تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۴۲
کد مطلب : ۱۶۱۳۵۰

چرا فقط چاروسا بدون افتتاح و کلنگ زنی دهه فجر شد؟!

۷
۱
کبنا ؛

ARMANDسید حسن آرمند

دهه مبارک فجر فرصت مناسبی برای معرفی دستاوردهای نظام به مردم و تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی است که این دهه یادآور پیروزی‌ ملت ایران است که باید ماندگار شده و نسل به نسل منتقل شود.
برنامه‌ریزی برای افتتاح طرح‌های عمرانی و تبیین خدماتی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای مردم عرضه داشته است، برگزاری جشن بزرگ انقلاب از طریق اقشار مختلف، برنامه‌ریزی هماهنگ و متمرکز شهرستان گوشه‌ای از خدمات و برنامه‌هایی است که هر ساله در ایام دهه فجر در سطح شهرهای کشور برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.
دولتمردان هر ساله به مناسبت دو ایام بیشترین افتتاحیه و کلنگ‌زنی را دارند که یکی در ایام هفته دولت و دیگری دهه فجر سالروز پیروزی انقلاب اسلامی است.
در سوم شهریور ماه امسال در خبرهای استان کهگیلویه و بویراحمد آمده بود که در هفته دولت امسال ۲۰۶ پروژه عمرانی افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شود که از این تعداد ۱۷۱ مورد عمرانی و ۳۵ مورد نیز اقتصادی است.
از مجموع ۱۷۱ طرح عمرانی کهگیلویه و بویراحمد در هفته دولت امسال ۴۸ مورد افتتاح و مابقی نیز کلنگ‌زنی شدند.
اعتبار هزینه شده و یا تخصیص یافته برای پروژه‌های عمرانی و اقتصادی قابل افتتاح و کلنگ‌زنی کهگیلویه و بویراحمد در هفته دولت امسال افزون بر ۱۷۸ میلیارد تومان بود که در ادامه این خبر آمده بود که شهرستان بویراحمد با افتتاح ۷۵پروژه بیشترین افتتاحیه و کلنگ‌زنی را دارد و چاروسا تنها بخش و منطقه از استان است که هیچ پروژه افتتاحیه‌ای ندارد.
اما با گذشت چند ماه از هفته دولت و امیدواری مردم نسبت به ایام دهه پرفروغ فجر جهت کلنگ‌زنی و افتتاح چند پروژه ولی متاسفانه همچنان مثل اینکه بخت با چاروسا یار نبود و در روز اول دهه فجر فرماندار کهگیلویه پروژه‌های افتتاحیه و کلنگ‌زنی ایام دهه فجر شهرستان کهگیلویه را اعلام کرد که بر همین مبنا علی پوزش در نشست خبری با اصحاب رسانه از آماده بهره‌برداری بودن ۵۱ پروژه عمرانی و اقتصادی در شهرستان کهگیلویه خبر داد و اظهار کرد: ۴۹ پروژه در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.
فرماندار کهگیلویه تعداد پروژه‌های عمرانی شهرستان را ۴۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۵۶ میلیارد ریال دانست و تصریح کرد: ۳۸ پروژه عمرانی با اعتبار ۱۳۳ میلیارد ریال در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد و هشت پروژه دیگر با اعتبار ۲۲ میلیارد ریال کلنگ‌زنی خواهد شد.
پوزش با بیان این‌که در بخش چاروسا هیچ پروژه افتتاحی یا کلنگ‌زنی در دهه فجر وجود ندارد افزود: در مجموع ۵۱ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۸۱۸ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری و در دست کلنگ‌زنی در شهرستان وجود دارد.
کاش مسئولان استان یکبار هم که شده به پتانسیل و ظرفیت مردمان چاروسا در ۳۷سال گذشت از انقلاب نگاهی داشتند و فراموش نمی‌کردند که تقدیم ۶۳ شهید، ۱۸۰جانباز، ۲۱۲ آزاده و وجود جوانانی که از این منطقه رفتند و این روز‌ها در نقاط مختلف جهت پیشرفت و سربلندی کشور حرف اول را می‌زنند و حضور مردمانی که تاکنون و در هرجا که نظام و انقلاب نیاز داشت با غیرت حضور می‌‎یافتند تاملی داشتند.
کاش! یکبار هم که می‌شد به حضور مردم در مراسمات به خصوص انتخابات، راهپیمایی‌ها به خصوص ۲۲بهمن هر سال و مهم‌تر از همه حضور چشم‌گیر مردم در روز تشییع شهدای گمنام که مسئولان سپاه استان از آن همه حضور شگفت‌زده شده بودند اندکی تامل می‌کردند و برای یک لحظه به محروم بودن منطقه فکر می‌کردند و راحت در تمام مناسبت‌ها چاروسا را تنها منطقه استان بدون افتتاحیه و کلنگ‌زنی اعلام نمی‌کردند.
اگر چه اینجا مملو از مردمانی است که غالب آن‌ها برای امرار معاش حلال روز‌ها و ماه‌ها کلنگ به دست بر زمین سفت این خاک می‌کوبند و چه بسیار مادرانی که برای گذران روزگار از طلوع تا غروب روز خود را با قیچی و دوخت و دوز می‌گذرانند اما همچنان به آینده، به نظام و کشور خود افتخار می‌کنند و افتخار خود را در روز ۲۲ بهمن و هفتم اسفندماه به نمایش می‌گذارند اما محرومیت حق این مردم نیست و امیدواریم با وجود اینکه مردم چاروسا همچنان قدردان خدمات دولت‌ها و نظام هستند ولی نیاز است که خدمات‌رسانی به مردم بیشتر شود.
گفتنی است؛ چاروسا به مرکزیت قلعه‌رئیسی در ۲۹۰کیلومتری مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از بزرگ‌ترین بخش‌های استان است که دارای ۲۵ هزار نفر جمعیت و از توابع شهرستان کهگیلویه است.


نام شما

آدرس ايميل شما

محمدی
Iran, Islamic Republic of
خیلی عالی بود
سراسیاب یوسفی
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز بقیه جاها هم ندارند در شهرستان بهمئی بخش ها گاز ندارند ادعا می شود که روستاها دارن گاز دار می شوند اینها فقط برای امار سازی هستند
محمدی
Iran, Islamic Republic of
واقعا برای مسئولین استانتی و شهرستانی متاسفم دوباره رای بدهید به بزرگواری تا افتتاحییه ها و کلنگ صورت گیرد از روزی که موحد رخت بر بست افتتاحیه ها هم رخت بربستند
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
جانم به این خط ابرو
بابا ابرو
بابا فتوشاپ
بابا ......
امیرعلی
Iran, Islamic Republic of
حالا هی سنگ عدل وبزرگواری را به سینه بزنید
انتخاب
Iran, Islamic Republic of
به گروه انتخاب(چهارشهرستان)واستان بپیوندیدوبرای کاندیدموردنظرخودتبلیغ نمایید.https://telegram.me/joinchat/CIL6wj0cscfXbz4VBvU_UA
سید
Iran, Islamic Republic of
احسنت خیلی زیبا نوشتی مهندس
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1