تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب : ۱۶۳۷۱۱

دیدار نامزدهای انتخابات دهم با استاندار / فولادی‌وندا و هدایت‌خواه نامزد اصولگرایان / قاچاقچیان چوب در پراشکفت یاسوج / جشنواره برفی دنا لغو شد/ خالی بودن ۵۶۵ روستا از سکنه

۸
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: کاندیداهای انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد تنها به اصول رقابت سالم فکر کنند.
به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سید موسی خادمی ظهر امروز در جمع کاندیداهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همه کسانی که وارد عرصه انتخابات شدند و به عنوان نامزد در این انتخابات شرکت می‌کنند و دست‌اندرکاران اجرای انتخابات باید تلاش کنند تا اصل اجرای قانون انتخابات که حضور باشکوه و برگزاری سالم انتخابات است مدنظر باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر رعایت قانون در تمام مراحل افزود: کسی که به دنبال جایگاه قانونگذاری است باید در تمام مراحل انتخابات قانون را سرلوحه کار قرار دهد.
وی بر ضرورت رعایت ادبیات و منش اخلاقی و قانونی در تبلیغات نامزدها، تاکید کرد و افزود: انتخابات مظهر رقابت منطقی و قابل قبول است و نباید تبلیغات انتخاباتی با قانون‌شکنی همراه باشد و نامزدهای انتخاباتی از تبلیغات ناسالم دوری کنند.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه با حضور پرشور مردم در صحنه انتخابات، آنچه به نفع و مصالح انقلاب و نظام است، رقم می‌خورد، گفت: اصول ما مجریان هم در این انتخابات اجرای قانونی، زمینه مشارکت باشکوه مردم و تأمین کامل سلامت انتخابات است.
خادمی با اشاره به اینکه دو امر جلب اعتماد و اطمینان مردم و تضمین سلامت و امنیت انتخابات و انسجام و همگرایی مردم در انتخابات برای ما مجریان انتخابات مهم است، افزود: تحقق قوانین و مقررت انتخاباتی را از منظر شکلی و محتوایی رصد می‌کنیم.
وی تصریح کرد: انتخابات آبروی استان است و رقابت منطقی و قابل قبول و انتخاب فرد اصلح معیاری است که استان را به سمت رشد و توسعه ملی سوق می‌دهد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به نامزدهای انتخاباتی گفت: شما بدون دغدغه به اصول و قواعد انتخابات و رقابت سالم فکر کنید که همه ما مکلف هستیم بر اساس دیدگاه امام راحل و منویات مقام معظم رهبری و تحقق بهینه قوانین و مقررات انتخاباتی حرکت کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به رعایت حقوق نظام، مردم، کاندیداها، حریم قانون و ضوابط در انتخابات از منظر شکلی و محتوایی تأکید کرد و افزود: هیچ سازمان یا دستگاهی به جز شورای نگهبان و وزارت کشور تحت عنوان اجرای قانون انتخابات یا نظارت، مجاز به دخالت در انتخابات نیستند.
خادمی تصریح کرد: نامزدهای انتخاباتی باید نسبت به وعده‌هایی که عملی نمی‌شود، تخریب رقیب، راه‌اندازی کاروان‌های تبلیغاتی، ورود افراد با اسلحه و دامن زدن به مسائل قومی و قبیله‌ای دوری کنند.
 
