تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب : ۱۶۱۵۵۴

مسیرهای راهپیمایی ۲۲ بهمن در استان /برق‌رسانی به ۱۲ روستا / ۶۴ پروژه عمرانی در گچساران / سوداگران زغال به جان جنگل‌های سروک افتادند

۶
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
برق‌رسانی به ۱۲ روستای کهگیلویه و بویراحمد در دهه فجر امسال
مدیرعامل شرک توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۲ روستای کهگیلویه و بویراحمد در دهه فجر امسال از نعمت برق با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال برخوردار شدند.
خبرگزاری فارس: برق‌رسانی به ۱۲ روستای کهگیلویه و بویراحمد در دهه فجر امسال
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد، داود راهزادی اظهار کرد: ۱۲ روستای استان در دهه فجر امسال از نعمت برق با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال برخوردار شدند.
مدیرعامل شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد زمان عملیات اجرایی برق‌رسانی به روستاها در کهگیلویه و بویراحمد مردادماه امسال عنوان کرد و گفت: حدود یک هزار نفر در قالب ۲۳۹ خانوار از نعمت برق در این پروژه ها برخوردار شدند.
وی افزود: از ۱۲ روستایی که از نعمت برق در دهه فجر امسال برخوردار شدند پنج روستا در بویراحمد و دنا، چهار روستا در چرام ، یک روستا در کهگیلویه ، یک روستا در باشت و یک روستا در بهمئی را شامل می‌شود.
راهزادی مهم‌ترین روستاهای برق دار شده در دهه فجر امسال را ' کولند و چشمه جیوری بویراحمد ،  برآفتاب جلاله دنا،  دره گل زرد و  موروک چرام ، پشت کوه طهماسب بهمئی، فاز یک پیجاب باشت و تنگ مهلاب کهگیلویه برشمرد.
وی گفت: در پروژه برق‌رسانی به روستاهای عنوان شده حدود ۴۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۱۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۲۰ دستگاه ترانسفورماتور مورد استفاده قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد پیش‌تر از افتتاح و کلنگ زنی ۳۸ پروژه برق با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال خبر داده بود.
راهزادی مهم‌ترین پروژه‌های افتتاحی شزکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد در دهه فجر امسال را توسعه و احداث روشنایی معابر روستاهای حومه یاسوج، توسعه روشنایی روستاهای دیشموک، چاروسا و برج علی‌شیر در کهگیلویه ، روشنایی معابر محور امامزاده بی‌بی رشیده (س) و خط ۲ مداره چرام، روشنایی معابر روستاهای ده بنار و گچ بلند بهمئی و توسعه روشنایی معابر روستای مونه و دشت بنه بلوط و اصلاح و بهینه‌سازی گچساران برشمرد.

مسیرهای راهپیمایی ۲۲ بهمن در کهگیلویه و بویراحمد مشخص شد
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با صدور اطلاعیه‌ای مسیرهای راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن را در این استان اعلام کرد.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با صدور اطلاعیه‌ای مسیرهای راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن را در این استان مشخص کرد.
در این اطلاعیه آمده است: مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن ساعت ۱۰ صبح در یاسوج از میدان هفتم تیر تا خیابان طالقانی و خیابان جمهوری ادامه و محل تجمع در میدان استانداری خواهد بود.
در شهرستان گچساران راهپیمایی ساعت ۱۰ از میدان امام خمینی تا گلزار شهدای گمنام (پارک نفت) ادامه دارد.
این مراسم در دهدشت ساعت ۱۰ صبح از مسیر شماره ۱ مقابل سپاه به سمت میدان مرکزی و مسیر شماره ۲ از مقابل هلال احمر به سمت میدان مرکزی صورت می‌گیرد.
راهپیمایی ۲۲ بهمن چرام ساعت ۱۰ از میدان اصلی شهر تا خیابان مالک اشتر، بلوار شهید دستغیب، خیابان شهید حسن‌پور، بلوار شهید بهشتی ادامه و تجمع در مصلای نماز جمعه این شهر خواهد بود.
این مراسم در شهر لیکک از میدان امام حسین (ع) به سمت ورزشگاه شهید رجایی ساعت ۹:۳۰ و همچنین در شهرستان باشت ساعت ۱۰ صبح از چهار راه کتاب به سمت میدان ورودی شهر (میدان ولی عصر) برگزار می‌شود.
در شهرستان لنده این مراسم ساعت ۱۰ صبح از مقابل سپاه پاسداران، خیابان امام خمینی (ره)، مصلای جدید امام خمینی (ره) و در شهر سی‌سخت مسیر شماره ۱ از فرمانداری به سمت فلکه الله و مسیر شماره ۲ از مدرسه شهید مطهری به سمت فلکه الله برگزار می‌شود.
مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن در پاتاوه ساعت ۱۰ صبح از مقابل بخشداری تا مدرسه شهید باهنر ۹:۳۰ صبح و در لوداب چهارراه جهاد تا دبیرستان دخترانه الزهراء (س) برگزار می‌شود.
این مراسم در چیتاب از جلوی سپاه به طرف گلزار شهدا ۱۰ صبح و در مارگون از گلزار شهدا تا مصلای امام رضا (ع) ۱۰ صبح و در سپیدار از میدان بسیج به سمت میدان امام حسین (ع) و بالعکس، تجمع پایانی مدرسه راهنمایی شهید خرسندیان ۱۰ صبح و در دیشموک از میدان شهدا، میدان امام حسین (ع)، خیابان چویل، بلوار بهمئی، محل تجمع هنرستان امیرکبیر ۱۰ صبح برگزار می‌شود.
راهپیمایی ۲۲ بهمن ساعت ۹ صبح در قلعه‌رئیسی میدان امام حسین (ع) خیابان امام خمینی(ره) خیابان معلم، خیابان طیبی، میدان انقلاب، گلزار شهدا، محل تجمع خوابگاه شبانه‌روزی، در سوق از مصلای نماز جمعه، خیابان شهدا، خیابان ۱۷ شهریور، میدان امام خمینی (ره) ۱۰ صبح و در سرفاریاب از میدان شهدا تا گلزار شهدا، محل تجمع مدرسه  حضرت هاجر در ساعت ۱۰ صبح انجام می‌گیرد.

مسیر راهپیمایی سرآسیاب از بخشداری به طرف گلزار شهدا، محل تجمع مدرسه شهید مطهری ۱۰ صبح و در ممبی از جلوی بخشداری، به سمت حوزه سیدالشهداء (ع)، محل تجمع مدرسه شهید جهان‌نژادیان ۹ صبح و در جاورده از دبیرستان شمس تبریزی به سمت گلزار شهدا، محل تجمع مدرسه شهید خورند جاورده ۱۰ صبح و در بوستان از جلوی بخشداری تا دبیرستان برکت است.

