تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب : ۱۶۹۴۵۲

یک قطعه از پازل «هدایت‌خواه»

۴
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛شیدا یگانه

یکم: مرد شگفتی‌ها

hdait (3)
بدون شک ستار هدایتخواه شگفتی ساز چهار دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است. ادواری که دو دوره آن پیروز میدان بود، یک دوره در ظاهر شکست خورده بود و این دوره هم به گفته کار‌شناسان، براساس نظرسنجی‌ها و با توجه به موج عظیم عزت طلبی بویراحمد و دنا پیروز میدان است. اما آیا شگفتی سازی این مرد به پیروزی‌ها و شکستش بازمی گردد؟ بدون شک پاسخ منفی است. شگفتی سازی هدایتخواه به قدرت عجیبش در ایجاد اتحاد میان لایه‌های مختلف اجتماعی و اقشار مختلف بازمی گردد. او مردی است که با وجود ثبت نام با اکراه در لحظات آخر می‌تواند امواج خروشان خواست و تمایلات اجتماعی را در گفتمان اصیل و انقلابی‌اش جای دهد و با شورآفرینی در میان مردم مسیر حرکتشان به سمت بهارستان را مشخص کند.

دوم: بازی شروع شده بود

هدایتخواه در ساعت پایانی مهلت ثبت نام برای انتخابات مجلس شورای اسلامی با اکراه و با اصرار کسانی که دل در گرو عزت بویراحمد و دنا و عزت مجلس شورای اسلامی داشتند پا به میدان گذاشت. تاکید بر دلبستگان به عزت بویراحمد و دنا و عزت مجلس تصوری که تنها حامیان این چهره را خواهان ثبت نامش می‌دانستند را مخدوش کرده و وی را از ستارهدایتخواه به چهره‌ای گفتمان ساز در حوزه‌های استانی و ملی تبدیل می‌کند. چهره‌ای که هم قادر است مرزهای فکری و سیاسی جریانات موجود را تغییر بدهد و هم با نزدیک کردن خواست‌ها و تمایلات مردم استان به خواست‌های کلان ملی وضعیت جدیدی را در انتخابات مجلس رقم بزند. اهمیت این مسئله با دقت به شرایط موجود و ارتقای شاخص‌های جامعه از منفعت طلبی و طایفه گرایی به عزت طلبی استانی و ملی مشخص می‌شود. اتفاقی که باید ریشه آن را در بیش از دودهه تلاش هدایتخواه در عرصه فرهنگ و سیاست استان و تربیت نسل جوانی کوشا، متفکر، انقلابی و متعهد که با همراهی همدیگر حلقه فکری هدایتخواه را در استان ایحاد کردند جست.

سوم: انتخابات، یک قطعه از پازل هدایتخواه

حلقه فکری هدایتخواه فعالیت‌های مهم خود را نه تنها در بویراحمد و دنا بلکه در استان آغاز کرد که ورود به سیاست و انتخابات تنها بخشی از فعالیت‌های گفتمانی این تیم عمیق و فکری است. بسط گفتمان مردمی انقلاب اسلامی، ایجاد شرایط مساعد برای ارتقای فرهنگی استان، تربیت نسل جوان متعهد و ارتقای وضعیت استان در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هدف اصلی تیم هدایتخواه است که در صورت لزوم برای تحقق این اهداف به عرصه سیاست و انتخابات نیز ورود کرده و می‌کنند. پس انتخابات تنها قطعه‌ای از پازل گسترده‌ای است که تیم هدایتخواه برای خود و جامعه ترسیم کرده و می‌کند.

چهارم: وقتی از اتاق فکر هدایتخواه سخن می‌گوئیم دقیقا از چه چیزی حرف می‌زنیم؟

اگر گفته‌های فاقد صلاحیت ‌ها را بپذیریم باید اتاق فکر ستار هدایتخواه با سابقه‌ای ۲۰ ساله فعالیت در استان را تنها چند چهره معدود ببینیم! اما با کمی دقت به تیمی گسترده و جوان که ظرف دو دهه گذشته با هدایتخواه در ارتباط بوده و هستند می‌توان به نکته‌ای باریک‌تر از مو پی برد و پرسید: آیا ستار هدایتخواه با فعالیتی گسترده در میان لایه‌های مختلف اجتماعی اتاق فکر بخشی از پازل گسترده خود را تنها به چند چهره محدود می‌کند؟ به بیان دیگر ستار هدایتخواه با سابقه طولانی فرهنگی، سیاسی و علمی خود نمی‌تواند حلقه‌ای محدود داشته باشد چه اینکه یاران و شاگردان وی به عنوان مردم که مهم‌ترین بخص گفتمانش را تشکیل می‌دهند نمی‌توانند از تکمیل پازلی که خود به کمک استادشان چیده‌اند سرباز زده و میدان را محدود به تعدادی معدود کنند. این افراد خود را ملزم به انجام وظیفه می‌دانند و حضورشان در میدان جدی است، پس نمی‌توان شاگردان بیست ساله هدایتخواه را از اتاق فکر گفتمانشان جدا و پایه مردمی این گفتمان مهم در استان را مخدوش کرد.

پنجم: وقتی فاقد صلاحیت‌ها از اتاق فکر هدایتخواه سخن می‌گوید دقیقا از چه چیزی سخن می‌گوید؟

«دقیقا از پیروزی هدایتخواه سخن می‌گوید». این صریح‌ترین پاسخی بود که نگارنده می‌توانست به این سوال صریح بدهد. در حقیقت وقتی اتاق فکر ستار هدایتخواه که گستره و تاریخچه‌اش در بند پیش مورد بحث قرار گرفت، به پیشانی او تبدیل می‌شود باید از میزان عمق و نفوذ این اتاق فکر در لایه‌های مختلف اجتماعی و به وحشت افتادن رقبای این فرد سخن گفت. باید گفت برنامه‌های دقیق، مردمی و قدرتمند این اتاق فکر چنان به خوبی پیش می‌روند که رقبا و سایت‌های لجن پراکن به وحشت افتاده‌اند به گونه‌ای که از سر ناچاری در مطلبی کوتاه از اتاق فکر وی سخن می‌گویند. باید گفت دست مریزاد به این اتاق که طکفان فکری‌اش اینچنین همه را تشنه شناختشان کرده است و ستار هدایتخواه را پیروز می‌دان. فاقد صلاحیت‌ها با حس کردن بوی پیروزی هدایتخواه در پی شناخت چهره‌هایی است که برنامه‌های گفتمانشان را به پیش می‌برند غافل از اینکه تاق فکر هدایتخواه در تمام لایه‌های اجتماعی و طی بیش از دو دهه فعالیت فرهنگی ستار هدایتخواه در تمام جامعه ریشه دوانده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
باکلا
United States
احسنت
امیر محمدی
Iran, Islamic Republic of
شتر در خواب بیند......
احمد
Romania
ان شاالله به امید پیروزی و بازگشت عزت...درود بردکتر
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1