تاریخ انتشار
جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۲
کد مطلب : ۱۷۱۴۷۷

انتخابات و لزوم قانون‌مداری

۱
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛ghanoon

«امنیت همواره مهم‌ترین دغدغه انسان‌هاست و زیربنای تامین سایر مایحتاج می‌باشد که فقدان آن ابتدا به روان پریشی اجتماعی منتهی شده و در پریشان حالی و عدم آرامش، انتظار تامین مایحتاج دیگر حتی در حد برنامه‌ریزی اولیه نمی‌رود. از اینرو دغدغه اصلی یک حکومت تامین امنیت است چرا که در صورت توفیق در این تأمین از یک سو شایستگی و صلاحیت حکومت به اثبات می‌رسد و از سوی دیگر زمینه جلب مشارکت عمومی برای هر نوع همکاری با حکومت و برنامه‌ریزی‌های بعدی فراهم می‌شود».
انتخابات ۷ اسفند به عنوان تجلی مشارکت عمومی و مردم سالاری در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور حداکثری مردم این دیار به منصه ظهور رسید و در کهگیلویه و بویراحمد سوای هر گونه نتیجه و اتفاق در امنیت و آرامش کامل برگزار شد.
امنیت انتخابات سه حوزه انتخابیه کهگیلویه و بویراحمد نتیجه مدیریت و عملکرد خوب دستگاه‌ قضایی، اطلاعات، سپاه، نیروی انتظامی و نیروهای بسیج بود که رهبر انقلاب اسلامی نیز در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری از تلاش‌ها و اقدامات نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، وزارت کشور، سپاه و بسیج در برقراری امنیت و آرامش انتخابات در سطح کشور قدردانی کرد.
معظم له نیز فرمودند؛ «در حالیکه در کشورهای اطراف ما زندگی مردم با ناامنی و حوادث تروریستی همراه شده است، اما انتخاباتی با این عظمت و با چنین مشارکت وسیع مردمی، بدون حادثه‌ای تلخ برگزار شد به گونه‌ای که مردم از اول صبح تا شب، در کمال امنیت در پای صندوق‌های رأی حاضر شدند.»
اما چند نکته؛
اولاً) انتخابات به اتمام رسید و اکنون راه پیشرفت، رونق اقتصادی و عبور از مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد تعامل و همکاری همه نیرو‌ها و دستگاه‌های دولتی است و پرهیز از هرگونه تنش و اختلاف در بین مسئولان ضرورت دارد.
دوماً) رفتار نجیبانه کسانی که در انتخابات رأی نیاوردند، جای قدردانی دارد و همانطوری که مقام معظم رهبری فرمودند؛ «رفتار کاملاً نجیبانه» کسانی که در این انتخابات، رأی نیاوردند، یکی دیگر از ویژگی‌های انتخابات هفتم اسفند است. لذا انتظار می‌رود این کاندیدا‌ها و هوادران آن‌ها کما فی سابق بر مدار قانون به دنبال مطالبات خود باشند و از این مدار تحت هر شرایطی خارج نشوند.
سوماً) از آنجایی که حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی و توسعه همه جانبه مدنظر شهروندان و دوستداران انقلاب است، رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در این راستا تلاش و قدم‌هایی نیز در جهت توسعه استان برداشتند که در این مسیر نیز امکان بعضی اشتباهات و سهل انگاری‌ها در انتشار مطالب اجتناب ناپذیر است. برخی سایت‌های خبری نیز در ایام انتخابات با هدف افزایش مشارکت مردمی تلاش خود را هر چه بیشتر معطوف کردند که به دلیل حجم بالای اخبار بعضی اشتباهات ناخواسته رخ داد که همین موضوع دلیلی بر تعطیلی موقت پایگاه‌های خبری شد. با توجه به اهمیت برقراری امنیت در جامعه رسانه‌ها نیز می‌باید تلاش بیشتری در این راستا به خرج دهند. چرا که امنیت اصلی‌ترین نعمتی است که به واسطه انقلاب اسلامی بوجود آمده و ثمره خون هزاران شهید است و همه باید برای تامین امنیت تلاش کنیم، ضمن تقدیر از همکاری دستگاه قضایی و امنیتی استان در قرار دادن چراغ راه پیش روی اصحاب رسانه، امیدواریم که بتوانیم من بعد نیز در همین راستا گام بر داریم تا بتوانیم در فضای آرام و بدون حاشیه به امر اطلاع رسانی که وظیفه اصلی رسانه است، بپردازیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

نوروز
Iran, Islamic Republic of
کبنا چرا کند خبرها را عوض می کنید هنوز خبرهای تاریخ مصرف گذشته روی صفحه اصلی سایتتون هست. لااقل چند تا خبر از بهار و از نوروز و از ایام فاطمیه و از گردشگری و ضرورت تعطیلی مدارس در هفته پایان سال و از برنامه های شهرداری و آموزش و پرورش برای تسهیلات نوروز و از هتل های و زیارتگاهها و.......سعی کنید مرتب خبر جدید و متنوع منتشر کنید.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1