دستگیری قاچاقچیان چوب در پراشکفت یاسوج
رئیس منابع طبیعی شهرستان بویراحمد از دستگیری قاچاقچیان چوب در پراشکفت یاسوج خبر داد و گفت: این افراد شناسایی شده و جهت انجام مراحل قانونی به مراجع زیربط معرفی شدند.
جواد رحیمیان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش درخت و جنگل در زندگی انسان‌ها، اظهار کرد: جنگل‌ها نقش برجسته‌ای در بهبود خاک، منابع آبی، پوشش گیاهی، تنوع زیستی، بهبود هوا و منابع طبیعی داشته و منبع بسیار مهمی جهت تولید اکسیژن مورد نیاز انسان‌ها هستند.
وی افزود: درختان در تابستان انرژی را جذب کرده و در زمستان نیز به عنوان روپوشی مانع از دست رفتن حرارت شده و در نتیجه باعث تعدیل شدن و بالا رفتن رطوبت هوا می‌شوند.
رئیس منابع طبیعی شهرستان بویراحمد به بی‌توجهی برخی افراد به جنگل‌ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه همیشه برخی افراد سودجو در جامعه وجود دارند که باعث آسیب رساندن و صدمه زدن به جنگل‌ها و منابع طبیعی می‌شوند.
این کارشناس منابع طبیعی مساحت شهرستان بویراحمد را ۴۷۰ هزار هکتار عنوان و تصریح کرد: حدود ۴۰۳ هزار هکتار از این مساحت را جنگل‌ها تشکیل داده‌اند.
وی بی‌توجهی به جنگل‌های بلوط را مهم‌ترین عامل نابودی این گونه گیاهی دانست و یادآور شد: به طور متوسط در هر هفته یک مورد قطع و قاچاق چوب در شهرستان بویراحمد اتفاق می‌افتد که این امر برای جنگل‌ها و منابع طبیعی شهرستان اتفاق ناخوشایندی بوده و این گنج سبز را در معرض خطر نابودی قرار خواهد داد.
رحیمیان در ادامه از دستگیری قاچاقچیان چوب در پراشکفت یاسوج در چند روز گذشته خبر داد و گفت: چند نفر از افراد سودجو و ناآگاه اقدام به قطع ۶ اصله درخت بلوط در پراشکفت یاسوج کردند که توسط افراد آن منطقه به اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد گزارش داده شد و نیروهای ما نیز در اسرع وقت خود را به محل رساندند.
وی اضافه کرد: پس از حضور نیروهای منابع طبیعی در محل افراد متخلف شناسایی و پس از این‌که خودروی آنها به پارکینگ منتقل شد، جهت انجام مراحل قانونی به مراجع ذی‌ربط معرفی شدند.
این مسئول حفاظت از منابع طبیعی را وظیفه‌ای همگانی بیان کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه نسل‌های آینده نیاز دارند از منابع طبیعی و مزایای آن استفاده کرده و از آنها بهره‌مند شوند لذا تلاش جهت حفظ و نگهداری از این منابع خدادادی وظیفه‌ای همگانی بوده و باید به این نکته توجه کافی داشته باشیم.
رحیمیان در پایان جلوگیری از ورود دام به جنگل‌ها را از مهم‌ترین راهکارهای حفظ این گنج سبز عنوان کرد و بر لزوم همکاری مردم، مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در خصوص حفظ و مراقبت از جنگل‌های استان تاکید کرد.

چهل‌ و پنجمین دوره جشنواره فیلم‌های رشد در قلعه‌رئیسی آغاز بکار کرد
ظهر امروز با حضور مسئولان چهل‌ و پنجمین دوره جشنواره فیلم‌های رشد در قلعه‌رئیسی آغاز بکار کرد.
ظهر امروز با حضور با مسئولان محلی و مدیران مدارس، دانش‌آموزان و اولیاء آنها چهل‌ و پنجمین دوره جشنواره فیلم‌های رشد در قلعه‌رئیسی آغاز بکار کرد.
محمد شکوهی در این مراسم با تقدیر از حضور دانش‌آموزان و فرهنگیان در روز راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار داشت: حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن نمایش اقتدار ملت ایران بود.
رئیس آموزش و پرورش چاروسا در ادامه بیان کرد: چهل و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم علمی،‌ آموزشی و تربیتی رشد از ۲۴ تا ۲۹ بهمن در چاروسا برگزار می‌شود.
وی افزود: بعد از گذشت چهار سال برای نخستین‌بار جشنواره فیلم رشد به استان کهگیلویه و بویراحمد آمد و آموزش و پرورش منطقه چاروسا آمادگی خود را نسبت به برگزاری این جشنواره اعلام کرد.
شکوهی با بیان اینکه این جشنواره به صورت ثابت و سیار در منطقه اجرا خواهد شد تصریح کرد: برگزاری جشنواره و اجرای فیلم در سالن قلعه‌رئیسی به صورت ثابت و در سه روستای شوتاور، جاورده و بی‌سیدون به صورت سیار اجرا خواهد شد.
رئیس آموزش و پرورش چاروسا تاکید کرد: در طول برگزاری این جشنواره، شاهد نمایش فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی برای دانش‌آموزان، معلمان، کارشناسان، مدیران و خانواده‌ها هستیم که امیدواریم مسئولان و اولیاء دانش‌آموزان از این ظرفیت استفاده کنند.
وی با بیان اینکه آمادگی استفاده بیش از ۴ هزار ۳۰۰ نفر دانش‌آموز برای شرکت در این جشنواره وجود دارد خاطرنشان کرد: در جشنواره فیلم رشد ۱۶ فیلم در مقطع متوسطه، ۱۰ فیلم در مقطع راهنمایی، ۸ فیلم در مقطع ابتدایی و ۱۱ فیلم در دوره متوسطه سوم اکران خواهد شد.

