تاریخ انتشار
جمعه ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۱۹
کد مطلب : ۱۷۱۸۵۲

جزئیات جدید از وضعیت سیل در لنده + تصاویر

۱
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /

تلاش بی‌وقفه دستگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد در رفع مشکلات ناشی از بارندگی‌‌های اخیر
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تلاش بی‌وقفه دستگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد برای رفع مشکلات ناشی از بارندگی‌‌های اخیر خبر داد.
سید موسی خادمی با بیان اینکه بارندگی اخیر در استان کهگیلویه و بویراحمد مانند بسیاری از استان‌های دیگر خساراتی به بار آورده است، اظهار کرد: این گونه بارندگی‌ها در این فصل از سال کم‌سابقه بوده و خسارات زیادی در برخی از استان‌ها از جمله کهگیلویه و بویراحمد به بار آورده است.
وی بیان کرد: خسارت به کشاورزی و راه‌ها در مناطق مختلف استان وارد شده است که دستگاه‌ها در حال جمع‌بندی برای ارائه گزارش هستند.
مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد با ابراز خوشحالی از این که خوشبختانه بارندگی‌های اخیر خسارت جانی به بار نیاورده است، افزود: اما متأسفانه خسارات مالی زیادی در حوزه‌های مختلف به بار آمده است.
خادمی گفت: برای نمونه راه ارتباطی تعداد ۲۰۰ روستا در برخی از شهرستان‌های ما از جمله لنده و کهگیلویه قطع شده است.
وی از پیگیری مستمر وضعیت مناطق مختلف استان توسط خود خبر داد و گفت: توصیه‌های لازم را به مسئولان مرتبط داشته‌ام و بر همین اساس اکیپ‌های زیادی مشغول رفع مشکلات جاده‌ها و آب و برق هستند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیشترین خسارات را در حوزه راه‌ها از جمله راه‌های روستایی اعلام کرد و گفت: برای باغداران و کشاورزان نیز مشکلات زیادی ایجاد شده که مسئولان مرتبط در حال برآورد میزان خسارات هستند.

خاموشی ۱۱ ساعته برق لنده/ خسارت ۲۵۰ میلیون ریالی به تأسیسات برق

 

رئیس اداره برق لنده گفت: بر اثر بارندگی‌های شدید و جاری شدن سیلاب در شب گذشته بیش از ۲۵۰ میلیون ریال خسارت به تأسیسات زیربنایی برق لنده وارد شده است.

سید مالک رازنهان با اشاره به بارش‌های باران در شب گذشته اظهار داشت: شدت بارندگی و جری شدن سیلاب در لنده خسارات بسیاری به تأسیسات زیربنایی در این شهرستان وارد آورده است.

وی افزود: با جاری شدن سیلاب پنج پایه برق فشار متوسط در مسیر خط اصلی انتقال برق از سوق به لنده دچار شکستگی و سقوط شده است.

رئیس اداره برق شهرستان لنده تصریح کرد: در سایر خطوط انتقال برق به روستاها نیز شکستگی پایه‌های برق و سوختگی ترانس گزارش شده است که در حال برطرف کردن مشکلات آن‌ها هستیم.

رازنهان یادآور شد: برآورد اولیه خسارت به تأسیسات برق در لنده قریب به ۲۵۰ میلیون ریال بوده که احتمال افزایش آن نیز وجود دارد و در بررسی نهایی نتیجه به اطلاع مردم، مسئولان و رسانه‌ها رسانده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: اختلال در تأسیسات برق خاموشی چند ساعته برق را به همراه داشته که اکیپ‌های مختلف اداره برق از ساعات اولیه خاموشی اقدام به رفع مشکلات و اتصال جریان برق به مدار شهرستان شدند.

رئیس اداره برق شهرستان لنده گفت:این خاموشی از ساعت ۶ صبح امروز شروع و تا ساعت ۱۷ در سراسر این شهرستان ادامه داشته است.



