تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب : ۱۶۱۱۶۰

فرجام روشن اصولگرایان کهگیلویه / تنش برسر گزینه‌های منطقیان و لاهوتی / واکنش کارگزاران بویراحمد به یک خبر

۱۰
۰
کبنا ؛خبرهای سیاسی رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد /

فرجام روشن اصولگرایان سنتی کهگیلویه


رقابت انتخاباتی درحوزه کهگیلویه بزرگ همیشه ویژگیها و مختصات خود را دارد و به نوعی جالب و جذاب میباشد.
نکته قابل تامل آنکه در این دوره سناتور بزرگ کهگیلویه به همراه دو چهره بدیل خود یعنی دکتر تقوی فرهیخته و سردارعدل هاشمی معروف به سردار سازندگی وارد عرصه گشته اند هرچند رد دصلاحیت حاج عدل برای مدتی این بزرگوار را از صحنه جدی رقابت دو رساخته بود و ابهاماتی را برای حامیان ایشان ایجاد کرده بود مع الوصف قدرت رایزنی و حامیان توانمند در مرکز وی را خیلی سریع به کورس رقابت بازگرداند.درسوی دیگر وضعیت صلاحیت سناتور نیزتردیدهایی را در دل هواداران مصمم ایشان فراهم ساخته بود که متانت و خونسردی و قدرت فوق العاده چانه زنی ایشان معضل را برطرف ساخته و باورود به کهگیلویه رقابت را رنگ دیگری بخشیده است.درضلع سوم این مثلث مرد عرصه قلم باآ وازه بلند پژوهشگری باا عتماد به نفس کامل به راحتی تمام از فیلترهای نظارتی عبور وخود را در یک قدمی فتح جام میبیند.حال معضل در کانون تصمیم گیری یعنی ستادم رکزی این جبهه است.اینکه آیا این مردان روزهای سخت قدرت گرینش یک چهره از میان این سه بزرگوار رادارند یا نه و اگر به چنین تصمیمی برسند آیا توان قانع سازی و رغبت آفرینی درمیان خیل عظیم هواداران خویش رامی یابند و درصورت اجماع آیا این ظرفیت راد ارند که بتوانن در کن مشروعیت بخش تشکیلات خود یعنی آمیراحمدتقوی را باخویش همراه سازند یا نه ؟سه سوال محوری روزهای آینده این گروه خواهد بود
معضل آنجاست که قرارداد وتوافق معرف به برجام پیشین در میان این چهره هانخ نماشده و علائمی ازتعهد به آن دیده نمیشود.پس راهکار چیست؟ پیچیدگی جایی وضوح بیشتری مییابد که هر کدام از این سه رجل هواداران مصمم و قاطعی دارند و هر یک از این سه گزینه توانایی ها و شایستگی های قابل احترامی دارند مع الوصف راهی جز وحدت اخوت و یکپارچگی برای این تشکیلات وجود ندارد چرا که استبداد رای و خودسری مسیری جز شکست را بدنبال ندارد و سرنوشت جناح ناهماهنگ رقیب مصداق روشن و قریبی از ناهمدلی و ناسازگاری را به همگان عرضه میدارد.
پس راه علاج تفاهم تعامل و عقلانیت است در هسته مرکزی راهی برای عصبیت و پیش داوری وجود ندارد.حتما و اکیدا میبایست سریعتر و عاجلتر رایزنی ها شروع و اقدامات وحدت بخش آغازشود.نامزدها نیز باید به نزدیکان و حواریون خویش توصیه نمایند اخلاق محوری و اخوت را مبنای کارخویش قرار داده و از هرگونه اقدامات و رفتارهای ایذایی اجتناب شود و کار به عقلا و خیرخواهان واگذارشود.درآن سوی نیز باید سنجیده ترین تصمیم اتخاذ وب با تایید آمیراحمد همچون گذشته عملیات منسجم و قاطع حمایتی انجام و مسیر پیروزی کلید زده شود البته در این میان یک سوال جدی وجود دارد و آن اینکه ظاهرا حاج آقاتقوی از آمدن سناتور به کهگیلویه استقبال چندانی نکرده و انتظارات دیگری ازایشان دارند و درمیان هواداران پرشمارسناتورافرادی هستندک ه فرضیه عبورازآمیراحمد را کلید زده و راه حل ورود توام باب ی توجهی به رای آمیراحمد را مطرح نموده اند که نگارنده با بالا بردن کارت زرد این اقلیت محترم را به قدرشناسی و یاد آوری خدمات فراتر از شماره پیشین و حقوق غیر قابل انکار آمیراحمد به عنوان رکن مشروعیت بخش و وحدت آفرین تشکیلات توصیه مینماید و البته همگان را به تعامل توام با تکریم و احترام به ایشان فرامیخواند و به روشنی فجر صادق بامدادان امیدوار و خوشبین است که پایان کار در عین صعوبت و پیچیدگی مثبت وعزت آفرین خواهدبود.
پس سه ضلعی نا متوازن کنونی حتماب ه یک ضلع وت فاوتهای مختصر در نگاهها به اشتراک تبدیل خواهد شد مشروط برآنکه منطق مبنا باشد و متعصبان هوادار کمی عقبتر نشته و فرصت را به بزرگان و ریش سفیدان با تجربه و دور ازاحساس بسپارند.
من برای دستیابی به آن روزشاهد صداقت هاو تلاش های خیر خواهانه زیادی بوده ام اما تصورم آن است که میبایست آهنگ این روند کمی تند تر شده و گامها مصمم تر برداشته شوند آن وقت نتیجه مطلوب همگان بوده و خرد جمعی نیز معین چنین تصمیمی خواهدبود.ان شاالله
محمودی

