تاریخ انتشار
پنجشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۱۱
کد مطلب : ۱۷۱۱۴۱

روشنفکر: دولت اعتدال، دستاوردهای بزرگی داشته است/ من نماینده مردم خواهم بود، نه نماینده فرصت طلبان

۱۹
۰
کبنا ؛مهدی روشنفکر، نامزد دهمین دوره ی انتخابات مجلس شورای اسلامی در پنجمین و آخرین نطق انتخاباتی خود در جمع مردم یاسوج حضور یافت و به بیان دیدگاه های خود پرداخت.
روشنفکر ضمن تاکید بر اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: ما در آستانه رویداد بزرگی قرار داریم که نتیجه اش تا سال ها بر توسعه کشور، استان، و شهرستان ما اثرات فراوانی دارد. انتخابی که تأثیر مستقیمی بر زندگی ما و آینده فرزندان ما به جای خواهد گذاشت. و اگر خدای ناکرده، دقت و توجه جدی به این مسأله مهم نداشته باشیم، موجب انحراف در مسیر توسعه مرز و بوم دیارمان خواهیم شد.
این چهره سیاسی و فرهنگی خاطر نشان کرد: آنچه باعث گردید اینجانب با تمام توان خود، قدم به عرصه انتخابات بگذارم این است که متاسفانه برخی افراد ناتوان و مدیران بی هنر گذشته، دوباره اسب مراد خویش را برای تازیدن بر سرنوشت مردم زین کرده اند.
نامزد دهمین دوره ی انتخابات مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه ساختار غیر تخصصی مدیریت استان ما در حوزه بویراحمد و دنا در گذشته تاکنون آسیب های جدی به توسعه و پیشرفت ما وارد کرده است، افزود: بیشتر مدیران استان و شهرستان ها بر اساس تخصص بکار گرفته نشده اند. ما باید از بازگشت به عقب پرهیز کنیم و مدیران کم تجربه و بدون دانش حرفه ای را کنار بگذاریم و از ظرفیت های مدیریتی و توانائی های فکری جوانان استفاده کنیم.
روشنفکر ضمن اشاره به این نکته که ما با روش های کهنه انتخاب طایفه ای، گروهی و جناحی مدیران مخالفیم. افزود: ما معتقدیم مدیریت علمی، جامعه را به سوی توسعه و پیشرفت سوق خواهد داد و رکود و عقب ماندگی ما در صنعت، اشتغال و تولید بخاطر مدیران بدون تخصص است.
وی ادامه داد: مدیران بدون تخصص باعث دامن زدن به فسادهای گسترده اقتصادی و اداری شده اند. مدیران فاسد جامعه را به سوی رکود و ناامیدی کشانده اند. و ناتوانی آنها در اجرای درست برنامه ها و قوانین مشکلات را پیچیده تر کرده است.
مهدی روشنفکر تصریح کرد: ما در این میدان قدم گذاشتیم تا با یاری شما، سد محکم عقب ماندگی را فرو ریزیم.
روشنفکر ضمن تاکید بر اعتماد و حق مردم، بیان داشت: مدیران بدون تعهد و تخصص ضربه سنگینی به اقتصاد و توسعه و نیز به اعتماد عمومی مردم وارد کرده اند. شما ببینید پرونده اختلاس چه کسانی در دادگستری هاست؟!! مردم یا مدیران؟!! قطعا مردم هرگز اختلاس نکرده اند. این مردم شایسته احترام و آسایش و پیشرفت هستند و باید از حقوق آنان دفاع شود.
وی ادامه داند: جوانان و مردم مظلوم ما، برای دریافت تسهیلات ناچیز بانکی باید ده ها سند و ضمانت مختلف ارائه دهند درحالی که بعضی از آقایان تسهیلات میلیاردی خود را بدون هیچ گونه ضمانت معتبری  و با سند سازی و حتی گاهی با یک تماس تلفنی دریافت می کنند. کسانی که از قدرت و فرصت های مدیریتی خود سوء استفاده کرده اند، نباید دوباره به عرصه مدیریت جامعه راه پیدا کنند.
روشنفکر افزود: به یاری خدا و با حمایت شما، زنجیره این فسادها را خواهیم گسیخت. برای رفع تبعیض و اجرای عدالت آمده ایم. برای دفاع از عزت و شرافت شما آمده ایم.
نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی عزیز و گرامی هستند و رعایت حق الناس به تعبیر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای؛ تکلیف شرعی است و من بخاطر احساس مسؤلیت شرعی آمده ام.
مهدی روشنفکر در سطح ملی و کلان درباره وظایف سیاسی نماینده مجلس، صراحتا اعلام کرد: بهترین تدبیر سیاسی را بر اساس عقلانیت، منطق و منافع مردم برخواهم گزید.
وی تاکید کرد: اگر به بنده اعتماد کنید، من برای توسعه و پیشرفت کشور عزیزم ایران و حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا، با دولت تدبیر و امید تعامل سازنده خواهم داشت. و اطمینان داشته باشید برای توسعه این مرز و بوم از پای نخواهیم نشست. و گره مشکلات و عقب ماندگی تاریخی این شهرستان ها را خواهیم گشود.