نصب المان‌هایی از دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس ستاد کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد از نصب المان‌هایی از دفاع مقدس در کنگره هزار و ۸۰۰ شهید والامقام این استان مهرماه سال آینده در یاسوج خبر داد.
محمد نصیرزاده، رئیس ستاد کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد از نصب المان‌هایی از دفاع مقدس در  کنگره هزار و ۸۰۰ شهید والامقام این استان مهرماه سال آینده در یاسوج خبر داد.
وی با بیان اینکه آثار، دست‌نوشته، فیلم، صدا و آن‌چه از شهیدان باقی مانده و از حیث فرهنگی بتوان از آن استفاده کرد در حال جمع‌آوری است، افزود: مصاحبه با هزار خانواده شهید انجام شده و مابقی تا زمان برگزاری کنگره جمع‌آوری و مستند خواهد شد.
رئیس ستاد کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل ۲۱ کمیته در حوزه‌های مختلف خبر داد و برپایی نمایشگاه و اجرای رزمایش را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در کنگره عنوان کرد.


گردشگری زمستانی کهگیلویه‌ و بویراحمد در کما/جشنواره برفی دنا لغو شد


جشنواره برفی دنا
یازدهمین ماه از زمستان ۹۴ در حالی روزهای پایانی خود را در کهگیلویه‌وبویراحمد سپری می‌کند که گردشگری زمستانی این استان که پیش از این نیز چنگی به دل نمی‌زد با لغو جشنواره برفی دنا به کما فرو رفت.


زمستان امسال نیز با برف و بارانش مناطق کوهستانی کهگیلویه‌و‌بویراحمد را درنوردید تا باز نشان دهد که این استان به عنوان یکی از استان‌های چهارفصل ایران، مستعد رونق گردشگری زمستانی است.
کهگیلویه‌وبویراحمد اگرچه به دلیل موقعیت مناسب کوهستانی و دامنه‌های برف‌گیر در برخی از مناطق آن، شرایط ایده‌آلی برای توریسم زمستانی دارد، اما آنگونه که باید زیرساخت‌ها برای این نوع گردشگری در این استان مهیا نیست و این موضوع یکی از مهم‌ترین موانع جذب گردشگران زمستانی در این استان محسوب می‌شود.
پیست اسکی کاکان در دامنه‌‌های رشته‌کوه زاگرس و قله دنا و در ۱۸ کیلومتری شهر یاسوج، یکی از مستعدترین نقاط این استان برای رونق گردشگری زمستانی است.
این پیست با طول ۶۰۰ و عرض ۱۵۰ متر، به سبب واقع شدن در ارتفاعات هیجان‌انگیز دنا و همچنین نزدیکی به استان‌های گرم جنوبی ، به عنوان یکی از گردشگرپذیرترین اماکن تفریحی زمستانی در جنوب کشور به‌شمار می‌آید که با وجود محروم بودن از ابتدایی‌ترین زیرساخت‌ها، تاکنون دو جشنواره برفی را به خود دیده است.

اما جشنواره برفی دنا که قرار بود بهمن‌ماه امسال برای سومین بار در این پیست برگزار شود، به بهانه نبود اعتبار لغو شد، تا سخنانی که بارها از سوی مسئولان در خصوص توسعه صنعت گردشگری این استان در جلسات مختلف به زبان آورده شد در حد شعار باقی بماند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه‌وبویراحمد با بیان اینکه در سال ۹۴ هیچ اعتباری برای برگزاری جشنواره برفی دنا به این اداره‌کل ابلاغ نشد، به خبرنگار تسنیم گفت: پیگیری‌هایی برای برگزاری این جشنواره از طریق بخش خصوصی انجام دادیم که در نهایت بخش خصوصی نیز اعلام آمادگی نکرد.
محمود باقری اظهار داشت: دستگاه برفکوب پیست نیز برای برگزاری جشنواره آماده نشده بود.
وی میزان اعتبار مورد نیاز برای برگزاری جشنواره برفی دنا را حداقل ۲۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: علاوه بر این میزان اعتبار، برخی دستگاه‌های اجرایی نیز باید برای برگزاری این جشنواره همکاری می‌کردند.
باقری پیست اسکی کاکان را از مهم‌ترین پیست‌های جنوب کشور دانست و تصریح کرد: این پیست در ارتفاع دو هزار و ۷۰۰ متری از سطح دریا واقع شده و با توجه به اینکه کمتر از ۱۵ کیلومتر با شهر یاسوج فاصله دارد از موقعیت بسیار خوبی برای برگزاری جشنواره‌های زمستانی برخوردار است.