تنش دراجماع برسرگزینه های منطقیان و لاهوتی/امکان اجماع برگزینه سومی خارج از دو جریان ممکن است؟

راک نیوز؛ عصر امروز در دهدشت مرکز حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ جمعی از اصلاح طلبان یا بهتربگویم نمایندگان طیف های دکتر سید قادر لاهوتی و استاد محمود منطقیان و تنی چند از نمایندگان احزاب به منظور اجماع بر روی گزینه واحد اصلاح طلبان تشکیل جلسه می دهند.

اصلاح طلبان این حوزه ی انتخابیه در بیم و امید به سرمی برند، فضای مجازی هم آبستن حوادثی است که مهار آن کار را سخت تر می نماید. چرا که تحلیل و تفسیرهای جانبدارانه، واقع بینانه و گاها تهدید مابانه در فضای مجازی و رسانه ای رشد فزاینده ای یافته است و چینش نیروهای مدعو عموما از هواداران دو طیف ذکر شده است.

نمایندگان دو طیف مذکور و مدعو مجمع بجز تعداد اندکی که به نظرمی رسد استقلال رای دارند. از منویات لیدر های اصلی خود تبعیت می نمایند. و باید گفت اصرار بر تک گزینه های پیدا و پنهان لیدر های اصلی که خود را مقید و متعهد به سامان رساندن اجماع اصلاح طلبان می دانند بلاشک بزرگترین خطر اجماع، و موجب به بن بست کشاندن مذاکرات می گردد.

اما اصلاح طلبان می توانند با گذشتن از دگماتیس طیفی بر روی گزینه سومی اجماع تا بتوانند در انتخابات دور آتی موفق و یا حداقل بهرمند شوند.