این چهره دانشگاهی در رابطه با عملکرد دولت یازدهم افزود: من معتقدم دولت اعتدال، دستاوردهای ملی و بین المللی بزرگی داشته است؛ مهار تورم افسار گیسخته، خروج از رکود اقتصادی، و توافق برجام، امید را در دل مردم زنده کرد.
روشنفکر خطاب به مردم بیان داشت: به شما عزیزان قول می دهم بر اساس اراده و منافع ملی مردمی که به من اعتماد کرده اند، عمل می کنم؛ من نماینده شما خواهم بود، نه نماینده گروهها، احزاب و فرصت طلبان.
وی در را بطه با معیار های خویش افزود: معیارهای من؛ عمل به قانون اساسی، توجه به منافع مردم، و توجه به جایگاه منطقه ای و بین المللی کشور عزیزم ایران است.
روشنفکر ضمن تاکید بر وظایف هر نماینده ای نسبت به مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، و فرهنگی؛ مشکلات حوزه های مختلف استان را مورد اشاره قرار داد و افزود: در شهرستان های بویراحمد و دنا وضعیت نامطلوب جاده های ما را ببینید. شاخص توسعه بزرگراه در استان کمتر از ۵ درصد است درحالی که این شاخص در کل کشور بیش از ۱۵ درصد است. داشتن راه آهن آرزوی بزرگی برای این مردم است پس عملیات راه آهن اقلید – یاسوج باید با جدیت بیشتری دنبال شود.
چرا جاده ملی پاتاوه - دهدشت بعد از سال ها هنوز به پایان نرسیده، این پروژه نیازمند توجه جدی است
جاده های روستایی و بین شهری ما را ببینید؛ خطرناک ترین جاده های کشور در استان ما هستند.
این چهره سیاسی و فعال فرهنگی، اضافه کرد: مردم عزیز و قهرمان بویراحمد و دنا؛ برای توسعه و پیشرفت استان و شهرستان، اولویت ما توسعه راه ها است.  ما زیباترین مناظر طبیعی خطه جنوب کشور را داریم اما اقدام جدی برای گسترش صنعت گردشگری امکان پذیر نمی باشد، چون جاده های ما خطرناک و پر از نقاط حادثه خیز است.
وی در رابطه با ظرفیت ها و مشکلات بخش کشاورزی بیان داشت: موضوع مهم دیگر بخش کشاورزی است؛ در توسعه و برنامه ریزی به ظرفیت ها و بحران های احتمالی این بخش توجه کافی نشده است؛ ما بیش از ۱۰ درصد کل آب های کشور را در اختیار داریم،  اما کشاورزان  به خاطر بحران آب و خشک سالی و عدم بازدهی، به شهرها مهاجرت کردند و بیکار مانده اند. طرح های سدسازی شهرستان های ما از جمله سد خرسان و تنگ سرخ وغیره با انتقادات فراوانی از طرف کارشناسان رو به رو شده است؛ کارشناسان معتقدند این سدها علاوه بر اینکه مشکلات زیست محیطی متعددی برای منطقه دارند ، منفعتی بایسته و شایسته برای استان ندارند.
روشنفکر تشریح کرد: اقتصاد دلالی، فسادآور و خطرناک است که موجب نابودی تولیدات کشاورزی و ورشکستگی باغداران است. راه حل این مشکل رونق بخش خصوصی برای استفاده از تسهیلات مناسب جهت احداث صنایع تکمیلی و تبدیلی کشاورزی است.
در بخش صنعت نیز وضعیت اسفناک است، ما رتبه ۳۰  را در کل کشور  داریم. یعنی در انتهای جدول توسعه صنعتی هستیم. و متأسفانه بانک های استان نیز تمایل چندانی به ارائه تسهیلات برای تولید و توسعه بخش صنعت ندارند.
حال واضح است که همه نابسامانی های فوق در بخش های مختلف دست به دست هم داده و نرخ بیکاری را در شهرستان های ما به بیش از ۱۶ درصد رسانده است و این بالاترین نرخ بیکاری در کشور است.
روشنفکر در رابطه با مشکل بی کاری بیان داشت: بیکاری منشأ بسیاری از مفاسد است، بیکاری فقر می آورد، اعتیاد را به دنبال دارد، آسیب روانی ایجاد می کند، خودکشی جوانان را افزایش می دهد، مانع ازدواج جوانان می شود و هزارن مفسده دیگر را در جامعه گسترانده است.
وی در رابطه با کمبودهای ورزشی افزود: برای جوانان برومند ما در شهرستان سرانه فضای ورزشی کمتر از یک متر مربع است. استعداد های ورزش ما شکوفا نشده اند.
این چهره ی فرهنگی مشکلات فرهنگی و هنری استان را مورد تاکید قرار داد و افزود: در بخش فرهنگ و هنر نیز ما بر جوانان اجحاف نمودیم؛ نگاهی به مکان مخروبه سینمای یاسوج بیندازیم. چرا به این وضعیت دچار شده است؟!! چون برخی از دوستان ما در نگاه به مقوله هنر اعم از سینما و سایر رشته ها دچار جمود فکری شده اند و ضرورتی برای ایجاد سالن سینما، تئاتر، موسیقی و.. نمی بینند.