شرایط برای اقامت گردشگران در پیست کاکان مهیا نیست
وی امکانات پیست اسکی کاکان را محدود دانست و با بیان اینکه شرایط اقامتی برای گردشگران در این پیست مهیا نیست، گفت: تنها امکانات موجود در این پیست یک رستوران و کافی‌شاپ است که آنها نیز در حال حاضر غیرفعال هستند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه‌وبویراحمد اظهار کرد: در صورت بهبود وضعیت اقتصادی کشور، یکی از مکان‌های پیشنهاد شده برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به منظور رونق گردشگری زمستانی استان پیست کاکان است که در این صورت بخش خصوصی می‌تواند با ایجاد امکانات لازم، مسئولیت برگزاری جشنواره‌های مختلف را نیز به عهده بگیرد.
باقری با بیان اینکه با توجه به نوع گردشگری باید امکانات و زیرساخت‌های لازم فراهم شود، تصریح کرد: به علت محدودیت مالی دولت، متأسفانه تاکنون زیرساخت‌های لازم برای گردشگری زمستانی در این استان مهیا نشده‌است.
وی شهرستان‌های بویراحمد و دنا را از نقاط مستعد استان برای رونق گردشگری زمستانی دانست و بیان کرد: اداره میراث فرهنگی باید زیرساخت‌های لازم برای این صنعت را در استان فراهم کند اما ایجاد تأسیسات و امکانات نیازمند ورود بخش خصوصی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: به منظور ایجاد زیرساخت‌های لازم برای صنعت گردشگری این استان، امسال دو سوییت اقامتی در شهر سی‌سخت به بهره‌برداری رسید و احداث چهار سوئیت اقامتی نیز در پارک جنگلی یاسوج در دستور کار است که این سوئیت‌ها نیز بهار سال آینده افتتاح خواهند شد.
بهمن‌ماه امسال در حالی به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود که پیست کاکان، مردم کهگیلویه‌وبویراحمد و گردشگران پس از ماه‌ها انتظار برای برگزاری سومین جشنواره برفی دنا، با خبر لغو این جشنواره روبرو شدند، تا باز هم محرومیت در حوزه‌ای دیگر به مردم این استان چشمک بزند.


اعزام ۳۵۵ دانش‌آموز دختر گچسارانی به اردوی راهیان‌نور
ظهر امروز و با حضور جمعی از مسئولان و خانواده‌های دانش‌آموزان، ۳۵۵ دانش‌آموز گچسارانی در قالب اردوی راهیان‌نور به مناطق جنگی اعزام شدند.




 ظهر امروز و با حضور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، فرمانده سپاه ناحیه گچساران و جمعی از خانواده‌های دانش‌آموزان، ۳۵۵ دانش‌آموز دختر گچسارانی در قالب اردوی راهیان‌نور از محل مجموعه ورزشی پدخندق به مناطق جنگی کشور اعزام شدند.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران در حاشیه این اعزام در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: مردمان آگاه و انقلابی ایران اسلامی همواره برای حفظ  ارزش‌ها و آرمان‌های الهی خود در برهه‌های مختلف با ایثار و از جان‌گذشتگی از کیان و تمامیت کشور دفاع کرده‌اند.

جهانگیر انصاری با اشاره به هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمنان قسم‌خورده انقلاب افزود: هشت سال دفاع مقدس یکی از بزرگ‌ترین افتخارات مردم و پایه‌های حفظ مظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برابر استکبار جهانی بود.

وی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس صحنه رشادت‌های جوانان و رزمندگان ایران اسلامی است، گفت: رزمندگان و شهدای هشت سال جنگ نابرابر امروز صاحبان اصلی این نظام مقدس هستند که باید فرهنگ ناب رشادت‌های آنها برای نسل‌های جدید جامعه تبیین شود.

