تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب : ۱۷۲۳۹۲

گزارشی از جلسه متشنج شورای شهر دهدشت

۵
۰
کبنا ؛جو ملتهب شورای شهر دهدشت که طی دو سال گذشته به خاطر جدال اقلیت و اکثریت نتوانست اقدام قابل توجهی در راستای شرح وظایف و خدمت به شهروندان داشته باشد در آخرین نشست این شورا در سال ۹۴ نشان داد هیچ امیدی به جان گرفتن دوباره نیست و طیف‌کشی ۴ و ۵ نفره این پارلمان محلی بی‌تفاوت به خواسته شهروندان در سال جدید نیز بر ساز مخالف با یکدیگر خواهند دمید.

 در آخرین جلسه شورای شهر دهدشت در سال ۹۴ باز هم شاهد فضای ناسالم و متشنج و بحث و جدل هایی بودیم که در این دو سال برای مردم شهر دهدشت عادی شده است و دیگر هیچکس امیدی به انجام کار مفید از اعضای این شورا ندارد.

پایگاه خبری کهگیلویه

در این جلسه شاهد این بودیم که دو نفر از اعضای شورا یعنی خانم ایراندخت اکبرنژاد (همسر شهردار دهدشت) و امیر رضاخوش آیین که تا چند ماه پیش در کنار هم بودند و هر دو از شهردار حمایت می کردند به تندی و به تهمت زدن به یکدیگر هر کدام دیگری را متهم به انجام کارهای غیر قانونی وعدم حضور موثر در شورای شهر می کردند.

 امیررضا خوش‌آیین که به تازگی به گروه اقلیت شورا شهر دهدشت پیوسته است تذکر، استیضاح و برکناری شهردار را در راستای قانون حق اعضای شورا دانست و با اشاره به این‌که در تمامی پارلمان‌های محلی بحث‌هایی می‌شود گفت: نباید بحث‌های اعضای شورا را ناشی از غرض‌ورزی یا سهم‌خواهی عنوان کرد.

 وی با بیان این‌که از لحاظ بودجه امسال بیشترین میزان کمک به شهرداری ارائه شده است عدم نظارت یا سنگ‌اندازی جلو شورای شهر را باعث یکسری مسایل خواند و تصریح کرد: متأسفانه در مدتی که درگیر انتخابات بوده و قصد سازش و رفتار طمانینه با شهرداری را داشتیم یک سری کارهایی صورت گرفته که به زعم بنده تخلف است و شهردار باید جواب دهد.

پایگاه خبری کهگیلویه

عضو شوای شهر دهدشت با اشاره به این‌که تصویب هر نوع معامله باید با هماهنگی شورا باشد افزود:در راستای بند ۱۴ ماده ۷۱تمامی معاملات شهرداری از جمله مزایده و مناقصه و اجاره باید به تصویب شورای شهر برسد اما متاسفانه بدون رعایت تشریفات آگهی مزایده و مناقصه و تصویب شورا یک دستگاه پراید برای کارخانه سنگ‌شکن اجاره شده است که خلاف قانون است.



عضو شورایعالی استان‌های کشور افزود: متاسفانه کارهایی در شهرداری صورت گرفته که باعث دو دستگی کارمندان شده است.

پایگاه خبری کهگیلویه

وی با بیان این‌که انتظار داشتم مباحث جلسه گذشته را رئیس شورا اینجا بیان کند گفت:پرونده‌هایی در واحد شهرسازی دهدشت مفقود شده و به خاطر اختلاف با خوش‌آیین یا حقانی سوابق آن‌ها حذف شده است.



