تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب : ۱۷۳۹۴۳

رقابت بر سر کدام صندلی خواهد بود؟

۵۵
۰
کبنا ؛بهنام عکاشه/(زمختی گزاره، لحن و واژه ها در این نوشتار نوعی بازی رسانه ای ولی نمودار کننده واقعیت سیاسی اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد می باشد)
تحلیل وضعیت سیاسی استان پس از آن که چند وزنه بزرگ سیاسی مانند سیدمحمد موحد و ستار هدایتخواه احتمالا برای مدتی -و شاید همیشه- از صحنه سیاسی محو می شوند، دارای اهمیت راهبردی است.
حذف این دو، در کنار ضعف سیاسی شدید راستگرایان گچساران، نوعی خلا قدرت سیاسی و اجتماعی در استان بوجود آورده است که بازیگران این عرصه ها به دنبال پرکردن این خلا به دلخواه خود هستند.
مبارزه برای کسب این جایگاه ها، احتمالا روزهای پرفراز و نشیبی را پیش روی مان قرار خواهد داد. مبارزه ای که خیلی زود چهره خود را در جامعه و رسانه ها به عنوان آئینه مردم و سیاسیون نمودار ساخته است.
استارت این مبارزه را تاجگردون زد. او با سخنانی که بعدها آن را تکذیب کرد به واقع آتش تهیه توپخانه ای شد که رسانه های منسوب به ۳ جریان جغرافیائی- سیاسی مفصلا به آن پرداخته و تحلیل هائی را در راستای هدف جریان متبوع عیان ساختند.
رسانه ها در واقع جنگ را نمودار عینی بخشیده ولی همچنان استراتژی ها ناپیدا در آسمان استان می چرخند.
این مبارزه رسانه ای تاکنون نتوانسته روسای ۳ جریان را وارد عرصه رقابت نماید ولی «به باور «سان تزو» جنگ تنها یک مسئله نظامی صرف نیست، بلکه جوانب مختلف اطلاعاتی روانی، اقتصادی و سیاسی را در بر می گیرد. » (هنر جنگ؛ ترجمه حسن حبیبی)
این در واقع همان روشی است که زارع سخت به دنبال آن بوده و به نظر می رسد توانسته به نتایجی ملموس نیز دست یابد.
اگرچه او شخصیتی گریزان از جنگ دارد ولی جریان او هم به درستی تشخیص داد که وارد مبارزه علنی با جریان رقیبش نشده و گفتمانی متفاوت از همه دشمنان در پیش گیرد.
او با دوری از لفاظی های معمول به واقع نبرد را به زمین رقبا کشاند و هدایتخواه، روشنفکر و بیش از همه نوبخت با گتمان «عزت بویراحمد» نه به جنگ زارع که به واقع به مبارزه با یکدیگر رفتند.
زارع ناپلئونی پیروز شد اما هزینه زیادی در این راه پرداخت کرد.
او نیمی از آرای دورقبل را از دست داد و هواداران پرشورش را از همین حالا با نگرانی چهار سال آینده روبه رو کرد.
هوادارانی که برعکس تحلیل های معمول، بیشتر از طبقه فرودست بویراحمد بودند. سخنرانی او در شهر کمی کمتر از هدایتخواه و بهرامی و حتی روشنفکر بود و این نشلان می داد اقبال او در شهر، جائی که ظاهرا پایگاه اجتماعی زارع بود کمتر از حد انتظار است.
دهراب پور توانسته بود مقداری از پرستیژ زارع مبنی بر تملک طایفه بزرگش بکاهد.
چهارسال پیش در ۱۴ اسفند ۱۳۹۰در حسینیه امام جعفر صادق(ع) گچساران که زارع و دهراب پور به همراه هم به مراسم مادر شهید تاجگردون آمده بودند، احساس کردم تمام سعی زارع بر این است که با او در یک فریم دوربین من نباشد.
شاید آن روز حسادت های معمول طایفه ای را دلیلی بر این رفتار زارع می دیدم ولی اسفند ۹۴ شاید به گونه دیگری فکر کنم.
