تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۰۸
کد مطلب : ۱۶۱۵۹۴

جلسه اصلاح‌طلبان بویراحمد / بهرامی و طاس‌احمدی‌ها / پیروزی اصلاح‌طلبان گچساران / ترس از موحد / دغدغه عدل هاشمی / انحراف در مجمع اصلاح‌طلبان کهگیلویه

۱۹
۰
کبنا ؛خبرهای سیاسی کهگیلویه و بویراحمد /

تز «ستارخان و باقرخان» به نفع ستارخان ارائه شد

مجمع اصلاح طلبان حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا به منظور بررسی شرایط و مصادیق کاندیدای مورد حمایت اصلاح طلبان شهرستان‌های بویراحمد و دنا برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تشکیل جلسه داد.
در این جلسه که با حضور اکثریت اعضا تشکیل گردید «سید ضیاءالدین رضا توفیقی» از چهرهای سرشناس اصلاح طلب کشور طی سخنانی ضمن انتقاد شدید از رد صلاحیت گسترده و فراگیر کاندید ای‌های اصلاح طلب گفت در حالی مراجع چهارگانه در خصوص صلاحیت برخی کاندیداها نظر مثبت خود را اعلام و حتی هیئت نظارت بر انتخابات استان نیز به صلاحیت برخی کاندیداهای اصلی اصلاح طلب در کهگیلویه و بویراحمد صحه گذاشته وتایید نمودند دلیلی نداشت که این افراد را در تهران رد صلاحیت نمایند.
رضا توفیقی گفت این روش راه بجایی نخواهد برد و جناح اصولگرایان با حذف اصلاح طلبان در مجلس نمی‌توانند کشور را اداره کنند.
به گزارش آبشارنیوز، این فعال اصلاح طلب کهگیلویه و بویراحمد با بررسی وضعیت وضعیت اصلاح طلبان در حوزه‌های مختلف استان گفت اصلاح طلبان را در حوزه انتخابیه کهگیلویه حتی تا رده دوم و سوم نیز رد صلاحیت کردند این در حالی است که نتیجه مدیریت اصولگرایان در حوزه کهگیلویه بزرگ حاصلی جز عقب ماندگی و محرومیت شدید آن مناطق نبوده است ومتاسفانه فقط در طی همین ۸ سال گذشته بخش زیادی از جمعیت مناطق حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ به نقاط مختلف مهاجرت نموده‌اند و این نتیجه مدیریت انحصار طلبان اصولگرا بر کهگیلویه بزرگ است.
رضا توفیقی با اشاره به وضعیت اصلاح طلبان در گچساران و باشت گفت: در این حوزه انتخابیه  خوشبختانه اصلاح طلبان مشکلی ندارند و پیروزی اصلاح طلبان قطعی است.
عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات کهگیلویه و بویراحمد گفت متاسفانه در حوزه بویراحمد و دنا همچون دوره قبل سعی شده است تمام کاندیداهای اصلاح طلب اصلی را رد صلاحیت نموده و و خوب که دقت شود می‌خواهند فرد خاصی را برنده انتخابات نمایند که البته اصلاح طلبان در تمامی حوزه‌های انتخابیه استان ضمن مشارکت جدی و فعال مانع تحقق اهداف انتخاباتی انحصارطلبان خواهند شد.
رضا توفیقی در ادامه افزود: در بویراحمد و دنا جریان انحصارطلب سعی در طرح شعار قومیت گرایانه عزت بویراحمد در مقابل گچساران وباشت را دارند و البته این شعار را برای فریب مردم و استفاده از احساسات ناسیونالیستی مردم بویراحمد طرح کرده‌اند این در حالی است که در زمان نمایندگی برخی از همین کاندیداها متاسفانه هیچ کار موثری جزء پرونده سازی برای مردم بویراحمد و دنا نکردند.
سید ضیاءالدین رضا توفیقی ضمن اشاره به طرح موضوع ستارخان و باقرخان گفت: اصلا اندیشه و شخصیت سید باقر موسوی قابل مقایسه با ستارخان این آقایان نیست و جالب است آقای ستارخان با حذف کامل باقر خان سعی دارد خود را وارث باقرخان جلوه دهد و این از طنزهای تلخ سیاسی این دوره از انتخابات است و شاهدیم هر روز در سایت‌ها و روزنامه با دم زدن از ستارخان و باقر خان سعی در مصادره اعتبار و خوش نامی سید باقر موسوی به نفع ستارخان را دارند و البته مردم شریف بویراحمد و دنا فریب این حربه سیاسی – تبلیغاتی انحصارطلبان را نخواهند خورد و بهتر از هرکسی می‌دانند چه کسانی عامل پرونده سازی و رد صلاحیت سید باقر موسوی جهان آباد هستند.




سردارعدل هاشمی:
راهکار اشتغال جوانان جذب سرمایه گذار و توجه به اقتصاد مقاومتی است/دغدغه شبانه روزی‌ام اشتغال جوانان است

کاندیدای حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشتغال جوانان را دغدغه روز و شب خود اعلام کرد و راهکار تحقق این امر را جذب سرمایه گذار و توجه اقتصاد مقاومتی دانست.
کاندیدای حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگاران در شهر لیکک به بیکاری جوانان به عنوان یک معضل اصلی در این حوزه تاکید کرد.
سردار عدل هاشمی با اشاره به لزوم وحدت و همدلی در استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: با وحدت و همدلی همه نیروهای وفادار به نظام، می‌توان استان را از عقب ماندگی در بعد‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نجات داد.
وی راه عملی کردن وحدت و همد لی در استان را استفاده از نیروهای متخصص –کاردان و متعهد به ارزشهای نظام و انقلاب دانست.
هاشمی دغدغه شب و روز خود را اشتغال جوانان، به خصوص قشر تحصیل کرده دانست و گفت: در راه اشتغال و بکارگیری جوانان در حوزه تخصص آن‌ها تمام تلاش خود را به خرج می‌دهم.
وی با بیان اینکه وحدت و همدلی فقط با شعار دادن ایجاد نمی‌شود، گفت: همه ما باید در عمل پایبند به وحدت و همدلی باشیم.