براستی گزینه سوم که بتواند حلال مشکلات اصلاح طلبان کهگیلویه بزرگ شود چه کسی است؟ و باید چه ویژکی هائی داشته باشد؟

آیا اصلاح طلبان روند گذشته را ادامه می دهند و یا برای رسیدن به اهداف و آرمان های گزینه سومی را از میان خود و یا افراد نزدیک به آرمان های خود انتخاب می کنند؟

تازه ترین جزئیات نشست اصلاح طلبان کهگیلویه/ کارسخت منطقیان در انتخاب/غیبت لاهوتی ومنطقیان درجلسه امروز+گزینه موردنظرلاهوتی مشخص شد

راک نیوز؛ اصلاح طلبان حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده مانند دیگرنقاط کشور با همه توان انسانی خود برای حضورپرشعور درانتخابات دهم به میدان آمدند.

ثبت نام چهره های برجسته و درجه اول تا نیروهایی که درلایه دوم و سوم این جریان قرار داشت،اما همانگونه که در آمارثبت نامی از دیگر رقیب جلو زده بودند درپس بررسی صلاحیت ها ، این طیف در رد صلاحیت نیز توانستند کسر قابل توجه ای را بخود اختصاص دهند.

دامنه رد صلاحیت ها دراردوگاه اصلاح طلبان حتی تا لایه های پایینی این تشکل نیز رخنه کرد وهمین امر را برای تشکلی که برای پیروزی نیاز به وحدت دارد درحال حاضر تاحدودی با مشکل مواجه نمود.

به گزارش راک نیوز از کهگیلویه، محمودمنطقیان و سیدقادرلاهوتی در زمان ثبت نام وعده داده بودند که دراین دوره جنگ سرد درون جناحی به پایان خواهد رسید و بر یک گزینه متمرکز خواهند شد،اتفاقی که تا این لحظه هنوز محقق نشده است.

براساس این گزارش پس از اعلام نظر قطعی شورای محترم نگهبان حالا دو روزی هست که اصلاح طلبان کهگیلویه بزرگ درتلاش هستند تا با همفکری برای حضورمقتدرانه بر یک نامزد به وحدت گروهی برسند.

یک منبع آگاه و ازچهره های اصلاح طلب کهگیلویه به خبرنگار راک نیوز گفت: طی دو روز گذشته جلساتی برگزار گردیدو این جلسات همچنان ادامه دارد اما تاحدودی خروجی جلسات موفق بوده است.

وی با بیان اینکه دردیداری که آقایان منطقیان ولاهوتی باهم داشتند بنارا براین گذاشتند که از میان گزینه های موجود خود کاندیداها تا حدودی برای ماندن ویا انصراف از حضور با هم همکاری بنمایند ،افزود: البته آقای دکتر لاهوتی پیشنهاداتی ارائه دادند که منطقی و کمک کننده به روند شرایط بسوی جلو بوده است.

این منبع موثق درتشریح پیشنهادات لاهوتی گفت : ایشان پیشنهاد دادند که هریک از آقایان منطقیان  ولاهوتی در دورن تشکل خود به جمع بندی برسند ویک نفر رامعرفی کنند.

لاهوتی هم چنین اعتقاد دارد اگر کاندیداها به حداقل دونفر برسند کار برای حکمیت در شهرستان واستان آسان تر خواهد بود.

وی اضافه کرد:این کار درتشکیلات طیف منتسب به لاهوتی صورت پذیرفته و ایشان آقای کامرانی را از طیف خود معرفی نموده است، اما در طیف منطقیان تاکنون نتوانستند بر سر یک نفر به جمع بندی برسند.

راوی مطع از نشست های  اصلاح طلبان کهگیلویه یادآور شد: از دیگر پیشنهادات آقای لاهوتی این بوده که اگر در درون تشکلیات نتوانستید به وحدت برسند و یک نفر را معرفی کنند براساس یک میثاق نامه دراین دوره از کامرانی حمایت شود ودر دوره آینده فارغ از هرنتیجه ای که حاصل شود از نامزد منتسب به آقای منطقیان حمایت شود.

وی درادامه گفت:  لاهوتی یادآورشده که درهرصورت با معرفی دونفر به شورای راهبردی موافقم ،به نظر شورای حکمیت احترام میگذارم وپس از الام نظر شورا من وآقای منطقیان درکنار هرعزیزی که اعلام شود تا آخر خواهیم ماند.