اما زارع در چهارسال زمامداری اش به جز اندکی در روستاها و بخش کوچکی در حاشیه شهر، موفق به کسب رای جدیدی نشد.
او رای طبقه متوسط(بویراحمد بالا) را به بهرامی و رای طبقه فرودست(بویراحمد دومن) را به روشنفکر واگذارد.
هرچه اصرار بهرامی بر ماندن به سود هدایتخواه بود، تلاش های روشنفکر به ضرر او تمام شد.
روشنفکر که به مرور پدیده ای اجتماعی بود، در روزهای آخر به واقعیتی سیاسی تبدیل شد که یک تنه هدایتخواه را از عرصه به در کرد و خود را در نمیان راستگرایان، به نامزدی غیرقابل انکار در چهارسال آینده تبدیل کرد.
زارع و هوادارانش، تمام انرژی ذهنی خود را برای ماندن روشنفکر به خرج دادند و موفق نیز شدند ولی سیاسیون بویراحمدی چه چپ و چه راست می دانند چهار سال تمام باید کابوس روشنفکر را تحمل کنند.
حالا ولی زارع شاید خوشحال ترین نماینده مجلس باشد که روزهای نفسگیری را منتظر رای شورای نگهبان بود.
او که بالاخره توانست رقابت دوم را که کم از مبارزه اول نداشت، از هدایتخواه ببرد و هوادارانش را اگچه دیر ولی به جشن ویژه اش در بلوار بویراحمد با فاصله ای خیلی کم از تابلوی خیابان باقرخان بکشاند
سپاسگزاری ویژه او از سیدباقر که آخرین تیر در ترکش برای پیروزی بود در واقع نمادی از ائتلاف پنهانی بود که این روزها در ر سانه ها آثارش را می بینیم.
رسانه های حامی حاج زارع و عدل هاشمی با حمله به مدیرکل های تاجگردون که به عبارتی عمق استراتژیک او در مرکز استان محسوب می شوند نشان داد تاجگردون روزهای سختی را در چهارسال آینده پشت پسر خواهد گذاشت.
سردار عدل که هنوز در صحنه سیاسی استان تثبیت نشده، این ضعف خود را با وعده های مختلف به هواداران پوشانده است و امیدورای ها به عملکرد خود را به جامعه این روزها محتاط کهگیلویه تزریق می کند.
رسانه های حامی عدل هاشمی به درستی و با دوراندیشی، با حمله به حیثیتی ترین سنگر تاجگردون سعی در از بین بردن تمرکز هواداران تاجگردون کرده اند و به نظر می رسد در این راه موفق نیز بوده اند.
رفتار تدافعی هواداران تاجگردون در این روزهای سخت نشان داد آنها نتوانسته اند خود را از قید مصاحبه دهدشت برهانند.
عدل که درس سرداری خوانده احتمالا با تئوری لیدل هارت آشنائی کامل دارد.
سال ها پیش احتمالا در کتاب «قبله عالم» با این تئوری آشنا و سرگشته آن شدم. تئوری لیدل هارت (استراتژی غیر مستقیم) اشاره‌ می کند: «در مقابله با گاونر هرگز از سوی شاخ‌هایش با آن روبرو نشوید» یعنی هسته مرکزی مناقشات در نقطه‌ای خارج از محدوده جنگ قرار دارد.»( قبله عالم» عنوان کتابی است که در سال ۱۳۸۴ به قلم عباس امانت رئیس شورای مطالعات خاورمیانه در دانشگاه ییل آمریکا به رشته تحریر درآمده است)
او این روزها ترجیح داده با دوری از صحنه اصلی واقعه خود را مصون نگه دارد و تلاش های جریان هوادار تاجگردون برای کشاندن او به موضوع بی نتیجه مانده است.
رسانه حامی عدل خیلی زود سیاست پنهانی را آشکار می سازد که تاجگردون را سخت به فکر فرو برد.
