تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۹
کد مطلب : ۱۷۲۳۶۳

چرا نمایشگاه بهاره یاسوج جمع شد/ سیاسی کاری آقایان یا پایان به کار نمایشگاه؟

۰
کبنا ؛


مسئول روابط عمومی اداره صنعت،معندن و تجارت کهگیلویه وبویراحمد گفت: نمایشگاه بهار مرکز استان از ۱۷اسفند ماه در محل پارک مهرورزی شهر یاسوج دایر شد و با اقبال خوبی هم روبه بود، اما طبق روال قانونی بازگشایی این نمایشگاه ۵ تا هشت روزه است که اداره صنعت و معدن برای استفاده شهروندان آن را نیز تا ۱۰روز تمدید کرد.







روز گذشته باخبر شدیم که نمایشگاه بهاره مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد که در ورودی شهر یاسوج و در پارک مهرورزی دایر شده بوده و از قضا میزبان خوبی برای شهروندان یاسوجی نیز محسوب می شد جمع آوری شده است.



این پایگاه خبری در راستای روشنگری در مورد بازگشایی و جمع آوری این نمایشگاه با مسئول روابط عمومی اداره صنعت،معدن و تجازت استان به آخرین وضعیت این نمایشگاه و دلایل جمع آوری آن پرداخته که در وهله اول باید به این چند نکته اشاره کرد،طبق رسوم چندین ساله در همه فصل های سال به خصوص فصل های بهار و پاییز که همزمان با تعطیلات نوروزی و بازگشایی مدارس در پاییز بوده، دایر شدن چنین نمایشگاههای می تواند باعث توازن در بازار خرید برای شهروندان حتی به مقدار چند درصد تخفیف باشد.



اقبال شهروندان برای نمایشگاههای بهاره

برگزاری نمایشگاه بهاره و پاییزه چند سالی است که در سطح کشور برگزار می‌شود و مخاطبان خاص خود را دارد، مخاطبانی که از بدنه ضعیف جامعه محسوب می‌شوند و آنان همواره منتظر ارائه کالا با قیمت های پایین هستند.



نمایشگاههای بهاره و پاییز همیشه در شروع افتتاح میزبان خوبی برای شهروندان بوده و باعث شده که میزان رضایت مندی شهروندان از کالاهای ارائه شده در این نمایشگاه خوب باشد.





نمایشگاههای بهاره پلی برای تولید به مصرف

از طرفی دیگر این نمایشگاهها توانسته اند پلی میان فروشنده ازتولیدبه مصرف باشد و از طرف دیگری راهگشاری بسیاری از مشکلات نیز محسوب شود.



اما از نگاه دولت یازدهم و بیشتر از همه وزارت صنعت معدن با وزیر سالخورده اش ،سیاستی دیگر رقم خورده و آن هم برپا نشدن این نماشگاهها در سطح کلان برای حال و روز دیگر فروشندگان بوده است.



نمایشگاهی که غیرقانونی دایر شد؟!

بعد از کش و قوس های فراوان نمایشگاه بهاره در مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد و چند شهر بزرگ دیگر استان به گفته تازش روابط عمومی صنعت و معدن استان به صورت غیرقانونی دایر شد که هیچگونه وجه قانونی برای برپایی آن وجود نداشت و فقط برای حال و رفاه شهروندان دستور آن صادر شد.



تازش در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری در مورد جمع آوری این نمایشگاه گفت:طبق رسوم قبلی دایر شدن یک نمایشگاه طبق روز شمار بوده و هر نمایشگاهی بین پنج تا هشت روز دایر خواهد بود.



اجازه برپایی نمایشگاه داده نشد!

وی از غیر قانونی بودن دایر شدن این نمایشگاه در سطح شهر یاسوج و دیگرشهرهای استان اشاره کرد و گفت: با توجه به دستوری که در سطح کلان کشوری برای صنعت و معدن استان نیز ارسال شده دایر شدن این نمایشگاه غیر قانونی بوده اما صنعت و معدن استان برای حال و رفاه شهروندان دستور دایر شدن آن را داده است.





مسئول روابط عمومی صنعت معدن و تجارت استان به اقبال عمومی شهروندان نسبت به این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: قیمت های این نمایشگاه نسبت به بازار همسان بوده و فقط شاید چند درصد تخفیف داشته ،اما به هر حال برپایی این چنین نمایشگاههای به عنوان یک رسم در بین مردم جا افتاده است.



مهلت هر نمایشگاهی هشت روز است

تازش به دلایل جمع آوری این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: نمایشگاه بهاره مرکز استان از ۱۷اسفند ماه در محل پارک مهرورزی شهر یاسوج دایر شد و با اقبال خوبی هم روبه بود، اما طبق روال قانونی بازگشایی این نمایشگاه ۵ تا هشت روزه است که اداره صنعت و معدن برای استفاده شهروندان آن را نیز تا ۱۰روز تمدید کرد.



وی اتمام مهلت برپایی نمایشگاه را از دلایل مهم و اصلی جمع آوری این نمایشگاه دانست و افزود: با توجه به اینکه این نمایشگاه در محل پارک اسکان یا همان مهرورزی دایر شده بود و می بایست این پارک در تعطیلات نوروزی برای مسافران آماده می شد ،این نمایشگاه نیز مجبور به جمع آوری بود.



برپایی نمایشگاه باید محله محور باشد

مسئول روابط عمومی صنعت معدن و تجارت استان به رسوم غلط برپایی این نمایشگاه هها در سطح استان اشاره کرد و گفت: طبق قانون این نمایشگاهها باید محله محور باشد و در محله و منطقه از مرکز شهر یک نمایشگاه برای حال و رفاه شهروندان دایر شود اما دخالت های بیجا باعث چنین ناهماهنگی های می شود.



پایانی بر حال ناخوش نمایشگاه بهاره شهر یاسوج؟!

به هر حال نمایشگاه بهاره شهر یاسوج با تمامی کش و قوس های فراوان روز جمعه جمع شد و مردم شهر یاسوج باز هم دست خالی به منزل های خود برای تعطیلات عید نوروز رفتند.





در پایان باید به این موضوع توجه کرد، که براساس برنامه تعریف شده برای برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی باید تولیدکنندگان در این نمایشگاه حضور داشته باشند و نباید این چنین نمایشگاههای وارد سیاسی بازی برخی از افراد شود.

 ----------------------------------

روح‌الله اخلاقی




نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1