انصاری تصریح کرد: ایران اسلامی با بصیرت و آگاهی بالای جامعه انقلابی خود از هرگونه تعرض و چپاولگری مصون ماند یا حتی یک وجب از این خاک مقدس به دست دشمنان نیفتتد.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان نور و نقش آن بر نسل کنونی افزود: برگزاری این اردوها گامی مهم در راستای شناخت بیشتر نسل جوان و نوجوان ایران اسلامی با حقایق ماندگاری ایران اسلامی است.

انصاری عنوان کرد: اردوی راهیان نور اقدامی فرهنگی عقیدتی در راستای حفظ ارزش‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران با نهادینه کردن فرهنگ شهید و شهادت در نسل جوان است.





کاندیدای واحد اصولگرایان بویراحمد و دنا در انتخابات مجلس دهم انتخاب شد
عضو مجمع اصولگرایان کهگیلویه و بویراحمد گفت: "ستار هدایتخواه" کاندیدای ائتلاف اصولگرایان بویراحمد و دنا در انتخابات مجلس دهم شد.
علی محمد دانشی اظهار داشت: تمامی اصولگرایان بویراحمد و دنا در یک ساز و کار مناسب به این نتیجه رسیدند که در انتخابات پیش‌رو در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا از "ستار هدایتخواه" نماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی حمایت کنند.
وی عنوان کرد: تمامی اصولگرایان با تمام توان از "هدایتخواه" حمایت می‌کنند و امیدواریم اصولگرایان در این رقابت پیروز میدان باشند.
دبیر حزب موتلفه کهگیلویه و بویراحمد با تشریح چگونگی ورود هدایتخواه به عرصه انتخابات، گفت: اصولگرایان بعد از انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی نشست‌های را به طور مستمر برای اتحاد و همگرایی بیشتر برگزار می‌کردند.
دانشی تصریح کرد: سال گذشته بعد از اصرارهای فراوان از ستار هدایتخواه برای حضور در انتخابات مجلس دهم و عدم پذیرش وی تصمیم گرفتیم در بین افراد توانمند دیگر جریان اصولگرایی که برای این مهم اعلام امادگی کرده بودند یک نفر را به عنوان نامزد این جریان انتخابات کنیم.
وی ابراز کرد: بعد از طراحی ساختارهای مختلف برای انتخاب کاندیدای واحد به نتیجه نرسیدیم به طوری که در افکار عمومی می‌گفتند اصولگرایی دچار انشقاق شده و دیگر قابل جمع کردن نیست.
عضو ارشد مجمع اصولگرایان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با وجود تلاش‌های فراوان از سوی اقشار مختلف مردم، اصولگرایان در مرکز و استان "ستار هدایتخواه" همچنان از پذیرفتن این مهم اجتناب می‌کرد تا اینکه در روز ثبت نام فشارها بیشتر شد و در واپسین ساعت ثبت نام وی برای ثقبت نام اقدام کرد.
دانشی افزود: مهمترین دلیل پذیرفتن هدایتخواه برای ثبت نام در انتخابات فشارهای مردمی و جلوگیری از انشقاق در جریان اصولگرایی بوده و تمامی موارد مطرح شده در این زمینه کذب است.
وی با اشاره به اینکه هدایتخواه از چهره‌های شاخص جریان اصولگرایی و از تاثیرگذارترین نمایندگان مجلس ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی بوده است، عنوان کرد: مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا با گرایش‌های مختلف فکری از حضور هدایتخواه استقبال کرده و وی را همراهی می‌کنند.
دانشی رسانه‌های را به رعایت اخلاق و تقوا دعوت کرد و افزود: کذب گویی برای خوش خدمتی به برخی افراد و گروه‌ها مذموم و محکوم به شکست است و البته مردم فهیم و انقلابی خوب این مسائل را تحلیل می‌کنند و به طور حتم جواب عکس می‌دهد.





اعزام ۳۵۵ دانش‌آموز دختر گچسارانی به اردوی راهیان‌نور
ظهر امروز و با حضور جمعی از مسئولان و خانواده‌های دانش‌آموزان، ۳۵۵ دانش‌آموز گچسارانی در قالب اردوی راهیان‌نور به مناطق جنگی اعزام شدند.