هاشمی تصریح کرد: کارهای بزرگ را باید به آدمهای توانمند سپرد و معتقدم که با کارهای فردی نمی‌توان اشتغال ایجاد نمود بلکه باید با تشویق سرمایه داران و بخش خصوصی زمینه اشتغال جوانان را در منطقه خودمان فراهم کنیم.
این نامزد انتخاباتی کهگیلویه بزرگ خاطرنشان کرد: امنیت پایدار مهم‌ترین شاخصه توسعه و مقدمه ورود بخش خصوصی به استان است که استان کهگیلویه وبویراحمد با امنیتی که دارد می‌تواند نقش آفرین باشد.
وی با اشاره به نقش جوانان استان در عرصه‌های مختلف گفت: در طول ۸سال دفاع مقدس جوانان استان کهگیلویه وبویراحمد با شجاعت و ایثارگری، با اعتماد به نفس و سعه صدر شعار «می‌توانیم» را به منصه ظهور رساندند.
هاشمی اقتصاد مقاومتی را رکن اساسی پیشرفت و توسعه دانستو گفت: هنوز این ایده مقام معظم رهبری که بار‌ها بر آن تاکید دارند و الگوی بومی و داخلی است، در جامعه نهادینه نشد.
وی اقتصاد مقاومتی را مقوله‌ای جدا از اقتصاد ریاضتی دانست و گفت: در اقتصاد ریاضتی فشار براقشار مختلف جامعه زیاد است اما در اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید داخلی و بومی و قطع امید وابستگی به بیگانگان مورد تاکید می‌باشد.
هاشمی در پایان با ابراز تاسف از رنگ باختن دامداری و صنایع دستی در استان ما گفت: متاسفانه صنایع دستی استان که روزی زبانزد عام وخاص بود مغفول و مظلوم واقع شده و به دنبال آن دامداری و کشاورزی استان هم حرف چندانی برای گفتن ندارد.