افتتاح طرح پرواربندی گوساله ۱۰۰ رأسی با اعتبار ۷٫۵ میلیارد ریال در گچساران
رئیس جهاد کشاورزی گچساران گفت: طرح پرواربندی گوساله ۱۰۰ رأسی در تلخاب‌شیرین این شهرستان با اعتباری افزون بر ۷ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال افتتاح شد.

علی رضانژاد در حاشیه افتتاح طرح‌های کشاورزی این شهرستان به مناسبت دهه فجر که با حضور سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران گفت: طرح‌های جهاد کشاورزی در راستای رونق بخش کشاورزی، افزایش خدمات‌رسانی به مردم، افزایش تولیدات گیاهی و دامی و سهولت و دسترسی آسان مردم به محصولات کشاوری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی ابراز کرد: بهره‌برداری از این طرح‌ها نقش مؤثری در اشتغال‌زایی برای جوانان شهر و روستا داشته است.
رضانژاد با اشاره به برخی طرح‌های افتتاحی و کلنگ‌زنی جهاد کشاورزی گچساران تصریح کرد: این طرح‌ها به مناسبت دهه فجر آماده اجرا و بهره‌برداری شد.
رئیس جهاد کشاورزی گچساران طرح پرواربندی گوساله ۱۰۰ رأسی در روستای تلخاب‌شیرین را یکی از مهم‌ترین این طرح‌ها عنوان کرد و گفت: این طرح امروز و با حضور استاندار و مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
رضانژاد ادامه داد: این طرح با سرمایه‌گذاری بخش دولتی و خصوصی احداث شده و ۶ میلیارد و ۲۵ میلیون ریال از محل صندوق توسعه ملی تأمین شده است.
وی با اشاره به لزوم تلاش هر چه بیشتر برای جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در راستای رونق حوزه کشاورزی گفت: برای بهره‌برداری از طرح پروا‌ربندی ۱۰۰ رأسی تلخاب‌شیرین گچساران بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است.
رضانژاد بیان کرد : این طرح در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع با اشتغالزایی ۶ نفر به طور مستقیم و ۱۰ نفر به صورت غیرمستقیم احداث و افتتاح شده است.
وی یادآور شد: تولید گوشت قرمز سالانه این واحد سالانه ۳۶ تن و کود سالانه ۱۸۰ تن است.
افتتاح پروژه بلوار ورودی امامزاده جعفر(ع) در گچساران
پروژه ورودی بلوار امامزاده جعفر(ع) حدفاصل شهرک مهاجرین امامزاده جعفر(ع) تا ماهور باشت در این شهرستان افتتاح شد.
بخشدار مرکزی این شهرستان در مراسم افتتاح پروژه بلوار ورودی و روشنایی امامزاده جعفر(ع) و شهرک مهاجرین اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات مطلوب و بی‌نظیری را به روستاییان ارائه داده است.
فرج‌الله استلاحی تصریح کرد: همزمان با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، خدمات‌رسانی به روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته آغاز و در سال‌های اخیر شتاب بیشتری گرفته است.
وی با اشاره به روند مطلوب خدمات‌رسانی در حوزه‌های مختلف به روستاهای این شهرستان گفت: امروز و به مناسبت ایام الله دهه فجر نیز چند پروژه روستایی در این شهرستان افتتاح و عملیات اجرایی چندین پروژه نیز آغاز می‌شود.
استلاحی تصریح کرد: این پروژه‌ها در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، کشاورزی و خدماتی و ورزشی بوده و با افتتاح پروژه‌ها خدمات مطلوبی به روستاییان ارائه می‌شود.
وی یادآور شد: امروز روشنایی جاده اصلی حد فاصل پلیس راه تا امامزاده جعفر (ع) به طول ۱۰ کیلومتر، کلنگ‌زنی روشنایی جاده اصلی از حد فاصل امامزاده جعفر (ع) تا ماهور باشت به طول ۱۴ کیلومتر و افتتاح بلوار ورودی امامزاده جعفر (ع) از جمله برنامه‌های عمرانی و اقتصادی بوده که امروز و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح و کلنگ‌زنی شد.
استلاحی با اشاره به افتتاح بلوار ورودی امامزاده جعفر حدفاصل شهرک مهاجرین امامزاده جعفر(ع) تا ماهور باشت بیان کرد: این پروژه با اعتباری افزون بر ۱۸ هزار میلیارد ریال و از محل اعتبارات استانی، نفت، ملی و قیر اجرایی شده است.
بخشدار مرکزی گچساران حجم عملیات اجرایی این پروژه را یک هزار و ۲۰۰ متر طول بلوار عنوان کرد و ادامه داد: با افتتاح این پروژه ۳۵۰ خانوار روستایی از این طرح بهره‌مند شده‌اند.
استلاحی گفت: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۹۳ آغاز شده و شامل جدول‌گذاری، روشنایی، درختکاری و ۳۰ هزار متر مربع زیرسازی قیر است.

