تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب : ۱۷۲۰۹۴

نابودی طبیعت دیشموک با قطع درختان (+تصاویر)

۰
کبنا ؛
بی‌توجهی مسئولان منابع طبیعی نسبت به تخریب منابع طبیعی اجحاف در حق نسل‌های آینده است.

با توجه به اینکه بیشترین وسعت زمین در منطقه دیشموک پوشیده از درختان بلوط است و در این سال نو که درختان بلوط شکوفایی خود را آغاز و همچنین سال نو را به مردم تبریک می‌گویند اما متاسفانه بر اثر بی‌توجهی مسئولان این زیبایی در معرض نابودی است.

طبیعت دل‌انگیز دیشموک با تپه ماهورهای زیبا و کوههای دلنشین که این زیبایی بر اثر سرسبزی درختان بلوط و حتی تنفس مردمان این دیار را مدیون همین درختان سرسبز و زیبای درختان بلوط می‌دانیم.



تهیه زغال و پوشاندن درب بشکه با گل و لای


 اما حیف که برخی افراد با تیشه به ریشه این درختان باعث خواهند شد که این درختانی که چند سال طول خواهد کشید تا قد برافراشته شوند و در قعر آسمان بر روی کوه‌های بلند، زیبایی خود را توسط باد خنک بهارانه و تابستانه برای تصویربرداران به شور در بیاورند در معرض نابودی است.





صدحیف که تخریب طبیعت توسط همشهریان صورت می‌پذیرد تا شاید بتوانند سوغاتی نوروزی خود را که آن هم تهیه زغال چوب است به مهمانان هدیه دهند و یا در بازار خوزستان به عرضه فروش بگذارند.

در تمامی نقاط منطقه دیشموک مردم در تهیه زغال چوب از همدیگر پیشی خواهند گرفت تا جایی که دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا از خبرنگار این منطقه خواستند که چنین نقطه‌ضعف‌هایی را بروز نکند.





دیشموک با داشتن بیش از ۱۲۰ روستا که همین روستاها با اقدامی غلط باعث تخریب طبیعت خواهند شد تا جایی که مسئولان منابع طبیعی با بی‌توجهی از این قضیه خواهند گذشت و فقط به صرف جریمه کردن میلیون تومانی تخریب‌کننده می‌اندیشند که این خود کاری است که بر تخریب بیشتر منابع طبیعی می‌افزاید.

از مسئولان منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه خواهان فرهنگ‌سازی و همچنین تمهیدات موثر در خصوص جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و قطع درختان که همه مردم فقط به فکر قطع درختان جهت مهیا کردن ذغال چوب فکر خواهند کرد، به‌کار گیرند. /فارس

نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1