تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۳
کد مطلب : ۱۷۲۱۲۰

تنش آخر سال اعضای شورای دهدشت / شهردار دوم کیست / کارگر شهرداری حقوق ندارد / استانداری حق مردم را ضایع کرد

۲
۰
کبنا ؛ 


شورای شهر دهدشت در حالی سال ۹۴ را به پایان می‌رساند که عملا هیچ اقدامی در جهت خدمات‌رسانی مطلوب به موکلان از خود نشان ندادند.
 شورای شهر دهدشت که با گذشت دو سال از عمر دوره چهارم، حضور خبرنگاران در نشست‌های این پارلمان محلی را مشروط به تشخیص و اجازه رئیس می‌دانست و نشست‌ها را غیر علنی برگزار می‌کرد امروز و در آستانه سال جدید در اقدامی حیرت‌انگیز از اصحاب رسانه جهت حضور در آخرین نشست دعوت کرد.

در این نشست که با دستور کار بررسی نامه‌های وارده و نیز بودجه سال ۹۵ شهرداری برگزار شده بود، تنش‌ بین اعضای شورا در ابتدای امر باعث خارج شدن موضوع دوم از دستور و ترک زودهنگام اعضای اقلیت از جلسه شد.

حسین جهادگر که مسئولیت مدیریت جلسه را بر عهده داشت پس از طرح موضوع، خواهان ارائه راهکار اعضای شورا در پیشبرد اهداف و بهبود وضعیت شد و تأکید کرد هر کدام از اعضا به مدت دو دقیقه راهکارهای خود در این زمینه را ارائه دهند تا در سال جدید با اجرای برنامه‌های بهتر به بهبودی وضعیت شهر کمک شود اما این توصیه از همان ابتدای ارائه نظر تعدادی از اعضای شورا، به فراموشی سپرده شد و جلسه را به سمت مباحثی خارج از بحث اصلی سوق داد.

 رجبعلی حقانی از اعضای گروه اقلیت، سخنان خود را با شرمندگی آغاز کرد و گفت: پایان سال است و هر چقدر زمان می‌گذرد احساس شرمندگی بیشتری در برابر شهروندان داریم.

عضو شورای شهر دهدشت با بیان این‌که نسبت به وعده‌هایی که دادیم و عملی نکردیم شرمنده مردم هستیم، افزود: دیوار بی‌اعتمادی بین ما و شهروندان و بین شورا و شهردار برافراشته شده است.

حقانی با ابراز تأسف از روند پیگیری پرونده شهرداری دهدشت در استانداری با بیان این‌که به ما گفتند یک ماه تحمل کنید تا رسیدگی شود تصریح کرد: چرا حق مردم در این شهر ضایع می‌شود و چرا مسئولان به داد مردم نمی‌رسند، عیدی مسئولان برای مردم این شهر چیست؟

وی افزود: به ما گفتند یک ماه تحمل کنید، سه ماه تحمل کردیم انتخابات به اتمام رسید و سال رو به پایان است اما آیا مسئولان به وعده‌های خود وفا کردند؟

حقانی موکول شدن اجرای اتوماسیون شهرداری به شنبه و شنبه‌ها در جلسات را یادآور شد و گفت: چقدر شنبه‌ها به آخر رسید و وعده تحقق پیدا نکرد، چقدر حرف دروغ تحویل مردم دادیم.

این عضو شورای شهر با بیان این‌که به خاطر وعده‌های عملی نشده جرأت روبرو شدن با شهروندان را نداریم و کسی برای ما ارزشی قایل نیست،گروه اقلیت را برای شهردار فاقد جایگاه خواند و گفت: البته وعده‌های شهردار تنها در اجرای اتوماسیون نبود بلکه ۳ بار از صدا و سیما خبر از بهره‌برداری کمربندی دوم روز شنبه داده بود.

حقانی سوء استفاده حمایتی در شهرداری را از دیگر انتقادهای وارده بر شهرداری دانست و با ادعای بکارگیری نیروهای دلخواه در بدنه شهرداری تصریح کرد: شورا در جذب نیرو برای شهردار جایگاهی ندارد.شهردار هر وقت اراده کند نیرو بکار می‌گیرد.

عضو منتقد شهردار که حضور خود در جلسات شورا را به مثابه حضور در سلول انفرادی قلمداد می‌کند افزود: شهرداری که باید مانع سد معبر باشد خود شهردار با نصب کیوسک‌هایی سد معبر می‌کند.

