تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب : ۱۷۳۵۸۰

نمایندگان «بویراحمد» و «کهگیلویه»؛ طفیلی و قفیلی‌های تاجگردون؟

۱۵
۰
کبنا ؛فرهاد صبورزاده

با افول روزهای اوج نمایندگی نمایندگان قوی در بویراحمد و کهگیلویه، در گچساران دوران جدیدی آغاز شد و نماینده‌ای در قامت ملی ظهور کرد که هم سابقه اجرایی مؤثری دارد، هم پتانسل‌های شخصی بالایی دارد، هم تحصیلات آکادمیک مورد نیاز کشور در حوزه مهم اقتصادی آن هم حداقل تا سطح کار‌شناسی ارشد در دانشگاه‌های بر‌تر کشور (شهید بهشتی) و دارای مدرک دکتری را دارد. قدرت بیان درخور، مهارت و پتانسیل بالای فعالیت سیاسی و رایزنی و ارتباط با جریان‌های مختلف کشور از خصایص منتخبِ دو دوره حوزه انتخابیه گچساران است.
بعکس در حوزه‌های بویراحمد و کهگیلویه کسانی به مجلس راه یافته‌اند که با دانشگاه (به عنوان مهم‌ترین رکن پرورش نیروهای خلاق و کارآمد) بیگانه بوده‌اند و در حضور جدی آن‌ها با تحصیلات آکادمیک تردید جدی است. عدم داشتن سوابق و پتانسیل مطلوب و توانایی‌های فردی مزید بر این علت هاست تا این دو حوزه در سطح کشور و در سطح استان کمیتی لنگ داشته باشند.
همه این مسائل دست به دست هم داده‌اند تا که در گفتار و در عمل تاجگردون این دو شهرستان را به سخره بگیرد؛ در گفتار، اخیرا در کهگیلویه تاجگردون در مقام مه‌مان حرمت میزبان را نگه نداشته و با تحقیر منتخب حوزه کهگیلویه عملاً مردمان (موکلین منتخب) این دیار را به سخره گرفت و از یک عذرخواهی رسمی و ساده نیز امتناع کرد!
در عینیت نیز چند سالی است که تاجگردون با ورود مستقیم وزرا به گچساران و بی‌توجهی به یاسوج و برخی دیگر از اقدامات، عملاً مرکزیت استان را از حیز انتفاع انداخته و انگار نه انگار که یاسوج مرکز استان است و استانداری کهگیلویه بویراحمد واقع در میدان امام حسین (می‌دان استانداری) است و استاندار کهگیلویه‌ای استان نیز با خوشحالی به پیشواز و بدرقه وزرا در گچساران می‌رود و نماینده این حوزه نیز دم برنمی آورد و اقدام درخوری ندارد.
با این توصیف پیش بینی می‌شود که گفتمان «عزت بویراحمد» بزودی در کهگیلویه با فرمت «عزت کهگیلویه» بازآفرینی شود، اگرچه گفتمان عزت بویراحمد در انتخابات اخیر شکست خورد و حتی مبدع آن (سید باقر موسوی) به این گفتمان پشت کرد و با حمایت از منتخب فعلی در این نقطه، با مسبب آن (از نظر خودش که تاجگردون بود) همگام شد و مدیران استانی تاجگردون و شخص وی، متمایل به استمرار نمایندگی فعلی بویراحمد بودند. به هر حال گاهی برخی منافع، گفتمان را به شکست می‌کشد و حتی مبدعین آن ر‌هایش می‌کنند. و بدین سان علیرغم تضاد‌ها و دعوا‌ها، «سید باقر» و «تاجگردون» در یک نقطه به هم رسیدند و هر دو متمایل به انتخاب موجود بودند و با این کار گفتمان عزت بویراحمد را چال کردند.
در آخر، کاش تاجگردون نگاهش به گونه‌ای دیگر بود؛ خود را به سان یک تن قوی ببیند که قلب و مغز را در خود دارد و دو نماینده دیگر استان را (هر جند ضعیف) به سان دو بال ببیند و با آن‌ها اوج بگیرد و نه آن‌ها را طفیلی‌ها و قفیلی‌هایی ببیند که به تحقیر رفتاری و گفتاری آن‌ها بپردازد و افکار عمومی مردمان این دو حوزه را جریحه دار کند.
یک توصیه برای خودمان و مسئولان استان: انتظار می‌رود سیاسیون در باب انتقاد‌ها حداقل همچون طلبه جسور و چماق به دست کهگیلویه‌ای تحمل انتقاد‌ها را داشته باشند (که در این سال‌ها حتی بد‌ترین فحش‌ها را شنید و خم به ابرو نیاورد و از همه صبور‌تر نشان داد) و نه علیرغم شعار انتقادپذیری و ظاهری آرام در مواجه با منتقدین، پاشنه درب مقامات قضایی را بچرخانند. منطقی است که درصدد پاسخگویی رسانه‌ای باشند نه انتقام قضایی و ایجاد خفقان!
نام شما