سنگ زنان سابق و سنگ به سینه زنان امروز

دهدشت وب؛ فایز تقی‌زاده: دفتر اوراق عالم باز کردم، خط غلط، املا غلط، انشا غلط، اشنایی‌ها غلط، نااشنایی‌ها غلط، دوستی‌ها غلط، دشمنی‌ها هم غلط
انچه مرا بر ان داشته تا بیاض کاعذ را به خوناب کلک بیامیزم صرفا پاسخ دادن به مکتوبه‌ی کینه توزانه و خشم الود همکار فرهنگی جناب اذرشب نبوده و نیست از ان گذشته وکیل مدافع قوم و قبیله نیز نیستم.
فایز تقی زادهپیشه‌ی معلمی نیز به من نیاموخته که در سایه‌ی فردی بخزم، برای تحصیل منفعتی گذرا. به عنوان یک شهروند کهگیلویه‌ای که اکنون عمرم از میانه کرانه کرده است همیشه با خود فکر می‌کردم همه‌ی مصیبت‌های مردم این دیار به بیسوادی و نخواندن و ندانستن برمیگردد و اگر الفبا از بر شود و به تبع ان کتاب هم سهمی در سبد خرید خانواده‌های مردم شهرم داشته باشد چرخ نیلوفری را به زیر می‌اوریم.:: اما این روزگار گسسته عنان که ما منکوب و مقهور ان هستیم نمی‌دانم چرا در این استان سیاست زده‌ی قبیله گرا سرکنگبینش صفرا می‌فزاید. ۴با خود می‌گویم کاش به جای یادگیری الفبا دغدغه‌مان چون چوپانهای ساده دل دیار رویش علف‌ها بود تا بزعاله‌هایمان در بند یارانه جو نباشند. کاش به جای رفتن به دانشگاه به دانش گاومان برای یافتن جوهای قایم شده در شیارهای اخور اسطبل کمک می‌کردیم و‌ای کاش‌های دیگر…
اذرشب جان *ما ساکنان این خرس قطبی همه سرماخورده‌ی یک زمستانیم *حالا اجازه بده تا سنگ‌هایمان را با هم قسمت کنیم. جان برادر اندرون این شهرستان خاکستری که همه از هم می‌گریزند و صد البته با هم می‌ستیزند تا حالا دیده یا شنیده‌ای کسی بیاید بگوید من بدم _ من اشتباه دارم _ فلانی این کار را بهتر از من بلد است. تازه همین ادمهایی که از زمین و زمانه گلایه دارند و فکر می‌کنند فقط به ان‌ها تعدی شده رودخانه پیدا کنند شناگران قهاری هستند. مرقوم فرمودید اقای تقوی مسول مستقیم زوال و نابودی شهرستان هستید. اولا به قول خود شما که نقل می‌کنید اقای بزرگواری ایشان را پدر شهرستان نامیده‌اند هیچ پدری نمی‌خواهد خانه‌اش ویران بماند» حداقل برای رقابت با پدران در شهرستانهای دیگر و شایدهم همین شهرستان. ثانیا اگر به گفته‌ی شما ایشان اینجا را ویران کرده باشند چه لزومی دارد در این ویران سرا بمانند. انسانی که به قول شما این ۱همه حلقه به گوش و سر به فرمان دارد می‌تواند روضه‌ی ارم هم بسازد.
ثالثاایشان چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب در هیچ نهاد انقلابی و غیر انقلابی مسولیت اجرایی نداشته‌اند که همه‌ی ویرانی‌ها را به شخص ایشان منتسب بدانیم. قبول می‌کنم که ایشان به صورت ارشادی به مسولین توصیه‌هایی داشته‌اند و در دوره‌هایی حتی همین مسولین در بند توصیه‌ها هم نبوده‌اند.
رابعا شخص شما مستحضرید که در طول این چند دهه قریب به اتفاق کسانی که در این شهرستان مسولیت داشتند که همه‌ی ان‌ها نام و نانشان را مدیون مردم همین شهرند از اینجا رفته‌اند و حتی برای عید دیدنی هم به این ویران سرا برنگشتند. ایشان هم می‌توانست یکی از این افراد باشد تازه نه ترک دیار کردند نه اسب و ش‌تر و کالسکه و کاروان راه انداختند در این استانی که اموات به نفع زنده‌ها مصادره می‌شوند ایشان از این قاعده مستثنی بود، ساده و بی‌خیل آمد و شد داشتند.
فرمودید که ایشان اقای موحد را دوباره علم کردند و با حمایتش از اقای موحد اجازه نداد دهدشت نوین را بسازند و اسم چند بزرگوار را هم ذکر کرده‌اید برادر من شما که حتی اوردن نام اقای لاهوتی در کنار دهدشت سازان اصلاح طلب برایتان کراهت دارد چگونه انتظار داری دیگران نوشته‌ات را دلسوزانه و غیر متعصبانه بنگرند در صورتی که اگر قضاوتی منصفانه داشته باشیم آقای لاهوتی در ان جریانی که جناب عالی قبلا با سنگش می‌زدی و اکنون سنگش را به سینه می‌زنی میراثی ماندگار است. مضافا ایشان به عنوان یک شهروند تاثیرگذار یا حداقل به عنوان عضو ی از مردم این شهر این حق را داشتند که در ان شرایط از اقای موحد حمایت کنند. احتمالا در ان دوران البالویی تاریخ خود شما هم تب اصلاحاتی بودن نداشتید.
ذکر کردید که مردم طیبی و بهمیی که امار گدایانشان بالاست (البته به پیوست متکدیان پاکستانی و بنگالی با استعانت از امامزاده سید محمود و می‌رسالار) با یک کیسه ارد و پنج هزار تومان پول به قول شما چون غلامان حلقه به گوش ارای خود را به نفع اقای موحد به صندوق ریختند برادر من اولا ارای اقای موحد در همین منطقه‌ای که خود جنابعالی به ان منسوبی مگر اندک بود فرض درست این باشد که طیبی و بهمیی حلقه به گوش ایشان باشند دیگران که چون نگین اطراف اقای موحد بودند حلقه به گوش چه کسی بودند؟؟؟ فکر نمی‌کنید اگر شخصی بتواند به قول شما قبایل را سر به فرمان خود کند ممکن است ناشی از چیزهای دیگر باشد، انهم در روزگاری که فرزند از پدر حرف شنوی ندارد؟ از این گذشته کمتر از یک. ماه دیگر که به انتخابات مانده است ظاهرا اقای موحد اهنگ. بازگشت هم دارد _ شخص ایشان هم حامی اقای موحد نیست _ خبری هم از کیسه‌های ارد نیست دیگرانی هم به رقابت امده‌اند که پولشان از اقای موحد بیشتر نباشد کمتر نیست. ان وقت. اگر برنده اقای موحد باشد حمایت چه کسی و حلقه به گوشی چه کسانی بهانه می‌شود؟؟
رقم زدید که می‌خواهید با حمایت از فرزندتان دهدشت را مشمول حکم کن فیکون نمابید یعنی خاکس‌تر دهدشت را به باد فنا بسپارید. گیریم که همه سخنان شما صواب باشد انصافا در شهر ویرانه‌ای (به قول شما) که هر کس به خودش اجازه می‌دهد برای وکیل مردم شدن (بعضا بدون داشتن کسری از معارف) بختش را بیازماید پسر ایشان حداقل حق ورود به رقابت را ندارد؟؟ معلم نیست که هست، دارای مدارج دانشگاهی نیست؟ حداقل سه نسلش با مکتب و مدرسه اشنایی دارند. برای توهین به دیگران هم نه مکتوبه‌ای از ایشان دیدیم نه خطابه‌ی خبط الود شنیدیم. معدل دوران لیسانش هم کمتر از بیست است چون در دانشگاه ازاد نبود که دانشجو وادار به درس خواندن شود!!!! و معدلشان بیست شود!!!!!
مسطور نمودید با حمایت از اقای موحد اجازه ندادید. پروژ‌های عظیم سدسازی _ بهشت سازی دهدشت با اجرای مسیر دهدشت به اصفهان که با جاده‌ی ابریشم قدیم و تونل مانش در اروپا برابری می‌کند راه بیفتد. همکار عزیز دیگرانی که در این شهر مسول بودند مگر خواب بودند حداقل برای اجرای این پروژه‌های بهشت ساز تلاشی از خودشان بروز دهند. راویان تاریخ نه چندان گذشته نقل می‌کنند المان پس از جنگ جهانی دوم به مدت ده سال احیا شد اقای موحد هشت سال در کهگیلویه نبودند و هشت سال از دورانی که بودند مسولین اجرایی استان از طیف ایشان نبودند. ایا مدت ۱۶سال یا حداقل‌‌ همان هشت سال برای ساختن ویرانه‌ها کافی نبود؟؟؟؟
در فرازی از نوشته گفته‌اید ۲۵هزار نفر در مدت این چهار سال جلای وطن نمودند برادر گرامی در چهار سال اخیر و چهار سال قبل ازچهار سال اخیر متولیان امور عزیزان دیگری بودند تازه بیشتر مهاجران از‌‌ همان قومیت‌هایی هستند که به قول شما گوش به فرمان آقای تقوی هستند اگر این گونه می‌بود و حرف شنوی از ایشان داشتند مهاجرت نمی‌کردند، مضافا این شهر مهاجر گریز است و نه مهاجر پذیر. مهاجرت افراد می‌تواند دلایل دیگری هم داشته باشد اگر چه عملکرد مسولین این امر را شدت بخشیده است. اینگونه نیست که مقصراصلی این هجرت‌ها فقط و فقط چند شخص خاص باشد.
تا کی می‌خواهیم خودمان را فریب دهیم چرا فکر می‌کنیم همه مصیبت‌ها کار همسایه است خداوکیلی افرادی چون بنده و جنابعالی و دیگران چه اندازه مطالبه عمومی داشتیم که پیشرفت عمومی انتظار داریم؟ مسولان هر منطقه‌ای از این جهان خاکی خروجی اندیشه‌های مردم ان منطقه‌اند. جناب اذرشب می‌دانی چه کسی مقصر این مصیبت هاست همه ما‌ها که چهارسالی یک بار سیاسی می‌شویم ان هم در یک روز از این چهارسال. حالا انصاف بده انسانی که چهارسال یک بار سیاسی می‌شود کجا می‌تواند به توسعه و پیشرفت فکر کند؟ اینکه ما به جای حق خواهی حق خوری می‌کنیم و به جای تمکین توهین و به جای پوزش پرخاش می‌نماییم ریشه در افکار صیقل نخورده‌ی تک تک ما دارد. و تازمانی که خود رانسازیم همچنان می‌سوزیم.
در پایان تاکید می‌کنم این نوشته در تایید تمام قد از عملکرد هیچ شخص یا فرد خاصی نیست و نخواهد بود. هر انسانی به فراخور مسولیتی که می‌پذیرد در برابر خدا، مردم و وجدان انسانی باید پاسخگو باشد.