ظهر امروز و با حضور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، فرمانده سپاه ناحیه گچساران و جمعی از خانواده‌های دانش‌آموزان، ۳۵۵ دانش‌آموز دختر گچسارانی در قالب اردوی راهیان‌نور از محل مجموعه ورزشی پدخندق به مناطق جنگی کشور اعزام شدند.
فرمانده سپاه ناحیه گچساران در حاشیه این اعزام در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: مردمان آگاه و انقلابی ایران اسلامی همواره برای حفظ  ارزش‌ها و آرمان‌های الهی خود در برهه‌های مختلف با ایثار و از جان‌گذشتگی از کیان و تمامیت کشور دفاع کرده‌اند.
جهانگیر انصاری با اشاره به هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمنان قسم‌خورده انقلاب افزود: هشت سال دفاع مقدس یکی از بزرگ‌ترین افتخارات مردم و پایه‌های حفظ مظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برابر استکبار جهانی بود.
وی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس صحنه رشادت‌های جوانان و رزمندگان ایران اسلامی است، گفت: رزمندگان و شهدای هشت سال جنگ نابرابر امروز صاحبان اصلی این نظام مقدس هستند که باید فرهنگ ناب رشادت‌های آنها برای نسل‌های جدید جامعه تبیین شود.
انصاری تصریح کرد: ایران اسلامی با بصیرت و آگاهی بالای جامعه انقلابی خود از هرگونه تعرض و چپاولگری مصون ماند یا حتی یک وجب از این خاک مقدس به دست دشمنان نیفتتد.
فرمانده سپاه ناحیه گچساران با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان نور و نقش آن بر نسل کنونی افزود: برگزاری این اردوها گامی مهم در راستای شناخت بیشتر نسل جوان و نوجوان ایران اسلامی با حقایق ماندگاری ایران اسلامی است.
انصاری عنوان کرد: اردوی راهیان نور اقدامی فرهنگی عقیدتی در راستای حفظ ارزش‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران با نهادینه کردن فرهنگ شهید و شهادت در نسل جوان است.





ذخیره‌سازی ۷۰۰ تن میوه شب عید در کهگیلویه و بویراحمد
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از دخیره‌سازی ۷۰۰ تن میوه و مرکبات برای شب عید در استان خبر داد و گفت: با این مقدار دیگر نیازی به واردات میوه و مرکبات به استان در شب عید نداریم.
شهرام عسکری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به خدمات سازمان جهاد کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: این سازمان تاکنون جهت توسعه و گسترش باغات و حمایت از باغداران از هیچ کوششی دریغ نکرده است.
وی سطح باغات کهگیلویه و بویراحمد را ۴۱ هزار و ۱۷۳ هکتار عنوان کرد و افزود: انواع میوه‌های سردسیری و گرمسیری از انواع هسته‌دار، دانه‌دار و خشکبار در این مناطق کاشته می‌شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که کهگیلویه و بویراحمد با توجه به اقلیم خاص آب و هوایی‌ ظرفیت کاشت انواع میوه‌ها را در مناطق گرمسیری و سردسیری دارد، یادآور شد: انواع مختلفی از میوه‌ها مانند انگور، سیب، گردو، بادام، زیتون، هلو، زردآلو و مرکبات در استان کاشته می‌شود.
وی تولید سیب استان را در سال جاری بیش از ۹۰ هزار تن عنوان کرد و بیان داشت: از این مقدار حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار تن در استان مصرف و مازاد آن به استان‌های دیگر صادر شد.
این مسئول درآمد ناخالص حاصل از فروش سیب استان در سال جاری را حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بیان کرد و یادآور شد: از این مقدار ۴۰ درصد مربوط به فروش در استان و مابقی (۶۰ درصد) درآمد ناخالص حاصل از صادرات این میوه به استان‌های دیگر است.
عسکری از تأمین و ذخیره‌سازی میوه و مرکبات مورد نیاز استان در شب عید خبر داد و تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان جهت تامین میوه و مرکبات مردم در شب عید ۹۵ حدود ۴۰۰ تن میوه و ۳۰۰ تن مرکبات را ذخیره‌سازی کرده که با وجود این مقدار میوه و مرکبات دیگر نیازی با واردات میوه و مرکبات در شب عید نخواهد بود.