وی با اشاره به ضعف شدید برخی مدیران استان و شهرستانی تغییرات مدیران را اجتناب ناپذیر دانست و ادامه داد: آنچه مورد تاکید است استفاده از ظرفیت های همه مناطق استان در تعیین مدیران ستادی و رفع سریع مشکلات  و عقب مانده های استان است .
«استفاده از ظرفیت های همه مناطق استان در تعیین مدیران ستادی» شاه بیت غزلی بود که توسط رسانه های این روزهاد مخالف تاجگردون سعی در ارسال سیگنال های حیاتی به وی دارد.
عدل که با مصاحبه های موحد احتمالا خود را آماده رقابت با او در چهارسال آینده می کند، بهتر از هر کسی می داند رقابت هم زمان در سه حوزه(کهگیلویه-گچساران-بویراحمد و تهران) پیش رو خواهد داشت.
روش های عدل هنوز بر کسی آشکار نشده ولی وقایع این روزها، تئوری هات را برای او برازنده نشان می دهد.
تاجگردون ولی تلاش می کند خود را از صفحه استان جدا کرده و به پایتخت نزدیک کند.
مطرح شدن او به عنوان گزینه ریاست مجلس در حالی مطرح می شود که او در جبهه استان نگرانی های بی پایانی خواهد داشت.
هواداران او با نگرانی، نزدیکی زارع و هاشمی را نظاره می کنند و او تنها به سکوتی بسنده کرده است و این عادت اوست که با پنبه سر ببرد.
او کسی نیست که به این راحتی عرصه را واگذار یا ترک کند.
تاجگردون یا رقبای شطرنج سیاسی اش در استان را مات می کند یا آن قدر به تکرار سکوت تاکتیکی اش ادامه می ده د که بازی به پات کشیده شود.
در هر صورت تجریبه نشان داده که هیچ گاه بازنده نخواهد بود، مگر رقیبش خودی باشد.
حالا این سوال مطرح است که در استان چه می گذرد؟ آیا صفحه سیاسی استان در حال تغییر است؟
رسانه ها به عنوان ارتش پنهان جریانات سیاسی اجتماعی، به آئینه ای تمام نما از نمایندگان تبدیل شده اند و انچه در انهاد می گذرد به وضوح نشان دهنده علایق نه خود که هواداران آنهاست.
هاشمی در رسانه ها بولد می شود و زارع و تاجگردون به انزوای خودخواسته تن داده اند.
چه می خواهد بشود. در ظاهر همه چیز به ضرر تاجگردون در حال رخ دادن است. آیا این مبارزه که در واقع جنگی بدون خونریزی برای ماندن در عرصه قدرت است پایانی دارد؟
مبارزه علنی برای هدفی مشترک در چهار سال آینده ادامه خواهد داشت و شاید کسی بتواند سرباز خود را به وزیر تبدیل کند و ینرالی را وارد بازی کند که کسی فکرش را نخواهد کرد و آن هم وکیلی خواهد بود.
آیا تاجگردون که این روزها تنهاست همچنان نظاره گر ائتلاف استراتژیک زارع و هاشمی خواهد بود؟
آیا عدل همچنان با قدرت خواهد ماند و نمایندگان را به صندلی هائی در اطراف خود خواهد کشاند؟
زارع اما نقشی ویژه در این جنگ بازی خواهد کرد و احتمالا همچون گذشته آرام نخواهد بود.
هرچه رقابت در چهارسال گذشته بر سر تصاحب صندلی وسط بود این بار رقابت برای نشستن بر روی صندلی های کناری خواهد بود.۱۴۵۷۵۲۶۷۴۱_DSC_9424
۱۴۵۷۵۲۴۵۴۵_DSC_9406 ۱۴۵۷۵۲۵۱۰۸_DSC_9618 ۱۴۵۷۵۲۵۵۸۳_DSC_9717 
نام شما

آدرس ايميل شما

علی احمدی
Iran, Islamic Republic of
یازهرا درووووود بر حاج زارع با قدرت دروددد بویراحمد به تو مینازد
رای دهنده
Iran, Islamic Republic of
فقط متاسفم برای این سایت که هنوز فعاله. فقط مثل همیشه داره حاج زارع را حرفه ای تخریب می کنه. دلیلش هم معلومه بخاطر بی اعتنایی حاج زارع به ایشان و این سایت در ایام انتخابات بویژه زمان تبلیغات بود.
