تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب : ۱۶۳۱۴۴

تقدیر استاندار از مردم / ۴۵ دوره جشنواره فیلم رشد در گچساران / آبشار کمر دوغ

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /


آبشار «کمردوغ» کهگیلویه جلوه‌ای منحصربه‌فرد از هنرنمایی طبیعت + تصاویر

آبشار «کمردوغ» از جاذبه‌های طبیعی کهگیلویه جلوه منحصربه‌فردی از طبیعت را به رخ گردشگران می‌کشد.

 هر چند مناطقی از سرزمین چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد این روزها با بارش برف چهره کاملا زمستانی به خود گرفته‌اند اما شهرستان‌های گرمسیری این استان حال و هوای بهار در زمستان دارند.
شهرستان کهگیلویه فصلی از تاریخ ایران و دیار سردار ملی و اسطوره ایران آریوبرزن، بلادشاپور و گنجه‌ای از معماری اسلامی دوران صفویه است. مکان‌های تاریخی در جای‌جای این شهرستان آیینه تمام‌نمای فرهنگ و تمدن این سرزمین و میراث فرهنگی است که از گذشتگان به ارث رسیده است.

در کنار آثار تاریخی، جاذبه‌های طبیعی جلوه‌‌ای از زیبایی‌های خلقت الهی را به نمایش می‌گذارد که آبشار کمردوغ نمونه‌ای از این آثار خارق‌العاده و شگفت‌انگیز است.

آبشار کمردوغ در پیچ و خم کوه‌های ترک خورده و تنگه‌ای در ۲۰ کیلومتری قلعه‌رئیسی با ۱۰۰ متر ارتفاع و بیش از ۶۰ متر عرض یادآوری عظمت و جلال خداوندی و یکی از چشم‌اندازهایی است که دوستداران طبیعت را به خود فرا می‌خواند.





موسیقی دلنواز آبشار روح و روان را طراوت می‌بخشد و هوای دل‌انگیز همراه با نسیم ملایم در دل کوه، روح انسان را مات و متحیر می‌کند.

طاق‌های سنگی اطراف آبشار آشیانه پرنده‌ها است. منحرف شدن مسیر آب به وسیله وزش باد باعث پودر پاشیدن آب تا رسیدن به زمین می‌شود و می‌گویند وجه تسمیه «کمر دوغ » به شباهت قطرات پودر شده‌ای است که به علت نمکی بودن آب چشمه تأمین‌کننده و شباهت رنگ آن به دوغ است.





پایین دست آبشار صخره‌های صیقلی و نهرهای سبزرنگ حاصل از تجمیع قطرات فرود آمده از دل کوه صحنه جذاب و دیدنی خلق کرده هنرنمایی خود را به رخ بیننده می‌کشد و نگاه را تا مبدأ این شگرفی زوم می‌کند.








با گذشت از مسیر صخره‌ای و تقریبأ ناهموار به آبشار می‌رسیم و زیبایی بی‌نظیر این اثر طبیعی به گونه‌ای است که انسان با دیدن ناگهانی آبشار از دل صخره‌ها و پایین آمدن تا عمق نهرها واقعا شگفت‌زده می‌شود و به شکرانه این نعمت سر تعظیم فرود می‌آورد.

ایجاد رنگین کمان در دل فواره‌های دوغ مانند که از شکستن نور در قطرات آب این رخداد طبیعی حاصل می‌شود جلوه دیگری از طبیعت است که در کنار زیبایی‌های آبشار صحنه‌ای تماشایی به گردشگر تقدیم می‌کند.





جاری شدن آب بر بلندای تپه و دامنه‌های سرسبز آن ناخودآگاه انسان را به تماشای این نقاشی حیرت‌آور وادار می‌کند و در تماشای ریزش آب از بالای تنگه مبهوت می‌دارد.

اجرای طرح پرورش ماهی در بالا دست باعث پهن شدن سرریز آب و وسعت یافتن طول آبشار شده و آبشار مصنوعی در جنوب آبشار طبیعی ایجاد کرده است. خروجی آب این طرح و پیوستن در آب تنگ عمیق و پس از آن غلتیدن و رسیدن تا دره نقش و نمای بسیار زیبایی را پیش روی هر بیننده‌ای قرار می‌دهد.