 ترس موحداز شکست در استقبال سرد شبانه! /نکند ورزشگاه آزادی حیاط خانه شماست!
راک نیوز- در سالهای اخیر پس از گسترش فرهنگ دیجیتال، اینترنت، تلفنهای همراه دوربین دار و دوربین‌های دجیتال همچنین شبکه‌های اجتماعی بسیاری از شهروندان عادی با تصویر برداری و عکاسی از وقایع پیرامونشان و انشار آن در سطح اینترنت و شبکه‌های اجتماعی فرهنگ جدیدی به عنوان شهروند خبرنگار را پدید آوردند.
سرعت عمل شهروندخبرنگار‌ها علاوه براینکه زمان بروز خبرتا رسیدن آن به مخاطب را به حداقل می‌رسانند بعلت فراوانی اخبار ومطالب منتشرشده سطح فهم وقدرت تحلیل مخاطبین را نیز افزایش داده‌اند.
در چنین فضایی، رسانه‌هایی که سعی داشته ودارند اخبار ومطالب را باب میل وسلیقه خود به خورد مخاطب دهند دیگر درنگاه افکار عمومی به رسانه‌ای منسوخ ورنگ باخته تبدیل شده‌اند.
یک سایت محلی درخبری باسرتیتراستقبال سرد سیدمحمد موحد درشب گذشته دردهدشت خبری زده که از آن به تعبیر خود نشانه‌هایی از ترس یاد کرده است.
او درحالی این خبر را می‌زند که پهنای بسیاری از شبکه‌های اجتماعی از شب گذشته تا کنون مملو از تصاویری از زوایای مختلف این استقبال بوده و عموم مردم از بی‌نظیربودن یک استقبال غیر رسمی ساعت‌ها قبل باخبرهستند.

این سایت محلی دربخشی از خبر خود ازحضور نماینده اسبق کهگیلویه بزرگ در جمع هوادارنش در یک منزل مسکونی خبرداده و در ادامه با اندک برشمردن تعداد حاضرین می‌نویسد: حضور در جمع اندکی ۶۰۰تا ۷۰۰ نفره با اطلاع رسانی گسترده قبلی!!! و ادامه خبر....
بی‌شک همگان می‌دانند آنچه شب گذشته اتفاق افتاده یک دیدار مردمی بوده که پس از بازگشت محمدموحد از تهران به دهدشت، کسرناچیزی (۷۰۰نفر) از هواداران ایشان به دیداروی آمدند، امری که همیشه ودرهمه جای ایران بخاطر داشتن مردمی با مهرومحبت وقدر‌شناس صورت می‌پذیرد.
ناگفته نماند اگر یشان بدنبال مانور انتخاباتی و یا نشان دادن حامیان خود بوده ویا می‌خواسته از این قدرت اجتماعی بهره برداری کند مانند برخی از دوستان نامزد که درلوای برخی واژه‌ها متینگ برگزار می‌کنند یا به فلان شهرستان سفرمیکنند اونیز درمحلی بزرگ‌تر دست به چنین اقدامی می‌زد اما تبعیت ایشان از قانون سبب گردید تا بقول این رسانه محترم! در تاریکی شب از میهمانان خودتشکر کند وبا آن‌ها گپی بزند.
دربخشی از خبر از استقبال ۶۰۰تا۷۰۰ نفره دریک منزل مسکونی به استقبالی سرد یاد شده!، بدون توجه به هرگونه حب وبغض سیاسی، سوال اساسی این است که راستی مگر خانه‌های امروزی چند نفر می‌ه‌مان می‌توانند درخود جای دهند؟ وقتی آن سایت محترم حضور ۷۰۰ نفررا دریک منزل بسیار اندک تلقی نمودند بی‌درنگا زخودپرسیدم نکند ورزشگاه آزادی حیاط خانه خبرنگارآن رسانه می‌باشد! که انتظار دارند چننده هزارنفر درمنزل مسکونی جای داده شود.
ضمن اینکه حمایت‌های بی‌دریغ همین رسانه از سیاست‌های دولت محمود احمدی‌نژاد وحتی درج تبلیغات برخی از سایت‌های نزدیک به جریان محمود احمدی‌نژاد نشان می‌دهد آرزوی فعلی این رسانه برای وحدت اصلاح طلبان درکهگیلویه نه تنها آرزویی برخواسته از تفکر وخط مشی نبوده بلکه تنها امیدواری بخود برای سخت شدن مسیر پیش روی موحد می‌باشد.
آنچه برهمگان محرز می‌باشد خط ومشی فکری گردانندگان این رسانه می‌باشد که دوگانگی رفتار با برخی از سرمایه‌های استان طی سال‌های گذشته نشان می‌دهد روند حاکمه، برگرفته از تفکر سیاسی و منافع منطقه‌ای نمی‌باشد.
برکسی پوشیده نیست دربرهه‌ای از زمان تاخت وتاز بی‌حد وحصر همین رسانه برعلیه غلامرضاتاجگردون وانتشارمطالب زیادی برعلیه ایشان که مدرک دکترای خود را باید نشان دهد، اما درحالیکه هنوز آقای تاجگردون مدرک خود را دریافت ننمودند، این رسانه با چرخشی قابل باور! از نماینده مردم شریف باشت وگچساران به گونه‌ای لب به تمجید وتعریف گشود که حتی بسیاری از حامیان دوآتشه دکتر نیز از این همه الفاظ حالشان به هم می‌خورد.