وی به این نکته اشاره کرد که آقای لاهوتی گفتند: شعارهواداران رقیب را فراموش نمیکنم که میگفتند مردیم از بس که بردیم لذا با همه وجود ازخود برای اجماع صادقانه مایه میگذارم.

به گفته این منبع نزدیک به طیف لاهوتی، وی گفته برای همه کاندیداهایی که حتی ادعای اصلاح طلبی میکنند احترام قائلم ولی یقینا شدت وضعف خواهد داشت.

وی در پایان یادآورشد: آقای لاهوتی گفتند تا روز ۲۷ بهمن ماه منتظر تایید صلاحیت اقای منطقیان هستیم ودر صورت بازگشت به صحنه از وی حمایت خواهیم کرد.

به گزارش راک نیوز، این منبع درمورد علت غیبت این دو چهره در جلسه امروز گفت : تعدادی بعنوان ناظر با نامزدها به بررسی برنامه های آنها پرداخته و مسئولیت جمع بندی را برعهده دارند و نتیجه به این دوبزرگوار اعلام میگردد.

براساس این گزارش، بنظر میرسد پروسه جمع بندی دراین اردوگاه روزهای زیادی را بخود اختصاص خواهد داد وشاید برای تعیین نامزد نهایی سرنوشت به حکمیت استانی ویا حتی کشوری کشیده شود.

دبیر حزب کارگزاران استان: هنوز تصمیم نهایی برای حمایت از شخص خاصی نگرفته ایم

خبرنما؛  پس از انتشار خبری مبنی بر اعلام حمایت حزب کارگزاران شهرستان بویراحمد از آقای محمد بهرامی ، یکی از اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران از استعفای خود به دلیل این انتخاب خبر داد، که واکنش دبیر حزب کارگزاران استان را در پی داشت.

هادیانی نژاد

غلامحسین هادیانی نژاد گفت: طبق جلسه ای که قرار بود گرفته شود به دبیران همه شهرستان ها اعلام کردیم که به شورای حزب استان کاندیدای مد نظرشان را اعلام کنند و بعد از معرفی کاندیداها توسط دبیران شهرستان ها در هر سه حوزه انتخابیه ، به شورای استانی حزب اعلام کنند و بعد از آن  به شورای هماهنگی اصلاحات معرفی شوند و این شورا تصمیم نهایی را بگیرد. حزب کارگزاران به طور کامل از نظر شورای هماهنگی اصلاحات پیروی خواهد کرد.

دبیر حزب کارگزاران در استان بیان داشت:  انتخاب آقای بهرامی فقط نظر حزب کارگزاران در شهرستان بویراحمد بوده و هنوز شاخه شهرستان دنا به جمع بندی نرسیده است و بعد از انتخاب کاندیدای مورد حمایت کارگزاران در این شهرستان، کاندید نهایی با هماهنگی هر دو شهرستان معرفی می شود.

هادیانی نژاد در ادامه گفت: کاندیدای اول و مورد نظر حزب کارگزاران در حوزه بویراحمد و دنا سید باقر موسوی بود که متاسفانه رد صلاحیت شد و ما نسبت به تایید صلاحیت ایشان امیدواری چندانی نداریم.

وی در خصوص استعفای یکی از اعضای این حزب گفت:  آقای عارف یزدانی  قبل از جلسه دیشب استعفا دادند و استعفای ایشان به انتخاب آقای بهرامی ربطی ندارد و ایشان به دلیل مسائل کاری نمی توانستند در حوزه بویراحمد حضور داشته باشند که استعفای خود را به ما اعلام کردند.