فرم سنگ‌های اطراف این پدیده حکایت از کوچک شدن عرض آبشار نسبت به اندازه قبلی است. از این سنگ‌های قارچی‌شکل غارهای متعددی تشکیل شده که هر چند درازا ندارند اما محل مناسبی برای استراحت و خیره شدن به زیبایی‌های خدادادی در دل کوه و نیز ثبت خاطرات به کمک لنز دوربین است.





سختی عبور از صخره‌ها و شیب زیاد تا رسیدن به آبشار امکان شکار عکس از نمای نزدیک را از کسانی که مسیر بالا دست را برای رسیدن به آبشار انتخاب کنند سلب می‌کند اما در مسیر پایین دست به راحتی می‌توان از دامنه آبشار به تماشای جلوه فوق‌العاده و بی‌نظیر این اثر حیرت‌انگیز نشست و ساعاتی به صدای آرام‌بخش آبشار گوش جان داد و از صحنه‌های زیبا لذت برد.

سیاوش زمان درباره این جاذبه طبیعی می‌گوید: اثر ارزشمند آبشار کمر دوغ سال ۸۹ در فهرست آثار طبیعی ایران به ثبت ملی رسید.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه تصریح کرد: تاکنون بالغ بر ۳۸۰ میلیون تومان برای ساماندهی این آبشار هزینه شده است، افزود: این آبشار در زمره زیبایی‌های طبیعی استان است و این جاذبه طبیعی هر ساله پذیرای گردشگران بسیاری از نقاط مختلف کشور است.

این مسئول با اشاره به استقبال گردشگران از آبشار احداث اردوگاه تفریحی در این محل را ضروری دانست و گفت: اردوگاه تفریحی در صورت واگذاری زمین از سوی بخشداری چاروسا احداث خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیگیری‌هایی در بحث تأمین زمین اردوگاه صورت گرفته است، افزود: متأسفانه همکاری در این زمینه وجود ندارد و هنوز زمین مورد نیاز تأمین نشده است.

زمان تصریح کرد: عدم تأمین زمین باعث شده امسال هیچ گونه اعتباری به آبشار کمر دوغ اختصاص داده نشود و این عدم همکاری روند ساماندهی این اثر طبیعی را کندتر کرده است.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه افزود: در صورتی ‌که زمینی را جهت احداث اردوگاه قرار دهند اعتبار در حد اردوگاه مجهز اختصاص داده می‌شود.

به گزارش فارس،در مسیر رسیدن به آبشار کمر دوغ این شاهکار طبیعت، شکوه و جلوه‌گری بهار و مناظر بکر و دیدنی خستگی راه را از تن مسافران دور می‌کند و مهمان‌نوازی مردم منطقه چاروسا که خصلت دیرینه مردم این دیار است سفر به یاد ماندنی برای گردشگران و مسافران طبیعت رقم می‌زند.

-----------------------------------------

گزارش و عکس از: طیبه سعادتی‌نیک

-----------------------------------------

 