علی‌محمد موسوی امجد با ضروری خواندن حضور خبرنگاران در جلسات شورای شهر با بیان این‌که نباید چشم و گوش جامعه بسته شود اظهار داشت: به استثنای جلساتی که شرایط خاص دارند هیچ ممانعتی نباید در حضور اصحاب رسانه صورت گیرد.

عضو شورای شهر دهدشت در ادامه عدم راه‌اندازی اتوماسیون شهرداری را مورد اشاره قرار داد و افزود: با وجود تصویب این طرح دو مصوبه با بودجه‌های ۷۰ و ۱۲۰ میلیون تومانی اما هنوز راه‌اندازی نشده است.

وی با ابراز این‌که سعی کردیم فضای ملتهب ایجاد شده را طی این مدت آرام سازیم گفت: با توجه به در پیش بودن نوروز و احتمال ورود گردشگران، فضای سبز شهر حالت نابسامانی دارد و در بلوارها،ورودی‌ها و پارک‌ها فضای مناسبی وجود ندارد.

وی،انتقال کارگران فضای سبز و عدم توانایی ۱۳ کارگر باقی‌مانده در فضای سبز را ناشی از سوء مدیریت دانست و مدعی شد: خودروهای آرم‌دار شهرداری با پاک شدن آرم، استفاده شخصی می‌شود.

سخنان اعضای مخالف باعث شد ایراندخت اکبرنژاد (عضو شورا و همسر شهردار) نسبت به آن‌ها واکنش نشان دهد و طی سخنانی با انتقاد از ادبیات بکار رفته در صحبت‌های اعضا کمبود اعتبارات را مانع اجرایی شدن بسیاری از مصوبه‌ها عنوان کرد.





اکبرنژاد با احساسی خواندن اظهارات این اعضا گفت: با متشنج کردن جو، کار به جایی نمی‌رسد.

وی افزود: به جای انگشت اتهام به سمت یکدیگر، باید ببینیم به عنوان عضو شورای شهر برای فرهنگ‌سازی چکار کردیم، چه طرح یا برنامه‌هایی برای شهر ارائه دادیم و بودجه محدود را چگونه مدیریت کردیم.

امیررضا خوش‌آیین تذکر، استیضاح و برکناری شهردار را در راستای قانون حق اعضای شورا دانست و با اشاره به این‌که در تمامی پارلمان‌های محلی بحث‌هایی می‌شود گفت: نباید بحث‌های اعضای شورا را ناشی از غرض‌ورزی یا سهم‌خواهی عنوان کرد.

وی با بیان این‌که از لحاظ بودجه امسال بیشترین میزان کمک به شهرداری ارائه شده است عدم نظارت یا سنگ‌اندازی جلو شورای شهر را باعث یکسری مسایل خواند و تصریح کرد:متأسفانه در مدتی که درگیر انتخابات بوده و قصد سازش و رفتار طمانینه با شهرداری را داشتیم یک سری کارهایی صورت گرفته که به زعم بنده تخلف است و شهردار باید جواب دهد.

عضو شوای شهر دهدشت با اشاره به این‌که تصویب هر نوع معامله باید با هماهنگی شورا باشد افزود:در راستای بند ۱۴ ماده ۷۱تمامی معاملات شهرداری از جمله مزایده و مناقصه و اجاره باید به تصویب شورای شهر برسد اما متاسفانه بدون رعایت تشریفات آگهی مزایده و مناقصه و تصویب شورا یک دستگاه پراید برای کارخانه سنگ‌شکن اجاره شده است که خلاف قانون است.

عضو شورایعالی استان‌های کشور افزود: متاسفانه کارهایی در شهرداری صورت گرفته که باعث دو دستگی کارمندان شده است.

وی با بیان این‌که انتظار داشتم مباحث جلسه گذشته را رئیس شورا اینجا بیان کند گفت:پرونده‌هایی در واحد شهرسازی دهدشت مفقود شده و به خاطر اختلاف با خوش‌آیین یا حقانی سوابق آن‌ها حذف شده است.

خوش‌آیین از اکبرنژاد (همسر شهردار و عضو شورا) به عنوان شهردار دوم دهدشت نام برد و با بیان این‌که اعضای شورا نباید از طرح مباحث مخالف خود ناراحت شوند گفت:خانم اکبرنژاد شهرداری را مدینه فاضله حساب کرده که هیچ تخلفی صورت نمی‌گیرد.شما به عنوان عضو شورا باید انتقاد کنید استیضاح کنید.یک مرتبه برای رضای خدا شده از شهردار و مجموعه شهرداری انتقاد کنید؟

وی هم‌چنین تصریح کرد: در راستای قانون منع مداخله کارکنان دولت در معاملات دولتی اعضای شورای شهر، اقوام اعضای شورا نمی‌‌توانند در قراردادها و معاملات شهرداری شرکت کنند اما متأسفانه ملاحظه کردیم پسر فلان کارمند شهرداری به عنوان آن‌چه کارگر روزمزد نام برده شده در شهرداری استخدام شد که این جرم است.

