تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۱۷۲۰۶۳

قانون مداری یا «خرزو مداری»؟

۲
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛مهران کرمی*

به نظر می‌رسد نگرانی از آثار سوء اعمال قانون بر وجهه آینده و شخصیت اجتماعی اعضای شورا موجب شده تا مدعیان قانون فکر قانون مداری را از سر بیرون کنند و تدبیری برای تخلفات مورد ادعای خود نکنند
آیین تودیع و معارفه شهرداران جدید و قدیم سی سخت روز شنبه در محل سالن جلسات فرمانداری دنا برگزار شد و هشتمین شهردار سی سخت بعد از چند ماهی سرپرستی بر شهرداری سی سخت عهده دار این مسئولیت شد.
آیین تودیع و معارفه شهردار سی سخت در محل فرمانداری شهرستان دنا برگزار شد و علی محمد حسینی که چند ماهی بود به عنوان سرپرست این دستگاه مشغول به فعالیت بود عهده دار این مسئولیت خطیر شد.
سنگینی و ریسک بالای پذیرش این مسئولیت از آنجا مشهود است که شورای سی سخت برای انتخاب شهرداری در تراز شهرداری سی سخت ماه‌ها رایزنی‌ها و بررسی‌های زیادی به عمل آوردند، مسئولیتی که به نظر می‌رسد بنا به دلایلی متعدد از جمله بدهی ۴ و نیم میلیاردی شهرداری سی سخت کمتر کسی حاضر بود عهده دار آن شود و در شرایط کنونی ریسک بالای این مسئولیت را بپذیرد.
طبق گفته حسین محمد خانی شهردار پیشین سی سخت بدهی شهرداری سی سخت و شرایط حاکم بر آن به علت برخی بی‌برنامگی‌های گذشته بود که در ‌‌‌نهایت منجر به فشار بیش از حد به محمد خانی و شهرداری سی سخت شده است.
از طرفی نگرانی‌ها و گلایه‌های رئیس شورای اسلامی شهر سی سخت از وضعیت حاکم بر شورا‌ها و تزریق نیروهای خاله خرزویی به بدنه شهرداری‌ها مسئله‌ای بود که رئیس شورای سی سخت به آن پرداخت و شرایط حاکم بر این دستگاه را نگران کننده توصیف ودر جلسه تودیع و معارفه شهرداران جدید و قدیم سی سخت خطاب به دکتر عزیزی مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویر احمد خواستار ایجاد سازوکاری برای بررسی تخلفات احتمالی در شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شد.
موضوعی که عزیزی در پاسخ به آن ارائه این دست از تخلفات به هیئت تخلفات توسط اعضای شورای اسلامی را سازوکار نهایی برای بررسی و رسیدگی‌ها عنوان کرد و گفت: این سازوکار از گذشته تا کنون وجود داشته است.
با همه تفاسیر ابهام نهایی به عملکرد شورای شهر سی سخت و پیگیری قانونی برای مقابله با تخلفات ادعایی خود این عزیزان است که بارز‌ترین آن‌ها به جذب نیروهای خاله خرزویی در شهرداری برمیگردد، مسئله‌ای که هر کس نداند اعضای محترم شورای شهر به خوبی می‌دانند جذب نیروی بیش از نیاز برابر با بار مالی سنگین به شهرداری و ایجاد بحران است و طبق گفته کارگران این دستگاه، شهرداری سی سخت هیچ قراردادی با این افراد منعقد نکرده است و همگی به صورت روز مزد در حال فعالیت در این دستگاه هستند.
به نظر می‌رسد نگرانی از آثار سوء اعمال قانون بر وجهه آینده و شخصیت اجتماعی اعضای شورا موجب شده تا مدعیان قانون فکر قانون مداری را از سر بیرون کنند و تدبیری برای تخلفات مورد ادعای (ادعایی که در مجالس و محافل مختلف به آن‌ها پرداخته می‌شود) خود نکنند و به جای طرح ریزی و جراحی معقولانه شهرداری به مدیریت «خاله خروزیی» تن دهند.
روش مدیریتی که رئیس شورای اسلامی سی سخت از آن سخن به میان آورد آن را به ادبیات سیاسی شهرستان دنا آورد، ادبیاتی که دقیقا نقطه مقابل قانون مداری است و گویا به هر علت (خوب یا بد) بعد از قریب به سه سال از سکانداری شورای جدید امکان اجرای قانون در این زمینه وجود ندارد و تنها به ابزاری برای تخریب و یا تحقیر دیگران بدل شده است!

*سفیردنا
نام شما

آدرس ايميل شما

سیسختی
Iran, Islamic Republic of
زمانی سیسخت رنگ پیشرفت و آرامش خواهد دید که یکی مثل جنابعالی بین مردم سیسخت و نماینده تفرقه ایجاد نکنی . بزرگترین عامل قطع ارتباط نماینده مردم با شهر سیسسخت جنابعالی هستی که با ایجاد موج منفی دنبال این تنش ها هستی.
ناله
Iran, Islamic Republic of
شهرداری یاسوج عوارض و صدور پروانه به اندازه شهر تهران میگیره تو رو خدا یکی جلوی این شهردارو بگیره
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1