عملیات اجرایی و افتتاح ۶۴ پروژه عمرانی در گچساران آغاز شد
عملیات اجرایی و افتتاح ۶۴ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری افزون بر ۶۴۰ میلیارد ریال در گچساران آغاز شد.
صبح امروز با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه معاونین و مدیران کل استانی، غلامرضا تاج‌گردون نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان شهرستانی در نهمین روز از گرامیداشت دهه فجر، افتتاح و کلنگ‌زنی ۶۴ طرح عمرانی در این شهرستان آغاز شد.
فرماندار گچساران در حاشیه افتتاح پروژه‌های عمرانی و اقتصادی این شهرستان اظهار کرد: ارائه خدمات نظام اسلامی در شهر و روستاهای این شهرستان پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مقایسه با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.
عبدالرحیم رحیمی خدمات ارائه شده در حوزه ورزش، زیرساخت‌های آب، برق، گاز، تلفن، بهداشت و درمان، خدمات کشاورزی، آموزش و پرورش، تأمین اجتماعی و سایر بخش‌ها را بعد از انقلاب اسلامی چشم‌گیر عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه امروز افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۶۴ پروژه با اعتباری افزون بر ۶۰ میلیارد و ۷۹۶ میلیون تومان در بخش‌های عمرانی، اقتصادی، کشاورزی و ورزشی در این شهرستان آغاز شده است، افزود: بهره‌برداری از این پروژه‌ها به مناسبت دهه فجر صورت می‌گیرد.
رحیمی تصریح کرد: از این تعداد پروژه ۵۹ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری افزون بر ۶۰ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان افتتاحی بوده و چهار پروژه دیگر نیز با اعتباری بالغ بر ۳۵۶ میلیون ریال کلنگ‌زنی می‌شود.
فرماندار گچساران گفت: افتتاح روشنایی جاده اصلی حد فاصل پلیس راه تا امامزاده جعفر (ع) به طول ۱۰ کیلومتر، کلنگ‌زنی روشنایی جاده اصلی از حد فاصل امامزاده جعفر (ع) تا ماهور باشت به طول ۱۴ کیلومتر و افتتاح بلوار ورودی امامزاده جعفر (ع) از جمله برنامه‌های عمرانی و اقتصادی افتتاحیه امروز در گچساران است.
رحیمی بیان کرد: افتتاح طرح پرواربندی گوساله ۱۰۰ رأسی، کتابخانه عمومی شهرک بهارستان و افتتاح سالن سنجش مرکز آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای گچساران از دیگر برنامه‌های این دهه در گچساران است.
وی با اشاره به افتتاح دبیرستان دخترانه ۱۰ کلاسه سمیه افزود: افتتاح پارک بانوان، زمین چمن مصنوعی و کلنگ‌زنی ساختمان اداری بیمه سلامت نیز از ۱۰ برنامه عمرانی اقتصادی ویژه دهه فجر در گچساران بوده که به نمایندگی از ۶۴ پروژه در دستور کار قرار گرفته است.

ورود ۲۸ واحد راکد صنعتی کهگیلویه و بویراحمد به چرخه تولید
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دو سال گذشته ۲۸ واحد صنعتی و تولیدی راکد در استان به چرخه تولید بازگشتند.
داریوش دیودیده امشب در مراسم افتتاح بزرگترین کارخانه تولید نان جنوب کشور که با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد، اظهار کرد: در دهه فجر امسال ۱۲ طرح صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد به بهره‌برداری رسید.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تعداد پروژه‌های افتتاحی دهه فجر در سال جاری اذعان کرد: ۱۲ طرح صنعتی استان با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۲۷۰ نفر در دهه فجر به بهره‌برداری رسید.
دیودیده در ادامه از مهمترین پروژه‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در دهه فجر امسال را افتتاح مجتمع نان کوبودنا عنوان کرد و گفت: از بزرگترین و اثرگذارترین واحد تولیدی نان حجیم در جنوب کشور بوده که در نوع خود بی‌نظیر است.
وی با تاکید بر اینکه برای توسعه بخش صنعت و ارتقای واحدهای تولیدی از هیچ کاری دریغ نخواهیم کرد و تمام تلاشمان در راستای حمایت از تمامی واحدهای تولیدی است، گفت: با توجه به نگاه دولت یازدهم به واحدهای تولیدی و حمایت خوب استاندار کهگیلویه و بویراحمد از بخش صنعت تصمیم گرفتیم واحدهای صنعتی و تولیدی را رونق دهیم.
دیودیده در ادامه سخنان خود با بیان اینکه سیاست دولت حمایت از بخش تولید است، گفت: در راستای سیاست دولت به منظور رسیدگی و رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی که تولید پایین داشتند جلساتی برگزار کردیم تا مشکلات آن‌ها مرتفع شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: امیدواریم با رفع موانع و مشکلات و فراهم کردن شرایط برای جذب سرمایه‌گذار زمینه توسعه واحدهای تولیدی و ارتقای بخش صنعت استان را داشته باشیم.
این مسئول در پایان سخنان خود از ورود ۲۸ واحد صنعتی و تولیدی راکد به چرخه تولید طی دو سال اخیر در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: از هیچ تلاشی برای رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی دریغ نخواهیم کرد.

راه‌اندازی بازارچه تولیدات سنتی در تنگ پیرزال و چشمه بلقیس چرام
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چرام از راه‌اندازی بازارچه تولیدات سنتی در تنگ پیرزال و چشمه بلقیس این شهرستان در عید نوروز خبر داد.

قائدی  با اشاره به نزدیکی عید نوروز به مشکلاتی در حوزه گردشگری اشاره داشت و اظهار کرد: با توجه به اینکه اقامتگاهی جهت استراحت و سکونت مسافران و گردشگران نوروزی در شهرستان چرام وجود ندارد، لازم است منازلی در سطح شهر و روستاها به صورت سنتی به عنوان بوم‌گردی و خانه مسافر تعیین و معرفی شود.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چرام با متذکر شدن این مطلب که در اسفندماه مناطق گرمسیری پذیرای گردشگران است و تردد زیادی را در جاده‌های مواصلاتی شاهد هستیم، عنوان داشت: متاسفانه در مسیر اصلی دهدشت و چرام و چرام به چشمه بلقیس، جاده فاقد شانه بوده و این خود حادثه‌ساز است، بنابراین رفع نقص در جاده، ضامن جان مسافران نوروزی است.
وی در بخش بعدی از سخنان خود از راه‌اندازی بازارچه تولیدات سنتی در تنگ پیرزال و چشمه بلقیس چرام خبر داد و ابراز کرد: الزام پیمانکار به تعمیر آب شرب اردوگاه شرابگرو و تامین آب شرب مناطق صحرای جمال‌الدین سرفاریاب، امامزاده اسماعیل در دستور کار اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان چرام قرار دارد.
این مسئول با اشاره به بحث آمار نیز، خاطر نشان کرد: در سال گذشته ما فقط اسکان مسافر را ملاک قرار دادیم که این خود دارای اشکالاتی هست اما در سال ۹۵ علاوه بر اسکان مسافر، ورود مسافران را هم بررسی کرده و در آمار قرار خواهیم داد.
قائدی به بحث احداث سرویس‌های بهداشتی در چرام اشاره کرد و گفت: جهت رفاه حال گردشگران و مهمانان نوروزی، چندین دستگاه سرویس بهداشتی در سطح شهرستان احداث شد که متاسفانه به دلیل فرهنگ غلط استفاده و بی‌مبالاتی عده‌ای، غیرقابل استفاده شدند.
وی افزود: ضروری است که از طریق دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها، این نقایص مشخص و با همکاری و تعامل، برطرف شوند.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چرام با اشاره به برنامه‌های این اداراه در عید نوروز، تعیین نقاط گردشگری، شاهنامه‌خوانی در وسط تنگ پیرزال، برپایی سفره‌خانه سنتی و راه‌اندازی بازارچه تولیدات صنایع دستی در بخش سرفاریاب را از جمله این برنامه‌ها دانست.