خوش‌آیین گفت: اینکه ما بگوییم اعضای شورا استعفا دهند عقلایی نیست شهردار اگر نمی‌تواند کار کند باید استعفا دهد.

حسین جهادگر خارج شدن از موضوع اصلی جلسه را بارها متذکر و خواستار ارائه راهکار در بهتر شدن شورا در سال جدید شد و با بیان این‌که جلوی ضرر را هر وقت بگیریم منفعت است تصریح کرد: گذشته‌ها گذشت اگر راهکاری دارید برای جبران مافات ارائه دهید و پیرامون موضوع جلسه با متانت و صبر و حوصله نظر دهید.





رئیس شورای شهر دهدشت بافت ایلی و قبیله‌ای شهرهای لرنشین را منجر به ایجاد اختلاف‌های این‌چنینی دانست و با طبیعی خواندن اختلاف دیدگاه‌ها در هر اجتماعی افزود: اعضای شورای شهر از قبل هیچ گونه ناراحتی، کدورت و ایرادی نداشتند حتی رفاقت صمیمی با هم داشتند، ۹ عضو شورای شهر در حقیقت اگر موضوعی مطرح می‌کنند نماینده مردم هستند وظیفه شورا این است مشکلات شهر را به گوش شهردار و سایر دستگاه‌های مربوطه برسانند.

ایراندخت اکبرنژاد در پاسخ به انتقادهای وارد شده خطاب به خوش‌آیین گفت: شما به عنوان عضو شورایعالی در تهران چقدر توانستید تا الان مثمر‌ثمر باشید و راهکار ارائه دهید، بارها و بارها زمانی‌ که شما در باند این طرف بودید شهردار خط قرمز شما بود بعد که باند عوض کردید شهردار دزد شد!

اکبرنژاد افزود: به عنوان عضو شورا اگر تشخیص می‌دهم که برای شورا مفید نیستم به جای ایجاد تنش گوشه عزلت انتخاب می‌کنم، اعضای شورا هفت ماه است باعث ایجاد تنش و تشنج در شورا و عقب ماندن شهر شده‌اند، نه تنها طرح و برنامه برای پیشبرد شهر ارائه نمی‌دهند با طرح زیباسازی مخالفت می‌کنند.

وی با اشاره به ادبیات اعضای شورای شهر تصریح کرد: ادبیاتی که در شورای شهر استفاده می‌شود در شأن این پارلمان نیست، شورای شهر را مکانی برای جمع‌آوری پول می‌دانند، مخالفت من با ایده‌های اعضای مخالف در این است که خواهان افزایش حقوق اعضای شورا هستند و من حاضر نیستم در حالی که کارگر شهرداری نمی‌تواند حقوق به روز بگیرد حقوق ما افزایش کند.

وی افزود: وقتی کارگر شهرداری حقوق ندارد چگونه اجازه چانه‌زنی برای افزایش حقوق برای خود را داشته باشیم.

اکبرنژاد با بیان این‌که تاکنون طرح یا برنامه مثمرثمری از سوی اعضای مخالف شهردار در شورای شهر ارایه نشده است افزود: از زمانی‌که آقای خوش‌آیین در باند مخالف شورا قرار گرفته اجازه اظهارنظر به بنده در جلسات سلب شده است.

خداکرم جانجان طرح مباحث تنش‌زا در چنین نشستی را به ضرر شهر و مردم دانست و تصریح کرد: به عنوان چکیده‌ای از مردم، اندیشه‌ها را ملایم و بدون دغدغه فکری و سیاسی که اندیشه‌های شورا را مخدوش کند انتقال دهیم.

جانجان افزود: یقین داریم خدمت به مردم خدمت به خلق خداست، باید خانه‌تکانی دل داشته باشیم.

وی با بیان این‌که در اوایل شهرداری به خوبی مسیر را طی می‌کرد اما ذهن‌هایی که مخدوش شد باعث شد نتوانیم همدیگر را تحمل کنیم افزود: اختلاف سلایق باعث نشود جلوی پیشرفت شهرمان گرفته شود، این اختلاف‌ها را باعث رحمت قرار دهیم و با تحمل همدیگر آینده شهر را بسازیم.

