تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب : ۱۶۴۲۱۶

بهرامی: اطلاع ندارم، زارعی اصلاح‌طلب نیست

۵۵
۰
کبنا ؛محمد بهرامی نامزد انتخابات بویراحمد و دنا گفت‌وگویی با خبرنگاران انجام داده است که از منظر خوانندگان می‌گذرد؛
تعریف شما از اصلاح‌طلبی چیست؟
اصلاح طلبی یک واقعیت اجتماعی است که در عرصه‌ی سیاسی نمود و بروز پیدا می‌کند. اصولا اصلاحات بر پایه‌ی تغییرات اجتماعی ست. جامعه همواره در حال تغییر است. منتها این تغییر باید قانونمند باشد. پس اصلاحات یک پروسه است در جهت بهبود، آسایش، آرامش، پیشرفت، آزادی و سعادت جامعه. از یک منظر اصلاحات یک گفتمان است. گفتمانی تکامل یافته از گفتمان انقلاب اسلامی. یعنی‌‌ همان شعارهای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی اما با استفاده از انباشت تجربه‌ی ۳۷ حکومت داری و کشور داری. در این گفتمان قانون گرایی اصل محوری ست. دولت و ملت هر دو باید پایبند قانون باشند تا جامعه ثبات و پیشرفت داشته باشد. پاسداشت آزادی‌های قانونی نیز از محورهای گفتمان اصلاح طلبی ست و همینطور رشد و توسعه. همه‌ی این مسائل در سایه‌ی معنویت و اخلاق و دین باید باشد.
شما بعنوان منتخب مجمع اصلاح طلبان انتخاب شده‌اید. این مساله را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
من یک اصلاح طلبم و باورمند به اندیشه، گفتمان و راهبردهای اصلاح طلبی، برای پیشرفت کشور، استان و حوزه‌ی انتخابیه‌ام یعنی شهرستان‌های بویراحمد و دنا. اصلاح طلبی توسعه گرایی هم هست. اینکه دوستان و همفکرانم در مجمع اصلاح طلبان بویراحمد و دنا به من اعتماد کردند موجب افتخار است و یقینا من اعتماد مردم و این دوستان را پاسخی شایسته خواهم داد. حسن اعتماد اصلاح طلبان بر اساس آگاهی، مبانی و ارزیابی‌هایی بوده است. این دوستان در میان کاندیداهای تایید صلاحیت شده بنده را واجد شرایط منتخب اصلاح طلبان دانستند و در این انتخاب مسیر درستی را طی کردند از آن‌ها متشکرم. البته اگر آقای سید باقر موسوی تایید می‌شد یا تایید بشود هم من و هم مجمع از ایشان حمایت کرده و می‌کنیم. چنانچه بار‌ها این مطلب را از صمیم قلب اعلام کرده‌ام و پای حرفم خواهم ماند. اما بعد از آقای موسوی در این حوزه دیگر کاندیدای اصلاح طلبی به جز بنده نیست. من باید صدای رسای مردم بویراحمد و دنا باشم. من درک می‌کنم که این انتخاب بار سنگینی است که باید با قدرت آن را حمل کرده و به سر منزل مقصود برسانم. من از حقوق این مردم با شجاعت تمام دفاع خواهم کرد و مشکلات مردم را با قوت پیگیری خواهم نمود. بنده تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهم داد حق این مردم شریف ضایع شود.

نظر شما درباره شورای مشورتی اصلاحات چیست؟
این شورا با معیار‌ها و شاخصه‌های منطقی از میان کاندیدای اصلاحات و متمایل به اصلاحات اقدام به انتخاب کرد. انتخابی که پاسخگوی خواست عموم جامعه و جریان اصلاحات باشد. نهایتا با بررسی جامع، اکثریت مجمع بنده را انتخاب کردند. اکنون اصلاح طلبان باید پس از سال‌ها دوباره دور هم جمع شوند و دست وحدت و همدلی به یکدیگر بدهند. رقابت در این حوزه اکنون بین اصلاح طلبان و اصولگرایان است. البته همه می‌دانیم با توجه به تجربیات گذشته و شرایط موجود، اصلاح طلبان در جامعه اکثریت را تشکیل می‌دهند.
همفکران من در هر شهر، روستا، صنف و قشری دست به دست هم بدهند و با شور و شعور همیشگی خود به میدان بیایند. البته من از توده و بدنه‌ی اصولگرایان دلسوز هم دعوت می‌کنم که برای پیشرفت این حوزه به ما بپیوندند. چرا که بنده حافظ منافع و حقوق همه‌ی مردم خواهم بود. ضمن اینکه خوشبختانه از دام انتخابات بر پایه قوم گرایی نیز‌‌ رها شده‌ایم و رقابت سویه‌ای فکری و کیفی پیدا کرده است.