ایشان ادامه دادند: از طرفی همین نگاه متحجرانه در عرصه فرهنگ و هنر مانع حضور جدی و مؤثر زنان و دختران در فضای سیاسی، فرهنگی، و اجتماعی این شهرستان ها شده است. دختران و زنان قهرمان پرور ما در هر عرصه ای که باشند به فاطمه زهراء (س) اقتدا می کنند. اگر شما در انتخاب نماینده خود به من اعتماد کنید، امور فراهم می کنم.
نامزد دهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید دوباره بر اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: برادران و خواهران گرامی:
هفت اسفند، فرصتی تکرار نشدنی برای شما است تا با انتخابی متفاوت از سلیقه های کهنه گذشته ، پیروزی خود را جشن بگیرید.
هفت اسفند، مرهمی جدید برای بویراحمد و دنا خواهد بود تا با زخم های کهنه اش وداع کند.
هفت اسفند، روزی بزرگ برای تجلی اندیشه های بزرگ شماست.
هفت اسفند، هدیه بهاری شما به آبادانی این کهن دیار است.
روشنفکر در پایان در میان تشویق بی امان هوادارانش؛ نطق خود را با یک بیت شعر به پایان برد:
بیا تا گل برافشانیم و می در ساغر اندازیم
فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو در اندازیم.
۸ ۱۹ DSC_0004 DSC_0007 DSC_0014 DSC_0021 DSC_0026 DSC_0031 DSC_0045 DSC_0051 DSC_0061 DSC_0094 DSC_0098 DSC_0119 DSC_0122 DSC_0133 DSC_0139 DSC_0147 DSC_0158 DSC_0190 DSC_0198 DSC_0225 DSC_0250 DSC_0261
------------------------------------------------------------
گزراش و عکس: بهمن مومنی، ولی الله حقدوست
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
احسنت بر این استقبال و حضور خوب مردم و درود بر دکتر روشنفکر با بیانات و برنامه های خوبشان
دیگر رقبا از این استقبال نا امید شدند
بویر احمد و دنا 17
Iran, Islamic Republic of
گرایش عامه مردم بویراحمد و دنا به سمت روشنفکر است .
مردم تصمیمشان را گرفته اند به حول قوه الهی و بایاری حضرت مهدی (عج) انشاالله امسال حاج مهدی روشنفکر خادم مردم در بهارستان خواهد بود.
یا مهدی (عج)
Iran, Islamic Republic of
تخمین را۲۰هزارنفر اعلام کرده اند
مراد
Iran, Islamic Republic of
از هدایت خوا بیشتر جمعیت اومده یا زارع یا روشنفکره برنده انتخاباته
ص.ش
Iran, Islamic Republic of
ماشالا براین همه غیرت .خدایا میدانم که صدای این جمعیت را شنیده ای ، خدایا بدخواهان این مردم ساده پوش و ساده زیست ، خودستایان از خود راضی را میبینی که چه طعنه هایی بار این قشر مستضعف میکنند خدایا تنها فریاد رس تویی ویقین دارم که در این عرصه حتما جواب این از خدا بیخبران را خواهی داد . یا مهدی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر پیروز است. شک نکنید. طرفداران سایر کاندیداها در شهر سکونت دارن ولی طرفداران روشنفکر در روستاها هستن.
Iran, Islamic Republic of
صدرصد روشنفکر
امیر
Iran, Islamic Republic of
ماشاالله ....به کوری چشم حسودان ......
صندلی حاج مهدی در بهارستان آماده شده ......................
بهارستان
Iran, Islamic Republic of
خدایی ای والله داره، تاکنون تو استان ایقد جمعیت یجا ندیده بودم ماشاالله...
گچساران
Iran, Islamic Republic of
بویراحمد باید به این مرد بزرگ افتخار کنه چرا که واقعاً یه مهره ایده آل برای کرسی بویراحمد و دنا در بهارستانه
یا مهدی حاج مهدی
Iran, Islamic Republic of
دیروز حماسه‌ای بزرگ رقم خورد
امیر
Iran, Islamic Republic of
ما تعیین میکنیم کی بره مجلس ........وقتی ما الان خودمان حاج مهدی رو داریم ...دیگران نباید دیگه امید به مجلس رفتن داشته باشن ..
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
کو جون ختو الکی زور ایزنیت ...مو بی رجایی نسبم ولی بقران هدایت خواه پیروز انتخاباته حالا ایبینیم و تعریف ایکنیم
بیراحمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر حماسه سازان بویراحمد واحد....
تیرتاجی
Iran, Islamic Republic of
چه اعتماد به نفسی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
جان خوم غیر از زارع یکی سر صندلی نمایندگی این دوره بویراحمد نیشینه...
ارمان
Iran, Islamic Republic of
شنبه تل گاه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
این ... که نمی تونه حرف هم بزنه!!!
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج مهدی روشنفکر مبارک باد بهارستان
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1