خالی بودن ۵۶۵ روستای کهگیلویه وبویراحمد از سکنه
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۵۶۵ روستای استان خالی از سکنه است، گفت: بیکاری مهمترین عامل مهاجرت روستائیان به شهر است.
داریوش مظفر در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش جمعیت روستایی استان اظهار کرد: بر اساس سرشماری که در سال ۸۵ صورت گرفت جمعیت روستایی استان ۳۲۹ هزار و ۷۴۵ نفر بود که این آمار در سال ۹۰ به ۳۰۸ هزار و ۶۶۱ نفر کاهش یافت.
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: جمعیت ۳۰۸ هزار و ۶۶۱ نفری روستایی استان در قالب ۷۳ هزار و ۷۷ خانوار هستند.
وی تصریح کرد: یک‌هزار و ۶۷۴ روستا در استان وجود دارد و از این تعداد ۵۶۵ روستا خالی از سکنه هستند که بیکاری مهمترین عامل مهاجرت روستائیان به شهر و در نتیجه کاهش جمعیت روستاها شده است.
این مسئول با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد پنجمین استان کشور در سکونت روستایی است، افزود: ۵۵۵ روستا با جمعیتی بالای ۲۴۷ هزار و ۸۱ نفر دارای دهیاری و تحت پوشش دهیاری هستند، ضمن اینکه پیگیر ایجاد دهیاری در ۱۶۴ روستای دارای ۲۰ تا ۳۰ خانوار هستیم که مجوز تاسیس این دهیاری‌ها به وزارت کشور صادر شده است.
مظفر با اشاره به برنامه‌های دولت برای ایجاد اشتغال و درآمدزائی مناطق روستایی افزود: اجرای طرح مشارکت مردم در واحدهای تولیدی مستقر در روستاها از برنامه‌های دولت برای ماندگاری روستائیان است که این طرح بر اساس آسیب‌شناسی معاونت توسعه و مناطق محروم ریاست جمهوری پیشنهاد شده است.
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این طرح در تمام استان‌های کشور در حال اجرا است که با تشکیل شرکت تعاونی و سهامی خاص در استان طرح‌های پیشنهادی در مناطق روستایی اجرا می‌شود و دولت هم با اعطای تسهیلات سه درصدی از این طرح‌ها حمایت می‌کند.
وی اضافه کرد: با تشکیل شرکت سهام خاص باید حداقل ۲۵ خانوار صاحب سهم باشند که در طرح‌هایی که ۲۵ تا ۴۹ خانوار صاحب سهام باشند و حجم سرمایه‌گذاری ۷۵۰ میلیون و آورده نقدی ۴۰ درصدی داشته باشند ۶۰ درصد تسهیلات پرداخت می‌شود، در طرح‌های دارای ۵۰ تا ۹۹ خانوار با حجم سرمایه‌گذاری یک میلیارد تومانی آورده نقدی ۳۵ درصدی، ۶۵ درصد تسهیلات در اختیار افراد قرار می‌گیرد.
این مسئول اضافه کرد: در طرح‌هایی که ۱۰۰ تا ۱۴۹ خانوار باشند ۷۰ درصد تسهیلات پرداخت می‌شود، در طرح‌هایی که ۱۵۰ تا ۱۹۹ خانوار باشند ۷۵ درصد تسهیلات به افراد داده می‌شود و طرح‌هایی که دارای ۲۰۰ خانوار به بالا باشند تسهیلات بدون سقف در اختیار افراد قرار می‌گیرد.
وی تصریح کرد: برای اجرای این طرح‌ها در مناطق روستایی منابع طبیعی و جهاد کشاورزی ملزم به واگذاری زمین هستند، همچنین دوره تنفس یک تا دو سال و دوره بازپرداخت پنج تا هفت سال و معافیت ۱۰ ساله مالیاتی از مزایای این طرح است.
این مسئول با بیان اینکه این طرح‌ها در مناطق روستایی و در قالب طرح‌های مشارکتی و غیر مشارکتی اجرا می‌شود، گفت: در این طرح‌ها دولت موظف به اجرای زیرساخت‌های مناطق روستایی است.