در ادامه این جلسه گروه اقلیت با طرح مباحث انتقادی جلسه را ترک کردند و ادامه نشست در غیاب چهار عضو مخالف شهردار با پاسخ‌گویی به سوالات خبرنگاران و مباحث مطروحه توسط اعضای اقلیت ادامه یافت.





جواد تخشا شهردار دهدشت که در غیاب طیف مخالف سخن می‌گفت با بیان این‌که ترک جلسه بی‌احترامی به شورا است و اتهام‌هایی وارد شده که باید جواب را می‌شنیدند افزود: به رسم ادب و احترام باید مباحث مطرح شده را پاسخ دهم.

وی تعریف زیر فصل در بودجه شهرداری را مجاز دانست و با اشاره به این‌که بودجه عمرانی شهرداری ۶۰ درصد و بودجه جاری ۴۰ درصد است گفت: در بودجه عمرانی سرفصل‌ها تعریف شده و می‌توان زیباسازی را در قالب زیر فصل تعریف کرد.

شهردار دهدشت در پاسخ به تأخیر در راه‌اندازی اتوماسیون اداری، پرداخت حقوق پرسنل را اولویت نخست شهرداری خواند و تصریح کرد: اگر شورای شهر راه‌اندازی اتوماسیون را در اولویت شهرداری قرار دهد قطعا فروردین راه‌اندازی می‌شود.

تخشا درباره وضعیت فضای سبز نیز گفت: کمتر از یک ماه از انصراف پیمانکار می‌گذرد و فضای سبز به شهرداری واگذار شده و طی این مدت کارهایی انجام شده است.

وی با اشاره به ادعای یکی از اعضای طیف اقلیت که گفته بود شهردار این طیف را به رسمیت نمی‌شناسد و جایگاهی ندارند گفت: کدام یک از اعضای این طیف تاکنون طرح توجیهی و عملیاتی ارائه داده و شهردار اجرا نکرده است؟

تخشا با بیان این‌که اگر می‌خواهید کمک نکنید حداقل اتهام نزنید تصریح کرد: کدام یک از اعضای شورا چه مخالف و چه موافق طی این دو سال شهردار را در گرفتن بودجه از مقامات کشوری همراهی کردند؟

وی افزایش اعتبارات شهرداری نسبت به دور قبل را کذب خواند و گفت: ماه گذشته به شهرداری سوق با ۶ هزار نفر جمعیت ۸۵ میلیون تومان کمک شده است این در حالی است که کمک به شهرداری دهدشت با جمعیت ۶۰ هزار نفر ۱۶۰ میلیون تومان بوده است.

تخشا بکارگیری نیروی جدید در شهرداری را این گونه پاسخ داد: به خاطر نظافت پارک‌ها، بارگیری نخاله، تسطیح و ساماندهی بلوارها ۵ تا ۱۰ نفر کارگر به شهرداری آوردیم که بعد از عید ترخیص خواهند شد.

وی با اشاره به جذب نیروهای غیر متخصص و ناکارآمد در ادوار گذشته تصریح کرد: در دوره قبل ۶۷ نفر وارد بدنه شهرداری شدند که عمدتا با میزان سواد پایین و سن میانسال تبدیل وضعیت شدند.

تخشا فرهنگ را مقدم بر ابعاد کالبدی دانست و با بیان این‌که مهاجرت ربطی به شهرداری ندارد گفت: زمین در شهر وجود دارد چرا ساخت و ساز نمی‌کنند؟

 جو ملتهب شورای شهر دهدشت که طی دو سال گذشته به خاطر جدال اقلیت و اکثریت نتوانست اقدام قابل توجهی در راستای شرح وظایف و خدمت به شهروندان داشته باشد در آخرین نشست این شورا در سال ۹۴ نشان داد هیچ امیدی به جان گرفتن دوباره نیست و طیف‌کشی ۴ و ۵ نفره این پارلمان محلی بی‌تفاوت به خواسته شهروندان در سال جدید نیز بر ساز مخالف با یکدیگر خواهند دمید.

چشم امید شهروندان دهدشت که در انتخابات شورای چهارم به خیال خود کادر اجرایی، علمی و متخصص روانه شورا کردند به مسئولان ارشد اجرایی استان است تا بیش از این شاهد بازیچه بودن خود توسط پارلمان محلی نباشند.

نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اکبرنژاددعامل تشنج درشوراست.شوهرش هم متاسفانه یک کلمه ....نمی گوید. استاندارمحترم بایدفکری بکند.
Iran, Islamic Republic of
شهردارحیاکن شهرراررهاکن
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1