غیر منصفانه بودن حملات این رسانه وقتی برای همگان کاملا هویداست که همین رسانه‌ای که درسال نود بیشترین حملات را به تاجگردون برای نداشتن مدرک دکتری و استفاده از این لقب به وی نموده حالا با توجه به اینکه هنوز این نماینده پرتوان وزحمت کش فرصت نکرده مردک خود را ارائه دهد اما با اب وتاب بسیار زیادی از وی بالقب دکتر یاد می‌کنند.
مدل اینگونه رفتار‌ها با دیگر سیاسیون نیز بار‌ها صورت پذیرفته است ازجمله‌های مکرر به سیدعلی محمدبزرگواری در دوروهشتم تا حمایت همه جانبه از ایشان در دورنهم و دست آخر دوباره فاصله گرفتن از نماینده و انتشارخبری خلاف واقع از زبان وی برای استفاده برعلیه سیدمحمد موحد درهمین دوسه روز گذشته. که خوشبختانه با واکنش تند بزرگواری روبرو شد.
این حق طبیعی هر رسانه‌ای است که براساس تفکروخط مشی صاحبان وگردانندگان رسانه در اتفاقات سیاسی کشور از تفکر‌های رایج درکشور حمایت نمایند.
اما آنچه این روز‌ها دربرخی رسانه‌ها دیده می‌شود نه تنها برمعیار حمایت از تفکر بنا نشده بلکه بنوعی دست وپا زدن برای تخریب یک چهره شاخص و باسابقه دراین حوزه انتخابیه می‌باشد.
البته اگرچه این حقیر پیشگو نیستم اما این وعده را می‌دهم با توجه به تکرار تاریخ وسوابق این رسانه بعید نیست اگر تا چند روز آینده ببیند باد مراد از اردوگاه موحد دلنوازتراز سایر رقبا وزیدن گرفته او نیز چشمکی به این جرگه بزند.
تایادم نرفت این نکته را هم بگویم که دقایقی پیش تصاویری از حضورپرخیل جوانان شهرستان بهمئی بدستم رسید که با این همه نگرانی که درادبیات شما دیدم صلاح نمی‌بینم بخاطر سلامتی وجودتان آن‌ها را دراختیار رسانه‌ای قراردهم اگرچه تا این لحظه فضای مجازی که تشنه چنین اخباری بی‌واسطه‌ای می‌باشند دربازنشر آن درنگی ندارد.


نشست جمعی از اصلاح طلبان کهگیلویه بزرگ به پایان رسید / یکی از نامزدهای اصلاح طلب میثاق نامه را امضاء نکرد+ عکس واسامی


درحالیکه گمانه زنی‌ها برسر انتخاب نامزد واحد درجبهه اصلاحات کهگیلویه بزرگ ادامه دارد تعدادی از کاندیدا‌ها با نوشتن یک میثاق نامه امشب به تبعیت خویش از نظرشورای حکمیت امضاء زدند.
راک نیوز؛ اگرچه ده نفراز داوطلبان اصلاح طلب این میثاق نامه را امضاء نمودند امانکته قابل توجه نبودن نام وفایی درمیان دیگر کاندیداهای نزدیک به این شاخه از اصلاح طلبان کهگیلویه می‌باشد، اتفاقی که پس لرزه‌های ان طی روزهای آینده بیشتر نمود پیدا می‌کند.
بر اساس این گزارش در این میثاق نامه آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
بیانیه جمعی از کاندیداهای اصلاح طلب دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه کهگیلویه، بهمئی، چرام، لنده
۱_در این جلسه که در تاریخ ۲۰ /۱۱ /۹۴برگزار گردید، کاندیدا وفاداری خود را به نظام جمهوری اسلامی و اصل مترقی ولایت فقیه اعلام می‌نمایند.
۲_اعضای امضاء کننده وفاداری و تبعیت خود را از منشور اجماع شورای مشورتی سیاست گذاری اصلاح طلبان کشور اعلام نموده‌اند.
۳_ارزیابی نامزد‌ها دربرابر کلام الله مجید و در پیشگاه خداوند و با در نظر گرفتن وجدان و شرافت انسانی انجام پذیرد. ۴_ارزیابی نامزدهای انتخابات بر اساس شاخص‌های تدوین شده شورای مشورتی سیاستگذاری اصلاح طلبان (هفت شاخص شورای سیاستگذاری کشور) توسط معتمدین و کاندیدا‌ها انجام پذیرد، و امتیاز دهی بر هر کاندید توسط شورا به صورت انفرادی و شفاف و با رعایت اصول قضاوت و در حضور کاندید‌ها و به صورت کتبی توسط هر یک از أعضاء مجمع و کاندیدا‌ها صورت ‌پذیرد.
۵_اعضاء متفق القول تاکید دارند که جلسه اجماع کاندیدا‌ها با حضور هردو پیشکسوت اصلاحات حوزه انتخابیه (دکتر لاهوتی و استاد منطقیان) جهت پیشبرد اهداف اجماع انجام و قابل قبول می‌باشد.
۶_کاندیدا‌ها خواستار اصلاح روند انتخاب نامزد نهایی با مکانیزم بند ۴ می‌باشد، و به غیر از این را قبول ندارند.
امضاء کنندگان؛
۱_علی آرام ۲_منوچهر جوانمردی ۳_سید خداداد کشاورز ۴_رحمان ترحممند ۵_صالح آذرخش ۶_علی علیزاده ۷_حاجتی ترحم‌پور ۸_عبدالله رییسی ۹_سید نعمت الله خادمی ۱۰_مصطفی بهره بر