چرا تعداد اندکی از مجمع با تصمیم شورا مخالفت می‌کنند؟
اکثریت جامعه اصلاحات و اصلاحطلبان شاخص از این تصمیم استقبال کردند چرا که بر این باورند، اینجانب تمام شاخصه‌های لازم را داشته و با داشتن پایگاه قوی مردمی، بهترین گزینه برای حمایت اصلاحات هستم. دوستان عضو مجمع همه اصلاح طلب و از دوستان خوش فکر من هستند. طبیعی است که تکثر در مجمع و در آراء دوستان باشد. این مجمع اصلاح طلبان است نه اصولگرایان و به همین علت رای دادن و نظر دادن کلیشه‌ای نیست. معدود دوستانی هم که در آن جلسه به من رای نداده و به تشخیص خود عمل کردند، نظرشان برای من محترم است. اما اکثریت قاطع به بنده رای دادند. دوستانی هم که رای ندادند تابع خرد جمعی و رای اکثریت هستند. این یعنی دموکراسی که یکی از پایه‌های اصلی تفکر و گفتمان اصلاحات است. حال اقلیتی که البته دلایل موضع گیری آن‌ها برای مردم مشخص است مخالفت کردند. بنده این مخالفت‌ها را نگرشی و جریانی ندانسته بلکه به اعتقاد من موضع گیری‌ها تماما شخصی می‌باشند. اگر از مخالفین بپرسید چه کسی باید انتخاب می‌شد حرفی برای گفتن ندارند چرا که کاندیدای مورد نظرشان خود را اصلاح طلب نمی‌داند.
سید باقر چه تصمیمی خواهد گرفت؟
با شخصیت و منشی که از سید باقر سراغ داریم ایشان همواره در مسیر اتحاد اصلاحات قدم برداشته و انشالله مثل همیشه با تدبیر بالا و ارجحیت دانستن منافع مردم بر هرچیزی تصمیم گیری می‌کنند. با این اوصاف یقینا ایشان از گزینه منتخب همفکران خویش حمایت خواهند کرد.
گویا شورای هماهنگی اصلاحات از آقای زارعی پرسیده اصلاح‌طلب است یا اصولگرا و ایشان گفته‌اند «خودم جریان خاصی دارم» نظر شما در این مورد چیست؟
گذشته، حال و اعمال هر فردی گویای تفکر اوست. نماینده کنونی با عملکرد و مواضعی که اتخاذ کردند اثبات نمودند که اصلاح طلب نیستند. زمان رای گیری شورا نیز یک بند از توافق نامه مبنی بر شرط کناره گیری در صورت تایید سید باقر موسوی را نپذیرفته و امضا نکردند. سید باقری که بزرگ جریان اصلاح طلبی در منطقه ماست و شاخص تفکر اصلاح طلبی است. اینکه ایشان اصولگرا هستند را بنده اطلاع ندارم اما چیزی که اطمینان دارم این است که اصلاح طلب نیستند.
شانس شما برای پیروزی در انتخابات آینده چقدر است؟
دور گذشته با توجه به شرایط و زمان کمی که جهت تبلیغات حضوری برای بنده وجود داشت آرای چشمیگیری کسب کردم. مضافا اینکه بعد از عدم احراز صلاحیت‌ام زمان زیادی را تا تایید صلاحیت از دست دادیم. اما این دور شرایط کاملا متفاوت است. با توجه به اینکه چند سال بین مردم حضور داشته‌ام و نیز نیاز جامعه به تغییر و پذیرش نیروهایی که قدرت و توان تغیر ازسوی آن‌ها اثبات شده و البته اقبال عمومی که جریان اصلاحات بین قاطبه مردم دارد، نهایتا می‌توان گفت بیشترین شانس را برای پیروزی درانتخابات دارم. همچنین رقبای بنده امتحانشان را خوب یا بد پس داده و مردم به خوبی شرایط را قضاوت خواهند کرد.
اصلاح‌طلبان دربین مردم ایران ازاقبال عمومی بیشتری برخوردارهستند. درصورت راهیابی به مجلس، مهم‌ترین نیازهای مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا و درکل استان را بعنوان یک نماینده اصلاح‌طلب چه چیزهایی می‌دانید؟
اصلاح طلبان به این دلیل مورد اقبال بیشتر مردم هستند چون از دل مردم برآمده‌اند. از جنس مردم و صدای مردم و طرح کننده‌ی خواسته‌ها و مطالبات مردم هستند.
