تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۱۷۲۳۱۲

چرا کسانی که از فیلتر شورای نگهبان عبور کردند به آن حمله می‌کنند؟

۱
۰
کبنا ؛امام جمعه شهر لیکک در جمع مردم این شهر ابتدا به مناسبت سالروز ملی شدن صنعت نفت گفت: هدف ملی شدن صنعت نفت این بود که کشور ایران از سیطره استعمار انگلستان خارج شود.
afrokhi
به گزارش کبنا نیوز، حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی تصریح کرد: کاشانی، مصدق، نواب صفوی و دیگر شخصیتهای رده‌های پایین‌تر کشور در شکل گیری این نهضت نقش داشتند؛ انگلستان در تمامی ارکان تصمیم گیری ما نفوذ کرده بود و یکی از عواملی که باعث شد تا مصدق به سمت آمریکایی‌ها برود نفوذ انگلیس بود که همین عامل باعث شکست او هم شد.
وی افزود: بین مصدق و نیروهای مذهبی اختلاف وجود داشت و عاملی که باعث شد توده‌های مردم پشت سر دولت مصدق بیایند به برکت فعالیتهای آیت الله کاشانی و نواب صفوی بود.
افروغی با اشاره به جایگاه ویژه آیت الله کاشانی در بین مردم گفت: کاشانی با وجود اینکه در ایران نبود نامزد نمایندگی مجلش شد، با رای بالایی قبول و رئیس مجلس شد اما مصدق به این موضوع توجه نکرد و عامل دیگری که باعث شکست مصدق شد، همین جدا شدن از روحانیت بود.
وی افزود: مصدق به خاطری که به انگلستان بفهماند اگر دست از سر ما بر ندارند با شوروی درگیر خواهد شد؛ فعالیتهای توده‌ای‌ها را در کشور باز کرد که این هم اشتباه دیگر او بود.
امام جمعه شهر لیکک گفت: مصدق به خاطر مشکلات اقتصادی آن زمان و از روی خوشبینی بیش از حد به آمریکایی‌ها اعتماد کرد؛ قرار شد آمریکا وام ۱۲۰ میلیون دلاری تحویل ایران دهد، برای این کار ۲۵ روز مذاکرات طول کشید و در اواسط مذاکره این مبلغ را به۲۳ میلیوین دلار کاهش دادند و سرانجام هم مذاکره بی‌نتیجه ماند و هیچ پولی به ایران ندادند.
افروغی با تاکید بر اینکه اگر پیوند بین روحانیت و ملی‌ها اتفاق می‌افتاد سرانجام نهضت ملی شدن صنعت نفت به اینجا نمی‌کشید، گفت: یکی از مشکلات اساسی آن زمان بحث اعتماد به آمریکایی‌ها بود؛ الان هم در کشور به مناسبت همین روز‌ها اشتباهاتی می‌کنند، غلطهایی می‌کنند و حرفهایی می‌زنند و می‌گویند ما میراث دار مصدق هستیم و اشتباهات مصدق را تکرار می‌کنند.
وی افزود: مصدق که کشور را به گند کشاند، کجا میراث دار مصدق هستید؟؛ آیت الله کاشانی بود که این مبارزات را شروع کرد. چرا تاریخ را مطالعه نمی‌کنید؟
افروغی تصریح کرد: کسانی که این حرف را می‌زنند هدفشان مشخص است، می‌خواهند نقش روحانیت در نهضت مشخص نباشد. با روحانیت مشکل دارند و به نظر من طرفدار مصدق هم نیستند اگر مصدق این فعالیت‌ها را می‌کرد و جنسش از جنس روحانیت بود باز هم با او مخالف بودند.
خطیب نماز جمعه بهمئی خاطر نشان کرد: ما میراث دار آیت الله کاشانی هستیم، میراث دار شهید مطهری هستیم، میراث دار امام راحل هستیم، میراث دار شهید چمران هستیم، ما میراث دار شهید باکری هستیم، ما میراث دار اینهاییم.
وی باتاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه علمیه قم، گفت: مقام معظم رهبری در بحث حرکت حضرت امام فرمود «اگر روحانیون انقلابی نبودند و پیامهای ایشان را به اقصی نقاط کشور نمی‌بردند امام نمی‌توانستند این توفیقات را حاصل کند.
افروغی افزود: مقام معظم رهبری در این دیدار به این موضوع اشاره داشتند که انگیزه‌هایی برای انقلاب زدایی در حوزه‌های علمیه نه تنها انگیزه بلکه طرح‌هایی در این زمینه وجود دارد که ما طلاب باید مواظب باشیم؛ باید انگیزه و افکار امام راحل و مقام معظم رهبری وارد حوزه علمیه شود و اینکه وصیت نامه امام به عنوان واحد درسی در حوزه گنجانده شود کفایت نمی‌کند.
وی بر این فرمایش رهبری تاکید داشت که اگر بخواهیم نظام اسلامی همچنان انقلابی بماند باید حوزه علمیه انقلابی بماند؛ چرا که در غیر اینصورت نظام ما در خطر نابودی قرار می‌گیرد.