نخستین همایش ملی واژه پژوهی در علوم اسلامی اردیبهشت ماه برگزار می شود

دبیر اجرایی همایش ملی واژه پژوهی در علوم اسلامی گفت: این همایش ملی یک روزه به همت گروه الهیات دانشکده علوم انسانی دانشگاه یاسوج برگزار می شود.
حجت الاسلام ابوالفضل علیشاهی افزود: مهلت ارسال چکیده و اصل مقالات به این همایش ملی ۱۵ فروردین ۹۵ و آخرین زمان نام نویسی نهایی در آن نیز پنجم اردیبهشت سال آینده است.
علیشاهی ادامه داد: معرفی کهگیلویه و بویراحمد، تضارب آرا و تولید علم و نظریه پردازی از مهمترین ویژگی های این همایش ملی است.
وی یادآور شد: برگزاری مطلوب و باشکوه این همایش ملی مستلزم تعامل و همکاری هر چه بیشتر دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد است.
دبیر علمی همایش ملی واژه پژوهی در علوم اسلامی نیز در این نشست، گفت: این همایش به دنبال آن است که دیدگاه های صاحبنظران حوزه قرآنی در مورد معناشناسی واژگانی در علوم اسلامی و دیدگاه های متعدد درباره روش ها و ابزارهای دانش های مختلف در واژه پژوهی را در مجموعه مقالات ساماندهی کرده و در اختیار جامعه علمی کشور قرار دهد.
زینب حسینی افزود: این همایش ملی با محورهای قرآن و حدیث، دانش فقه، اصول و حقوق اسلامی و فلسفه و کلام اسلامی برگزار می شود.
وی اضافه کرد: رفتارهای غیرانسانی به دلیل کج فهمی از برخی آیات قرآنی است و دشمنان برای مخدوش کردن چهره دین مبین اسلام از آن استفاده می کنند.
حسینی ادامه داد : اهداف اصلی برگزاری این همایش ملی شامل تولید علم و نظریه پردازی در علوم اسلامی، نقد نظریه ها و برداشت ها از واژه ها و اصطلاحات سنتی در حوزه علوم اسلامی، کلام، فلسفه، فقه و اصول و رفع برخی افراطی گری ها و تفسیرهای ناصحیح از واژه های علوم اسلامی است.
وی بیان کرد: استادان، محققان، پژوهشگران و صاحبنظران حوزه علوم اسلامی از سراسر کشور در این همایش ملی شرکت می کنند.
حسینی افزود : کارگاه های آموزشی در زمینه مطالعات دین پژوهی و واژه شناسی در حوزه علوم اسلامی در حاشیه این همایش ملی برگزار می شود.
دبیرخانه همایش به نشانی، استان کهگیلویه و بویراحمد، یاسوج، خیابان دانشجو، دانشگاه یاسوج، معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه یاسوج است. علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی اینترنتی www.fnclis.yu.ac.ir مراجعه کنند.

با صدور پیامی
تقدیر استاندار کهگیلویه و بویراحمد از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن
استاندار کهگیلویه بویراحمد با صدور پیامی از حضور باشکوه مردم استان در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن تقدیر کرد.
سید موسی خادمی با صدور پیامی از حضور باشکوه مردم کهگیلویه و بویراحمد در راهپیمایی ۲۲ بهمن تقدیر و تشکر کرد.
در پیام استاندار کهگیلویه و بویراحمد آمده است:
درود بر غیرت و شرف همه شما مردان وزنان این خطه زرخیز، که با حضورتان در راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن بار دیگر ثابت کردید هر سال که از پیروزی انقلاب می‌گذرد پیوندتان با نظام و رهبری و ایستادگی در راه حفظ آرمان‌های انقلاب محکم‌تر شده و هیچ چیز نمی‌تواند به این پیوند معنوی خللی وارد سازد.
حضور آگاهانه شما زنان، مردان، پیران، جوانان، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، رزمندگان، بسیجیان، دانش آموزان، کسبه و بازاریان، ائمه جمعه و جماعات، مسئولان و کارمندان ادارات و نهاد‌ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاران، روستائیان و عشایر و سایر اقشار را در جای جای این استان ارج نهاده و از همه شما تشکر می‌نمایم که همگام و همراه با دولت تدبیر و امید فریاد آزادی‌خواهی ملت مسلمان ایران را به گوش جهانیان رسانده و سرود یکپارچگی ملی حول محور رهبری را در جهان طنین‌انداز نموده‌اید، از درگاه حضرت حق، دوام توفیقات شما را در پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهان و خواستارم.

استفاده از امکانات دولتی له یا علیه کاندیداهای انتخاباتی ممنوع است
فرماندار بویراحمد گفت: استفاده از امکانات دولتی له یا علیه کاندیداهای انتخاباتی ممنوع است.