کدام یک از کاندیداهای بویر احمد و دنا عزت از دست رفته سرزمین آریوبرزن و کی خسرو را برمیگرداند؟

نتیجه تایید صلاحیت‌ها مشخص شده و حالا می‌توان با بررسی دقیق وزن و توانایی کاندیداهای موجود، به دنبال فردی از میان آن‌ها بود که بتواند عزت بر باد رفته بویراحمد را باز گرداند.
محمدرضا احمدی نوشت: با اعلام رسمی نتایج تایید صلاحیت نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان حالا رقابت انتخاباتی در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا در حال به اوج رسیدن است.

اگر در روزهای گذشته اخبار رسانه‌ها و مطالب شبکه‌های اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد را بررسی ورصد کرده باشید پرتکرار‌ترین موضوع درباره انتخابات حوزه بویراحمد و دنا کلید واژه (عزت بویراحمد) است.

این کلید واژه از دل بحث و بررسی‌های مردم این شهرستان‌ها بیرون آمد. از دل گپ و گفت‌های خانوادگی درباره عملکرد نماینده فعلی بویراحمد و دنا و وزن و عملکرد این نماینده در مقابل نمایندگان دیگر شهرستان‌های استان و کشور.
با رصد مطالب رسانه‌های استان و شبکه‌های اجتماعی می‌توان دریافت که مردم حوزه بویراحمد و دنا دوست دارند از میان کاندیداهای موجود کسی را انتخاب کنند که بتواند در کنار نمایندگان دیگر استان خوش بدرخشد و از حق بویراحمد و دنا دفاع کند.
کار به جایی رسید که مردم در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی استان دست به معرفی گزینه‌هایی برای بازگشت عزت بویراحمد و دنا زدند.
جمع‌های خصوصی و عمومی، رسانه‌ها و محفل‌های انتخاباتی تنها دو تن را ناجی عزت بویراحمد می‌دانستند. سید باقر موسوی و ستار هدایتخواه.
ویژگی‌هایی نظیر فن بیان، قدرت و نفوذ کلام، نترسی و شجاع بودن، داشتن موضع ثابت و محکم، داشتن حوزه نفوذ در میان چهره‌های کشوری، توانایی انتصاب مدیران مهم از شهرستان بویراحمد و دنا و مسایلی نظیر این از موضوعاتی است که مردم به عنوان نقاط قوت موسوی و هدایتخواه عنوان می‌کنند.
دلایل آن‌ها برای لایق دانستن این دو تن برای برگرداندن عزت بویراحمد، بیان خاطراتی از عزت بویراحمد در زمان نمایندگی این دو فرد بوده است.
آن‌ها می‌گویند با رد صلاحیت باقر موسوی تنها گزینه باقی مانده برای بازگرداندن عزت بویراحمد ستار هدایتخواه است.
هدایتخواه که نماینده دوره‌های هفتم و هشتم مردم بویراحمد و دنا بوده است در زمان نمایندگی‌اش جزو نمایندگان مهم و تاثیرگذار مجلس بود. نطق‌های محکم، استدلال و بیان قوی و تأثیرگذاری در مجلس در کنار مدیریت قوی برای انتصابات در استان از ویژگی‌های این فرد در زمان نمایندگی‌اش است.

اگر نگاهی به دیگر کاندیداهای موجود در شهرستان بیندازیم می‌بینیم که ضعف‌های موجود در نماینده فعلی در آن‌ها نیز وجود دارد. شاید در برخی زمینه‌ها تخصص داشته باشند اما نه تجربه مدیریتی هدایتخواه را دارند، نه توان و تجربه عملیاتی و اجرایی و نه قدرت سخنوری و مطالبه‌گری او را.
شاهد این مدعا هم افزایش موج پیوستن مردم و گروه‌های مختلف بویراحمد و دنا به هدایتخواه پس از رد صلاحیت باقر موسوی است. این روند رو به رشد نشان می‌دهد که مردم بویراحمد و دنا تصمیم خود را برای کاندید نهایی عزت خواهی بویراحمد گرفته‌اند و حالا یک بویراحمد است و یک هدایتخواه و یک حماسه دیگر هفتم اسفند ۹۴.