آدرس ايميل شما

jjjjjjjjj
Iran, Islamic Republic of
ناراحت نباش ابطال قطیه
اکبری
Iran, Islamic Republic of
آقای کبنا نیوز به چند نکته توجه فرمایید .اولاً نماینده ات که شکسته خورده واین چرت وپرت را می زنی .دوماً هر سه نماینده راه یافته به مجلس از لحاظ مدیریتی توانی بالای دارند. سوماً در آینده خواهید دید که همفکری که بین این سه نماینده هست استان رشد خواهد نمود .ونمایندگان رایافته به مجلس بایستی مدیرانی که ضعیف هستند کنار بگذارند
Iran, Islamic Republic of
نگارنده درخصوص عزت بویر احمد همان گفته حاج اقا راستگویان را آویزه گوش خود کن
مرادی
Iran, Islamic Republic of
شیر مرد حوزه بویراحمد جناب آقای حاج غلام محمد زارعی مرد اول استان هستن که بادید غرض ورزانه نویسنده نادیده گرفته شده است و هیچ خواننده ای، این مطلب غیر واقعی را باور نخواهد کرد.
ادیب
Iran, Islamic Republic of
نویسنده خودش هم نمی دونه چی نوشته
کتاابدار
Iran, Islamic Republic of
الحق که انصاف را گفتی .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
تا کور شود هرآن که نتواند دید.
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
پروژه عزت بویراحمد چنان قوی بود که به سایرنقاط استان(کهگیلویه)نیز صادر گردید.وجدیدا پروژه احیاء دربویراحمد با نوازندگی ماهرانه مطربهای خوش نواز وارد فازجدیدی میگردد.هردم از این باغ بری میرسد تازه تر از تازهتری میرسد.همچنان منتظر ماباشید.حالاحالاهابرلتون پروژه داریم.....از بویراحمد
گچیاران
Europe
جناب صبور زاده من اسم و شان نویسندگی را دور از نام و اسم و قلمت میدانم بهتر است بیشتر دقت شود
Iran, Islamic Republic of
افرین خوب گفتی
شهروند
Iran, Islamic Republic of
والله به پیر به پیغمبر اگر من داخل گچساران زندگی میکنم تاج کاری نکرده . و با همین حرفای خام و تو خالی نماینده بویراحمد داره کار خودشو میکنه.
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
مردم همه می دونند که چه بلایی سر انتخابات بویر احمد اومده لطفا برای مردم اظهار فضل نفرمایید نتیجه ای جز یاس ونا امیدی در پی ندارد
Iran, Islamic Republic of
..بابا تو هم با این ... نوشتنت !
صادق
United States
معلومه نویسنده داغ بزرگی داره عخخخی نبینم ای روزلته
تیرتاج
Iran, Islamic Republic of
احسنت گل گفتی
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1