تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۸
کد مطلب : ۱۷۴۱۲۲

آغاز عملیات اجرائی مرکز درمان سرطان یاسوج / عملکرد حوزه بهداشت رضایت بخش است

۶
۰
کبنا ؛عملیات اجرایی ساخت مرکز جامع غربالگری تشخیص و درمان سرطان یاسوج؛ با حضور نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی و عمرانی استانداری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و جمعی از مسئولین دانشگاه در بیمارستان شهید رجایی یاسوج  آغاز شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در حاشیه برگزاری این مراسم، گفت: مرکز جامع غربالگری تشخیص و درمان سرطان یاسوج در یک طبقه و با مساحت ۵۷۵ متر مربعی ساخته می شود.
رضاچمن افزود: تاکنون قریب ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده است.
وی احداث مرکز جامع غربالگری تشخیص و درمان سرطان را از مراکز ضروری در استان دانست و تصریح کرد:  بیماری سرطان در بین مردم استان کهگیلویه و بویراحمد رو به افزایش است و سالانه ۴۰۰ مورد سرطان جدید در استان شناسایی که ۷۰ درصد این موارد منجر به مرگ می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به اینکه سرطان‌ها و تومورها بعد از بیماری‌های قلبی و عروقی و سوانح و حوادث سومین عامل مرگ و میر در استان است، گفت: با ایجاد این مرکز برخی سرطان‌ها از جمله سرطان سینه از طریق دستگاه ماموگرافی، سرطان دستگاه گوارش از طریق آندوسکوپی و کلونوسکوپی و سرطان بافت‎‌های نرم از طریق سونوگرافی قابل تشخیص و درمان است.
چمن با بیان اینکه تلاش می‎‌کنیم این مرکز ظرف یک سال آینده به بهره‌برداری برسد، خاطرنشان کرد: در کنار مرکز تشخیص سرطان و غربالگری مرکز پزشکی هسته‌ای در شهر یاسوج احداث می‌شود که کلنگ احداث مرکز پزشکی هسته‌ای سال گذشته به زمین زده شد.
وی در ادامه اظهار داشت: به دلیل مشکلات اعتباری موجود در کشور، سیاست دولت برای دو سال آینده تکمیل و افتتاح پروژه‌های نیمه تمام عمرانی با پیشرفت ۷۰ درصد به بالا است و به سختی می‌توان پروژه عمرانی جدیدی را تعریف کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: به دلیل کمبود فضای فیزیکی و آموزشی و علی‌رغم کسری بودجه هفته گذشته کلنگ دانشکده های بهداشت، پرستاری و مامایی در پنج طبقه و در مساحت ۷ هزار و ۳۰۰متر مربع به زمین زده شد.
وی توسعه درمانی بخش‌های سوختگی، اورژانس و زایشگاه‌های بیمارستان‌های استان را از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی استان دانست و افزود: اعتبار مورد نیاز برای توسعه بخش های اورژانس بیمارستان های شهید بهشتی یاسوج و امام خمینی(ره) یاسوج در اختیار دانشگاه قرار داده شد که توسعه این بخش ها در دست اقدام است.
چمن با بیان اینکه مرکز جراحی قلب یکی از بخش‌هایی است که کمبود آن در استان احساس می‌شد، اظهار داشت: عمده اقدامات لازم برای ایجاد این مرکز در شهر یاسوج انجام شده که امیدواریم در هفته سلامت امسال تکمیل و راه اندازی شود.
وی با بیان اینکه استان ما از محدود استان هایی است که مجوز احداث مرکز درمان ناباروری را دریافت نموده، گفت: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد راه اندازی این مرکز درمانی در استان باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه اشاره ای نیز به کمبود فضای فیزیکی کلینیکی در استان داشت و گفت: مردم و متخصصان از فضای کلینیکی موجود در استان رضایت خوبی نداشته به طوری که با کمبود فضا برای متخصصانی که در طرح تحول سلامت جذب کردیم مواجه هستیم.
وی در پایان با اشاره به کمبود اعتبار برای افتتاح کلینیک درمانی شهر یاسوج، افزود: کلینیک یاسوج قرار بود سال گذشته افتتاح شود اما به دلیل کمبود منابع مالی تاکنون افتتاح نشده که امیدواریم در نزدیکترین بازه زمانی امسال شاهد بهره برداری از این مرکز باشیم.
خدمات حوزه بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد قابل تقدیر است
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: خدمات حوزه بهداشت و درمان استان قابل تقدیر است.
غلام‌محمد زارعی در مراسم کلنگ‌زنی مرکز تشخیص سرطان و غربالگری شهر یاسوج حوزه سلامت را از اولویت‌های دولت یازدهم برشمرد و اظهار کرد: دولت یازدهم از ابتدای آغاز به کار خود تاکنون توجه ویژه‌ای به بخش بهداشت و درمان داشته و دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم برای ارتقاء این بخش خدمات خوبی ارائه کرده است.
نماینده مردم بویراحمد و دنا بیان کرد: بخش بهداشت و درمان به خصوص حوزه درمان استان از بخش‌های مهم است که توجه به این حوزه لازم و ضروری است.
وی تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد هم به عنوان کریدور شمال به جنوب و هم به عنوان قطب گردشگری کشور مطرح است و به همین دلیل باید زیرساخت‌های بخش بهداشت و درمان تقویت شود.
این مسئول با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه افزود: در برنامه ششم توسعه توجه ویژه‌ای به بخش سلامت در استان‌های محروم از جمله کهگیلویه و بویراحمد شده و تلاش می‌کنیم قبل از پایان کار مجلس نهم برنامه ششم توسعه به تصویب نهایی برسد.
افزایش سرانه تخت‌های بیمارستانی کهگیلویه و بویراحمد به ۴۰۰ تخت