پی نکته دبیر حزب کارگزاران بویراحمد پیرامون اعلام حمایت از دکتر بهرامی

خبرنما ؛ پس از انتشار خبری مبنی بر اعلام حمایت حزب کارگزاران شهرستان بویراحمد از آقای محمد بهرامی و متعاقب آن استعفای یکی از اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران، دبیر حزب کارگزاران شهرستان بویراحمد با ارسال پی نکته ای به اتاق خبر خبرنما به شفاف سازی موضوع و بیان مواضع انتخاباتی این حزب پرداخت.

متن این پی نکته عیناً به شرح زیر می باشد.

خواهشمند است جهت تنویر افکار عمومی، با توجه به سوء برداشت های موجود در فضای مجازی و رسانه ای پی نکته ساندویچی زیر نشر داده شود:

جلسه ای پیرامون انتخاب گزینه بعدی بعد از سید باقر موسوی تشکیل گردید.در این جلسه پس از صحبت های مفصل اعضای شورا، رای گیری انجام شد.
نتیجه رای گیری برخلاف مصلحت و علیرغم تاکید ویژه بر محرمانه بودن نتیجه،متاسفانه با اهمال یکی از دوستان شورا به فضای مجازی درز پیدا نمود.
در این جلسه جناب دکتر بهرامی با رای اکثریت حزب کارگزاران شاخه شهرستان،بعنوان نفر بعدی انتخاب شد.
از آنجا که نظر حزب کارگزاران استان بر مبنای نتیجه رای گیری در دو شهرستان بویراحمد و دنا می باشد ونظر قطعی حزب حاصل اجماع نظر دو شهرستان می باشد.تیتر اعلام حمایت حزب کارگزاران بویراحمد از جناب دکتر بهرامی صحیح نمی باشد.چرا که کارگزاران یک نظر دارد و آن نظر برآیند نظر شهرستان بویراحمد و دنا می باشد.
در پایان حزب کارگزاران شهرستان بویراحمد به کار تشکیلاتی متعهد است و با توجه به ائتلاف این حزب با بقیه احزاب اصلاح طلب به نتیجه رای شورا تمکین می کند و از تک روی می پرهیزد.
اما از آنجا که کار تشکیلاتی درون حزبی ایجاب می کند که نظر حداکثری لحاظ شود و به دلیل جلوگیری از رای سلیقه ای نماینده کارگزاران استان در شورا و با خوشفکری جناب آقای هادیانی نژاد نظر دو شهرستان رصد می گردد تا اظهار نظر کارگزاران در شورا بر پایه مطالبه عمومی اعضای شهرستانی و استانی استوار باشد. و این رای گیری درون حزبی منافاتی با ائتلاف و شورا ندارد.

