصریح کرد: حوزه فرهنگ و هنر  در بعد زیر ساخت‌ها و فضاهای فرهنگی و هنری با محرومیت‌ها و کمبودهای فراوانی روبرو است.
وی افزود: حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از دستگاه‌های متولی فرهنگ و هنر ساختمان ندارد. زیرساخت‌های لازم برای کشف سرمایه‌های آینده هنری را در استان نداریم و باید در این راستا مسئولان ارشد به کمک حوزه هنری بیایند.
رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مطالبه‌گری در عرصه فرهنگ و هنر در استان ما خیلی ضعیف است و با روحیه مطالبه‌گری را در جامعه ایجاد کنیم.
اسلامی گفت: باید این سئوال را از خود بپرسیم، در قبال پسری جوانی که هم سن سالش خود در شب محرم با تفنگ کشت، چه واکنشی نشان دادیم. هنر زمانی هنر است که در اختیار جامعه باشد و جامعه را رشد دهد و آثار مثبت فرهنگی به بار بیاورد.
مطالبه‌گری در عرصه فرهنگ و هنر کهگیلویه‌ و بویراحمد ضعیف است
سرپرست حوزه هنری کهگیلویه‌ و بویراحمد با بیان اینکه مطالبه‌گری در عرصه فرهنگ و هنر کهگیلویه‌ و بویراحمد ضعیف است گفت: مطالبات امروز مردم بیشتر عمرانی و اقتصادی است و ما هنرمندان باید فرهنگ مطالبه‌گری در عرصه هنر را در جامعه ایجاد کنیم.
اسلامی با بیان اینکه در عرصه فرهنگ و هنر کهگیلویه‌ و بویراحمد دغدغه‌های زیادی وجود دارد اظهار داشت: باید با کمک هنرمندان برای رفع مشکلات عرصه فرهنگی و اجتماعی استان تلاش کنیم.
وی رویش هنر در استان کهگیلویه‌ و بویراحمد را هم‌زمان با پیروزی انقلاب اسلامی دانست و افزود: قبل از انقلاب هنرمند سینماگر، موسیقی‌دان و غیره به معنای واقعی در این استان نبود و به برکت انقلاب اسلامی در حال حاضر در استان هنرمندانی داریم که در سطح کشور شاخص هستند.
اسلامی به مشکلات عرصه هنر استان اشاره داشت و تصریح کرد: همان گونه که در بخش‌های مختلف استان با محرومیت‌های بسیاری مواجه هستیم در عرصه فرهنگ و هنر نیز این محرومیت‌ها هویدا است.
زیرساخت‌های فرهنگ و هنر در کهگیلویه‌وبویراحمد مهیا نیست
وی با بیان اینکه محرومیت در عرصه فرهنگ و هنر این استان مربوط به منابع انسانی نیست گفت: این محرومیت‌ها بیشتر در بعد زیرساختی و کمبود فضاهای فرهنگی و هنری است.
سرپرست حوزه هنری استان کهیگلویه‌ و بویراحمد با اشاره به اینکه این استان نسبت به جمعیت و نیازها و مطالبات هنرمندان خود با کمبود زیرساخت‌های فرهنگی و هنری مواجه است از مسئولان استان خواست برای فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم تلاش کنند.
اسلامی با بیان اینکه حوزه هنری استان به عنوان یک نهاد فرهنگی در یک فضای استیجاری مستقر است افزود: فراهم آوردن زیرساخت‌ها و بسترهای لازم در کشف استعدادهای جوانان این استان تأثیر به‌سزایی دارد.
وی با اشاره به نقش هنرمندان در ارتقاء و تعالی جامعه افزود: هنرمندان این استان باید این سؤال را از خود بپرسند که تا چه میزان توانسته‌اند جامعه را به سوی آرمان‌گرایی سوق دهند.
سرپرست حوزه هنری کهگیلویه‌ و بویراحمد با بیان اینکه مطالبه‌گری در عرصه فرهنگ و هنر در این استان ضعیف است اظهار کرد: مطالبات بیشتر اقتصادی و عمرانی است مردم شغل و راه و جاده می‌خواهند و در پی تئاتر و هنر نیستند که این موضوع یک ضعف است و ما هنرمندان باید این مطالبه‌گری را در جامعه ایجاد کنیم.
اسلامی بیان کرد: سؤالی که امروز بیش از هر زمان دیگری در اذهان ما هنرمندان باید وجود داشته باشد این است که آیا توانسته‌ایم همگام با مردم و جامعه حرکت کنیم و آیا برای ارتقای فرهنگ جامعه با مردم همراه شده‌ایم تا امروز شاهد آسیب‌های مختلف در جامعه نباشیم و آیا به وظیفه هنرمندی خود درد جامعه را فریاد زده‌ایم.
وی با بیان اینکه روز به روز شکاف میان هنرمندان و جامعه بیشتر می‌شود گفت: در دنیای امروز هر کس راه خود را می‌رود اما ما باید بدانیم که هنرمندان نیز به مخاطب نیاز دارند.
سرپرست حوزه هنری کهگیلویه‌وبویراحمد تصریح کرد: دیروز سالن تئاتر نداشتیم اما تماشاگران زیاد بودند و با وجود کمبود امکانات
مردم در سالن‌های مختلف شهر مخاطب هنر هنرمندان بودند اما امروز مردم ما به جای شرکت در چنین مجالسی در جلسات سیاسی شرکت می‌کنند و مقصر این تغییر ذائقه را باید در میان خود هنرمندان جستجو کرد.
اسلامی عنوان کرد: هنر زمانی موفق است که بتواند جامعه را رشد دهد و هنری که به این سو حرکت نکند هنر نافع، انقلابی و متعهدانه نیست.
لزوم حمایت از آثار هنری هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر حمایت از آثار هنری هنرمندان استان تأکید کرد و گفت: از هنرمندان استان برای موفقیت در تمام عرصه‌های هنری حمایت شود.
  فتاح محمدی در مراسم اختتامیه هنر انقلاب و مراسم تجلیل از هنرمندان اظهار کرد: هنرمندان بر اساس اعتقادات جامعه هنر را خلق می‌کنند و خلق آثار هنری توسط هنرمندان استان کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های اخیر بی‌نظیر بوده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به مشکلات حوزه فرهنگ و فرهنگ استان آشنایی داریم، افزود: مبارزه نفس‌گیری در حوزه فرهنگی وجود دارد و از طرفی امکانات و وسائل مورد نیاز در حد وسع و توان هنرمندان وجود ندارد اما انتظار داریم هنرمندان با توانمندی که دارند در حوزه فرهنگ و هنر وظایف مهم خود را انجام دهند.