میوه شب عید شهرستان‌های کهگیلویه و چرام ذخیره‌سازی شده است
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت چرام گفت: میوه شب عید شهرستان‌های کهگیلویه و چرام ذخیره‌سازی شده است.
سیدباقر افشین امشب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بخش عمده‌ای از وظایف تنظیم بازار بر عهده جهادکشاورزی قرار گرفته است، به بحث میوه شب عید اشاره داشت و اظهار کرد: در رابطه با میوه شب عید، زیرساخت اساسی در منطقه فراهم بوده و میوه در شهرستان وجود دارد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های کهگیلویه و چرام با ذکر این مطلب که متولی خرید میوه شب عید تعاون روستایی است، عنوان داشت: ۹۰ تن میوه توسط این اداره خریداری و در جعبه‌های مناسب در سردخانه ذخیره شده است.
وی با اشاره به این مطلب که در خصوص دو میوه سیب و پرتقال در شب عید، کمبودی نداریم، ابراز کرد: در حال حاضر سیب و پرتقال با کیفیت مناسب تهیه شده که پرتقال از باغات شهرستان چرام و سیب هم از منطقه سردسیر استان کهگیلویه و بویراحمد است.
این مسئول تصریح کرد: امیدواریم با توجه به ذخیره‌سازی صورت گرفته میوه شب عید امسال در شهرستان به گونه‌ای مناسب در اختیار شهروندان و گردشگران قرار گیرد.
افشین به بحث قیمت‌گذاری میوه‌ها نیز اشاره داشت و با بیان اینکه قیمت‌ها در ۲۵ اسفند اعلام می‌شود، خاطر نشان کرد: سال گذشته همین میوه در ابتدا با قیمت ۳ هزار تومان بود اما در انتها تا قیمت ۹۰۰ تومان هم آمد ولی باز هم استقبالی صورت نگرفت.
وی افزود: قیمت باید به گونه‌ای تنظیم شود که از همان ابتدا مباشرین جهت خرید و توزیع میوه در سطح بازار رغبت داشته باشند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های کهگیلویه و چرام به برپایی نمایشگاه زمستانه برای اولین بار در شهرستان چرام اشاره کرد و با بیان اینکه کمبود زیرساخت یکی از مشکلاتی است که در شهرستان‌ها وجود دارد، گفت: متاسفانه چرام فاقد مسافرخانه، هتل و محل سکونتی جهت اقامت مسافران است که با توجه به قطب گردشگری شهرستان لازم است این سرمایه‌گذاری صورت گرفته و این مشکل رفع شود.

افتتاح و استقلال شبکه بهداشت و درمان در لنده پس‌لرزه نظام تحول سلامت در کشور بود
معاون فرماندار لنده با اشاره به اجرای طرح نظام سلامت در کشور گفت: افتتاح و استقلال شبکه بهداشت و درمان در لنده پس‌لرزه نظام تحول سلامت در کشور بوده است.
حسن‌علی حسن‌پور عصر امروز در مراسم افتتاح سایت اداری شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده با اشاره به لزوم قواعد اداری گفت: ارائه خدمات مطلوب به مردم یکی از دغدغه‌های اصلی شکل‌گیری نظام و انقلاب اسلامی بوده است.
وی افزود: بهداشت و درمان یکی از عرصه‌هایی است که با تلاش مسئولان نظام و انقلاب تا به امروز سیر پیشرفت و تکامل را در پیش گرفته و شاهد دستاوردهای عظیمی در این حوزه بوده‌ایم.
معاون فرماندار شهرستان لنده تصریح کرد: دست‌یابی به فناوری‌های نوین پزشکی و اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور همه در راستای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم بوده که رضایت‌مندی مردم را به همراه داشته است.
حسن‌پور یادآور شد: در ماه‌های اخیر و امروز شاهد افتتاح شبکه بهداشت و درمان و تجهیز این شبکه در شهرستان لنده بود‌ه‌ایم که این‌ها همه پس لرزه‌های اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور بوده و هست.
وی با بیان اینکه شبکه بهداشت و درمان با جان مردم سر و کار دارد خاطر نشان کرد: فضای سیاسی نباید به شبکه بهداشت و درمان رخنه کند بلکه از تفکر خلاق در راستای ارائه خدمات پزشکی و درمانی هر کسی با هر گرایش سیاسی همسو با نظام باید استفاده کرد.
معاون فرماندار لنده گفت: سیاسی‌بازی در گذشته چیزی جز عقب‌ماندگی را نصیب ما نکرده و ادامه دادن آن به حوزه بهداشت و درمان به ضرر شهرستان ما خواهد بود.
حسن‌پور به بحث مشکلات حوزه بهداشت و درمان اشاره و افزود: تلاش برای جذب نیروی انسانی و تجهیزات پزشکی یکی از اولویت‌های اصلی مسئولان شهرستان خصوصاً حوزه بهداشت و درمان خواهد بود.
وی خاطر نشان کرد: استقرار تجهیزات پزشکی باعث خوشحالی مردم و ارائه خدمات مطلوب‌تر به آنها خواهد بود.
نقش شهدا در پیروزی انقلاب اسلامی ارزنده بود
امام جمعه موقت قلعه رئیسی گفت: نقش شهدا در پیروزی انقلاب اسلامی ارزنده بود.
سید مهدی افراز عصر امروز در حاشیه غبارروبی گلزار مطهر شهدای شهر قلعه رئیسی با تبریک ایام پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران بزرگ‌ترین و مهم‌ترین انقلاب قرن بود و امروز به الگو و سرمشق تمام آزادی‌‌خواهان تبدیل شده است.
امام جمعه موقت قلعه رئیسی تاکید کرد: مردم در دوران ظلم و ستم رژیم شاهنشاهی با پیروی از فرامین امام راحل از خواب غفلت بیدار شده و به مبارزه با مستکبرین پرداختند.
وی یادآور شد: دهه فجر یادآور استقلال ملت ایران و رهایی از وابستگی به بیگانگان بوده و یکی از باارزش‌ترین دوره‌های تاریخ ایران است بنابراین باید با پاسداشت این ایام، یاد و خاطره مجاهدانی که با نثار خون خود درخت انقلاب اسلامی را آبیاری کردند، گرامی داشته شود.
افراز تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی موجب برکات و ثمرات زیادی برای کشور ایران شد و به ظلم و ستمشاهی در این مملکت پایان داد.
امام جمعه موقت قلعه رئیسی با بیان اینکه دهه فجر ایام تجدید میثاق ملت با انقلاب اسلامی است یادآور شد: پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی یک جشن بزرگ ملی است و مختص به دین، آئین، نژاد و گروه خاصی نیست بلکه مربوط به تک تک افراد جامعه است.
وی تبیین کرد: دهه فجر یکی از ماندگارترین مقاطع تاریخ ایران است، چراکه با پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران حیاتی دوباره یافت و از زیر یوغ استعمار جهان‌‌خواران خارج شد.
افراز با بیان نقش شهدا در پیروزی انقلاب اسلامی اذعان داشت: همه شهدا در مرحله اول به خاطر امنیت تمامی مسلمانان و دفاع از ارزش ها می‌جنگند این‌‌ها در واقع نماد ارزش‌های دینی و نماد مظلومیت شیعه هستند.
خطیب جمعه موقت قلعه رئیسی اظهار داشت: انقلاب اسلامی مرهون شهدا و امام خمینی (ره) است که با ایمان قوی در مقابل دنیا ایستادند تا این انقلاب به ثمر رسید.
وی گفت: هرچه داریم به برکت خون شهدا است و امنیت امروزه و صلابت جهانی ایران اسلامی به عنوان قدرت برتر منطقه به برکت پایمردی شهدا و ایثارگران است.