با تشکر:شهرام مرتضوی

دبیر کارگزاران شهرستان بویراحمد
نام شما

آدرس ايميل شما

نرماب
Iran, Islamic Republic of
نونم
همشهری
Iran, Islamic Republic of
حق با مهندس وفایی است که از افراد با سواد و با سابقه مدیریت می باشند ایشان چند سال شهردار دهدشت بودند و چند سال هم فرماندار الیگودز بودند بقیه نیروها یا معاون جایی بودند و یا سابقه اجرایی ندارند و برای مردم شهرستان شناخته شده نیستند .
بناری
Iran, Islamic Republic of
بهترین گزینه فقط دکترعلی علیزاده آرند می باشد
عابدی
Iran, Islamic Republic of
هیچکدام از گزینه های اصلاحات برا مردم کهگلویه شناخته شده نیستند وتنها مهندس وفایی میتونه گزینه خوبی باشه چون سابقه اجرایی در کهگلویه داره وداری رای طایفه بالایی وگرنه مابقی الکی نام برده شده
Iran, Islamic Republic of
با سلام محضر دوستان عزیزم و کسانی که با عشق و اعتقاد راسخ داعیه اصلاح طلبی داراند عملکرد اصلاح طلبان در ادوار گذشته باعث شد که اتفاقات ناگواری بیفتد عدهای به زعم خو دسناتور شدند عدهای که حتی فکرش نمی کردند ۸سال نماینده شدند که این به واسطه اختلافات میان گروهی اصلاح طلبان بود تا در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران به عنوان اولین حوزه بدون اصلاح طلب مطرح باشد در حالی که اخذ رای در طول سالهای مختلف حکایت از ۶۵درصد اراءاصلاح طلبان داشت در حالی که دیگر گروه اقلیت حاکم شدند که از هیچ نظری قابل مقایسه با روشنفکران اصلاح طلب نبودند حا ل انتظار می رود عوامل زیر را بدقت مورد توجه قرار دهند :
۱-شما را به بزرگیتان و ابرویتان قسم اختلاف چند ساله را کنار بگذارید .
۲-بروی گزینه ای اجماع کنید که بعد از چهار سال دعاگوی قبلی ها نباشیم ودر برابر وجدان خود شرمنده نباشیم
۳-کارکنید که از سر مجبوری مردم بخاطر نداشتن پایگاه مردمی و یاس یا به موحد رای بدهند یا به هاشمی و در اینده ادعا نشود حتی با وجود تعدد کاندید اصول گرا با ز هم اصلاح طلبان شکست خورد ند .
۴-بخاطر دشمنی با موحد سردار را انتخاب نکنید که اگر مجلس رفت تا چند سال امکان مقابله ان وجود ندارد و موحدی دیگر می شود .
۵-موحد را انتخاب نکنید چون تصور می شود دهدشت به شهر ارواح تبدیل خواهد شد که در اینده به فرزندانمان می گویم این ده کهنه هم قبلا شهر بود .
۶-به نیروهای ضعیف اصلاح طلب هم اعتماد نکنید که غزتمان را در اینده به تمسخر بگیرند .
۷-به امید اینکه ۲۷بهمن اقای منطقیان تایید بشه می نشینیم ولی به فکر جایگزین باشید .
۸-با توجه به دیدگاههای دکتر تقوی تاکید او بر صول گرای اصلاح طلب که مورد توجه مقام معظم رهبری هم هست و پایگاه اجتماعی وی و تعهدات بر اینکه در اینده مدافع اصلاح طلبان باشد با احترام به دیدگاه وی با او رایزنی گردد که ایا می تواند به عنوان منتخب اصلاح طلبان باشد و از حقوق انها دفاع نماید تا اگر به بن بست خوردیم فرصت را از دست ندهیم .
۹-به امید موفقیت اصلاح طلبان در این دوره نگذارید مردم از سر ناچاری در برگه خود کسی دیگر انتخاب کنند .که این موضوع باعث عذاب روحی ما گردد .
دهدشت جدید
Iran, Islamic Republic of
طایفه وفایی اولا ایشان را قبول ندارند .دوما این طایفه چند کاندید اصولگرای دیگر دارد . سوما ایشان چطور یک شبه اصلاح طلب شده . ایشان فردی فرصت طلب است .
محمد
United States
فقط دکتر جوانمردی گزینه مناسب برای دوطیف است
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
از میان اصلاحطلبان در صحنه فقط آقای وفایی رو مردم و مخصوصا کارگران زحمتکش شهرداری یه شناخت و آن هم از نوع خوبش ازش دارند. وقت را نباید تلف کرد.ایشون اگر از ناحیه اصلاحطلبان حمایت شود کاندیداهای دیگر طایف سادات به احتمال زیاد به نفعش بروند کنار و اینجوری با یک تیر دو نشون زده میشه. یکم بدن تعصب قومی قبیله ای تصمیم بگیرید. تا جایکه از پدرم شنیدم ایشون(آقای وفایی) هم آدم پاکی هستند و هم کارکن و خدمتگزار.
همت کنید و زود تصمیم درست را بگیرید که...خواهند کرد.
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
فقط دکترعلی علیزاده آرند
بدبختی
Iran, Islamic Republic of
آقای وفایی زمینهای زیادی سر دونبش تو شهر دهدشت داشت راستی اینارو از کجا بدست آورد وای از ما بد بختها
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1