تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب : ۱۶۸۵۲۳

دومین دانشگاه دولتی کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی می‌شود

۰
کبنا ؛

IMG_5432_5692


رئیس دانشگاه یاسوج از راه اندازی دومین دانشگاه دولتی استان کهگیلویه و بویراحمد خبرداد.
به گزارش ایسنا، محمود رضا رحیمی در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: دو دانشکده های نفت و گاز گچساران و صنعت و معدن چرام مستقل شده اند.
وی در خصوص هدف از استقلال این دو دانشکده بیان کرد: با یک نگاه اجمالی به استانهای برخوردار و توسعه یافته علمی در می یابیم که دانشگاههای مادر این استانها به دانشگاههای بین المللی تبدیل شده و در اکثر شهرستان‌های آنها دانشگاه‌های دولتی مستقل و حتی چندین مجتمع آموزش عالی راه اندازی شده است.
رئیس دانشگاه یاسوج خاطرنشان کرد: متأسفانه در سالهای گذشته استان کهگیلویه و بویراحمد که می توانست در حال حاضر از چندین دانشگاه و مجتمع آموزش عالی برخوردار و بهره مند باشد مورد غفلت و بی توجهی قرار گرفته است .
رحیمی تصریح کرد: در چند سال اخیر با رایزنی و ارائه طرح­های توجیهی و جلسات متعدد و بازدیدهای کارشناسانی که در دانشگاه یاسوج صورت گرفت و جلسات فشرده ای که با وزرای وقت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین حمایت و پشتیبانی مسئولین استانی و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و دولت انجام شد بالاخره به نتیجه رسید تا بعد از دانشگاه یاسوج دومین مرکز آموزش عالی استان راه اندازی شود و گام بلندی برای عدالت در زمینه ی توسعه علمی و پایدار استان برداشته شود.
وی ادامه داد: این فرآیند پس از جلسات کارشناسی در سطوح شورای دانشگاه، هیأت رئیسه و هیأت امنا بالاخره به شورای گسترش آموزش عالی که در حال حاضر سیاست عدم گسترش را در دستور کار دارد منعکس و نهایتاً به همت تلاشگران و حمایت همه جانبه دولت تدبیر و امید و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موافقت اصولی با راه اندازی دومین مرکز آموزش عالی استان وابسته به وزارت علوم صادر شد تا حقوق عقب افتاده استان در عرصه علمی به آنها واگذار شود.
رئیس دانشگاه یاسوج بیان کرد: تأکید اصلی در این طرح، زمینه سازی راه اندازی دومین دانشگاه دولتی در استان است که در مرحله اول با ادغام دو دانشکده نفت و گاز گچساران و صنعت و معدن چرام و راه اندازی مجتمع آموزش عالی استان محقق می شود و در مرحله بعد با رشد این مجتمع دومین دانشگاه دولتی تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسماً شروع به فعالیت می کند.
رحیمی اضافه کرد: دانشگاه یاسوج در تمام این مراحل به عنوان پشتیبان، در کنار آن مجتمع خواهد بود و تا استقلال کامل و خودکفا شدن مجتمع سرویس های علمی و اداری لازم را دریغ نخواهد کرد چرا که عزم ما برای تشکیل این دانشگاه جزم است و به آینده علمی و پژوهشی استان و نقش آفرینی دانشگاههای استان در صحنه علمی کشور بسیار امیدواریم و در این راه از همه مسئولین ارشد استانی و کشوری تقاضای همکاری و مساعدت در راستای محرومیت زدایی علمی و توسعه ای استان را داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1