مردی با دستهای پینه بسته
Iran, Islamic Republic of
طرفداران جبهه پایداری که خودرا به خوابی تصنعی دربرابر پدیده ای به نام روشنفکر زدند هرگزفکر نمی کردند که این مرد شگفتی ساز خوابهایشان را با کابوس های وحشتناک مزین میکندعقلای این قوم گول حسودان تمامیت خواه خودراخوردن . این‌ها از یار جدا شدند وبه دوست نرسیدند . گفتمان روشنفکر با استقبال دلسوزان قومیتی وجریانات معقول سیاسی شددکتر روشنفکر نیک می داند به این دلیل مرد شگفتی ساز انتخابات شد چون راه خود را از تندروها جدا کرد
Iran, Islamic Republic of
توهین به جناب حاج زارعی در این نوشتار مشهود است و خاک بر سر ما طرفداران حاج زارعی
شرمت الله
Iran, Islamic Republic of
۲۰ مثل همیشه
محرابی لیشتر
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر تاج گردون.نماد و ابروی این استان..حتما موقعی که دکتر تشریف بیاورند منطقه زارعی و هاشمی برای پابوسی خدمت دکتر میرسند
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
درباره پدیده روشنفکر شک نکنین که در اینده هر دو جناح سیاسی حساب ویژه ای برای ایشون در نظر می گیرن. اگه با پدیده رد صلاحیت گسترده اصلاح طلبان دوباره رو به رو بشیم شک نکنید گزینه روشنفکر انتخاب اول خواهد بود. اما در قیاس با طیف اصولگرا بازهم شک نکنید که همه بزرگان این جریان به قدرت ایشون ایمان اوردند. ولی ایشون در مدت اانتخابات از هیاهوی سیاسی بازی به دور ماند و الحق والانصاف بیشتر نقد علمی داشت تا تاختن به فلانی یا فلانی.
امين قرباني
Iran, Islamic Republic of
چرت نوشتی دوست من
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
سایت کبنا مطمئن باشید ما مث قبل آقای زارع تنها نمی داریم بعد مدت ها سایت شما رو باز کردم. آقایان کبنا نیوز شدین تریبیون جبهه پایداری و راننده این جبهه
دنا
Iran, Islamic Republic of
شما چرابویراحمد پایین وبالا را به متوسط وفرودست تقسیم کرده اید اگه به قول شما بویراحمد بالا متوسط و پایین فرودست است چرا کاندید بویر احمد بالا ( آقای هدایت خواه ) از همان طبقه فرودست بقول شماست بویراحمد پایین زمانی خود سالار کل بویر احمد بود شما حتما بویراحمدی نیستی ویا معنی الفاظی که بکار برده ای را نمیدانی .کبنا لطف کنید چنین مطالبی که بوی تفرقه و دو دستگی در جامعه می دعد را منتشر نکنید
ایل
Iran, Islamic Republic of
در خصوص زارع و دهرا ب پور خیلی خوب آوندی.
واقعا دهرا ب پور یک کاریزماست.
زارع اگه به دهرابپور حسادت نمیکرد قطعا و یقینا براحتی از این انتخابات می گذشت.
Iran, Islamic Republic of
عدل هیچوقت به تاج نمیرسدکه بخواهدکاری کندتاج همان تاج است زارع همان زارع
Iran, Islamic Republic of
آفرین به قلم آقای عکاشه
رحیم
Iran, Islamic Republic of
در چهار سال گذشته فک کنم که آقای زارع خودش به خواب زده بود وکسی که خودش را به خواب زده نمی شه بیدارش کرد اما در این چهار سال باید بیدار باشد اون هم با آمدن هاشمی چون بنظر میرسد که مدیران در سطوح بالادر سطح استان دست نشانده آقای تاج گردون هستند وخبری از بقیه نمایندگان نبود آقای بزرگواری هم که با هماهنگ نبود وبذلیل رک وراستی ونداشتن سیاست که خود راحفظ کند در صحن مجلس دولت فعلی وحتی رئیس منجلس بهای ندادند وبا آمدن آقای هاشمی ودو نماینده مرکز استان وکهگلویه بزرگ می توان دستبه ترکیبات زد وچار سال آتی آنان تضمین خواهد شد والی پروژه ها وبودجه استان ونیروهای کلیدی وپستهای حساس در دست فرد مورد نظر تاج گردون است .
