تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۴۵
کد مطلب : ۱۷۱۷۰۴

تخریب نکنید به قانون عمل کنید

۰
کبنا ؛

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امیدوارم با عمل به شعار همدلی و همزبانی، ضربدری بر گذشته کشیده شود و فردایمان فردای شکوفایی ظرفیت‌ها و موفقیت فرزندان این استان باشد.

به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، «تخریب شخصیت؛ آنقدر این جرم وحشتناک، بی‌رحمانه و بازخوردش وسیع است که نمی‌توان برای وقوع آن مجازاتی تعیین کرد. از نظر احکام اسلامی تخریب افراد کاملاً مردود است. در قانون اسلامی نیز نمی‌توان بر حسب گمان‌های شخصی، به استناد شایعات و حتی اظهارات بی‌پشتوانه اعلام جرم یا انتصاب اتهام کرد و حقوق و شخصیت انسانی و اسلامی بنده مومن را مورد سئوال قرار داد و بلکه زیر سئوال برد چنانکه در همین رابطه قوانین محکم و مستدلی در ارتباط با تهمت و افترا خصوصا به فرد مومن در اسلام موجود است. رهبر معظم انقلاب، فرمودند؛ «اتهام، ‌ آبرو ریزی و ایجاد شایعه برای افراد، برخلاف احکام اسلامی است... در جامعه‏ اسلامی،krami-taj-malk حیثیت افراد نباید مورد تلاعب دست افرادی قرار بگیرد که هیچ احساس مسئولیتی نمی‌کنند... آبروی افراد را بردن، اتهام به افراد وارد کردن، اشخاص را بدون دلیل - از مسئول و غیرمسئول - زیر سئوال بردن، درباره‏ آن‌ها شایعه ایجاد کردن، چیزی است بر خلاف احکام اسلامی؛ بر خلاف شرع اسلامی است؛ بر خلاف رویه‏ی اسلامی است» در قرآن کریم نیز می‌خوانیم: کسانی که مردان و زنان مومن را بی‌آنکه مرتکب [عمل زشتی] شده باشند آزار می‌رسانند، قطعا تهمت و گناهی آشکار به گردن گرفته‌اند. ﴿احزاب- ۵۸﴾»
انتقاد در جامعه چیز خوبی است. زیرا انتقاد موجب می‌‏شود انتقاد شونده بتواند نقاط قوت و ضعف خود را بفهمد و همچنین ناظران صحنه بتوانند بفه‌مند. این به پیشرفت کار کمک می‌‏کند ولی انتقاد، غیر از تخریب، آن هم تخریب خصمانه است. رهبر معظم انقلاب می‌فرماید؛ «من نمی‌‏خواهم انتقاد را منع کنم؛ اما تخریب را چرا، تخریب به ‏هیچ ‏وجه مصلحت نیست».

به خاطر هیچ و پوچ علیه هم شوریدیم
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این خصوص گفته است: امیدوارم با عمل به شعار همدلی و همزبانی، ضربدری بر گذشته کشیده شود و فردایمان فردای شکوفایی ظرفیت‌ها و موفقیت فرزندان این استان باشد.
آیت‌الله ملک‌حسینی اظهار کرد: نباید برای خوشداشت رئیس فلان حزب و گروه در مرکز، دوست، همشهری و هم دهاتیمان را تحقیر و به او توهین کنیم.
نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: سال‌ها به خاطر هیچ و پوچ علیه هم شوریدیم و اگر در جایی سردمان می‌شد به گرمسیری تازیدیم و اگر گرممان می‌شد به سردسیری حمله کردیم و اکنون باید از کارهای گذشته خجالت بکشیم.
رسانه‌ها صداقت و امانتداری را سرلوحه قرار دهند
نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد نیز در دیدار با خبرنگاران از تخریب افراد در برخی رسانه‌ها اظهار نگرانی کرد و از آن‌ها خواست تا صداقت و امانت‌داری را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.
آیت‌الله ملک‌حسینی، رسانه را هنگامی مصلح دانست که در خدمت رشد و تعالی جامعه باشد و در همین خصوص اظهار کرد: اما اگر در راستای تخریب عمل کند سلاح فساد است.

تخریب هیچ نتیجه‌ای برای کسی ندارد
حجت‌الاسلام سیدعلی اصغر حسینی امام جمعه یاسوج قبل از این گفته است: استان کهگیلویه و بویراحمد که همچون نگینی در کشور بوده و با داشتن آب و هوای متبوع هدیه‌ای الهی محسوب می‌شود و استانی با تولید یک چهارم نفت کشور و ۱۰ درصد نزولات آسمانی است باید در راستای توسعه و پیشرفت آن گام اساسی برداشت و نباید همدیگر را تخریب کرد.
وی با تاکید بر اینکه تخریب هیچ نتیجه‌ای برای کسی ندارد، تاکید کرد: مدیران و مسئولان اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد باید برای رضای خداوند حرکت کنند و یکدیگر را تشویق کنید و در راه توسعه و پیشرفت استان گام بردارید.

رسانه‌ها اخلاق را رعایت کنند

مهرداد کرمی دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز قبلاً در نشست با اهالی رسانه، اظهار کرد: باید از ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای توسعه استان و خدمت به مردم استفاده شود.
وی اصحاب رسانه را به رعایت انصاف، اخلاق و رعایت حرمت اشخاص توصیه کرد و یادآور شد: توهین، افترا و نشر اکاذیب جرم است.
این مسئول تصریح کرد: هیچ موضوع، متن و خبری که امنیت و آرامش مردم را خدشه‌دار کند به هیچ قیمتی پذیرفتنی نیست.
در کنار هم برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد تلاش کنیم

غلام‌رضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: رقابت‌های انتخاباتی پایان یافته و دعوا‌ها تمام شده است و همه باید در کنار هم برای توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد و رفع مشکلات مردم شریف آن تلاش کنیم
بنابر این گزارش؛ متأسفانه گاهی اوقات و بویژه بعد از انتخابات ۷ اسفند در شبکه‌های مجازی و برخی رسانه‌ها مشاهده می‌شود که کسانی شخیصت‌ها و سرمایه‌های انسانی استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله نامزدهای انتخاباتی را مورد هجمه و تخریب قرار می‌دهند. امید است همه پایبند به مبانی اخلاق اسلامی و رعایت قانون باشند و با مدنظر قرار دادن سخنان بزرگان، اگر فردی نسبت به موضوعی یا بحث انتخابات شکایت و اعتراضی دارد با صبر آن را فقط از مسیر قانون دنبال کند و از زدن اتهام، توهین، تخریب همدیگر و ایجاد هر گونه تنشی پرهیز شود. همچنین انتظار می‌رود بیش از پیش اخلاق سرلوحه امر خطیر اطلاع رسانی رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد باشد.
-----------------------------

گزارش: محمد موسوی

----------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1