قوم گرایی بلای جان بویر احمد و دنا/ وقتی عوام آلت دست خواص می‌شوند
سفیر دنا؛ هر انسانی که قدرت تحلیل داشته باشد و برای انتخاب، سود و ضرر را بسنجد و اقدام کند جزو خواص است. بحث بر مبنای انتخاب راه خوب و بد فعلاً مطرح نیست، هر انسانی که برای اتخاذ تصمیم از خودش تحلیل و نظر نداشته باشد بلکه تابع جو باشد این انسان جزو عوام است. کسی که به دهان مردم نگاه می‌کند اگر مردم گفتند «مرده باد»؛ او هم بگوید «مرده باد» و اگر بگویند «زنده باد» او هم بگوید «زنده باد»، این شخص جزو عوام است.
خواص به دو دسته تقسیم می‌شوند: خواصِ طرفدار حق و خواصِ طرفدار باطل؛ اکثرا (به جز عده‌ی قلیلی) خواص جامعه ایران، که در مسائل مختلف صاحب تحلیل و صاحب نظر هستند جزو خواصِ طرفدار حق‌اند. در این موجز آن دسته از خواص که اسلام و تشیع و ولایت فقیه و قانون اساسی و قوانین نظام را قبول دارند خواصِ طرفدار حقند و مقصود خواص طرفدار باطل نیست.
خواص طرفدار حق خود نیز دو دسته‌اند: دسته اول غالب بر دنیا و دسته دوم مغلوب دنیا هستند، دسته اول مقابل دنیا ایستاده‌اند و از دنیا به اندازه نیاز برخوردار شده اما متاع دنیا باعث نمی‌شود تا حق را فدای شهوت‌ها و مسئولیت‌ها کنند. اما دسته‌ی دوم می‌دانند حق چیست و کیست اما منافع دنیوی و حزبی و گروهی و قبیله‌ای بر منافع ملی و اسلامیشان می‌چربد. قبیله‌ای عمل کردن در سیاست اقسام گوناگونی دارد. که یکی از آن‌ها رأی‌های قومی و قبیله‌ای در انتخابات مختلف است که متأسفانه چند سالیست در شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویر احمد رشد یافته و بلای جان استان شده است.

نگاهِ طایفه‌ای و قومیتی عمدتاً از سوی خواصِ طرفدار جبهه‌ی حق اما وابسته به دنیا و منفعت طلب صورت می‌گیرد و سعی می‌کنند عوام را به دنبال خود بکشانند. آسیب و ضرباتِ خواصِ طرفدار حق اما دنیازده کمتر از ضرباتِ دشمنان بیرونی نیست چرا که باعث عقب افتادگی و فسادهای سیاسی و اقتصادی و فرهنگی می‌شوند، این خواص دنیازده با ترفند‌ها و چرب زبانی‌ها عوام را سردرگم و مقهور کلام خود می‌کنند.
قبیله‌ای عمل کردن در سیاست باعث می‌شود که مناصب نمایندگی مجلس و پست‌های اداری به رانت، گماشتن بدون آزمون خویشان در مناصب، دوستان و هم حزبی‌ها تبدیل شود و شایسته سالاری به حاشیه برود. قبیله‌ای عمل کردن در سیاست باعث می‌شود که توانایی و شایستگی‌ها منزوی و گوشه گیر شوند و روابط جایگزین ضوابط شود و یک شهر یا استان در تمامی شاخص‌های پیشرفت و عدالت از سایرین عقب بماند.
نگاه قومیتی سال هاست که باعث عقب افتادگی شهر و استانمان شده است، خواصِ طرفدار حق که مقابل دنیاطلبی ایستاده‌اند باید این نگاه را در جامعه ترویج کنند و مرزهای قومیتی را در انتخابات کمرنگ کنند، باید عوام را آگاه کرد. آیا در طول سالیان اخیر مردم ما خیری از قوم گرایی و طایفه گرایی دیده‌اند؟ آیا شهر‌هایمان پیشرفتی داشته‌اند؟ فردی که با شعارهای قوم گرایی به میدان رقابت می‌آید و در صورت موفقیت فقط قوم و قبیله خود را دیده و می‌بیند چطور؟ فردی که از اهرم قوم گرایی برای رقابت سوءاستفاده می‌کند قطعاً بعد از پیروزی مجبور است برای اینکه اقوام از او دل نبرند برای هر قوم و قبیله‌ای مسئولیت‌ها را به عنوان تحفه هدیه دهد و یا برخی منافع آن گروه که با منافع اکثریت مردم در تضاد است را جامعه عمل بپوشاند و این عمل خود به خود باعث بدبختی و استضعاف است، مسایلی که مردم ما بسیار از آن دیده‌اند.
اعتقاد نگارنده بر این است که مهم‌ترین راهِ سعادت و پیشرفتِ استان و حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا خروج از دایره‌ی قوم گرایی است، باید مرزهای قوم گرایی کمرنگ شوند تا خروجی انتخابات برای مردم مثمر ثمر باشد و در ‌‌نهایت به «انتخاب اصلح» ختم شود.


شانتاژ یا خردجمعی کدامیک؟! /چه کسانی دنبال به انحراف بردن مجمع اصلاح طلبان کهگیلویه بزرگ هستند؟