Iran, Islamic Republic of
اخ وبخت بویراحمد
روزبه
Iran, Islamic Republic of
خداییش ببینید عدل هاشمی چقد از جوانان گچسارانی یاسوجی و دهدشتی گذاشته سر کار کدوم نماینده تا حالا تونسته این همه ادم بزاره سر کار
درجواب رحیم
Iran, Islamic Republic of
شما فکر میکنید ادارات کل مال دست بسته بویر احمد است وبقیه استان نوکر شما برادر فکرتو بازکن ادارات کل مربوط به تمتم شهرستانها وانهم بیشاز ۷۰۰مدیر معاون وریس اداره درادارات کل هست که ۶۰درصدش دردست بویر احمد .۳۵درصد دهدشت و۵درصد همون ۵مدیر گچسارانی است
..
Iran, Islamic Republic of
مطمعن باشید روشنفکر دور بعد تو مجلسه
مردم این بار هر انچه لازم بود رو فهمیدن و دور بعد میدونن چیکار کنن
Iran, Islamic Republic of
تنها می تونیم اینو بگیم که با اومدن روشنفکر بود که این چنین محاسبات و پیش بینی های سیاسی رو بهم خوردو این مرد که به یک اسطوره تبدیل شد در دور بعد قطعا حماسه ایی بزرگتر از حماسه این دور خور رقم می زند . و در این چهار سال صدای وحدت یا مهدی ما خاموش نخواهد شد
Iran, Islamic Republic of
ایگم کبنا یقذر گپ ایزنی قیامت هم در نظر ایگری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ دنیا ارزش نیاره هر ولی ودین یکیه .زارع ول آبی رتی دور عدل؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
درود بر اقای عکاشه
خیلی جالب انالیز کردی
واقعا سیاسیون استان باید از شما استفاده کنند
Iran, Islamic Republic of
درود بر آقای عکاشه
به خوبی مطلب را آنالیز کرده بودید
Iran, Islamic Republic of
نمیدونم چرا حاج زارع میخواست خود را از حاج محمدرحیم دهراب پور دیرکنه، از اصولگراها میترسید یا از اصلاحطلب ها
Iran, Islamic Republic of
من کار ندارم ولی بویراحمد در زمان زارع ابهتش را از دست داد
Iran, Islamic Republic of
زارع سیاستمداری است که در برابر سه تیم با قدرت وتوکل به خدا ایستاد
Iran, Islamic Republic of
زارع وهاشمی هردواصولگراهستنند تاجگردون اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
زارع با حمایت سید باقر موسوی نماینده شد اگرموسوی حمایت نمی کرد انتخابات به دور دوم میکشید بین هدایتخواه وبهرامی
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
کبنانیوز=هدانیوز یاستار نیوز.بدبختل ایدفعه میبینید حاج زارع چه میکنه.یازهرا
Iran, Islamic Republic of
درود آقای عکاشه، واقعا" سیاسی هستی و برای همه جای نعجب بود که چرا آقای زارع بعد از قبولی از حاج محمدرحیم دهراب پور میترسید؟
Iran, Islamic Republic of
نویسنده به خوبی و واقع بینی مطالب رو گفته، جای تحسین داره
شهروند
United States
درجواب شماره ۱۶ بگم که بقیه نماینده ها بیشتر گذاشتمون سرکار.