خسارت ۲۰ میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به مزارع کشاورزی و باغات لنده
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده به شدت بارش باران در این شهرستان اشاره و گفت: طی بارندگی‌های اخیر بیش از ۲۰ میلیارد ریال خسارت به مزارع کشاورزی و باغات شهرستان وارد شده است.
مختار مشهدی‌زاده به خسارات و تلفات حوزه کشاورزی شهرستان لنده طی بارش‌های اخیر اشاره و گفت: شهرستان لنده در شبانه‌روز گذشته بیشترین میزان بارش باران را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: این بارش‌ها باعث جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی و ... شده که صدمات و خسارت‌های بسیاری به حوزه کشاورزی شهرستان وارد کرده است.
*خوابیدگی محصولات کشاورزی در بیش از ۱۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی لنده
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده تصریح کرد: از جمله خسارات وارده به در حوزه کشاورزی خوابیدگی محصولات و غلات گندم در بیش از ۱هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان بود.
مشهدی‌زاده یادآور شد: در پی جاری شدن سیلاب در شهرستان ایستگاه‌های پمپاژ آب و موتورخانه‌ها دچار خسارات شدیدی شدن که نیاز به تعمیر و سرویس کامل دارند.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از کانال‌های آبیاری باغات و اراضی زراعی دیم و آبی که در مسیر سیلاب و آبرفت‌ها قرار داشتند تخریب شدند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده به خسارات وارده به باغات و مزارع کشاورزی در مناطق سردسیری دلی مهرجان و دلی خیارکار اشاره و گفت: درختان و باغات مناطق سردسیری هم دچار ریزش گل، شکستگی شاخه‌ها و سرشاخه‌ها و سوراخ شدن برگ‌ها شدند.
مشهدی‌زاده به تخریب تأسیسات دامی سنتی در این شهرستان اشاره و افزود: تعدادی دام سبک در پی تخریب آغل‌های دامی نیز تلف شدند.
وی یادآور شد: تعداد ۳۰۰ کلنی زنبور عسل هم در پی بارش‌های اخیر از بین رفته و در مجموع خسارات برآورد شده در حوزه کشاورزی بیش از ۲۰ میلیارد ریال تخمین زده شده است.
 

 
دو هزار آسیب دیده سیلاب در کهگیلویه و بویراحمد در حال امدادرسانی است
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: دوهزار آسیب دیده سیلاب با همکاری ستاد بحران و امدادگران این استان در حال امدادرسانی است.
مسعود مثنوی افزود: این افراد در قالب ۵۱۷ خانوار در مناطق روستایی و عشایری کهگیلویه و بویراحمد دچار حادثه شده‌اند.
وی اظهار کرد: ۱۵۰ حادثه دیده سیل در این استان تاکنون امداد و نجات شده‌اند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: افراد حادثه دیده شامل ۱۷ خانوار روستایی و عشایر بودند که در سیلاب سه روز گذشته تاکنون دچار آسیب شده بودند.
وی اظهار کرد: هم اکنون توزیع مواد غذایی و دیگر کالاهای مورد نیاز حادثه دیدگان سیل در قالب ۱۳۲ قلم درحال توزیع است.
مثنوی با اشاره به اعلام هوا‌شناسی این استان بر ادامه بارندگی گفت: امدادگران آماده خدمات رسانی به حادثه دیدگان احتمالی هستند.
کارشناش اداره کل هوا‌شناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان بارش باران روزهای اخیر در لنده به ۱۵۱ میلیم‌تر و در قلعه رئیسی نیز ۱۳۰ میلیم‌تر گزارش شده است.
ولی بهره‌مند افزود: میزان بارش‌ها در سی سخت ۹۱. ۹یاسوج ۶۴. ۷، دهدشت ۶۱. ۵ و چرام نیز ۶۷ میلیم‌تر بارش باران گزارش شده است.
وی بیان کرد: در لیکک ۸۱. ۳، باشت ۳۵، امامزاده جعفر ۳۸. ۲ و دوگنبدان نیز ۲۱. ۲ میلیم‌تر باران ثبت شده است.
 


انسداد راه‌ ارتباطی ۱۵ روستای موگرمون

 

بر اثر بارش باران و جاری شدن سیلاب راه ارتباطی ۱۵ روستا در منطقه موگرمون مسدود شده است.
در شبانه‌روز گذشته شهرستان لنده بیشترین میزان بارندگی را در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد به خود اختصاص داده است.