خوش‌آیین از اکبرنژاد (همسر شهردار و عضو شورا) به عنوان شهردار دوم دهدشت نام برد و با بیان این‌که اعضای شورا نباید از طرح مباحث مخالف خود ناراحت شوند گفت:خانم اکبرنژاد شهرداری را مدینه فاضله حساب کرده که هیچ تخلفی صورت نمی‌گیرد.شما به عنوان عضو شورا باید انتقاد کنید استیضاح کنید.یک مرتبه برای رضای خدا شده از شهردار و مجموعه شهرداری انتقاد کنید؟

پایگاه خبری کهگیلویه

وی هم‌چنین تصریح کرد: در راستای قانون منع مداخله کارکنان دولت در معاملات دولتی اعضای شورای شهر، اقوام اعضای شورا نمی‌‌توانند در قراردادها و معاملات شهرداری شرکت کنند اما متأسفانه ملاحظه کردیم پسر فلان کارمند شهرداری به عنوان آن‌چه کارگر روزمزد نام برده شده در شهرداری استخدام شد که این جرم است.



خوش‌آیین گفت: اینکه ما بگوییم اعضای شورا استعفا دهند عقلایی نیست شهردار اگر نمی‌تواند کار کند باید استعفا دهد.



ایراندخت اکبرنژاد در پاسخ به انتقادهای وارد شده خطاب به خوش‌آیین گفت: شما به عنوان عضو شورایعالی در تهران چقدر توانستید تا الان مثمر‌ثمر باشید و راهکار ارائه دهید، بارها و بارها زمانی‌ که شما در باند این طرف بودید شهردار خط قرمز شما بود بعد که باند عوض کردید شهردار دزد شد!



اکبرنژاد افزود: به عنوان عضو شورا اگر تشخیص می‌دهم که برای شورا مفید نیستم به جای ایجاد تنش گوشه عزلت انتخاب می‌کنم، اعضای شورا هفت ماه است باعث ایجاد تنش و تشنج در شورا و عقب ماندن شهر شده‌اند، نه تنها طرح و برنامه برای پیشبرد شهر ارائه نمی‌دهند با طرح زیباسازی مخالفت می‌کنند.

پایگاه خبری کهگیلویه

وی با اشاره به ادبیات اعضای شورای شهر تصریح کرد: ادبیاتی که در شورای شهر استفاده می‌شود در شأن این پارلمان نیست، شورای شهر را مکانی برای جمع‌آوری پول می‌دانند، مخالفت من با ایده‌های اعضای مخالف در این است که خواهان افزایش حقوق اعضای شورا هستند و من حاضر نیستم در حالی که کارگر شهرداری نمی‌تواند حقوق به روز بگیرد حقوق ما افزایش کند.



وی افزود: وقتی کارگر شهرداری حقوق ندارد چگونه اجازه چانه‌زنی برای افزایش حقوق برای خود را داشته باشیم.

پایگاه خبری کهگیلویه

اکبرنژاد با بیان این‌که تاکنون طرح یا برنامه مثمرثمری از سوی اعضای مخالف شهردار در شورای شهر ارایه نشده است افزود: از زمانی‌که آقای خوش‌آیین در باند مخالف شورا قرار گرفته اجازه اظهارنظر به بنده در جلسات سلب شده است.

 اکبرنژاد با احساسی خواندن اظهارات این اعضا گفت: با متشنج کردن جو، کار به جایی نمی‌رسد.

 وی افزود: به جای انگشت اتهام به سمت یکدیگر، باید ببینیم به عنوان عضو شورای شهر برای فرهنگ‌سازی چکار کردیم، چه طرح یا برنامه‌هایی برای شهر ارائه دادیم و بودجه محدود را چگونه مدیریت کردیم.

------------------------------

گزارش: مجید آذربارگون
نام شما

آدرس ايميل شما

فروزان
Iran, Islamic Republic of
حاکم شهری که مرغابی بود
Iran, Islamic Republic of
صحبت های اکبرنژادکاملابی ربط است.ایشان طفره می رود.مشکل حیف ومیلی است که درشهرداری وجوددارد.بیچاره مردم...
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
گناه اینها نیست گناه مردم دهدشته که انتخاب کردنشان از روی عقل و‌منطق نیست.ببینید از بین این همه آدمهای لایق چه کسانی را انتخاب کردند.
ايل
Iran, Islamic Republic of
بدترین شورا و شهرداری تا کنون! ۲سال دیگه صبر کنید بعد باید بروید و پشت سر خود رو نگا نکنید
یک شهروند یه بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
لطفا پلاستیک روی صندلیها را بر دارید .
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1