تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۲۲
کد مطلب : ۱۷۴۴۶۴

انتقاد شدید رئیس اتاق استان از وضعیت کارگاه های تولیدی

۰
کبنا ؛IMG_0132رئیس اتاق بازرگانی یاسوج: تنها ۲۵.۳ درصد واحدهای تولیدی استان فعال می باشند.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در نخستین نشست ستاد راهبردی و اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: به نظر می‌رسد دستگاه‌های اجرایی این استان تعریف وضعیت جدید یعنی «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» را هنوز در دستور کار قرار نداده‌اند.
جبار کیانی پور از نحوه عملکرد و ارائه گزارش دستگاه‌های اجرایی در خصوص اقتصاد مقاومتی انتقاد کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی ارائه گزارش برنامه‌ها و استراتژی ادارات توسط مدیران نیست، بلکه مدیران باید برنامه‌های خود در چارچوب اصول و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را ارائه دهند.
وی بر لزوم تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در استان تأکید کرد و گفت: برای تحقق این شعار در استان کهگیلویه و بویراحمد باید رفتار دولتمردان استان به بخش خصوصی عوض شود و به بخش خصوصی توجه بیشتری شود.
وی با بیان اینکه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی دولت است، افزود: در دو سال گذشته اصول اقتصاد مقاومتی ابلاغ شد اما تغییرات جدی در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در فضای کسب و کار استان رخ نداده‌است.
کیانی پور بیان کرد: بخش خصوصی نگران بوروکراسیته‌شدن مجدد اقتصاد مقاومتی در حوزه اداری است.
وی با اشاره به اینکه رئوس و ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی مشخص شده‌است، تصریح کرد: باید این موارد در دستور کار دستگاه‌ها قرار گرفته و گزارش‌های عملکرد با ذکر فرصت‌های شغلی ایجاد‌شده ارائه شود تا هم اقتصاد مقاومتی و هم رشد اقتصادی که دولت وعده داده‌است تحقق یابد.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج تأکید کرد: باید رفتار دولت‌مردان در این استان نسبت به بخش خصوصی عوض شود، یعنی باید به این واقعیت برسیم که نگاه امروز ما به بخش خصوصی با نگاه دیروز متفاوت باشد.
کیانی به آمار فعالیت واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی استان اشاره داشت و بیان کرد: طبق بررسی‌های انجام‌شده توسط اتاق بازرگانی استان حدود ۲۵٫۳ درصد واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی استان فعال، ۱۲٫۲ درصد نیمه‌فعال و ۶۲٫۵ درصد غیرفعال هستند.
وی با تأکید بر اینکه در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید یک اقدام عملیاتی در سطح استان انجام شود، گفت: یک فعال اقتصادی در ابتدای سال ۹۵ نباید نگران تعطیلی کارگاه های خود باشد.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با بیان اینکه قرار شد طرح‌های عمرانی در ۴ کارگروه در راستای رونق تولید و توسعه صادرات غیرنفتی ساماندهی شوند، عنوان کرد: دبیر ستاد مدیریت اقتصاد مقاومتی باید هر چه سریع‌تر این کارگروه‌ها را مشخص کند تا راهکارهای رونق تولید را به صورت عملیاتی شاهد باشیم.
کیانی پور با تأکید بر اینکه طرح‌های نیمه‌تمام استان باید تعیین‌تکلیف شوند، گفت: قرار شد اولویت‌های واگذاری این طرح‌ها شناسایی و دستگاه‌های تأثیرگذار و نظارت‌کننده قیمت‌های تمام‌شده مشخص شود تا شرایطی مهیا شده که مجددا رانت ایجاد نشود و چرخه اقتصادی استان به گردش درآید.
وی اظهار کرد: از امروز باید با این نگرش جلو برویم که چه تعداد فرصت شغلی در پی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ایجاد می‌شود.
کیانی پور در ادامه ی این نشست با اشاره به واگذرای طرح های نیمه تمام دولتی به بخش خصوصی، اظهار داشت: آقای نوبخت در همایش اقتصاد مقاومتی گزارش داد که ۲۰۰۰ طرح عمرانی با ۱۰ هزار پروژه در کشور وجود دارد که منابع مالی آنها تامین نشده است که اگر با وضعیت بودجه امسال برنامه ریزی شود دوازده سال طول خواهد کشید که این پروژه ها عملیاتی شود.
وی ادامه داد: به گفته ی معاون اول رئیس جمهور باید بدون پرداخت یک ریال این پروژه ها باید در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته تا تکمیل شوند و مورد بهره برداری قرار گیرند، این در حالی است که باید مکانسیم قابل اطمینانی نیز برای این واگذاری ها در نظر گرفته شود تا این واگذاری ها درگیر رانت و مفسده های دیگری شود.
کیانی پور بیان کرد: باید پروژه های نیمه تمام استان که قابلیت واگذاری دارند را شناسایی کنیم تا با همفکری برای این امر مورد بررسی قرار گیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

دولت حسن روحانی که در این شرایط سخت اقتصادی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند ...
1