تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب : ۱۷۰۳۸۶

اعتراض شدیدالحن رجائی‌نسب به رفتار مسئولان؛ بستر طایفه‌گرایی را فراهم کردید

۰
کبنا ؛حجت الاسلام سید صدرالله رجائی‌نسب در پاتوق دانشجویی نسبت به عملکرد ناعادلانه  مسئولان  سیاسی پیرامون رفتارهای انتخاباتی اعتراض شدید کرد.
کاندید دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان بویراحمد و دنا در سلسله نشست های سیاسی دانشجویان که با غیبت مبهم زارعی، بهرامی و روشنفکر برگزار شده بود،گفت: هم زمانی نطق های انتخاباتی نه تنها تدبیر نیست بلکه عین بی تدبیری و برخلاف حق انتخاب مردم است.rjaee
وی با اعتراض شدید به تصمیم مسئولان سیاسی و امنیتی در پروسه زمان بندی نطق های پایانی افزود: نوع تصمیم مسئولان سیاسی و اجرایی مخالف قانون است زیرا اصالت حقوق مردم را در ایجاد فرصت دیدن و شنیدن سخنان کاندیداها و اندیشه ها و برنامه های آنان عملا سلب کرده و بدین جهت این نوع نطق های انتخاباتی فی نفسه بی مفهوم شده اند از این حیث که هر طایفه ای در گرداگرد کاندیدای خود مستمع همان ادعاهای صرف هستند.
معاون قضایی دادگستری استان فارس، تداخل نطق ها و نبود مجال را برای مردمی که دنبال انتخاب گزینه اصلح برای تعیین سرنوشت خود هستند،به خیر و صلاح جامعه ندانست و افزود:
تصمیم مسئولان، عملا بسترسازی برای مرزبندی های کاذب طایفه گرایی و قوم گرایی را هموار می کند که این روند به خیر و صلاح جامعه نیست.
وی با بیان باید ها و نباید های انتخابات بویراحمد و دنا اظهار کرد: بدعت هایی به عنوان فرهنگ به خورد این مردم داده اند که از طرح آنها خجالت می کشم زیرا در شان این مردم نبوده و نیست.
دادستان اسبق مرکز استان با لزوم اصلاح فرهنگ به عنوان زیر بنای همه امور گفت: بزرگان قوم باید فکری در راستای تغییر این فرهنگ غلط بنمایند تا آسفالت و فاتحه خوانی و به این پیچ و آن پیچ رفتن،نهادینه نشود و مطالبات مردم به سمت و سوی غلط سوق داده نشود.
وی نهادینه کردن این نوع مطالبه گری و همچنین طایفه ای کردن انتخابات را بزرگترین آسیب انتخاباتی قلمداد کرد و افزود: ترویج تفکر طایفه ای کردن آراء و دامن زدن به قوم گرایی در سایه عملکرد مسئولین و با اعمالی شبیه نطق های سازمان یافته انتخاباتی شکل می گیرد.
کاندیدای انتخابات بویراحمد و دنا در پاسخ به سئوالی خاطر نشان کرد:انتخاباتی که با شبهه بکارگیری ثروت و استفاده های نابجا و همچنین نفوذ در رسانه ها و خریداری رای در قالب های مختلف به چرخش در آمده، بسیار بسیار از این کار متنفر و آن را اوج جسارت و خیانت  و اهانت به انسانی می دانم که باید انسان باشد.
وی طبقه دانشجو را پیشتاز در تحولات فکری جامعه خواند و و با بیان نحوه حضور خود در دقیقه ۹۰ خاطر نشان کرد: با وجود جایگاه شایسته قضاوت، از شدت رفتارهای نا متناسب با شان و  نیازهای مردم نگران شدم و عزم به حضور در این عرصه جهت اصلاح روند و تغییر ذائقه مردم با رویکرد خدمات واقعی نمودم.
رجایی نسب، شیوه رفتاری نمایندگان حوزه بویراحمد و دنا را مغایر با رسالت اصلی نمایندگی در دو بخش قانونگذاری و نظارت دانست و تصریح کرد: عده ای شان نمایندگی را با رفتار غلط خود زیر سئوال برده و بدین طریق نوعی توقعات بیجا را ایجاد کرده که مطلوب مردم  و شان آنان نیست.
