تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۰
کد مطلب : ۱۷۱۸۱۹

جوابیه‌ی گردشگری به پایدار؛ چون گدا کاهل بود تقصیر صاحب خانه چیست

۵
۰
کبنا ؛

در پی انتشار خبری در سایت کبنا نیوز با عنوان «اداره گردشگردی به یک دستگاه تبلیغاتی تبدیل شد»[کلیک کنید] که برگرفته از مصاحبه سعید پایدار عضو شورای اسلامی شهر یاسوج بوده است، روابط‌ عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ضروری می‌داند برای تنویر افکار عمومی توضیحاتی را ارائه نماید:
paidar
نخست به استحضار مردم شریف استان، به خصوص خوانندگان محترم سایت کبنا، می‌رساند که استان کهگیلویه و بویر احمد، علی رغم اینکه با یک درصد مصاحت کشور جمهوری اسلامی، از لحاظ مساحت، به عنوان یکی از کوچک‌ترین استانهای ایران است، اما با داشتن آب و هوایی منحصر به فرد، بیش از ۳۰۰ اثر طبیعی، ۵۰ قله بالای ۴۰۰۰ متر دارای قابلیت کوهنوردی، ۷۰۰ اثر تاریخی ثبت شده ملی، ۱۹ روستای هدف گردشگری، ۳۰۰ امام‌زاده واجب التعظیم به عنوان یکی از پرجاذبهترین استانهای کشور نیز معرفی شده است. مزید بر آن، این استان در بهترین موقعیت سوق الجیشی، و به عنوان کریدور شمال به جنوب کشور، و در نزدیکی سه استان بزرگ گردشگر پذیر و گردشگر فرست کشور با آب و هوای نه چندان مناسب قرار دارد. فعالیت‌های این اداره کل، با استفاده صحیح از توانمندی‌های نهادهای تبلیغاتی کشور، رسانه‌های جمعی، و به خصوص صدا و سیما، و حضور در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های مختلف، به منظور معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، و برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاههای مختلف در طی سالهای گذشته از جمله جشنواره کوچ عشایر به درستی معرفی شده است موجبات حضور گردشگران انبوه را در استان فراهم نمود.
لزوما، رصد، بررسی و گرداوری آمار مربوط به بازدید گردشگران از جاذبه‌های استان و اعلام آن به منظور معرفی استان و جذب سرمایه گذار از مهم‌ترین وظایف اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان است. همانطور که معرفی جاذبه‌های گردشگری، معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری، حمایت از سرمایه گذاری، رفع مشکلات و موانع در سه حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی، از وظایف این دستگاه به شمار می‌آید.
اما اینکه، عضو شورای شهر یاسوج که از قضامسئول کمیسون گردشگری شورای شهر یاسوج نیز می‌باشد با فرار به جلو، مدیریت خدمات شهری یاسوج را که متوجه شهرداری یاسوج است را بسیار خوب ارزیابی کرده و اداره میراث فرهنگی را به عنوان دستگاه تبلیغات و آمار معرفی می‌کند جای بسی شگفتی است. در حالی که شهرداری یاسوج با بازار مناسبی تحت عنوان حضور انبوه گردشگران مواجه است، برخلاف رویه سایر شهر‌ها، تا کنون هیچ گونه فعالیتی که نشان از مدیریت صحیح و یا حتی درک این موضوع باشد از جانب آن دستگاه مشاهده نشده است. به نظر می‌رسد شهرداری، تنها به اخذ ورودیه پارکینگ از گردشگران، اخذ مبالغ ناچیز از چادرخوابی گردشگران در پارک‌ها و آبشار، راضی شده است و این حداقل‌ترین منبع درامد خود را بسیار گرامی و عزیز می‌دارد که تا کنون، راضی به ایجاد تغییرات جزیی در سطح شهر و مبلمان شهری یاسوج به منظور استفاده گردشگران و ایجاد اشتغال پایدار و کسب درآمد از محل حضور گردشگران در یاسوج نشده است.
عضو محترم شورای شهر که از قضا به عنوان مدیر مجتمع جهانگردی یاسوج نیز به خدمت مشغول است، اداره کل میراث فرهنگی را متهم به آوردن گردشگران به شهر یاسوج و‌‌ رها کردنشان آن‌ها می‌داند. لابد ایشان انتظار دارند که این اداره، گردشگران را به زور به هتل تحت مدیریت ایشان رهنمون شود. هرچند که این اداره کل، در اکثر تبلیغات گردشگری خود، مجموعه هتل جهانگردی یاسوج را نیز به گردشگران معرفی می‌نماید، اما این ضعف آشکار مدیریت آن هتل در یاسوج است که تا کنون نتوانسته است که از این بازار عطیم ایجاد شده گردشگری طرفی ببندد و مسافری جلب کند و گرنه افزایش روز به روز متقاضیان منازل استیجاری در سطح شهرهای یاسوج و سی سخت، گواه این مدعاست که حتی مردم عادی نیز این شرایط را درک کرده و این بازار را، باتوجه حضور گردشگران فراوان بسیار پر رونق‌تر از آن می‌دانند که همچون مدیر محترم مجتمع جهانگردی یاسوج دست بر روی دست گذاشته و منتظر حضور مسافر باشند.
به قول آن عزیزی که می‌گفت
چون گدا کاهل بود تقصیر صاحب خانه چیست.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اینکه میراث فرهنگی یک دستگاه تبلیغی شده است نشان از توفیق این دستگاه در معرفی استان است و اینکه گردشگران در شهر سرگردان شوند نشان از. مدیریت شهری است.جناب پایدار . است و به لحاظ استعداد فردی پتانسیل ...مصاحبه . ایشان هم دلیلی بر .امید است با توجه به رایزنی های بین المللی ایشان برای پر کردن هتل جهانگردی شاهد روزی باشیم که گردشگران خارجی اقامت در هتل برج الخلیفه دوبی را فراموش کرده و به هتل تحت مدیریت ایشان هجوم بیاورند
شهروند
Iran, Islamic Republic of
این مطالبی که در جواب ژایدار ارائه دادین مربوط به جاذبه های طبیعی و بکر استان می باشد بفرمایید میراث فرهنگی چه اقدام مثبتی انجام داده نکنه بخواهید رودخونه و کوه و آبشار رو هم به نام میراث ثبت کنید
علی
Iran, Islamic Republic of
مساحت نه مصاحت عزیز من
Iran, Islamic Republic of
ادر زمان مدیریتی مهندس باقری استان ما پتانسیل گردشگر ی پیدا کرده.واقعا از پرسنل گردشگری بخصوص مهندس باقری جای تقدیر و تشکر دارد...
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی یکی به ما بگه باقری چکار کرده؟
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1