تاریخ انتشار
جمعه ۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب : ۱۷۲۶۷۱

اقتصاد مقاومتی از نظر ائمه جمعه استان

۰
کبنا ؛خبرهای نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد /
ایران در زمینه مسائل موشکی با هیچ کشوری مذاکره نمی‌کند
امام جمعه یاسوج گفت: ایران در زمینه مسائل موشکی با هیچ کشوری مذاکره و معامله نمی‌کند.
حجت‌الاسلام سید علی‌اصغر حسینی امروز در خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک سال نو و همچنین تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: حضرت زهرا(س) الگوی تمام عیار زندگی اسلامی برای زنان است.
وی با تبریک روز ۱۲ فروردین از آن به عنوان عید ملی نام برد و عنوان داشت: یکی از مهمترین روزها در تاریخ ایران اسلامی، ۱۲ فروردین است.
امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد همچنین با تبریک سال اقتصاد مقاومتی، اقتصاد و عمل، اظهار کرد: رهبری چندین سال است که اقتصاد مقاومتی را متذکر می‌شوند و امسال مسئولان باید اقتصاد مقاومتی را در عمل اجرا کنند.
حسینی تنها راه نجات اقتصاد کشور را عمل به اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: به همین خاطر رهبری در فرمان نوروزی امسال علاوه بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را نیز تاکید فرمودند.
خطیب جمعه یاسوج با اشاره به بدعهدی آمریکا در برجام، تصریح کرد: آنان هیچگاه متعهد نبوده و به پیمان خود عمل نکردند.
وی، گفت: آمریکاییان در مذاکرات هسته‌ای عهدشکنی کرده و هنوز تحریم‌ها را لغو نکرده‌اند.
امام جمعه یاسوج به موضوع موشکی ایران اشاره کرد و متذکر شد: غربی‌ها بدانند که جمهوری اسلامی در زمینه موشک‌های خود نه معامله و نه مذاکره‌ای خواهد کرد.

اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل شعار برون رفت از مشکلات اقتصادی خواهد بود
امام جمعه موقت دیشموک گفت: اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل شعار برون رفت از مشکلات اقتصادی خواهد بود.
حجت‌الاسلام شیخ ابراهیم طاوسیان در خطبه‌های نماز جمعه امروز دیشموک ضمن تبریک سال نو اظهار کرد: روزی که در آن معصیت نباشد عید است.
وی در ادامه گفت: سال جدید که با تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است وظایف همه مسئولان  اجرایی کشور را در راستای بهبود اقتصادی و معیشتی مردم سنگین‌تر می‌کند.
امام جمعه موقت دیشموک گفت: وظیفه مردم نسبت به شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل این است که بحث اقتصاد مقاومتی را در صدر مطالبات خود قرار دهند .
طاوسیان خاطرنشان کرد: از همه مسئولان می‌خواهم از شعارگرایی پرهیز کنند و بدانند که دل به غرب بستن باعث حل هیچ مشکلی نخواهد شد.
وی تصریح کرد: مسئولان باید بدانند دل بستن به غرب مشکلات را حل نخواهد کرد چون غربی‌ها به تعهد برجام عمل نکردند و همیشه می‌خواهند که ما زیر سلطه  آنها باشیم .
امام جمعه موقت اذعان کرد: با همت مردم و تدبیر حکیمانه رهبر آرزوی آمریکا به گور خواهد رفت  و با تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل همه مشکلات ما حل خواهد شد و مسئولان با استفاده از حداکثری منابع داخلی باعث رونق اقتصاد خواهند شد.
وی ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه‌الزهرا (س) دخت پیامبر بیان کرد: فاطمه بهانه خلقت عالم است و بهترین شیوه‌های تعلیم و تربیت روش الگوگیری است که یکی از الگوهای برتر و بهتر جهت الگو گرفتن تبعیت از ائمه اطهار است.
خطیب موقت نماز جمعه شهر دیشموک اشاره‌ای به ۱۲ فروردین‌ماه داشت و گفت: ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران روزی است که مردم با رای قاطع اکثریت مردم بعد از ۲۵۰۰ سال به نظام جمهوری اسلامی ایران رای دادند و این انقلاب ثمریت خود را نشان داد.
وی متذکر شد: ۱۲ فروردین روزی مهم و تاریخی است که که ثمره مبارزات و از خودگذشتگی‌های ضد طاغوت به شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی به بار نشست.

