تاریخ انتشار
پنجشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۴
کد مطلب : ۱۷۲۵۹۸

واقعیت بازار مرغ یاسوج

۱
۰
کبنا ؛با خبر شدیم که در چند روز اخیر مرغی در بازار شب عید یاسوج وجود نداشته و شبیه همین موضوع هم در دیگر بازارهای شهرهای استان به وفور یافت شده است که نشانه پر کشیدن مرغ را از بازار شب عید می دهد.
بازار کالاهای اساسی و مواد غذایی در نوروز سال ۹۵آنقدر آشفته بود که گویی اصلا دولتی‌ها یادشان رفته باید برای توزیع و کنترل قیمت این دست کالاها برنامه‌ریزی کنند.
هنوز چند روزی از سال ۹۵نگذشته که صدای نارضایتی مردم و بیشتر از آن مسافران نوروزی در مورد تنظیم بازار شب عید و نبود گوشت سفید یا همان مرغ بلند شده است.

مرغ از بازار شب عید پر کشید
با خبر شدیم که در چند روز اخیر مرغی در بازار شب عید یاسوج وجود نداشته و شبیه همین موضوع هم در دیگر بازارهای شهرهای استان به وفور یافت شده است که نشانه پر کشیدن مرغ را از بازار شب عید می دهد.
در این زمینه دستگاه‌های مسئول تنظیم بازار موظفند از چند ماه قبل از عید نوروز، تمهیدات لازم را برای توزیع کافی مواد غذایی پرمصرف و جلوگیری از رشد قیمت آنها بیاندیشند.

بلاتکلیفی مسافران نوروزی از نبود مرغ در بازار یاسوج
با این حال، نوروز ۹۵آمده اما با نوسان شدید در مواد غذایی پرمصرف مردم، همچون برخی مایحتاج اولیه مسافران از جمله گوشت سفید، که امروز از آن گلایه مند هستند.

در حالی که از چند سال قبل رسم شده بود که مسئولان عالی وزارتخانه‌های صنعت و کشاورزی از چند هفته مانده به عید به طور متوالی درباره تنظیم بازار به مردم گزارش بدهند، در شب عید۹۵ این اتفاق نیفتاد و مسئولان این دو وزارتخانه خصوصا وزارت صنعت، اصلا به روی خود نیاوردند که باید درباره برنامه‌های انجام‌شده برای تنظیم بازار اطلاع‌رسانی کنند؛ شاید هم برنامه‌ای در کار نبود که نیازی به گزارش‌دهی باشد.

هرچند به قول برخی از مسئولان کشوری مرغ های منجمد دولتی چند ماهه در بیشتر مغازه ها تقسیم شده است، اما تنها چیزی که به فور در سطح شهر یاسوج به عینه دیده می شود تعطیلی مرغ فروشی ها و کاسب کارانی است کع در این چند روز به بهانه تعطیلی ۴روز عید دست از کار خود کشیده اند و مسافران نوروزی هم کلافه از نبود مرغ در بازار شهر یاسوج به سر می برند.

وعده های که محقق نشد
جعفر گوهرگانی در نشست ستاد تنظیم بازار در آخرین روزهای سال۹۴ گفته بود؛ مرغ منجمد با تاریخ مصرف بالاتر از سه ماه با قیمت هر کیلوگرم ۵۱ هزار ریال به طور عمده فروشی و ۵۴ هزار ریال به طور خرده فروشی در ایام نوروز ۹۵ در شهرهای یاسوج و سی سخت عرضه می شود.

وی بیان کرد: قیمت مرغ منجمد به طور عمده فروشی و خرده فروشی برای عرضه در ایام نوروز ۹۵ در سایر شهرهای کهگیلویه و بویراحمد به دلیل هزینه حمل و نقل یک هزار ریال بیشتر است.

گوهرگانی در رابطه با عرضه گوشت قرمز در  ایام نوروز در این استان، گفت: گوشت گوساله منجمد با قیمت هر کیلوگرم ۱۹۰ هزار ریال به طور عمده فروشی و ۱۹۶ هزار ریال به طور خرده فروشی در ایام نوروز ۹۵ در کهگیلویه و بویراحمد عرضه می شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: عرضه مرغ و گوشت قرمز به طور کشتار روز نیز در مراکز تمامی شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد انجام می شود و هفت کشتارگاه این استان در ایام نوروز ۹۵ تعطیل نخواهند بود.

اما با این همه منوال باید به مسئولان دولتی گوشزد کرد که در چهارمین روز از سال ۹۵هنوز مرغی در بازار شب عید یاسوج یافت نمی شود و این موضوع باعث نارضایتی شهروندان و به خصوص مسافران نوروزی شده است.
-------------------------------
گزارش: روح الله اخلاقی
نام شما

آدرس ايميل شما

احمد
Iran, Islamic Republic of
این بازار ٌبخصوص مرغ دردست دلال است .لطفاٌ مصاحبه نکنید که ما مسئولیم.مااز نظارت ورعایت حال مصرف کننده درشهریاسوج چیزی نمی بینیم.
تغییر شاکله بودجه را نمی‌پذیریم

تغییر شاکله بودجه را نمی‌پذیریم

در سال‌های اخیر درآمدهای ارزی دولت به‌واسطه محدودیت‌های تحریم و همچنین شیوع کرونا افت ...
بازی مجلس با «معیشت» مردم

بازی مجلس با «معیشت» مردم

«معیشت مردم»؛ این اسم رمز اختلافات این روزهای پاستور و بهارستان بر سر لایحه بودجه 1400 ...
(ویدئو) عنابستانی از مردم و سرباز راهور عذرخواهی کرد

(ویدئو) عنابستانی از مردم و سرباز راهور عذرخواهی کرد

نماینده سبزوار در مجلس با انتشار یک ویدئوی دو دقیقه‌ای از سربازی که مانع ورود بدون مجوز ...
1