محمدکاظم نظری با اشاره به پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تبلیغات مجلس خبرگان رهبری از ۲۲ بهمن‌ماه شروع شده و زمان تبلیغات برای داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی نیز از ۲۹ بهمن تا ۵ اسفند به ‌مدت یک هفته تعیین شده است.
نظری تصریح کرد: هرگونه تبلیغات قبل از موعد مقرر و خارج از زمان قانونی تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود و با قانون‌شکنان به شدت برخورد می‌شود.
فرماندار بویراحمد در ادامه با تاکید بر اینکه مسئله انتخابات بسیار حساس است و دشمنان چشم طمع خود را به انتخابات دوخته‌اند و سعی در ناسالم جلوه دادن انتخابات را دارند، گفت: مسئولان و دست‌اندرکاران انتخابات باید با تمام تلاش انتخابات سالم و پرشوری برگزار کنند.
نظری گفت: با توجه به شرایط حساس منطقه‌ای و جهانی باید تاثیر حضور مردم در انتخابات بر تقویت مولفه‌های امنیت ملی برای آحاد جامعه به خوبی تبیین و نشاط سیاسی در جامعه ایجاد شود و جامعه به سمت نشاط سیاسی سوق داده شود.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه گرم کردن تنور انتخابات وظیفه تمامی افراد است، گفت: در زمان تبلیغات بر اساس اصول و ضوابط تبلیغات صورت گیرد و زمینه حضور حداکثری در انتخابات هفتم اسفند فراهم شود.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان بویراحمد حفظ وحدت و انسجام را مهمترین ضرورت جامعه خواند و تصریح کرد: باید در جریان سالم‌سازی فضای انتخابات بدون در نظر گرفتن وابستگی حزبی و جناحی عمل شود.
نظری ضمن تاکید به تمامی مدیران، مسئولان و کارکنان دولت در رعایت اصل بی‌طرفی تاکید کرد: استفاده از امکانات دولتی له یا علیه کاندیداهای انتخاباتی ممنوع بوده و در صورت هرگونه استفاده از امکانات دولتی در تبلیغات با مدیران آن دستگاه طبق قانون برخورد می‌شود.
فرماندار بویراحمد تصریح کرد: از تمامی کاندیداهای انتخابات انتظار می‌رود با رعایت اخلاق و در زمان مقرر کار تبلیغات خود را آغاز کنند.

نمایندگان دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس دانش‌آموزی انتخاب شدند
رئیس سازمان دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نمایندگان دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس دانش‌آموزی انتخاب شدند.
به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، با حضور مسئولان وزارت آموزش و پرورش و استان کهگیلویه و بویراحمد و نمایندگان ۱۳ شهرستان و منطقه استان، هشتمین دوره انتخابات مجلس دانش‌آموزی برگزار و نمایندگان دانش‌آموزان استان مشخص شدند.
رئیس سازمان دانش‌آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از بین ۲ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز منتخب شوراهای دانش‌آموزی سراسر استان ۲۶ نفر به عنوان نمایندگان هشت شهرستان انتخاب شدند.
علی حسن‌زاده گفت: از بین ۲۶ نفر پس از ارائه برنامه هر کاندیدا به مدت ۵ دقیقه با برگزاری انتخابات دو نفر به عنوان نمایندگان دانش‌آموزان استان در مجلس دانش‌آموزی کشور انتخاب شدند.
وی گفت: در این انتخابات علیرضا شاکری از بهمئی و آتوسا آراسته از چاروسا به‌عنوان نمایندگان دانش‌آموزان در مجلس دانش‌آموزی انتخاب شدند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان هم گفت: این دو نماینده مشکلات جامعه دانش‌آموزی را جمع‌بندی و با شرکت در مجلس دانش‌آموزی کشور ارائه می‌دهند.
هادی زارع‌پور افزود: این انتخابات هر دو سال یک بار برگزار می‌شود.
حجت‌الله ابویسانی مشاور امور مجلس و تشکل‌های دانش‌آموزی وزارت آموزش و پرورش هم گفت: مجلس دانش‌آموزی فرصتی برای تمرین مسئولیت‌پذیری و مشارکت‌جویی است.