اقتصادمقاومتی راهکاری مهم در برابر فشار اقتصادی دشمنان
امام جمعه موقت گچساران با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» توسط مقام معظم رهبری گفت: اقتصاد مقاومتی مهم‌ترین راهکار تأثیرگذار در برابر اعمال فشارهای اقتصادی دشمنان است.
حجت‌الاسلام علی صفایی امروز در خطبه نخست نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیزکاری و دوری از نافرمانی‌ها اظهار کرد: تقوا و پرهیزکاری دو شاخصه انسان‌های مومن و متقی بوده که سبب آمرزش و الطاف بی‌شائبه خداوند به این افراد در دنیا و آخرت می‌شود.
وی افزود: تقوا و پرهیزکاری سبب دوری انسان از گناهان و اعمال نهی شده از سوی خداوند بوده و جامعه را نیز تخت تأثیر مثبت خود قرار می‌دهد.
امام جمعه موقت گچساران تصریح کرد: تقوا و پرهیزکاری یکی از صفات پسندیده مومنان بوده که همواره از سوی خداوند، پیامبران و ائمه معصوم(ع) بر آن تأکید شده است.
صفایی در خطبه دوم نخستین نماز جمعه گچساران در سال جدید با نقل روایات و احادیث متعددی از ائمه(ع۹) در خصوص اهمیت و آثار تقوا در جامعه گفت: کاشتن درختان تقوا سبب پرورش میوه‌های هدایت و روشنگری برای انسان می‌شود.
وی افزود: درخت تقوا ثمرهای مختلفی دارد که تقوای چشم، دست و قلب از جمله ثمرات و میوه‌های آن است.
صفایی ادامه داد: تقوای دست یعنی دست‌درازی نکردن به مال، اموال و ناموس مردم، تقوای چشم یعنی نگاه نکردن به ناموس مردم و هرآنچه گناه به شمار می‌زود و تقوای قلب یعنی اینکه به مردم سوء‌ظن و گمان بد نداشته باشیم.
امام جمعه موقت گچساران در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت فاطمه(س) و امام راحل با اشاره به برخی خصوصیات فاطمه(س) اظهار کرد: یکی از نیازهای مهم جامعه امروز ما عفت و حجاب بوده که خصیصه بزرگ و شخصیتی آن بانوی بزرگ بوده است.
صفایی در ادامه با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در خصوص مسائل روز به ویژه موضوع برجام افزود: مقام معظم رهبری با رد برخی تحلیل‌ها در جهان توسط برخی که به غلط بیان شده است و مردم ایران را در دوراهی اطاعت از آمریکا یا تحمل فشارها تعریف کرده، بیان داشته‌اند که دوراهی دیگر به جز این دوراهی وجود دارد.
وی گفت: مقام معظم رهبری فرموده‌اند «دوراهی اقتصاد مقاومتی و ایستادگی در برابر فشارها راهکار دیگری است که اهرم بزرگی در برابر اعمال فشارها به شمار می‌رود.»
صفایی ادامه داد: تبیین و نامگذاری امسال به عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» توسط مقام معظم رهبری باز هم هوشمندانه بوده و پیامی مهم در برابر عواقب و برخی شیطنت‌های اقتصادی علیه ملت ایران است.
امام جمعه موقت گچساران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به علل دشمنی آمریکا علیه ایران اسلامی گفت: آمریکا با پیروزی انقلاب اسلامی سنگر بزرگ و کشوری غنی از منابع و ثروت‌های مختلف را از دست داده به همین دلیل همواره سعی در بازپس‌گیری آن به روش‌های مختلف است.
صفایی افزود: اعمال روش‌های مختلفی از جمله جنگ تحمیلی، ترور و تحریم طی افزون بر ۳۰ سال بر جمهوری اسلامی ایران دلیل روشن و واضح این شکست آمریکا بوده است.
وی بیان کرد: با وجود همه فشارها و تحریم‌ها ایران اسلامی روز به روز قدرتمندتر شده و در عرصه جهانی به کشوری تأثیرگذار و خاص تبدیل شده است.
صفایی در بخش پایانی سخنان خود در خطبه دوم با اشاره به ایام نوروز و دید و بازدیدها گفت: در ایام نوروز تفکر و دستگیری به مستمندان و نیازمندان یکی از امور خیر بوده که می‌تواند تا حدودی سبب کاهش غم و ایجاد نشاط میان مردم شود.