یه بار برامون راه اهن میارن یه بار قطب ویژه گردشگری و... اینکه خلاصه خیلی وقته سر کاریم
اما آقای ۱۸ روشنفکر اگر قبل از انتخابات کور سو امیدی داشت الان هیچ امیدی نداره
روشنفکر طایفه ای برخورد کرد و همین هم کار دستش داد مطمین باش بقول معروف بیراحمد بالا و سررود هیچوقت دیگه بهش رای نمیدن.
آقای ۱۲ وکلا اونایی که تاجگردون رو بزرگ کردین لطفا یه چنتا از کاراشم بگید دوستان بدونن. ایشون فقط فارسی رو خوب حرف میزنه و لهجه نداره و همینم بهش قوت قلب داده. زود همه متوجه طبل میان تهی خواهند شد
Iran, Islamic Republic of
کاش ی ذره با انصاف مینوشتی برادر اولا بویراحمد یکیست بالا وپایین فرادست وفرودست نداره بویراحمدواژه ایست که لرزه براندام خیلیا می اندازه چرا سناتور رای نیاورد چون بویر احمدی نبود عدل بویراحمدی بود و رای آورد اما تحلیلت آبکی بود دهراب پور اگر طرفدار داشت که تو شورا رای میاورددهراب پور چهره منفوری شده وتعدد کاندیدا هم نقشه جبهه پایداری بود وکم شدن آرا زارع هم به تعددکاندیدا مرتبط میشه نه عدم مقبولیت زارع مکرومکرالله والله خیرالماکرین بهرامی نیکبخت روشنفکرخرسندیان و.... را همه میدانند که از کدام طیف به انتخابات کشانده شدن ومتاسفانه انتخابات را تبدیل به نبرد طایفه ای کردند چیزی که خلاف دموکراسیه
بویر گچساران . ز
Iran, Islamic Republic of
حال میکنم . خیلی ها از اسم سردار هاشمی . که پا به عرصه سیاست خیلی محدود گذاشته میترسند. سردار پرونده کار سازندگیش . به بلندی و سرافرازی . کوه دنایه. پاینده باشی سردار .
یعقوب-پ
Iran, Islamic Republic of
"فرو دست" اون نویسنده ای هست که که خودش سواد نداره و دیگران براش نوشتن و حالا به اسم خودش چاپ کرده.تو اگه نویسنده بودی که این طرز مقاله نوشتنت نبود.هرچه لقب مربوط به خودت و بستگانت هست به دیگران نسبت دادی. این طرز نگارش جملات کاملا از بیسوادی و تازه به دوران رسیدن نویسنده را می رساند.در تاریخ استان کهگیلویه و بویراحمد ، بویراحمد سفلی با اصالت ترین مردم این استان بوده و تمام استان همیشه در چنگال وی بوده است.مثال دقیق آن طایفه ی نویسنده ی محترم مقاله میباشد. استان ما به بویراحمد سفلی باید افتخار بورزد و با جمله یک فرد بی سواد هیچ وقت ارزش خود را از دست نخواهد داد.درود و صد بدرود بر بویراحمد دومن.....
دانشگاهی
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون از زدوبندهای پایتخت که دست برنمی داره که مدیرانی ضعیف مثل آیت محمدی وروح اله مقیمی وگروه حریص وپرمدعای .... یه کم سرو سامان بدهد . خدا رحم کنه به گچساران با این اوضاع واحوال واین نماینده واین فرماندار واین روسای ادارات گچساران.
باشت
Iran, Islamic Republic of
۱-بازنده انتخابات:هدایت خواه۲-برنده انتخابات:زارع ۳-پدیده انتخابات:روشنفکر
در جواب کامن32
Iran, Islamic Republic of
برادر خودت به خوبی میدونی انتخابات شورا انتخابات استانداردی نبود و باور داشته باش اگر خود حاج زارع ثبت نام کرده بود از حاج محمدرحیم دهراب پور خیلی خیلی کمتر رای میاورد و حاج دهراب پور شخصیتی هست که از محبوبیت بالایی برخوردار هست
Iran, Islamic Republic of
حاج زارع یک فرد سیاسی نبود از شانس روزگار در سال ۱۳۸۲ همه کاندیداها را رد کردن و میدان خالی برای حاج زارع ایجاد شد یعنی از لحاظ سیاسی دهراب پور کجا و زارع کجا؟
Iran, Islamic Republic of
زارع بویراحمد رو ....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
محرا..