اجرای طرح مایه‌کوبی رایگان تب برفکی دام‌های عشایر شهرستان کهگیلویه
رئیس دامپزشکی شهرستان کهگیلویه گفت: در جهت پیشگیری از بروز این بیماری اداره دامپزشکی شهرستان کهگیلویه فاز ۳ مایه‌کوبی تب برفکی را با اولویت واکسینه کردن دام‌های عشایری از تاریخ ۱۵ بهمن آغاز کرده است.
کرم‌الله کیانی اظهار داشت: بیماری تب برفکی یک بیماری عفونی ویروسی حاد با واگیری بالا در دام‌های زوج سم اهلی و وحشی است که عامل بیماری ویروسی از جنس " پیکورنا ویروس‌ها " است.
رئیس دامپزشکی شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه تب برفکی یکی از بیماری‌های بومی ایران و این بیماری از بدو تاسیس تشکیلات دامپزشکی در ایران شناخته شده است، گفت: در حال حاضر در ایران سه سوش O، A، Asia1  ویروس‌های مولد تب برفکی هستند.
کیانی با بیان اینکه بیماری تب برفکی بسیار سریع انتقال می‌یابد و مقدار کمی از ویروس می‌تواند دام‌ها را آلوده نماید، تصریح کرد: حیوانات آلوده منبع اصلی تب برفکی هستند و این بیماری معمولا هنگام جابه‌جایی حیوانات آلوده منتشر و تردد انسان نیز سبب انتقال این بیماری می‌شود.
وی به اهمیت پیشگیری از این بیماری اشاره کرد و گفت: در جهت پیشگیری از بروز این بیماری اداره دامپزشکی شهرستان کهگیلویه فاز ۳ مایه‌کوبی تب برفکی را با اولویت واکسینه کردن دام‌های عشایری از تاریخ ۱۵ بهمن آغاز کرده است.
رئیس دامپزشکی شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه در این طرح واکسیناسیون دام‌های عشایر حومه غربی شهر دهدشت از زیرگچ تا دره‌خروار انجام می‌گیرد، تصریح کرد: در این طرح  به صورت رایگان بیش از ۴ هزار راس دام سبک و ۵ هزار و ۵۰۰ راس گاو و گوساله علیه بیماری تب برفکی واکسینه می‌شوند.

تقدیر استاندار کهگیلویه و بویراحمد از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن
استاندار کهگیلویه بویراحمد با صدور پیامی از حضور باشکوه مردم استان در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن تقدیر کرد.
سید موسی خادمی با صدور پیامی از حضور باشکوه مردم کهگیلویه و بویراحمد در راهپیمایی ۲۲ بهمن تقدیر و تشکر کرد.
در پیام استاندار کهگیلویه و بویراحمد آمده است:
درود بر غیرت و شرف همه شما مردان وزنان این خطه زرخیز، که با حضورتان در راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن بار دیگر ثابت کردید هر سال که از پیروزی انقلاب می‌گذرد پیوندتان با نظام و رهبری و ایستادگی در راه حفظ آرمان‌های انقلاب محکم‌تر شده و هیچ چیز نمی‌تواند به این پیوند معنوی خللی وارد سازد.
حضور آگاهانه شما زنان، مردان، پیران، جوانان، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، رزمندگان، بسیجیان، دانش آموزان، کسبه و بازاریان، ائمه جمعه و جماعات، مسئولان و کارمندان ادارات و نهاد‌ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاران، روستائیان و عشایر و سایر اقشار را در جای جای این استان ارج نهاده و از همه شما تشکر می‌نمایم که همگام و همراه با دولت تدبیر و امید فریاد آزادی‌خواهی ملت مسلمان ایران را به گوش جهانیان رسانده و سرود یکپارچگی ملی حول محور رهبری را در جهان طنین‌انداز نموده‌اید، از درگاه حضرت حق، دوام توفیقات شما را در پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهان و خواستارم.