مهم‌ترین نیاز استان و حوزه‌ی انتخابیه ما ایجاد تغییر جهت رسیدن به رشد و توسعه است. اگر به سمت توسعه برویم سرمایه گذاری خصوصی و دولتی صورت می‌گیرد. اگر به سمت توسعه برویم بیکاری کاهش و اشتغال ایجاد می‌شود. فقر و فساد کاهش پیدا می‌کند. زیرساخت‌ها تکمیل می‌شود. بازار کسب و کار رونق پیدا می‌کند. صنعت و کارخانه تاسیس و تولید بالا می‌رود.
الان مشکل اصلی بیکاری جوانان توانمند ماست. باید با فهم توسعه و برنامه ریزی در جهت توسعه مشکلات فراوان مردم را حل کنیم و این نیاز به همدلی و همراهی همه و از جمله مردم، دولت و مجلس دارد. نباید از معیشت و کیفیت سطح زندگی مردم غافل بود.
یادمان هست، همین مجلس نهم چقدر دولت را اذیت کرده و در کار آن‌ها سنگ اندازی می‌کرد. نظیر قضیه برجام یا برخورد با وزرای کابینه دکتر روحانی این مسائل ضرورت همگامی دولت و مجلس را بخوبی نمایان می‌سازد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تیرتاجی
Iran, Islamic Republic of
درود بر بهرامی توانمند
خدا خیرت بده و پیروز شی
Iran, Islamic Republic of
خودتم اصلاح طلب نیستی اقای بهرامی
آقای بهرامی چرا به شخص خاصی هجمه بردی؟
Iran, Islamic Republic of
آقای بهرامی شما خودتونم هم اصلاح طلب نیستی و اصول گرایی هستی
بعدش چرا به شخص خاصی هجمه آوردی؟
United States
بهرامی فقط برای جمع نمودن آرای اصلاح طلبان خود را اصلاح طلب معرفی نموده. بهرامی هم زارعی دیگر است
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
درود برشما دکتر بهرامی
کوشک
Iran, Islamic Republic of
درووووووود بر دکتر بهرامی
صد بدروووود بر سید باقرموسوی
Iran, Islamic Republic of
آقای بهرامی اطمینان داشته باش حداقل از زارع بیشتر رای داری چون همه براین عقیده هستن هرکی غیراز زارع با انتخاب مدیرایی که داشته کارش تمومه
چويل تامر
Iran, Islamic Republic of
درود بردکتر بهرامی
کلک باز
Iran, Islamic Republic of
هه
Iran, Islamic Republic of
جالبه....... بقیه نظرات کو؟؟؟؟
عالم
Iran, Islamic Republic of
نماینده ناکارامد راهی در دل مردم بویراحمد و دنا نداره
کوروش کبیر
Iran, Islamic Republic of
انسان شایسته برای بهارستان بهرامی بادرایت و اندیشه
Iran, Islamic Republic of
مرکز استانی با مدیران تاج نمیخواهیم
احمد
Iran, Islamic Republic of
خو مجلس نیبینی
راضیه
Iran, Islamic Republic of
ای کاش حداقل اقای هدایت خواه بار سومی داشت تا این همه تحقیر نبود
Iran, Islamic Republic of
بهرامی یک اصولگرای اصلاح نماس
دنا
Iran, Islamic Republic of
یک روز علیه اصلاح طلبان بیانیه میدی،روزبعد دفاع از اصلاح طلبان می کنید.. تر بگویید.
Iran, Islamic Republic of
قارون من کیسه وش نیکنی
آخ سی حاجی
Iran, Islamic Republic of
در مورد زارعی خیلی باحال گفت :
اینکه ایشان اصولگرایت را من اطلاعی ندارم
اما چیزی که اطمینان دارم این است که اصلاحطلب نیستند...

خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
علی
Iran, Islamic Republic of
دردود بر دکتد بهرامی
محمد
Iran, Islamic Republic of
بهرامی حمایتت میکنبم
سادات
Iran, Islamic Republic of
اگر دکتر بهرامی اومه ایخو ده بیستا کارخونه من یاسوج و اطراف بزنه و یه بیکار هم نله من یاسوج. برو بابا تو هم دلت خوشه
محمودی
Iran, Islamic Republic of
قطعا دکتر بهرامی پیروزه مطمین باشید، طرفداران رقیب با توجه به تجربه ۱۲ ساله فقط یلدن تخریب کنن، هر جا دکتر بهرامی رفته جمعیت زیادی اومده ، مثل بقیه نیس که ....