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
طرف...رداری بیچارش میکنی به خدامقدار.. که داشت به خاطرسیاست ازدست میده یه . میکنن فکرتوروشن کن ساده نباش هرچی داشتی فروختیش تاچهارسال که هیچ تاچهل سال جون نیگری
Iran, Islamic Republic of
هم دست اندرکاران سایت وهم رقیبان شکستی راتجربه کرده اندکه به این زودی فراموش نخواهد شد پس حق دارند ناراحت باشند به امید روزی که منطق اساس کار شود
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا درزمان هدایت خواه وحسینی عزت از دست رفت
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
بهنام میشه دست از تخریب زارع وتفرقه اندازی در بویراحمد برداری خودت خوب میدونی تاج هم همچی اش دهن سوزی نیست وشما هم برادر برو دنبال یه شغل دیگه در این شغل به اب و نون نمیرسی
Iran, Islamic Republic of
تعداد زیاد کاندید دربویراحمد ودنا فقط به نفع زارع تمام شد
سراب ننیز
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون یا رقبای شطرنج سیاسی اش در استان را مات می کند یا آن قدر به تکرار سکوت تاکتیکی اش ادامه می ده د که بازی به پات کشیده شود
m-m
Iran, Islamic Republic of
برادر محترم شما معلومه از چی.؟
"او رای طبقه متوسط(بویراحمد بالا) را به بهرامی و رای طبقه فرودست(بویراحمد دومن) را به روشنفکر واگذارد."
جمع کن بابا با این تحلیل های... دوربین و قلم که افتاده دست هر....
Iran, Islamic Republic of
بالاخره خیلی شانس شانسکی زارع انتخابات رو برد
اراش هم که نسبت به دور قبل نصف شده بود
متقی
Iran, Islamic Republic of
...ر ما که هیچ نمیفهمیم و .. نمایندمون هست
تیرتاجی
Iran, Islamic Republic of
عدم همراهی دهراب پور با حاج زارع برای ایشان درداور و تاثیر منفی زیادی داشت خدا کنه در این دور حاج زارع و حاج دهراب پور دوباره با هم متحد بشن
حسینی
Iran, Islamic Republic of
اخ بخت بویراحمد
ارشد برق
Iran, Islamic Republic of
جدیدا مهلی حرف. ایزنی مثلا عکاشه
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
واقعاً تحلیلهات مسخره است ، چه قبل از انتخابات و چه بعد از آن(زارع و هوادارانش، تمام انرژی ذهنی خود را برای ماندن روشنفکر به خرج دادند ) آخه به تو هم میگن رسانه ای با این حرفت مرد حسابی ؟ هر آدم بی سوادی هم می داند که اومدن روشنفکر به ضرر زارعی بود اونوقت تو میگی طرفدارای زارع تمام انرژی خود را ...!!!!!!جای تاسف برای شما ! بنظرم بری دنبال یه شغل دیگه برات خیلی بهتره .یا طبقه فرودست و بالادست این چرت و پرت ها چیه بلغور کردی ؟ اصلا بین این سه نماینده هیچ اختلافی نیست و اختلافات زاییده تفکر بیمار جنابعالیست که اینگونه داری تفرقه میندازی با این تحلیهای آبکیت .
یاسین
Iran, Islamic Republic of
این متن توهین به مردم بویراحمد بود. فرو دست دیگه چیه. شما که بدتر از گفتمان جعلی عزت برخورد کردید.هر دو این توهین به مردم بویراحمد هست.
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
خدایی کار نداریم حضرت عباسی یکی توضیح بده زارع چکاری برای بویراحمد انجام داده . البته به استثناء اینکه آسفالت کارخانه اش را فروخته و کوچه های بعضی از روستاها را سیاه کرد ؟
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1