خبرنما: سیدقربانعلی موسوی:
چه کسانی با شانتاژ کردن سعی به انحراف بردن مجمع اصلاح طلبان کهگیلویه بزرگ را دارند، آنان از این مهم چه طرفی می‌بندند جز اینکه یکبار دیگر جبهه اصلاحات را با شکستی بد‌تر از وضعیت رد صلاحیت‌ها روبرو سازند.
اردوگاه مخالف منتظر به بار نشستن همین شانتاژ هاست و در میان مردم با گسیل کردن نیروهای ناشناخته خویش بر تنور این از هم گسیختگی می‌کوبد چون بزرگ‌ترین منفعت را از این همین شانتاژ‌ها نصیبش می‌شود که‌‌ همان ریزش نیروهای جوان و آینده ساز اصلاحات است،
وقتی نخبگان هر دو گروه بر خرد جمعی پای می‌فشارند چه دلیلی دارد دو سه نفر همه آمال و آرزوهای اصلاح طلبی را در خواسته‌های ناحق خویش جای دهد و بر آن اصرار بورزد،
تمام کسانیکه در این چند روزه بر طبل اختلاف و تفرقه کوبیده‌اند از خاطرات اصلاح طلب‌ها محو نخواهند شد و مطمئن باشید در پروسه شکل گیری اصلاحات به صورت منطقی و اصولی جای خود را خالی می‌کنند و ضرری بیشتر آنچه تصور می‌کنند نصیبشان خواهد شد،
اصلاحات از دگم اندیشی و خود محوری لطمات سنگینی خورده است و با اینگونه رفتار‌ها اینبار هم خواهد خورد، اگر حتی اینبار هم با کارشکنی کارشکنان شکست بخورد، در ادامه راه دیگر کسی بهایی برایشان قایل نخواهد بود، این را تجربه هم اندیشی‌های دیگر گرو‌ها به اثبات رسانده که هر نیرویی با جریان گرو‌ها بر مبنای خرد جمعی همراه نباشد در تداوم راه و آینده آن تفکر جایگاهش را ازدست داده و منفور قشر عظیمی که همه تقصیر‌ها را متوجه آن‌ها می‌دانند خواهد شد.
به این افراد تذکر می‌دهیم که دست از لجاجت و خود محوری و کارشکنی برداشته و به خردجمعی تمکین نمایند و با آبروی چندین و چند ساله اصلاح طلبی بازی ننمایند، این تذکر‌ها حاصل گفتگوهایی است که در سطح شهر و شهرستان از زبان قشر عظیمی از مردم و جوانان اصلاح طلبی به گوش می‌رسد داده شده است، این رفتار‌ها دور از خرد و اندیشه است، دیگر جایی در بین قشر تحصیلکرده ندارد و اصلاحات می‌رود که با نقشه راه خویش بر مبنای خرد جمعی قوام یابد و ادامه مسیر دهد.
اگر قرارباشد در این مسیر پر تلاطم همیشه نیرویش را صرف مقابله با تنش آفرینان نماید دیگر انرژی برایش نمی‌ماند تا در ادامه راه به ساخت و ساز تفکر و پویایی آن صرف نماید،
تا دیر نشده است دوستان به فکر قوام اصلاح طلبی باشند تا اینکه با شکل دادن به این گونه برخورد‌ها تیشه به ریشه اصلاح طلبی بزنند و خط بطلان بر خواسته‌های بحق قاطبه مردم بکشند
ماهی را هروقت از آب بگیری تازه است، اردوگاه حریف مشوش وهراسان است، این رفتار‌ها را رصد می‌کند و بیشترین بهره را می‌برد، با دیدن این تشتت به سراغ جوانان اصلاح طلب رفته‌اند اگر غفلت نمایید آنچنان ریزشی را شاهد خواهید بود که تصورش را هم نخواهید داشت، پس قبل از دیر شدن چاره اندیشی کنید، زمان تعیین کننده است آنرا از دست ندهید.


دیدار بهرامی با تاس احمدی ها

 

DSCF3378 (Copy)DSCF3381 (Copy)DSCF3383 (Copy)DSCF3384 (Copy)DSCF3400 (Copy) DSCF3406 (Copy) DSCF3411 (Copy) DSCF3429 (Copy) DSCF3437 (Copy) DSCF3441 (Copy) DSCF3403 (Copy) DSCF3409 (Copy) DSCF3414 (Copy) DSCF3435 (Copy) DSCF3440 (Copy) DSCF3447 (Copy)
نام شما

آدرس ايميل شما

دوم خرداد
United States
سیدباقر به صحنه انتخابات بازخواهد گشت و بساط اقایان اصلاح طلب نما برچیده خواهد شد.

ما همه منتظر آمدن سیدباقرموسوی می مانیم.
دشتروم
Iran, Islamic Republic of
حیف او دوتا حیوون زبان بسته که کشتید!!!!!!!!!!!
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
فقط روشنفکر
خامی
Iran, Islamic Republic of
خداوند در قرآن فرموده است عزت مخصوص خداست . بفرمایید بویر احمد چه عزتی داشت که بقیه شهرستانها نداشت و از بین رفته . این حرفها مخصوص یک انسان با فرهنگ و تحصیلکرده نیست . مال یک کاندید است که برای رای جمع کردن هر حرفی میزند
Iran, Islamic Republic of
ب امید پیروزی در ۷ اسفند
اصلاح طلب
Romania
سلام روشنفکر برنده انتخابات خواهد بود شک نکنید اصلاح طلبی در بویراحمد وجود ندارد بزرگان اصلاح طلب استان به دنبال منافع شخصی هستند
فاطمی
Iran, Islamic Republic of
سپاس بی کران از آقای تقی زاده برای وسعت نگاه تان
گچساران
Iran, Islamic Republic of
آقای رضا توفیقی چه ..هستند که در مورد گچساران اظهار نظر می کنند
وقتی اصلاح طلبان گچساران .. سیاسی قلمداد می شوند
تی ام بکس
Iran, Islamic Republic of
فقط روشنفکرررررر
دنا
Iran, Islamic Republic of
........ در خونت میرزه به هدایت خواه و امثالهم
کلی
Iran, Islamic Republic of
فقط سید صدرالله رجایی نسب
امیرعلی
Iran, Islamic Republic of
فقط موحد موحد موحد موحد موحد
حق
Iran, Islamic Republic of
فقط پرفسور
دبیر
Iran, Islamic Republic of
... یکبار با هدایت خواه،یکبار با زارع;یکبار با بهرامی،یکبار با ،،،،،،،،،است بهتره همون هدایت خواه را بچسبی کاریت نداشته باشند بهتر است خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
طاس احمدی
Iran, Islamic Republic of
لطفا اشتباهی تیتر نزنید اقای پادیاب از طایفه مالخانی دروهان است نه طاس احمدی """ درود بر مال خان
کمالی
United States
اصلاح طلبان در جواب این رد صلاحیت ها شرکت نکنند خیلی سنگین ترند چون زمانی هم برای تبلیغ باقی نمانده ..بذارن اصولگرایان بریزن به جون همدیگه
دبیر
Iran, Islamic Republic of
این اقای مالخانی(ع-پاد،،،)هر روز با بکی ،بک روز با هدایت خواه،یکروز با زارع،یک روز با بهرامی ،،،، آخ وبخت بهرامی اشتباه نکن
Iran, Islamic Republic of
سر جمع ۳ طاس احمدی در جلسه وجود داره
طاس احمدی
Iran, Islamic Republic of
سر جمع ۳ طاس احمدی وجود دارد در جلسه
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1