تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۱۶
کد مطلب : ۱۷۴۶۹۴

بهترین‌ نان‌های یاسوج در کجا تولید می‌شود (+تصاویر)

۵
۰
کبنا ؛«مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کهگیلویه و بویراحمد» از بزرگ‌ترین مجتمع نان صنعتی جنوب کشور «گروه صنایع غذایی کوبودنا» بازدید کرد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، در این دیدار بهرام باقری مدیرعامل گروه «صنایع غذایی کوبودنا» ضمن تشریح عملکرد این گروه، با بیان اینکه این مجموعه شامل کارخانه ۳۰۰ تنی آرد که از سال ۷۵ شروع به فعالیت و اظهار کرد: این کارخانه هم اکنون باظرفیت تولیدی سه نمونه آرد (آرد نول، آرد ستاره و آرد خبازی) وفق استاندارهای مورد تایید و جهانی از بدو تاسیس تا کنون در صدد پیاده‌سازی و کسب حداکثری استاندارد ممکن در تمام مراحل تولید بوده و این مهم تا بدان گونه لحاظ شده که حتی ساختمان‌های این مجتمع به شکلی احداث گردیده که در برابر حوادث غیر مترقبه، خاص زلزله مقاومت لازم را دارا باشند.
باقری با اشاره به کیفیت نان‌های تولیدی کوبودنا، گفت: گا‌هاً شاهد هستیم در بخشی از نقاط کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد نان‌های صنعتی مغز پخت نمی‌شوند، در حالیکه مغز پخت شدن نان یکی از عوامل مهم در کیفیت نان به لحاظ استاندارد است و اساساً هر نوع نان یک استاندار مشخص برای پخت دارد و رعایت این مهم موجبات جلوگیری از دورریزی نان به عنوان یک کالای استراتژیک می‌باشد که در این راستا با هزینه کرد مبالغ قابل توجه ریالی وارزی تجهیرات لازم خط تولید استاندارد را با خرید دستگاههای روز جهانی و مونتاژ در داخل کشور این معضل را حل و دو ریز نان‌های تولیدی کوبودنا را به صفر رسانیده‌ایم.
کاشت بلوط در یاسوج
وی در ادامه با اشاره به ثبت اختراع نان حجیم بلوط و معرفی خط تولید این نوع نان برای اولین بار در کشور، گفت: استان چهار فصل ما با داشتن منابع خدادادی بخصوص جنگلهای بزرگ بلوط یک منبع مهم تولید محصول بلوط در سطح کشور است و متاسفانه یا به صورت صحیح از این نعمت خدادادی استفاده نکرده‌ایم و یا چنانچه اندک بهره‌برداری هم اگر بوده تا کنون به صورت خام از استان خارج می‌گردید. اما این واحد با راه‌اندازی خط تولید نان حجیم بلوط و نان سنتی بلوط و با تلفیق صنعت و سنت این محصول را فرآوری کرده و در استان مورد بهره‌برداری قرار داده است و با عنایت پروردگار برای اشاعه فرهنگ حفظ محیط زیست، برنامه کاشت بلوط در سطح استان را در منوی کاری خود برنامه ریزی کرده‌ایم.
باقری گفت: مجتمع صنایع غذایی کوبودنا تنها مجتمع نان صنعتی در کشور است که کارخانه تولید آرد از خود داشته و تنوع آرد را با توجه به نیاز تولید می‌کنیم که این مهم یک امتیاز ارزشمند درعرصه رقابت به لحاظ کمی و کیفی باسایر شرکتهای تولید نان است و از طرفی سبب شده که شعار جهانی «از مزرعه تا فروشگاه» را در واقعیت به عمل تبدیل کنیم.
بهرام باقری با بیان اینکه مسئولان ذیربط ‌‌نهایت تلاش خود را برای واردات گندم مرغوب به استان بکار گرفته و حول قوه الهی شاهد خواهیم بود که با همدلی و همراهی در این زنجیره‌ی «مزرعه تا فروشگاه» نان به عنوان قوت اصلی جامعه با کیفیت مطلوب به دست مصرف کننده برسد.
باقری در پایان با تاکید بر شعار نان سالم جامعه سالم، گفت: با توجه به اینکه در مجتمع «کوبودنا» نان مردم تولید می‌شود این مکان را مقدس می‌دانیم و با برگزاری و اجرای برنامه‌های فرهنگی، علمی، اجتماعی و ... در محیط مجتمع سعی بر حفظ این قداست کردیم بگونه‌ای که حتی در استخدام پرسنل اهلیت سنجی کرده و با رعایت جمیع جوانب نیروی انسانی مورد نیاز را جذب کرده‌ایم.
 
تشکر مدیرکل استاندارد از خانواده باقری
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز پس از بازدید از این مجتمع تولیدی خطاب به مدیران مجتمع کوبودنا، گفت: با توجه به اینکه واحد‌های صنعتی فعال استان در بخش تولید نان باید استاندارد‌های لازم را داشته باشند اززحمات پرسنل مدیریت گروه صنایع غذایی کوبودنا تقدیر وتشکر نمود وابراز امیدواری کرد این واحدباظرفیتهای خوبی که داردبتواند درصورت لزوم نان صنعتی مورد نیاز استان را تامین کند وسایرواحدهای تولید نان دراستانداردسازی محصول خود گامهای اساسی بردارند.
مهدی متقیان در ادامه افزود: با توجه به اینکه مجموعه «کوبودنا» در اخذ نشان‌های استاندارد در استان پیش قدم بوده می‌تواند تبلیغات خود را در سطح ملی و فراملی در سطح گسترده آغاز کند و قطعاً سازمان استاندارد نیز با توجه به کیفیتی که در محصولات این مجموعه در نظر گرفته شده در تمام زمینه‌های حمایتی اعم از بازاریابی و... از هیچ کوششی دریغ نکرده وحمایت لازم را بعمل خواهد آورد.
متقیان در پایان ضمن قدردانی از عملکرد مجتمع صنایع غذایی کوبودنا از خانواده باقری تشکر کرد و گفت: آقای دکتر بهرام باقری با تاسیس این واحد تولیدی برای دنیا و آخرت خود سرمایه‌ای بی‌نظیر بر جای گذاشته، چرا که با سرمایه گزاری در بخش تولید این استان و اشتغالزایی قابل توجهی که ایجاد کرده‌اند گام بزرگی در حرکت رو به جلوی چرخه صنعت و اقتصاد استان برداشته‌اند.
baghri (1) baghri (2) baghri (3) baghri (4) baghri (5)
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
در شهرستان گچساران بعد از برداشتن مسول آرد ونان ( آقای رحمانی) کسی متولی نظارت بر نانواییهای شهرستان نیست و از نظر کمیت وکیفیت بسیار در سطح پایین است لطفا به داد مردم برسید .. آیا سزاوار است صدگرم خمیر را ۱۳۰ تومان بفروشند .اداره صنعت معدن. است ..هیچ نظارتی روی نانواییها ندارند...
milad
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر این خانواده محترم و صنعتی
آرامش_گچساران
United States
تلاش خانواده محترم باقری درکارسازی ورفع نیازهای منطقه ونیز کارآفرینی ستودنی است.
Iran, Islamic Republic of
به درد نمیخورند به زودی جمع میشه
حبیبی
Iran, Islamic Republic of
بلوط دارم برا ارسال اگه خریدارین
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1