وصول ۷۱ درصد از مطالبات شرکت توزیع برق کهگیلویه
رئیس شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه گفت: سال جاری ۷۱ درصد مطالبات این شرکت به مبلغ ۶۲۰ میلیون تومان وصول شده است.
خسرو پرویزی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای کاهش تلفات و خاموشی برق اقداماتی تاکنون انجام شده و بخشی از مشکلات فیدرها رفع شده است.
رئیس شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه تصریح کرد: کانون‌های خطر در نقاط مختلف شهرستان شناسایی و با رفع آن‌ها ضمن تقویت نقاط مانور کلیدهای قابل قطع زیر بار نصب شد.
پرویزی با بیان این‌که خط دو مداره فیلگاه به سوق از مهمترین کارهای صورت گرفته شرکت برق طی مدت خیر بوده است افزود: با احداث این خط برق حومه غربی دهدشت از کارخانه آجر و شهر سوق قطع می‌شود.
وی اعتبار هزینه شده در راه‌اندازی این خط برق را ۱۸۰ میلیون تومان دانست و گفت: با ایجاد و افتتاح خط تک مداره از چارمه به چنگلوا برق حومه غربی از طریق لنده تأمین خواهد شد.
پرویزی طول شبکه برق این خط تک مداره را ۶ کیلومتر خواند و افزود: احداث این خط باعث افزایش بار فیدر حومه غربی می‌شود.
این مسئول تصریح کرد: با توجه به بالا بودن بار خط و امکان خاموشی، خطی به طول دو کیلومتر از این فیدر راه‌اندازی و شبکه نصف شده است تا از این طریق سوق، چنگلوا و کارخانه آجر کلیدهای جداگانه داشته باشند.
رئیس شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه با بیان این‌که پروژه‌های این حوزه از محل منابع داخلی اجرا می‌شوند گفت: متأسفانه ادارات و نهادهای شهرستان در پرداخت به موقع بهای برق مصرفی همکاری لازم را ندارند.
وی تعامل و جلوگیری از اختلال در خدمات‌رسانی به شهروندان را از دلایل عدم قطع برق ادارات دارای بدهی دانست و افزود: برخی ادارات از این تعامل سوء استفاده کرده و مطالبات اداره برق را تسویه نمی‌کنند.
پرویزی با بیان این‌که میزان بودجه اعتبارات اختصاصی به شرکت نیروی برق بر اساس میزان وصول مطالبات تعیین می‌شود گفت: در صورتی‌که مطالبات به کمتر از ۹۵ درصد برسد بودجه این اداره کاهش پیدا می‌کند و به تناسب این کاهش در خدمات‌دهی به مشترکان هم مشکل ایجاد می‌شود.
به گفته پرویزی این در حالی است که طی یک ماه گذشته تنها ۶۶ درصد از مطالبات برق وصول شده است و بیشترین میزان وصولی از سوی مشترکان خانگی و تجاری بوده است.
پرویزی با بیان این‌که ۷۶ درصد از مطالبات سوق و ۷۲ درصد از مطالبات دهدشت تاکنون وصول شده است،تسویه بدهی در بخش‌های دیشموک و چاروسا را به ترتیب ۶۰ و ۷۸ درصد خواند و تصریح کرد: در سال جاری ۷۱ درصد مطالبات به مبلغ ۶۲۰ میلیون تومان وصول شده است.

۱۰ هزار دانش‌آموز گچسارانی از فیلم‌های جشنواره فیلم رشد دیدن می‌کنند
مدیر آموزش و پرورش گچساران گفت: چهل و پنجمین دوره جشنواره فیلم رشد در گچساران ۱۰ هزار دانش‌آموز این شهرستان را تحت پوشش قرار می‌دهد.
سیدظهیرالدین پورالحسینی ظهر امروز در مراسم افتتاح چهل و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در این شهرستان اظهار کرد: امروزه آموزش تعلیم و تربیت تنها به وسیله آموزش‌های معمولی و تعریف شده نتیجه مطلوبی ندارد و باید در این راه از دیگر راهکارها از جمله آموزش از طریق فناوری سمعی و بصری استفاده کرد.
وی با اشاره به برگزاری چهل و پنجمین دوره جشنواره فیلم رشد در گچساران گفت: این جشنواره به نمایندگی از هشت منطقه دیگر در کهگیلویه و بویراحمد به میزبانی گچساران برگزار شده است.
مدیر آموزش و پرورش گچساران تصریح کرد: فیلم‌های امسال جشنواره فیلم رشد از کشورهای مختلفی از جمله چین، روسیه، فرانسه و ایران برای دانش‌آموزان پخش می‌شود.
پورالحسینی بیان کرد: امسال با برگزاری این جشنواره در گچساران افزون بر ۱۰ هزار دانش‌آموز گچسارانی از فیلم‌های جشنواره فیلم رشد دیدن می‌کنند.
وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره برای دانش‌آموزان روستایی نیز در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: در راستای تحقق این امر از سینمای سیار برای استفاده دانش‌آموزان روستایی استفاده می‌شود.
یکی از اهداف برگزاری این جشنواره ایجاد تغییر و تحول در دانش‌‌آموزان ساکن روستاهای محروم است چراکه برگزاری این جشنواره می‌تواند تغییرات علمی و تربیتی خوبی بر دانش‌آموزان به همراه داشته باشد.
وی با اشاره به سه دلیل مهم در راستای جهت‌دار کردن جشنواره به سمت روستاها یادآور شد: حضور و شرکت دانش‌آموزان روستایی در جشنواره فیلم فجر علاوه بر تماشای فیلم و تاثیرات تربیتی و علمی، تاثیرات روحی خوبی نیز به دلیل اردویی بودن این حضور بر دانش‌آموزان دارد.
مدیر آموزش و پرورش گچساران عدم تماشای فیلم‌های متناسب به دلیل عدم دسترسی دانش‌آموزان روستایی را دومین دلیل جهت‌دار کردن جشنواره به سمت روستاها دانست.
چهل و پنجمین دوره جشنواره فیلم رشد در گچساران آغاز شد
مسئول روابط عمومی اداره آموزش و پرورش گچساران از آغاز به کار چهل و پنجمین جشنواره فیلم رشد به نمایندگی از هشت منطقه استان کهگیلویه و بویراحمد در این شهرستان خبر داد.
ظهر امروز و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی از جمله مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، مدیر آموزش و پرورش گچساران، نیروهای نظامی و انتظامی چهل و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در محل سالن اجتماعات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد.
مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش گچساران در این همایش در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: این همایش از امروز تا ۲۹ بهمن‌ماه امسال در دو زمان صبح و عصر در سالن اجتماعات شرکت نفت گچساارن برگزار می‌شود.
اورنگ نارکی افزود: در این جشنواره ۵۰ فیلم‌ با موضوعات تربیتی، علمی و فرهنگی از کشورهای مختلف جهان از جمله هنگ‌کنگ، روسیه، ایران، هلند و فرانسه برای دانش‌آموزان گچسارانی اکران می‌شود.
وی یادآور شد: فیلم‌های این دوره جشنواره رشد در سه سانس صبح برای دانش‌آموزان و یک سانس عصر برای خانواده‌ها به نمایش در می‌آید.
نارکی بیان کرد: این جشنواره به نمایندگی از هشت منطقه استان کهگیلویه و بویراحمد از امروز در گچساران آغاز به کار کرده است.

