تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب : ۱۷۳۵۲۹

مسابقه بزرگ «ولادت تا ولادت» در مادوان برگزار شد

۰
کبنا ؛مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ضمن برشمردن فضائل حضزت زهرا(سلام الله علیها)، افزود: باید روش ما مبتنی بر فضایل، سیره و سلوک حضرت زهرا(سلام الله علیها) باشد.
dehbani
مسابقه بزرگ فرهنگی «از ولادت تا ولادت» امروز(۱۶ فروردین) با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاران ایشان، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان و دیگر مسئولان شهرستانی در حسینیه سیدالشهداء(علیه السلام) مادوان برگزار شد.
رضا دهبانی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در این برنامه فرهنگی، گفت: باید روش ما مبتنی بر فضائل، سیره و سلوک حضرت زهرا(سلام الله علیها) باشد.
وی اظهار داشت: همواره در مبانی دینی و در سیره به ما گفته اند مراتبی برای نفس انسان وجود دارد و بهترین مرتبه این است که انسان به مرحله ای می رسد که به جز خداوند کسی را نمی شناسد.
دهبانی پور عنوان کرد: انسان می تواند تا جایی رشد و ارتقاء پیدا کند که می تواند مرتبه جانشینی خدا را به دست آورد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: انسانی هایی نمونه هستند که عملکرد، حسنات و راه و روش آنها برگرفته از زندگی اهل بیت(علیهم السلام) بوده و این موضوع در همه معارف الهی بیان شده است.
وی یادآور شد: پیامبر گرامی اسلام(صل الله علیه وآله وسلم) یکی از انسان های بزرگی است که به عنوان الگو و نمونه انسان ها قلمداد می شود و همه بشر باید از زندگی ایشان الگو بگیرند.
دهبانی پور با اشاره به اینکه پیامبر اولاد و اطرافیان خود را به عنوان الگو معرفی می کند، ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) در بین آنها الگو و نمونه ای نه تنها برای زنان عالم؛ بلکه برای مردان نیز می تواند الگوی کاملی باشد.

این مسئول فرهنگی و هنری کهگیلویه و بویراحمد افزود: حضرت فاطمه(سلام الله علیها) نه تنها دختر پیامبر است؛ بلکه مادر و سرپرست است.
وی حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) را نخستین شهیده عالم دانست و خاطرنشان کرد: ایشان برای دفاع از حریم ولایت تا مرز شهادت پیش رفت.
دهبانی پور حضرت فاطمه(سلام الله علیها) را در همسرداری نمونه خواند و گفت: ایشان در عفت و پاکدامنی سرآمد زنان عالم بودند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) را در تربیت فرزندان بی نظیر دانست و تاکید کرد: ایشان قهرمانانی را تربیت کرد که نمونه آن امام حسین(علیه السلام) بوده که امروز در سراسر عالم به عنوان الگوی ایثار و فداکاری مطرح است.
وی زهد، تقوا و عبادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) را زبانزد همگان عنوان و اظهار داشت: این بانوی بزرگوار در پرتو این فضائل فرزندانی را تربیت کرد که هرکدام به عنوان الگو و فضایل اخلاقی فراوان زبانزد هستند.
دهبانی پور شخصیت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) را در همه مسائل مثال زدنی عنوان کرد و گفت: ویژگی هایی که پیامبر داشت در وجود دخترش اثرگذار و این ویژگی ها در وجود اولاد و اصحاب حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) نیز تاثیرگذار است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1