شدت بارندگی‌ها و جاری شدن سیلاب و بارش تگرگ در این شهرستان خسارات بسیاری را به حوزه راهداری، کشاورزی، برق، آب و تأسیسات زیربنایی این شهرستان وارده ساخته است.

حجم  خسارات ناشی از بارندگی و جاری شدن سیلاب در منطقه موگرمون بیش از سایر مناطق گزارش شده است.

موسی محتشم رئیس شورای اداری موگرمون در این خصوص اظهار داشت: بارش‌های اخیر باران در منطقه موگرمون خسارات و تلفات زیادی را به همراه داشته است.

 


 
وی افزود: در حوزه راهداری بر اثر جاری شدن سیلاب و تخریب جاده‌های ارتباطی، تاکنون بیش از ۱۵ جاده ارتباطی روستاهای منطقه موگرمون مسدود شده است.

رئیس شورای اداری موگرمون تصریح کرد: با تلاش مسئولان راهداری شهرستان تاکنون راه ارتباطی ۶ روستا در این حوزه بازگشایی شده که به دلیل حجم بالای تخریب بازگشایی جاده ارتباطی ۹ روستای دیگر به فردا موکول خواهد شد.

 


 


 


محتشم یادآور شد: تأسیسات آب و برق نیز در این منطقه دچار خساراتی شده که مشکلاتی را برای مردم به همراه داشته و باعث قطعی آب در روستاهای این منطقه شده است.

وی خاطرنشان کرد: سیلاب باعث تخریب تأسیسات آبفای روستایی و شکستگی لوله‌های آب شده و همین امر قطعی آب در این منطقه را تشدید کرده است.

 


 


 
رئیس شورای اداری موگرمون گفت: مشکلات دیگری نیز در حوزه مسکن، کشاورزی و ... بر اثر بارش‌های اخیر به وقوع پیوسته که تاکنون برآورد درستی انجام نشده در حال جمع‌آوری گزارشات مختلف مردمی هستیم و تا فردا جمع‌بندی لازم را انجام خواهیم داد و گزارشات آن را در اختیار رسانه‌ها قرار خواهیم داد.

 

تخریب مسکن‌های روستایی

 






خسارت وارد شده با تأسیسات برق و آب در شهرستان لنده به روایت تصویر


 


سیل و طوفان شب گذشته و امروز در سطح شهرستان لنده باعث خسارات جدید به تأسیسات برق و آب در این شهرستان شده است.
سیل و طوفان شب گذشته و امروز در سطح شهرستان لنده باعث خسارات جدید به تأسیسات برق و آب در این شهرستان شده است به طوری که ساکنین این شهر به مدت ۱۱ساعت با بی‌آبی و بی‌برقی سپری کنند.
شکستگی خطوط انتقال برق و همچنین لوله‌های انتقال آب به روستاهای بخش موگرمون در شهرستان لنده باعث شد که مردم این شهرستان روزی سخت را تحمل کنند.
تصاویر تنها گوشه‌ای خسارات وارده شده به بخش‌های مختلف زیربنایی در شهرستان لنده است.
 







































آبگرفتگی منازل درشهرلنده و طغیان رود خانه مارون +تصاویر
بارش شدید باران در شهرستان لنده باعث آبگرفتگی منازل مسکونی و طغیان رودخانه مارون و وارد آمدن خسارات جدی به زیرساخت‌های این شهرستان شد.
بارش شدید دو روز گذشته در سطح شهرستان لنده باعث آبگرفتگی منازل و خسارات فراوان به زیرساخت‌های شهری و روستایی اعم از جاده، آب و برق در دو بخش مرکزی و موگرمون شده است.
باراش باران در سطح شهرلنده نیز باعث آبگرفتگی خیلی از منازل و انتقال گل و لالی به خیابان‌ها و معابر در این شهر شد.
جاری شدن آب دره‌ها و طغیان آن‌ها در دره‌های فصلی باعث انتقال سنگ‌ها و انسداد مسیر‌های روستایی در این شهرستان شده است.
تصاویر زیر تنها گوشه‌ای ویرانی‌ها و خسارات وارده به مردم شهرستان لنده در پی وقع سیل و بارندگی‌های بی‌سابقه در این شهرستان است.
گزارش و عکس: سید اسماعیل می‌ری






























































نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
نتیجه تجاوز به طبیعت وحریم رودخانه ها همینه
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1