شهدا بهترین الگو برای جوانان هستند
فرمانده حوزه مقاومت چاروسا گفت: شهدا بهترین الگو برای جوانان هستند.
سید امین موسوی عصر امروز در حاشیه غبارروبی گلزار مطهر شهدا قلعه رئیسی با بیان اینکه شهدا نماد ایستادگی و مظهر اقتدار ایران اسلامی هستند اظهار داشت: شهدا انسان‌های کاملی هستند و این کمالشان برگرفته از اسلام ناب محمدی(ص) است، وعده‌های خداوند متعال در جهان عملی می‌شود و این پرچم شهداست که روز به روز برافراشته می‌شود.
فرمانده حوزه مقاومت چاروسا تاکید کرد: شهدای والامقام و خانواده‌های آنها یک الگوی بسیار مناسب برای نسل امروزی به ویژه جوانان بوده و همگان باید در تمام عرصه‌های زندگی خود آنها را الگو قرار دهیم.
وی افزود: شهدای والامقام با گذشت از جان و مال خود پیروزی انقلاب اسلامی ایران را رقم زدند و همگان باید در حفظ دستاوردهای شهدای والامقام کوشا باشند و ما همیشه باید قدردان خون شهدا باشیم.
موسوی با بیان اینکه شهدا بهترین الگوی جوانان هستند بیان کرد: زندگی‌نامه و وصیت‌نامه شهیدان را بخوانیم و به آن عمل کنیم زیرا راهگشای ما در رسیدن به خداوند متعال است.
فرمانده حوزه مقاومت چاروسا به ایام دهه فجر اشاره و یادآور شد: دهه فجر سرآغاز طلوع پیروزی انقلاب اسلامی ایران و یادآور خاطرات دوران فجر و شکوه ایران اسلامی است.
وی اضافه کرد: دهه فجر سرآغاز طلوع اسلام، خاستگاه ارزش‎های اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران از ظلم و ستم و بخشی از تاریخ ما بوده که گذشته را از آینده جدا ساخته است.

لزوم همکاری دستگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد با سازمان‌های مردم‌نهاد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد، خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی استان با تشکل‌های مردم‌نهاد شد.
سید موسی خادمی ظهر امروز در مراسم اختتامیه هفتمین نشست سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد جنوب کشور که به میزبانی شهر یاسوج برگزار شد، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد علی‌رغم دارا بودن یک درصد از جمعیت و مساحت کشور دارای ظرفیت و پتانسیل خوبی در حوزه آب، انرژی و گردشگری است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: استان در اقتصاد کشور بیشتر از سهم و منابع خود نقش داشته، اما کشور هیچ کمکی به اقتصاد استان نداشته و عدم توازن منطقه‌ای باعث مشکلاتی در استان شده است.
وی با اشاره به برگزاری نشست‌های منطقه‌ای تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد گفت: برگزاری چنین نشست‌هایی موجب ارتقاء سازمان‌های مردم نهاد و توجه به خواسته‌ها و نیازهای جامعه زنان می‌شود.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بهبود کمی و کیفی مشارکت زنان در جامعه را مهم دانست و افزود: لازم است توجه بیشتری به کیفی‌سازی در فعالیت‌ها و مشارکت‌های سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد شود.
خادمی تصریح کرد: سازمان‌های مردم نهاد موجب افزایش مشارکت مردم در صحنه‌هایی مختلف می‌شوند که باعث اقتدار جامعه و دولت می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد این استان در برخی حوزه‌ها نسبت به میانگین کشوری بالاتر است که باید فعالیت سازمان‌های مردم نهاد به سمت تخصصی‌تر برود.
وی با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد این استان به صورت خودجوش فعالیت می‌کنند، گفت: دستگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد نهایت همکاری را با تشکل‌های مردم نهاد انجام دهند.


برگزاری همایش استانی سایبان مهر در لنده
مسئول نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی لنده گفت: در راستای تبیین جایگاه خانواده همایش استانی سایبان مهر با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در لنده برگزار می‌شود.

اسماعیل زارعی  گفت: خانواده از جایگاه ویژه و ارزشمندی در دین مبین اسلام برخوردار بوده و استحکام و بنیان آن مورد توجه قرار گرفته است.
وی افزود: خانواده زیربنای نظام اجتماعی بوده و هر گونه تزلزل در آن تزلزل سایر واحدهای جامعه را نیز در پی خواهد داشت.
مسئول نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی لنده تصریح کرد: توجه به زیرساخت‌های تقویت‌کننده بنیان خانواده باید در همه زمینه‌ها جدی گرفته شود و اجازه ندهیم با ارائه برخی الگوهای بی‌اساس خانواده دچار هرج و مرج و تباهی گردد.
زارعی یادآور شد: اگر نگاهی گذرا به وضعیت جوامع غربی و اسلامی بیندازیم خواهیم دید جوامعی که با سبک زندگی اسلامی عجین شده‌اند از خانواده‌های مستحکم وجامعه‌ای سالم بهره‌مند هستند.
وی خاطر نشان کرد: تبیین سبک زندگی اسلامی در جامعه می‌تواند جلوی هرج و مرج و فساد و تباهی را بگیرد و خانواده‌های بادوام را در پی داشته باشد.
مسئول نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی لنده گفت: اگر بتوانیم الگوهای اسلامی زندگی را به جوانان ارائه دهیم آنگاه می‌توانیم در برابر همه خطرات احتمالی خانواده ایستادگی کنیم.
زارعی افزود: در راستای ارائه الگوهای سبک زندگی اسلامی و بررسی معضلات کانون خانواده در جامعه همایش استانی سایبان مهر با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد  در لنده برگزار میشود.
وی یادآور شد: این همایش روز چهارشنبه ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح در سالن خدیجه کبری(س) لنده برگزار می‌شود.

