تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۸
کد مطلب : ۱۷۲۰۳۴

بی‌سرانجامی ترمینال دهدشت

۰
کبنا ؛پرونده شورای ترافیک کهگیلویه در حالی بسته شد که ساماندهی ترمینال شماره ۲ دهدشت به عنوان یکی از مصوبه‌های ثابت این نشست با گذشت ۲ سال به سرانجام مطلوب نرسیده است.

آبان‌ماه سال ۹۲ شورای ترافیک این شهرستان طی مصوبه‌ای گاراژهای مسافربری قلعه‌رئیسی، دیشموک و لنده را تجمیع و در محوطه بازارچه روستایی مستقر کرد اما از آن زمان مشکلات و پیامدهای ناشی از انتقال این گاراژها در تمامی نشست‌های شورای ترافیک مطرح و پای ثابت این شورا شده است.

شورای ترافیک همیشه یک یا چند مصوبه پیرامون ساماندهی ترمینال شماره ۲ در خود داشته و سرکشی و پیگیری هر کدام از سه فرماندار (ابراهیم جعفری، کرامت کریمی و علی پوزش) طی ۲ سال اخیر نتوانست هیچ گره‌ای از مشکلات این ترمینال بگشاید.
مدیران عضو شورای ترافیک که به نوعی مسئولیت اجرای مصوبه‌های مربوط به این موضوع را بر عهده داشته‌اند با دادن وعده و وعیدها تا به امروز،پروژه بی‌سر و سامان ترمینال را به جایی سوق دادند که این موضوع به شوراهای ترافیک سال جدید هم وارد شود تا بی‌سرانجامی یک مصوبه در تاریخ مملکت رکورد زنی کند.
در شورای ترافیک امروز که با حضور فرماندار و اعضای این نشست ظهر امروز در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار شده بود، علاوه بر مصوبه‌های ترمینال شماره ۲ مباحث دیگری هم مطرح و اجرایی نشدن این مصوبه‌ها باعث شد به جای تکرار مصوبه‌ها روی کاغذ،چاره‌ای برای اجرایی شدن آن‌ها بیندیشند.
در همین راستا ادامه پیگیری ساماندهی ترمینال با رایزنی شفایی همراه شد و از مدیران خواسته شد قول‌های مبنی بر اجرایی شدن روند ساماندهی را عملی کنند.
آسفالت محوطه ترمینال درخواستی بود که فرماندار خواستار عملی شدن آن شد و از رئیس راه و شهرسازی جهت اجرای این کار و همکاری با شهرداری مدد خواست. علی‌اصغر تارم با پذیرش این درخواست نسبت به تأمین بخشی از ماسه مورد نیاز قول داد اما شهردار با تقبل تأمین ماسه و سیمان همکاری راه و شهرسازی را به انتقال ماسه از کارخانه به محل مورد نظر تغییر داد.
جواد تخشا با بیان اینکه در مصوبه‌ها باید توان شهرداری با توجه به خاص بودن شرایط این نهاد در نظر گرفته شود افزود: نیروهای مازاد از یک طرف و نبود درآمد مالی پایدار از مشکلات اساسی شهرداری است.
شهردار دهدشت با اشاره به مصوبه‌ای مبنی بر نصب چراغ راهنما در چهارراه‌ها تصریح کرد: ۲۰ عدد چراغ راهنما خریداری شده و در انبار شهرداری موجود است که نصب آن‌ها در انتظار فراهم شدن بالابر با همکاری اداره برق است.
تخشا با بیان اینکه بالابر برای نصب چراغ‌های راهنما در اختیار نداریم افزود: تا زمان راه‌اندازی مجدد بالابر شهرداری،اداره برق نسبت به در اختیار قرار دادن بالابر با شهرداری همکاری کند.
البته این مشکل در پایان نشست با تماس تلفنی فرماندار منجر به این شد که بالابر اداره برق امروز در اختیار شهرداری قرار گیرد.
لکه‌گیری خیابان‌های سطح شهر از دیگر مصوبه‌های شورای ترافیک بود که شهردار با اجرایی خواندن این مصوبه گفت: تمامی چاله و چوله‌ها شناسایی و لکه‌گیری شده است.
وی در مورد حفاری‌های اخیر در سطح شهر، ترمیم کنده‌کاری‌ها را منوط به همکاری آب و فاضلاب شهری در پرداخت مطالبات شهرداری دانست و افزود: تا زمانی‌که این اداره حداقل ۵۰ درصد مطالبات مربوط به فاضلاب شهری را واریز نکند شهرداری نمی‌تواند اقدامی در این زمینه انجام دهد.
جابجایی صنوفی از قبیل بنگاه‌های معاملاتی واقع در کمربندی و عدم صدور پروانه کسب به صنوف جدید متقاضی در این محدوده مصوبه‌ای بود که هرگز به دست اتاق اصناف به عنوان متولی اجرای آن نرسیده بود.
عین‌الله اخوان با بیان این‌که در جریان این مصوبه قرار نگرفته بودم گفت: هر مکانی که شورای ترافیک برای انتقال این صنوف پیشنهاد دهد نسبت به جابجایی اقدام خواهد شد.
رئیس اتاق اصناف کهگیلویه جمع‌آوری داربست‌های فلزی بنرهای تبلیغاتی و ترحیم را با همکاری واحد سد معبر شهرداری و مراجع قضایی مقدور دانست و افزود: از امروز نسبت به جمع‌آوری بنگاه‌های معاملاتی واقع در تقاطع جهاد پیگیری و نتیجه اعلام می‌شود.
----------------------------------------------

طیبه سعادتی نیک
نام شما

آدرس ايميل شما

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

دومین و آخرین مناظره انتخاباتی میان دونالد ترامپ و جو بایدن در مقایسه با مناظره پیشین،...
فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

همه زنان و مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند دیشب بازداشت شده‌اند.
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
1