 

کاندیدای واحد اصولگرایان گچساران و باشت در انتخابات مجلس دهم معرفی شد
عضو مجمع اصولگرایان گچساران گفت: "علی پولادی‌وندا" کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان گچساران و باشت در انتخابات مجلس دهم شد.
یدالله مرادی  اظهار داشت: از یک سال و نیم پیش تاکنون اصولگرایان گچساران برای انتخابات مجلس دهم جلسات متعددی را برگزار کرده‌اند.
وی بیان کرد: هدف اصلی مجمع اصولگرایان شهرستان گچساران برای انتخابات مجلس دهم ایجاد وحدت و اتحاد بوده و خوشبختانه در حال حاضر وحدت خوبی بین اصولگرایان به وجود آمده است.
عضو مجمع اصولگرایان گچساران گفت: تنها راهکار اساسی جریان اصولگرایی گچساران برای رسیدن به پیروزی در انتخابات مجلس دهم وحدت بوده و همین موضوع از یک سال و نیم پیش تاکنون در دستور کار مجمع اصولگرایان شهرستان قرار گرفته است.
مرادی عنوان کرد: متأسفانه در گذشته اختلاف‌هایی در بین جریان اصولگرایی گچساران ایجاد شده بود که از یک سال پیش با جمعی از بزرگان اصولگرای این شهرستان برای برطرف شدن اختلافات و ایجاد وحدت در این جریان جلساتی برگزار کرده‌ایم.
وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد اصولگرایان گچساران در یک سال و نیم پیش برای انتخابات مجلس دهم و انتخاب یگ گزینه واحد، افزود: برای انتخابات مجلس دهم با کاندیداهای مختلفی رایزنی کردیم که در نهایت مجمع اصولگرایان شهرستان با توجه به برخی معیارها و شاخصه‌ها روی "علی پولادی‌وندا" اجماع کردند.
عضو مجمع اصولگرایان گچساران خاطرنشان کرد: با توجه به سه اصل حکمت، مصلحت و عزت در نهایت اصولگرایان گچساران روی گزینه "علی پولادی‌وندا" اجماع کردند و وی به عنوان کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان این شهرستان برای انتخابات مجلس دهم معرفی شد.
مرادی با اشاره به اینکه پولادی‌وندا فردی متخصص، وفادار به نظام و انقلاب اسلامی و از یک ایل بسیار بزرگ و خوشنام بوده است، عنوان کرد: با انتخاب پولادی‌وندا به عنوان گزینه نهایی اصولگرایان گچساران وحدت خوبی بین قوم لر و ترک در این شهرستان پس از ۳۷ سال ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه انتخاب پولادی‌وندا به عنوان گزینه اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم به اختلافات قوم لر و ترک پایان داده است، ابراز کرد: امیدواریم همه اصولگرایان شهرستان از وی حمایت و پشتیبانی کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

قشقایی
Iran, Islamic Republic of
بیشتر اصولگرایان با تاجگردون هستند .. برا خودت گفتی برو .. جمع کن
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
..د که بجای,کل اصولگرایان تصمیم میگیرین؟ عمده اصولگراهای گچساران از تاجگردون حمایت کردند
خامی
Iran, Islamic Republic of
فقط به این خاطر حمایت کردی که گفتی همه اصول گرایان رفتن با تاجگردون ما فولادی را انتخاب کنیم چون خودش ۲۰ هزار رای داشته ما هم یک چیزی بهش بدیم شاید قبول بشه غافل از اینکه کل بزرگان ترک اومدن با تاجگردون و ترکها ۹۰ درصد اصلاح طلبن که اگر قرا باشه اینجوری رای بدن ۵ هزار رای ترک را هم نمیاره
دولت
Iran, Islamic Republic of
اقای مرادی شما چون نشخیص داده بودین ترکها اصلاح طلبن از اول گفتید یک کاندید ترک داشته باشیم تا رای آنها در سبد اصلاح طلبا نره
کزنلو
Iran, Islamic Republic of
.. یک راهپیمایی ۲۲ بهمن را اداره کنی مهمان دعوت کردی تا کسی صدای اصلاحرطلب ایشان را نشنوه بحث انتخاباتش که تموم شد. روشن کردی
ریاضی
Iran, Islamic Republic of
خیلی بامزه است
زمانی همینجا گفتید اگه اصولگراها بیان فولادی پیروزه حالا که اومدن میگید با فلانین
عزیزحتما . اصولگرا چیه
معادله ریاضی تکمیل شد پیشاپیش به فولادی تبریک میگم
توقعم خدمت به جوانان بیکار است طرحی هم برای کار و ریشه کنی بیکاری دارم خدمتتان تقدیم می کنم به جوانان صادقانه می گویم به میدان بیایید بدون توقع از کسی کار تولید میکنیم
سلیمانی برافتاب
Iran, Islamic Republic of
درود بر تاجگردون افتخار استان
Iran, Islamic Republic of
فقط حاج علی
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1