افتتاح طرح پرواربندی گوساله ۱۰۰ رأسی با اعتبار ۷٫۵ میلیارد ریال در گچساران
رئیس جهاد کشاورزی گچساران گفت: طرح پرواربندی گوساله ۱۰۰ رأسی در تلخاب‌شیرین این شهرستان با اعتباری افزون بر ۷ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال افتتاح شد.

علی رضانژاد در حاشیه افتتاح طرح‌های کشاورزی این شهرستان به مناسبت دهه فجر که با حضور سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران گفت: طرح‌های جهاد کشاورزی در راستای رونق بخش کشاورزی، افزایش خدمات‌رسانی به مردم، افزایش تولیدات گیاهی و دامی و سهولت و دسترسی آسان مردم به محصولات کشاوری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی ابراز کرد: بهره‌برداری از این طرح‌ها نقش مؤثری در اشتغال‌زایی برای جوانان شهر و روستا داشته است.
رضانژاد با اشاره به برخی طرح‌های افتتاحی و کلنگ‌زنی جهاد کشاورزی گچساران تصریح کرد: این طرح‌ها به مناسبت دهه فجر آماده اجرا و بهره‌برداری شد.
رئیس جهاد کشاورزی گچساران طرح پرواربندی گوساله ۱۰۰ رأسی در روستای تلخاب‌شیرین را یکی از مهم‌ترین این طرح‌ها عنوان کرد و گفت: این طرح امروز و با حضور استاندار و مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
رضانژاد ادامه داد: این طرح با سرمایه‌گذاری بخش دولتی و خصوصی احداث شده و ۶ میلیارد و ۲۵ میلیون ریال از محل صندوق توسعه ملی تأمین شده است.
وی با اشاره به لزوم تلاش هر چه بیشتر برای جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در راستای رونق حوزه کشاورزی گفت: برای بهره‌برداری از طرح پروا‌ربندی ۱۰۰ رأسی تلخاب‌شیرین گچساران بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است.
رضانژاد بیان کرد : این طرح در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع با اشتغالزایی ۶ نفر به طور مستقیم و ۱۰ نفر به صورت غیرمستقیم احداث و افتتاح شده است.
وی یادآور شد: تولید گوشت قرمز سالانه این واحد سالانه ۳۶ تن و کود سالانه ۱۸۰ تن است.

 جنگل های ۱۳هزار ساله سروک شبانه از تصرف سودجویان مصون نیستند
جنگلهای بلوط سروک با قدمت ۱۳ هزار سال واقع در شرق یاسوج اگر چه چون گنجی سبز بستر خاک را به زیبایی هرچه تمامتر آراسته است اما همچنان در معرض تخریب افراد سودجو قرار دارند.
اگر چه جنگل های بلوط سروک به لحاظ پوشش غنی تا سال ۱۳۳۵جزو جنگل های نمونه زاگرس بود اما اینک پوشش این جنگل ها با کاهش ۲۰درصدی تراکم آن قابل قیاس با چند دهه قبل نیست و ادامه حیات این ودیعه سبز با مخاطرات زیادی مواجه شده است.
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بویراحمد با اشاره به قدمت و اهمیت زیست محیطی جنگل های بلوط گفت: بی توجهی به حفظ جنگل های بلوط سروک با پوشش تاجی بیش از ۵۰درصد در سه کیلومتری یاسوج این گنج سبز را درمعرض نابودی قرارداده است.
جواد رحیمیان با بیان اینکه این جنگل ها زیبا شبانه از تعرض سودجویان مصون نیستند افزود: عدم زادآوری مناسب جنگل، تغییرات اقلیمی، حمله آفات و بیماریها و خشکسالی و از همه مهمتر تخریب عوامل انسانی منجر به کاهش سطح.حجم و تاج پوشش این جنگلها شده است.
وی افزایش پایش و کنترل جنگل های این منطقه خبرداد و گفت: در روزهای اخیر سه خودرو وانت حامل هیزم و چوب قاچاق کشف شد و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.
رحیمیان بیان کرد: امسال حدود ۲۰۰ هکتار ازین جنگلها را با بذرهای بومی احیا وغنی سازی شده است.
این کارشناس منابع طبیعی تصریح کرد: این درحالی است که جنگل بلوط سروک جزو جنگل های برتر زاگرس بوده و در سال ۱۳۵۵ از طریق دانشگاه تهران برای آن طرح جنگلداری تهیه شده است.
وی اظهارکرد: به دلیل نزدیکی به شهر یاسوج ،برداشت غیرمجاز چوب ،عبور جاده قدیم شیراز و جاده های دسترسی متعدد، استفاده از فضای این جنگل ها به عنوان فضای تفریحی، برداشت خاک توسط سازمانهای اداری برای ترمیم معابر درون شهری و اداری و نبود زیرساخت مناسب گردشگری در شهر سبب تخریب روزافزون این جنگلها شده است
وی اظهارکرد : اگر چه جنگل این منطقه جزو بدیع ترین جنگلهاست اما همواره از سوی معتادان و گردشگران در معرض تخریب و خطر آتش سوزی قرار دارد.
این مسئول اظهارکرد: وجود جاده های احداثی برای اجرای طرح های عمرانی از جمله ایجاد یک اخط فشار قوی برق از معضلات دیگری است که سبب افزایش تخریب این جنگل شده است.
رحیمیان جلوگیری از ورود بی رویه دام به این جنگل با این تاج پوشش را از راهکارهای حفظ جنگل های سروک دانست و برلزوم همکاری مردم و مشارکت سازمان های مردم نهاد در مراقبت از جنگل ها تاکید کرد.
وی تصریح کرد: اگرچه چند تابلوی قرق در منطقه نصب شده اما بدلیل وجود تاسیسات گردشگری این منطقه بسبار آسیب پذیر است و به این لحاظ روزانه منطقه کنترل و پایش می شود زیرا حتی درشب نیز امکان دست اندازی سودجویان به این جنگل زیبا وجود دارد.
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیز داری بویراحمد از تشدید مراقت از جنگل های سروک وشهرستان بویراحمد خبرداد وگفت: در روزهای اخیر سه دستگاوانت حامل هزیم وچوب قاچاق توقیف شده است.
رحیمیان تصریح کرد:در سال جاری ۲۰۰ هکتار از جنگل های با کاشت بذر های بومی احیا و غنی سازی شده است.
با وجود همه تصرفات و بهره برداری های بی رویه و کم پشت شدن تراکم گونه های بلوط سروک اما این جنگل بدیع همچنان چون کمربندی سبز برزیبایی طبیعی شرق یاسوج افزوده است و حفظ آن اینک بیش از گذشته در انتظار احساس مسئولیت همگانی است.
چهار هزار و ۵۰۰هکتار از ۴۰۳ هزار هکتارجنگل های بلوط شهرستان بویراحمد مرکز کهگیلویه وبویراحمد در منطقه سروک واقع شده است.
به گفته کارشناسان میزان تاج پوشش جنگل های سروک ۱۰درصد و تراکم این جنگل ها حدود۲۰درصد نسبت به سه دهه قبل گذشته کاهش یافته و درعین حال میزان زادآوری صفر است.
براساس آمار سالانه چهار میلیون هکتار از جنگلهای جهان نابود می شود این درحالی است که در کشور ایران سالانه یک میلیون هکتار به وسعت بیابانهای کشور افزوده می شود.
جنگل های زاگرس با گستردگی در ۱۱ استان با شش میلیون هکتار مساحت حدود ۴۰ درصد جنگل های ایران را دارد و درعین حال سالانه بخشی از این طلای سبز خاکستر می شود.
میانگین سالانه تخریب جنلگهای زاگرس ۵۴ هزار هکتار معادل ١/١ درصد از مساحت جنگل های این منطقه گزارش شده است.
براساس آمار وسعت جنگلهای کشور از سال ۱۳۵۳تاکنون از ۱۸میلیون هکتار به ۱۲میلیون هکتار کاهش یافته است.
براساس آمار در استان های زاگرس نشین کشور در سال های اخیر بالغ بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار جنگل بر اثر بیماری زوال بلوط خشکیده یا در معرض خشکیدگی است