ممنوعیت عرضه لوازم یدکی چینی و فاقد کیفیت در بویراحمد
رئیس اتحادیه صنف لوازم یدکی اتومبیل و لاستیک شهرستان بویراحمد گفت: متصدیان عرضه لوازم یدکی اتومبیل از عرضه هرگونه کالای چینی و فاقد کیفیت و بدون نشان استاندارد خودداری کنند.

نعمت‌الله نیکزاد با بیان اینکه در چارچوب قانون نظام صنفی واحدهای مختلف را ساماندهی کردیم، گفت: ۱۸ واحد لاستیک اتومبیل، ۶۲ واحد یدکی اتومبیل و هشت واحد لوازم یدکی موتورسیکلت و هفت نمایندگی ایساکو در بویراحمد ساماندهی شدند و ارائه خدمت می‌کنند.
رئیس اتحادیه صنف لوازم یدکی اتومبیل و لاستیک شهرستان بویراحمد از بازدید ماهانه از این واحدهای صنفی در شهرستان خبر داد و گفت: با متخلفان مطابق قانون برخورد می‌شود.
این مسئول در ادامه تصریح کرد: از متصدیان عرضه لوازم یدکی اتومبیل انتظار می‌رود از عرضه هرگونه کالای چینی و فاقد کیفیت و بدون نشان استاندارد خودداری کنند لذا در صورت گزارش و یا مشاهده هرگونه تخلف با افراد خاطی برخورد می‌شود.
وی خواستار عرضه توزیع و پخش کالای باکیفیت در سطح شهرستان شد.
نیکزاد در ادامه ضمن تاکید به متصدیان عرضه لوازم یدکی اتومبیل و لاستیک مبنی بر عدم احتکار کالا تصریح کرد: بعضا کالاهایی احتکار شده که بیشتر شامل لوازم یدکی٬ اتومبیل و لاستیک بوده که با تشکیل پرونده برای واحد صنفی متخلف به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
رئیس اتحادیه صنف لوازم یدکی اتومبیل و لاستیک شهرستان بویراحمد از متصدیان عرضه لوازم یدکی خواست تا از فروش هرگونه کالای غیراستاندارد و بی‌کیفیت خودداری کنند چرا که عرضه کالای بی‌کیفیت موجب بروز مشکلات جانی و اقتصادی در سطح جامعه خواهد شد و منجر به بدبینی نسبت به این صنف می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1