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
اقای بهرامی اول شما یه تعریف خوب از اصلاح طلبی بده بعد ادعای اصلاح طلبی کن لطفا, ما به عنوان یک اصلاخ طلب قبولت نداریم,
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
بنظرت اگه قبول بشی قول میدی مث شهرداری نیکنی؟
آخه شهرداری قبضه طایفه شما شده بود
Iran, Islamic Republic of
حداقل تیم فوتبال لیگ برتری واسه استان میاره....
Iran, Islamic Republic of
خواب دیدی...
رضا
Iran, Islamic Republic of
از دور قبل هم آری بهرامی کمتره
Iran, Islamic Republic of
میو
هموطن
Iran, Islamic Republic of
کبنای محترم لطفا بدون طرفداری درج نمایید. آقای بهرامی اولا جنابعالی اصلاح طلب نیستی و نباید باورت بشه که اصلاح طلبی و ثانیا مطمئن باش آرای دور قبل را هم نخواهی آورد چون این کار شورای به اصطلاح اصلاح طلبان بدون توجه به نظرسنجی مردم صورت گرفته و مردم اصلا آنرا قبول ندارند. فقط زارعی یا زهرا
باور
Iran, Islamic Republic of
اطلاع داری که خودت اصلاح طلبی که از زارعی اطلاع داشته باشی؟
شیراز
Iran, Islamic Republic of
برجام بویراحمدانتخاب روشنفکر
Iran, Islamic Republic of
بهرامی میخاد ی شبه دنیا را گلستان کنه اونم با چه ایده ای؟؟؟؟
برو بابا دلت خوشه
قلات وطنم
Iran, Islamic Republic of
من کیسه وش نیکنی
Iran, Islamic Republic of
جان خودم نفری چهارمی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
کمتر از دور قبل رای ایاری
bahrami
Iran, Islamic Republic of
faaaaaaaaaaaaaaaaaqaaaaaaaaaat dr baaaaahraaaamiiii
Iran, Islamic Republic of
اگر اصلاح طلبی همین چند نفر است که با توجه به منافع خودشان به شما رای دادن بنده خودم را نفرین میکنم که بگم اصلاح طلب هستم, و خودم را نمی بخشم که قبلا میگفتم اصلاح طلبم
Iran, Islamic Republic of
اتفاقاً زارع رفتار و کردارش اصلاح طلبی واقعی واقعی است بنابراین اصلاح طلب اصلی زارعی و محمدپور است
soltan
Iran, Islamic Republic of
کامنت شماره ۲۹٫ ۹۵ درصد اصلاحات از دکتر بهرامی حمایت کردن. حرفت صحیح نیست اصلا. عصبی هستی
اتحاد
Iran, Islamic Republic of
درود بر اصلاح طلبی ...اگر واقعا اصلاح طلبان پیروزی اقای بهرامی رو بخوان باید حتما اقای موسوی از ایشون حمایت کنه تا پیروز بشه..وگرنه اقای زارع رقیب قدری هستن
داريوش نوشادي
Iran, Islamic Republic of
خاطرتون باشه اامسال مردم فریب سالهای قبل رانخواهند خورد
احمد
Iran, Islamic Republic of
آقای بهرامی با کدام کار تشکیلاتی و با کدام هزینه اجتماعی به بدنه اصلاحات متصل شده اند
تیرتاجی مادوان
Iran, Islamic Republic of
..ک کسی فکر کنه خروجی اصلاحات زارعی میبود. خخخخ
بویر
Iran, Islamic Republic of
دوستان نظر آقای بهرامیه مثلاً اصلاحاتی رو در مورد فتنه ۸۸بخونید
Iran, Islamic Republic of
دوستان نظر آقای بهرامیه مثلاً اصلاحاتی رو در مورد فتنه ۸۸بخونید
....
Iran, Islamic Republic of
عزیز من بلد نیستی از سیاست حرف بزنی نزن دیگه نززززن
رضایی
Iran, Islamic Republic of
بهرامی اصلاح طلب واقعی است درود بر بهرامی
sisakhti
Iran, Islamic Republic of
پس لابد تو اصلاح طلبی که عضو فعال ستاد هدایت خواه بودی ؟ آره؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
کسی از شما نظر نمیخواد
دکتر بهرامی
Iran, Islamic Republic of
سلام بر رجایی نسب مرد حقوقدان
احمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر بهرامی عمل گرا اصلاحات به شما افتخار میکند
عبدلله
Iran, Islamic Republic of
بهرامی مثل پرچم میمونه.وگرایش پرچمی داره .درود فرپرچم
Iran, Islamic Republic of
سلام بر راننده اصولگرا
دنا نشین
Iran, Islamic Republic of
بهرامی و اصلاح طلبی .....واقعا خنده داره
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1