وی با اشاره به نقش مهم هنر در کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: هنرمندان در قالب خلق آثار هنری می‌توانند آسیب‌ها و مشکلات جامعه را به مردم گوشزد کنند و آنها را به نتایج مخرب آسیب‌ها آگاه سازند.

این مسئول با اشاره به تأثیرگذاری هنر در جامعه گفت: امروزه هنر در قالب‌های مختلفی در جامعه ارائه و مورد توجه مردم نیز واقع می‌شود، در استان کهگیلویه و بویراحمد هنرمندان مورد حمایت قرار گیرند تا شاهد خلق آثار هنری مورد نیاز جامعه و همچنین درخشش این افراد در سطح کشور باشیم.

به گزارش کبنا، در این مراسم از فیلم کوتاه زیباتر از گل به کارگردانی علی محمدی‌مقدم و همچنین کتاب اقتصاد هنر حسین خلیلی رونمایی شد و ۳۲ نفر از هنرمندان برجسته استان در بخش شعر، موسیقی، کاریکاتور، تئاتر، ادبیات پایداری، پژوهش و سایر بخش‌های هنری تجلیل شد.

نام شما

آدرس ايميل شما

حسین
Iran, Islamic Republic of
به اندازه ای یک هزارم که به اخبار خانم قربانی می پردازی به این رویداد قشنگ فرهنگی می پرداختی
سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

این تصاویر آن قدر طبیعی به نظر می رسند که بیننده با دیدن آن تصور می کند این سنجاب در ...
ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

۱۲۰میلیارد تومان کمک به دانشگاه شهید بهشتی از ردیف کمک‌های تملکی صورت گرفته است.
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
1