علاج مشکلات مردم در کشور اجرای اقتصاد مقاومتی است
امام جمعه قلعه رئیسی گفت:علاج درد مشکلات مردم در کشور اجرای اقتصاد مقاومتی است.
حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.
وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.
صلواتی در ادامه به موضوع بحث خداشناسی و نشانه‌های خداوند متعال که ما را از خاک آفرید و به سرعت به صورت بشری پراکنده شد اشاره کرد و اظهار داشت: از نشانه‌های خداوند متعال این است که از خودتان همسرانی برای شما آفرید تا در کنارشان آرام گیرید و میانتان دوستی و مهربانی قرار داد و در این امر برای مردمی که می‌اندیشند نشانه‌هایی است.
امام جمعه قلعه رئیسی خاطرنشان کرد: خلقت اولیه انسان و آن انسان اولین یعنی حضرت آدم از خاک است و نسل آدمی را بوسیله آب مهین استمرار دادیم انسان مثل فرشته نیست که مرگ نداشته باشد این انسان می‌میرد.
وی بیان کرد: نسل این انسان با نکاح حاصل می‌شود و نکاح هم باید با همجنس و هم نوع او باشد.
صلواتی در خطبه دوم با دعوت به تقوای الهی، ملاک کرامت آدمی را معیار پذیرش اعمال و مرکب راهوار سعادت تقوا دانست.
امام جمعه قلعه رئیسی در ادامه به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل اشاره و گفت: اولویت مسئله اقتصاد است آنچه که در مسئله اقتصاد مهم است تولید داخلی، اشتغال، رفع بیکاری و رونق تحرک اقتصادی است.
وی با بیان اینکه علاج مسئله تحریم در کشور اقتصاد مقاومتی است یادآور شد: همگان بدانند تا وقتی که چشم دولت به دست بیگانگان است ما به جایی نمی رسیم تابلو کردن در دیوار و عکس زدن هیچ لزومی ندارد کشور بدون اقتصاد مقاومتی رشد نخواهد کرد.
صلواتی خاطرنشان کرد: معنی ترک اقتصاد مقاومتی گرفتاری‌ و بدبختی‌ها برای مردم است.
امام جمعه قلعه رئیسی در ادامه به موضوع چهارشنبه ۱۱ فروردین میلاد حضرت فاطمه(س) اشاره و تاکید کرد: خدا محوری که در زندگی حضرت زهرا(س) بیش از هر مسئله دیگری به چشم می خورد زیرا ایشان حتی در زندگی خانوادگی تمام تقاضاها و رفتار و گفتارش را با رضایت خدا می‌سنجید و رضایت خود و مردم را مقدم می‌دارد.
وی به ازدواج آسان اشاره و اذعان داشت: مراسم ازدواج حضرت زهرا(س) همراه او با دعا، اطعام فقرا و صدقه و تکبیر بود اما امروز جای آن رسم زیبا، ساز و آواز نشست که جای تاسف دارد.
صلواتی همچنین به روز ۱۲ فروردین اشاره و اضافه کرد: جمهوری اسلامی متکی به آراء مردم اما قوانین و مجری احکام و شکل محتوای آن باید اسلام باشد این جمهوری اسلامی متکی به قانون اسلام است و انقلاب ما انقلاب اسلامی است پایه و مایه و محتوا انقلاب ما اسلام است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1