افزایش ۲۵ درصدی فروش در پانزدهمین نمایشگاه کتاب کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش ۲۵ درصدی فروش در پانزدهمین نمایشگاه کتاب این استان خبرداد.
رضا دهبانی پور  افزود: در مجموع ۶۰۰ میلیون تومان در این نمایشگاه کتاب فروش شده که از این میزان ۳۰۰میلیون تومان بن کتاب بوده است.
وی بیان کرد: این میزان فروش در پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان نسبت به نمایشگاه سال قبل ۲۵درصد افزایش داشته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: طی سال گذشته در نمایشگاه کتاب استان ۲۴۰ میلیون تومان بن کتاب به فروش رفت و در مجموع ۵۰۰میلیون تومان بوده است.
دهبانی پور تصریح کرد: بیش از ۱۲۳ هزار نفر از نمایشگاه امسال بازدید کردند نسبت به سال گذشته که ۱۰۰هزار نفر بوده ۲۵ درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: بیش از یک میلیون جلد کتاب در قالب بیش از ۲۵ هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه به علاقمندان کتاب و کتابخوانی عرضه شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در این نمایشگاه ۲۰۰ ناشر از سراسر کشور آخرین آثار منتشر شده خود را در ۱۵۰ غرفه در دسترس علاقه مندان به کتاب قرار دادند.
به گزارش ایسنا، پانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان کهگیلویه و بویراحمد همزمان با دهه فجر با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار و برخی مسئولان و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی روز دوشنبه، ۱۲ بهمن ماه در مصلای امام خمینی(ره) یاسوج افتتاح شده بود و روز یکشنبه، ۱۸ بهمن ماه پایان یافت.

رشد ۳برابری پروازها و مسافران فرودگاه یاسوج طی هفت ماهه امسال

مدیر فرودگاه یاسوج از رشد سه برابری پروازها و مسافران این فرودگاه طی هفت ماهه امسال خبرداد.
علی محسنیان در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران افزود: در تلاش هستیم که طی سال آینده دو پرواز عصرگاهی و دو مسیر پروازی جدید از جمله "یاسوج به مشهد" و "یاسوج- عتبات عالیات" ایجاد و راه اندازی می شود.
وی بیان کرد: فرودگاه یاسوج از برکات سفر مقام معظم رهبری در سال ۷۳ بوده که در سال ۷۹ افتتاح و به بهره برداری رسید.
مدیر فرودگاه یاسوج خاطرنشان کرد: توسعه فرودگاه ها از اولویت های دولت هاست و زیرساخت مهم برای توسعه است.
محسنیان با اشاره به پروژه در حال اجرای تطویل فرودگاه یاسوج ادامه داد: باند فعلی فرودگاه ۲۶۰۰متر است که هم اکنون محدودیت هایی را برای پروازها داریم و تنها قابلیت نشست و برخاست هواپیماهای سبک را دارد.
وی ضمن تشکر از حمایت ها و پیگیری های مستمر استاندار و نماینده بویراحمد و دنا در زمینه به نتیجه رسیدن این پروژه عنوان کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۳۰ میلیارد ریال بصورت ۵۰ – ۵۰ بین شرکت فرودگاههای کشور و استانداری استان در حال اجراست که شرکت فرودگاههای کشور سهم خود را پرداخت کرده اما استانداری سهم خود را تا کنون پرداخت نکرده است.
مدیر فرودگاه یاسوج بیان کرد: پروژه تطویل باند فرودگاه یاسوج از تیر ماه امسال آغاز شده که بصورت دو شیف در حال کار است و تا کنون ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تامین اعتبار مهر ماه سال ۹۵ به بهره برداری می رسد.
وی تأکید کرد: با اجرای پروژه تطویل باند فرودگاه یاسوج که ۶۰۰ متر به آن اضافه خواهد شد طول باند این فرودگاه به ۳۲۰۰متر می رسد و شرایط برای نشستن هواپیماهای نیمه سنگین فراهم می شود.
مدیر فرودگاه یاسوج گفت: انجام روزانه یک پرواز جوابگوی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیست و باید به سمت هواپیماهای با ظرفیت بیشتر و بزرگتر حرکت کنیم تا ظرفیت آن افزایش یابد.
محسنیان با اشاره به مسأله جابجایی زندان مرکزی یاسوج افزود: این پروژه در حال انجام است و جانمایی آن مشخص شده البته بصورت کُند پیش می رود.
وی با بیان اینکه حفظ ایمنی پروازها و سلامت مسافران از برنامه های ماست، عنوان کرد: فرودگاه با توجه به شرایط توپوگرافی از وجود برخی موانع طبیعی و غیر طبیعی رنج می برد که از جمله آنها دکل های ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج و ساختمان و برج زندان یاسوج و برخی ساختمانهای در حال ساخت سطح شهر است.
مدیر فرودگاه یاسوج خاطرنشان کرد: طبق قانون باید هر گونه ساخت و ساز در ارتفاع بالا تا شعاع ۱۵ کیلومتری فرودگاه باید از فرودگاه استعلام صورت گیرد تا مشکلی و موانعی برای حریم هوایی پروازها ایجاد نشود اما در این شهر صورت نمی گیرد.
محسنیان ادامه داد: دکل های ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج ۳۶ متر در حریم پروازهای فرودگاه یاسوج قرار دارند که پیگیری ها و مکاتباتی برای رفع این مشکل انجام شده است.
وی تصریح کرد: در گذشته هفته ای دو یا سه پرواز از این فرودگاه انجام می شد که هم اکنون در همه روز های هفته پرواز داریم و پرواز ها و مسافران رشدی سه برابری داشته اند.
مدیر فرودگاه یاسوج اظهارکرد: طی هفت ماهه امسال ۱۵ هزار نفر از فرودگاه یاسوج جابجا شدند در حالی که طی سال گذشته این تعداد ۵۰۰۰ مسافر بوده است.
محسنیان بهسازی و طراحی فاخر و زیبای ترمینال فرودگاه، طراحی و ساخت سردر ورودی، ایجاد آکواریم، بازسازی نمازخانه، نصب دوربین های حفاظتی، بازسازی خودرو های آتش نشانی، بهسازی برج مراقبت و راه اندازی برق اضطراری را از مهمترین اقدامات انجام شده طی یک سال گذشته عنوان کرد.
وی افزود: در سال آینده دو پرواز عصرگاهی در فرودگاه یاسوج ایجاد و راه اندازی می شود که در این خصوص نیازمند همکاری و استقبال ادارات و مردم استان هستیم.
مدیر فرودگاه یاسوج اضافه کرد: استفاده از سایر ناوگان هوایی کشور، راه اندازی مسیرهای "یاسوج-مشهد" و "یاسوج به عتبات عالیات" از دیگر برنامه های فرودگاه یاسوج است که نیازمند یکسری زیرساخت ها و همکاری مسئولان ارشد استان هستیم.