کاندیدای بویراحمد و دنا با مذموم شمردن رفتارهای غلط گفت: نیازهای مردم طبیعی است ولی شکل پرداختن به آن غلط بوده و باید این نیازها با قانون گذاری و نظارت صحیح در قالب کار کارشناسی و توزیع عادلانه ثروت مرتفع گردد.
وی افزود:تحت هیچ شرایطی برای بدست آوردن جایگاه نمایندگی مجلس با وعده و وعید، عادات غلط را در جامعه بویراحمد تقویت نمی کنم که تاریخ مرا مذمت کند و فقط باید در چارچوب قانون،اصول  و حفظ حرمت مردم به ارتقاء فرهنگ آنان کمک کنیم.
وی گریزی به انتصابات زد و در پاسخ به سئوالات دانشجویان گفت: اشتغال و انتصابات باید بر مبنای شایستگی  و تخصص باشد و دخالت نیز در چارچوب وظیفه نظارت شکل بگیرد.
وی در پاسخ به سئوالی پیرامون موضوع رد و تایید صلاحیت خویش با مزاح به عناوین اصلاح طلب چینی و ژاپنی اظهار داشت: راسخ به اصولگرایی هستم، از تباری روحانی و اهل دین ام که کاملا معتقد به مبانی نظام و خطوط قرمز آن بوده و نحوه حضور در جبهه و جنگ، افتخار جانبازی و برادر شهید و کسوت قضاوت با شرط اساسی عادل تمام عیار بودن به مفهوم تقید به نظام اسلامی است و تایید صلاحیت ام نیز با احراز چنین موضوعاتی صورت گرفته و حامیانم نیز اعم از اصلاح طلب و اصولگرا می باشد ولی انعکاس رد صلاحیتم با دارا بودن جایگاههای مهم و سوابق اجرایی قابل توجیه نیست  زیرا اگر اصلاح طلبی به مفهوم اندیشیدن به پیشرفت و آزادی مشروع است، هستم و در غیر این صورت وجاهتی ندارد.
رجائی‌نسب در بخش دیگری از سخنان خویش در پاسخ به سئوالات دانشجویان در خصوص موضع گیری سید باقر موسوی از در حمایت از وی گفت: سید باقر تصمیم شورای اصلاح طلبان را نسبت به احد از کاندیداهای رقیب عجولانه و قبول ننمود و حتی به بستگان و دوستانش در جلسات خصوصی و محفلی به تواتر این موضوع را متذکر گردید و بر اصلح بودن اینجانب نسبت به سایر کاندیدا ها تاکید کرد و هر کس خلاف این را بگوید صحت ندارد.
وی در دفاع از باقر موسوی گفت: احساسم این است که با توجه به سوابق فردی و خانوادگی و نیز مسئولیت های مختلف روحیه ضد نظام، ضد ولایتی یا عدم التزام به اسلام ندارد.
وی در فرار پایانی سخنانش راجع به کیفیت حصر سران فتنه یادآور شد: حصر سران فتنه یک مسئله حکومتی است که شورای عالی امنیت ملی تصمیم گرفته و حضرت آقا مستقیما دستوری در این خصوص نداده است اما قانون به تفهیم اتهام و فرآیند قضایی با صدور حکم توجه دارد که در آن صورت اگر محاکمه و زندان می رفتند شاید سرانجام بهتری  در پی نداشت.
وی با تحسین روحیه پرسشگری قشر دانشجو اضافه کرد: کسانی که به مناظره دعوت شدند باید می آمدند زیرا این فرهنگ را رهبری عینیت بخشیده است.
گفتنی است از ۶ کاندیدای دعوت شده به پاتوق دانشجویی فقط ستار هدایت خواه، رجائی‌نسب و نیکبخت پاسخ مثبت با حضور خود داده اند و مابقی به هر دلیل نامعلوم از حضور امتناع کردند.
------------------------------
خبر: زریر حجتی
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1