امام جمعه شهر لیکک در فرازی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با خبرگان رهبری فرمودند» ما باید با همه کشورهای دنیا به جز آمریکا و رژیم صهیونیستی ارتباطی داشته باشیم «؛ نباید بعضی از مسئولان ارشد ما بگویند آمریکا استثنا نیست و این حرف غلط است که بگوییم وقت آن رسیده است در همه زمینه‌ها با آمریکا مذاکره شود.
افروغی تصریح کرد: مقام معظم رهبری به این نکته تاکید داشتند که انقلابی ماندن، انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن از وظایف مجلس خبرگان است.
وی گفت: رهبری بااشاره به انتخابات امسال، فرمود؛ انتخابات امسال بار دیگر نادرستی فتنه۸۸ را بر ملا کرد، کدام عقل سلیم است که نتیجه نگیرد انتخابات امسال ثابت کرد که فتنه ۸۸ واقعا یک فتنه و یک خیانت بزرگ در حق ملت بود.
افروغی گفت: در آستانه تحویل سال نو هستیم و طبق سیستم اسلامی که باید به بالا‌ترین مقام همیشه مشورت و راهکار داد و از سر دلسوزی و نقادی به معنای واقعی کلمه نه از سر تعارض ودشمنی انتقاد کرد؛ ما هم به عنوان تریبون عمومی مردم درخواست‌هایی به مقامات ارشد کشوری به خصوص دولت داریم.
وی افزود: مسئولان ما می‌دانید که هر جا از ولایت فقیه زاویه گرفیتد ضرر کردید که نمونه آن در نهضت ملی شدن صنعت نفت قابل استنباط است و هر کجا هم از فرامین و دستورات ولایت فقیه تبعیت شد، موفق بودید. چرا بعضی حرفهایی می‌زنید که همه تشخیص می‌دهند با فرمایشات ولایت فقیه تعارض دارد؟
افروغی خطاب به مسئولان ارشد قانون گریز گفت: اگر دیگران می‌نویسند و به تو می‌دهند لااقل نگاه کن و قبل از اعلام تصحیح کن؛ اگر تفکر و عقل شما این است، چرا وارد این سیستم شدید؟ این سیستم سیستمی ولایی است.
وی با تاکید بر اصل قانون پذیری مسئولان گفت: چرا کسانی که خود از فیلتر شورای نگهبان عبور می‌کنند بعد از آن به شورای نگهبان حمله می‌کنند؟
افروغی با انتقاد از این افراد خطاب به آن‌ها گفت: در مورد خودت هم حمله کن که چرا خودتان را تایید کردند؛ امام راحل صراحتاً فرمود حمله کننده به شورای نگهبان مفسد فی الارض است، مقام معظم رهبری هم بارها فرمودند که تضعیف شورای نگهبان تضعیف انقلاب و مبارزه با دین است.
خطیب نماز جمعه شهر لیکک در ادامه سخنان خود از دخالت مسئولان ارشد کشور در کار قوه قضائیه گفت: می‌بینیم عده‌ای در کار قوه قضائیه که قوه‌ای مستقل است دخالت می‌کنند و رفع حصر سران فتنه۸۸ را پیش می‌کشند؛ این قوه به عنوان قوه مستقل تشخیص داد که افرادی در زندان باشند و حتی نسبت به مجازات آن‌ها رافت اسلامی در پیش گرفت، زندانی هر کس می‌خواهد باشد، هیچکس حق ندارد در کار قوه قضائیه دخالت کند.
وی گفت: نکته بعد آزادی بیان است؛ چرا یک دوره گفت‌و‌گو در مورد برجام ممنوع شده و منتقدین بی‌سواد خطاب می‌شدند؟ اعتدل به معنای وادادگی با غرب نیست و اگر بخواهیم به قرآن استناد کنیم، به معنای مروت با دوستان و سخت گیری نسبت به دشمنان است و لازم است در مقابل استکبار شاخ و شونه بکشیم.
افروغی از عدم تطبیق نگاه اقتصادی دولت با اقتصاد مقاومتی انتقاد کرد و گفت: بنده به عنوان کسی که کار‌شناس هم نیستم و در حد عمومی مطالعاتی دارم می‌بینم که این نوع اقتصاد هیچ تطبیقی با اقتصاد مقاومتی ندارد واین نوع نگاه به اقتصاد، اشتباه است.
امام جمعه شهر لیکک از تحقق نیافتن وعده‌های دولت به مردم انتقاد کرد و گفت: چرا در بحث اشتغال به مردم آمار غلط می‌دهید؟ در خواست ما این است که وعده‌های دولت محقق شود؛ بسته ۱۰۰ روزه هیچ، بسته چند ساله هم محقق نشد. باید برای همه دعا کنیم حتی شخص رئیس جمهور؛ تدبیر این است که وعده‌هایی به مردم بدهیم که در زمان تحقق تغییر در زندگی مردم شکل بگیرد. / آوای ماغر
نام شما

آدرس ايميل شما

گچساران
Iran, Islamic Republic of
حاج اقا مطمینی میراث دار کاشانی و مطهری و ... هستید بعید بنظر میرسه با شواهد موجود
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1