سوداگران زغال به جان جنگلهای سروک افتادند
در مناطقی که احتمال حضور تخریبگران جنگل ها وجود دارد کشیک گذاشته ایم و با افراد خاطی به شدت برخورد می شود.
مدیر کل منابع طبیعی شهرستان بویراحمد از برخورد جدی با کسانی که جنگل ها را به بهانه تهیه زغال تخریب می کنند خبر داد.
جواد رحیمیان گفت:روز گذشته بر اساس گزارشهای واصله مبنی بر حضور عده ای بنده و همکارانم در یگان حفاظت منابع طبیعی مانع تخریب جنگلهای سروک شدیم.
وی گفت:متوجه شدیم افرادی درختان را برای تهیه زغال تخریب می کنند اما بعد از حضور نیروهای منابع طبیعی و یگان حفاظت متواری شدند.
رحیمیان ادامه داد :در مناطقی که احتمال حضور تخریبگران جنگل ها وجود دارد کشیک گذاشته ایم و با افراد خاطی به شدت برخورد می شود.
گفتنی است در سالهای اخیر و با شکل گیری انجمن های حامی طبیعت ،بومیان نیز به سطحی از آگاهی رسیده اند که تخریب جنگل ها را به مسوولان اطلاع رسانی و گزارش می کنند.

تبلیغ نامزدهای انتخاباتی در کلاس‌های درس دانشگاه
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‌نور یاسوج از تبلیغات غیر قانونی و زود هنگام برخی نامزدهای انتخاباتی در دانشگاه خبر داد.
به گزارش خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد، امید نگین تاجی با اشاره به تبلیغات غیرقانونی بعضی کاندیدها در دانشگاه‌های استان گفت: اگرچه در دانشگاه ها باید شور و نشاط سیاسی و انتخاباتی باشد؛ اما متاسفانه عده ای از این فضا سو استفاده کرده و با تبلیغ برای نامزدهای خاصی در کلاس های درس جو عمومی دانشگاه را ملتهب می سازند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور یاسوج گفت: از آنجا که دانشگاه و دانشجو را ذاتا نمی توان به سمت کسی کانالیزه کرد و در دانشگاه ها همه نامزدها دارای طرفدار هستند، تبلیغ برای نامزدهای خاص باعث ایجاد تشنج در بین دانشجویان خواهد شد.

وی در ادامه از تهدید و تطمیع دانشجویان در موضوع نمرات درسی و مشروط نمودن نمره دانشجو به رای خود و خانواده اش خبر داد و گفت: این کار توهین بسیار بزرگی به دانشجو و جامعه بزرگ دانشگاهی خواهد بود.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان خاطرنشان کرد: در یک دانشگاه تهدید و تطمیع به نمره و در دانشگاه دیگر دانشجویان را به شام انتخاباتی دعوت میکنند و به کرات مشاهده شده که علنا در خوابگاههای دانشجویی برای نامزدهای خاصی فرم حمایت پر می کنند و جای نگرانی و تاسف اینجاست که کارمندان دانشگاه و بعضا تعدادی از مدیران دانشگاه ها نیز خود عامل این فعالیت های غیرقانونی هستند.

این فعال دانشجویی در پایان اعلام کرد: در صورت ادامه یا تشدید این اقدامات توهین آمیز به دانشجویان ناچار به افشاگری خواهیم بود و لازم است که این آقایان بدانند و یقین داشته باشند که چنین اقداماتی در فضای دانشگاه نتیجه عکس خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما

حسن
Iran, Islamic Republic of
سلام بر ملت ایران نه در ۲۲بهمن ونه در انتخابات شرکت نکنید
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
باید با تمام قدرت مردم در صحنه باشند چه در انتخابات چه در راهپیمایی دهه فجر
مهمان
Iran, Islamic Republic of
آقای تاجگردون وا مانده های سیاسی چه کسانی هستند
آیا همین ها نبودند که شما رابزرگ کردند
گچساران
Iran, Islamic Republic of
آقای تاجگردون وا مانده های سیاسی چه کسانی هستند
آیا همین ها نبودند که شما رابزرگ کردند
Iran, Islamic Republic of
ماطرفداران روشنفکر باتجمع بزرگی در۲۲بهمن خوهین آمد
Iran, Islamic Republic of
ماطرفدران روشنفکر در ۲۲بهمن باشکوه خواهیم آمد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1