 

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از افزایش سرانه تخت‌های بیمارستانی استان به ۴۰۰ تخت جدید خبر داد.
 پژمان نیک‌اقبالی در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی مرکز تشخیص سرطان و غربالگری یاسوج در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی استان در تجهیز بخش‌ها و هتلینگ بیمارستان‌های استان اظهار کرد: با بهبود وضعیت خدمت‌رسانی در حوزه بهداشت و درمان استان، مردم خدماتی را که قبلا در خارج از استان دریافت می‌کردند را در خود استان دریافت می‌کنند.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ظرف چند ماه آینده مردم خدمات جدیدی به خصوص در حوزه جراحی قلب را در خود استان دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به ساخت چندین بیمارستان در سطح استان گفت: بیمارستان ۲۸۳ تختخوابی یاسوج، بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی گچساران، ۹۶ تختخوابی نفت و گاز گچساران، ۳۲ تختخوابی باشت و ۳۲ تختخوابی بهمئی و همچنین توسعه و گسترش بخش‌های سوختگی، اورژانس، زایشگاه‌ها، ساخت حدود ۸۰ خانه بهداشت و اصلاح شبکه بهداشت و درمان از دیگر طرح‌ها و اقدامات مهم در حوزه بهداشت و درمان استان است که با احداث و تکمیل این طرح‌ها گام مهمی در حوزه بهداشت و  درمان استان برداشته می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: با افتتاح این بیمارستان‌ها سرانه تخت‌های بیمارستانی استان به ۴۰۰ تخت جدید افزایش می‌یابد.

نیک‌اقبالی با اشاره به ارتقاء وضعیت آموزشی و درمانی استان گفت: در مجموع عملکرد حوزه بهداشت و درمان در استان خوب و رضایت‌بخش است و امیدواریم این تلاش‌ها همچنان ادامه داشته باشد.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار ارائه خدمات درمانی به مناطق و مراکز دوردست در استان شد و تصریح کرد: زمینه برای ارائه خدمات درمانی بهتر به بخش‌ها و دهستان‌های دور استان کهگیلویه و بویراحمد فراهم شود.

این مسئول اضافه کرد: اورژانس هوایی که قرار بود در ایام تعطیلات نوروزی به مسافران نوروزی خدمات ارائه کند تحت شعاع حادثه تأسف‌بار فارس قرار گرفت اما امیدواریم در سال جدید بتوانیم از اورژانس هوایی برای پوشش جاده‌ها و همچنین روستاها و دهستان‌های استان استفاده کنیم.














 
نام شما

آدرس ايميل شما

بهادران
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی پیشرفت علوم پزشکی در قسمتهای مختلف شایسته بهترین تقدیرهاست و این نتیجه مدیریت علمی و شجاع آقای دکتر چمن هست.
United States
درود بر کبنا
درود بر استاد دکتر چمن
درود بر توسعه و آبادانی استان.
از یاسوج
Iran, Islamic Republic of
خداوندا به همه کسانی که دل در گروه سلامت مردم دارند و شبانه روز تلاش میکنند توفیق خدمت عنایت فرماید.خیلی خوشحال شدیم اچرکم عندالله
راستی
Iran, Islamic Republic of
پرسنل بهداشت ودرمان عالی کارمیکنندولی گاهی مشکلات زیاد باعث نادیده شدن خدماتشان است
۱۲۵ه
Iran, Islamic Republic of
نماینده بویراحمد...د جواب . بیمارستان امام سجاد کی باید بدهد وزیر خیلی خوب است مسولین استان ما . ندارند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
برای یک درمانگاه چند نفر باید کلنگ بزنند .. این هم مثل فلکه افتتاح کردن در استان ماست .. ما هنوز ۵۰ سال از استان فارس عقبیم
سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

این تصاویر آن قدر طبیعی به نظر می رسند که بیننده با دیدن آن تصور می کند این سنجاب در ...
ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

۱۲۰میلیارد تومان کمک به دانشگاه شهید بهشتی از ردیف کمک‌های تملکی صورت گرفته است.
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
1