تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۱۶
کد مطلب : ۱۷۳۸۱۵

یک بام و دو هوای اجرای موسیقی در کهگیلویه

۰
کبنا ؛ 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه با بیان این‌که یک بام و دو هوای موسیقی باید حل شود،گفت: اگر قبل از اجرای برنامه‌ها در زمینه هنرهای نمایشی و موسیقی با انجمن مربوطه هماهنگی انجام شود شاهد کارهای تکراری نخواهیم بود.

ایرج کاظمی‌جو امروز در نشست ستاد شئون فرهنگی این شهرستان، از رفتار دوگانه در اجرای یک مصوبه انتقاد کرد و اظهار داشت: وقتی شورای فرهنگ عمومی نواختن موسیقی ارگ را ممنوع اعلام کرده است همه باید خود را مکلف و موظف به اجرای این مصوبه بدانند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه تصریح کرد: در برخی از جشن‌ها و مناسبت‌ها همچنان از ارگ استفاده و مصوبه مذکور نقض می‌شود.

کاظمی‌جو با بیان این‌که موسیقی سنتی هویت و شناسنامه این دیار است،افزود: طی مصوبه شورای فرهنگ عمومی این نوع موسیقی جایگزین ارگ شده و برای محافل شادی و اعیاد در نظر گرفته شده است.

وی،افزود: در حالی که نواختن ارگ و استفاده از این آلات موسیقی ممنوع شده است، در جشن روستا و نیز جشن پیروزی انقلاب در میدان مرکزی دهدشت ارگ نواخته شد و برخی مدارس نیز در اجرای جشن خود از این نوع موسیقی استفاده کردند.

این مسئول با بیان این‌که در اجرای این مصوبه به صورت دوگانه رفتار می‌شود گفت: کار فرهنگی ظرافت خاصی دارد که در اجرای آن باید دقت ویژه شود.

کاظمی‌جو به حواشی محفل شب شعر بلادشاپور اشاره و با بیان این‌که نقد وارده به این مراسم را پذیرفتیم،تصریح کرد: در حالی که شاعران برجسته استانی بدون هیچ چشمداشت به این محفل دعوت شده و اشعار خود را خوانش می‌کردند شخصی با قرائت شعری که در شأن برنامه نبود زحمات مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی را زیر سؤال برد.

وی با بیان این‌که یک بام و دو هوای موسیقی باید حل شود،گفت: اگر قبل از اجرای برنامه‌ها در زمینه هنرهای نمایشی و موسیقی با انجمن مربوطه هماهنگی انجام شود شاهد کارهای تکراری نخواهیم بود.

--------------------------------

سعادتی‌نیک

نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1