تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۵۶
کد مطلب : ۱۶۱۱۳۶

موحد تا ابد مدیون «میراحمد» است

۴۳
۰
کبنا ؛کمال صالحیان‌
taghavi (9)
نیچه فیلسوف بزرگ المانی می‌گوید: تاریخ دو بار تکرار می‌شود یک بار به صورت تراژدی و بار دوم به صورت کمیک.
در سال ۱۳۷۴ بعد ازان که بهرام تاج گردون رد صلاحیت گردید نیروهای خط امام بر روی آیت الله محقق اجماع کردند و سبب شکل گیری رقابت سنگین و نفس گیری بین موحد و محقق شدند.
مردم کهگیلویه بزرگ آن زمان و گچسارن که حالا شش شهرستان مستقل شده‌اند بین اردوگاه محقق و موحد تقسیم شده بودند. جالبان که آن دو از یک منطقه جغرافیایی و دارای اشتراکات فامیلی بسیاری بودند و هر دو از سوی دیگر علاوه بر شاگردی در محضر ایت الله میر احمد تقوی نزدیکی‌های فامیلی زیادی با وی داشتند.انتظار می‌رفت میر احمد سکوت کند ولی او ترجیح داد از موحد حمایت کند و حمایت جانانه و تمام قدی هم از او به راه انداخت.
من دران سال تنها ۱۳ سال سن داشتم ولی خوب به یاد دارم روز سخنرانی موحد در استادیوم آزادی ده دشت را که جایگاه سخنرانی خاصی برای وی تدارک دیده بودند و لحظه سخنرانی وقتی پرده‌ها به صورت اتوماتیک کنار رفتند موحد در کنار آمیرآحمد اشکار گردید.
البته این بار اول نبود که میر احمد در کنار موحد می‌ایستاد او از همان اول به موحد پر و بال داد و در طول تمام سال‌ها حامی اصلی موحد بود و به عبارتی میر احمد موحد را موحد کرد.
در آن دوره شدت حمایت میر احمد از موحد به حدی بود که مخالفان شعار می‌دادند «نه سی خدا و پیغمبره ....سی آردل میراحمده». البته آردی نزد ایشان نبود و اگر هم آردی بود مجوز آن دست ناصر منصوری فرماندار وقت کهگیلویه و معاونش مهدی روشنفکر بود که به احتمال قوی به کسانی که نامه از موحد داشتند حواله آرد داده می‌شد.
موحد بعد از ۷۴ دو بار دیگر هم به مجلس رفت و در سال ۸۶ هم از بهبهان عازم بهارستان شد.تا آن که در سال ۱۳۹۰ توسط شورای نگهبان رد صلاحیت گردید و گمان می‌رفت که او خود دیگر وارد این میدان نشود ولی انگار در قدرت چیزی هست که هر کس یک بار آن را چشید دیگر نمی‌تواند رهایش کند. و موحد باز هم ثبت نام کرد و در حالی که باز انتظار می‌رفت شورای نگهبان به استناد همان دلیل قبلی رد صلاحیت او را رد صلاحیت کند ولی این بار تایید صلاحیت گرفت و حالا جایی نقدتر از کهگیلویه برای حضور سراغ ندارد. این در حالی است که پیش‌تر چند تن از نیروهای وابسته به او در میدان بودند و فعالیت‌های زیادی داشتند که از جمله می‌توان به مصطفی تقوی اشاره کرد.
میراحمد تقوی نیز در اظهارات قابل تاملی فرموده بودند: موحد نباید به کهگیلویه میامدند و وقتی ایشان در تهران نام نوشتن همان جا ادامه می‌دادند.
از سوی دیگر تقوی تحصیل کرده تاریخ و از شخصیت‌های شناخته شده کشور می‌باشد که در اعتراض به وضعیت فعلی شهرستان و به عنوان منتقد عملکرد موحد و بزرگواری قصد کاندیداتوری دارد.و با حضور ایشان حضور موحد در کهگیلویه صرفا از سر قدرت خواهی و احتمال نتیجه فشار کوتوله‌های سیاسی اطراف ایشان می‌باشد.
در این میان میراحمد تقوی به عنوان پدر موحد و مصطفی و پدر معنوی شهرستان نظرش بر این است که در این برهه زمانی دکتر مصطفی تقوی توانمندی و شرایط بهتری برای نمایندگی دارند.اما موحد بی توجه به نظر کسی که روزی نظر و حمایت او موحد را موحد کرد احتمالا در گمان خود میر احمد را تمام شده می‌داند.
در حالی که میراحمد چه در قید حیات باشد و چه نباشند تمام شدنی نیستند و همچون حضرت ایت الله ملک حسینی(ره) تا ابد به عنوان هدایتگر عشایر در میان ما زنده و جاویدان خواهند بود.
قطعا آیت الله تقوی خوب می‌داند که موحد نه تنها شرایط کاندیداتوری ندارد که که او در قبال عملکرد گذشته خود باید پاسخگو باشد و حضور مجدد او به بروز اختلاف و اعتراض جوانان و هم چنین عقب گرد کهگیلویه منتهی خواهد شد.
موحد باید بین قدرت طلبی و ادای احترام به بزرگ مردی که برای همه عشایر محترم است یکی را انتخاب کند.او باید بداند که این چهار سال هم تمام خواهد شد اما لکه ننک هرگز بر صفحات تاریخ پاک نخواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابوذر
Iran, Islamic Republic of
این کار خدا هست .به گفته نویسنده میر احمد تقوی موحد را موحد کرد پس شریک موحد در کارهای و عملکرد او هست و او هم باید پا سخگو با شد
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
اتفاقاً این ..نیست و ..یشان است، صحنه انتخابات همانطور که کاملاً از اسمش پیداست، صحنه تقابل و انتخاب است نه مسائل دیگر.
سوقی
Iran, Islamic Republic of
چرتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت
سعيد
Iran, Islamic Republic of
با سلام نویسنده محترم آقای موحد قبل از کاندیداتوری یکی از بزرگان استان بود در آن زمان دادستان انقلاب استان های مختلف چیز کمی نبود از همان زمان این انسان شریف پیگیر کارهای مردم و به فکر پیشرفت استان بود و دلایل مختلف دیگری که باعث محبوبیت ایشان در استان شد آقای تقوی تاثیرگزار بود ولی نه تا جای که این قدرت رو داشته باشه که بتواند نماینده بفرستد مجلس، اگر این حرف و قبول ندارید برگردید به اعلام حمایت آقای تقوی نسبت به آقای کریمیان...چی شد رفت مجلس؟؟؟
خودم
Iran, Islamic Republic of
کاملا درست
ای ول
Iran, Islamic Republic of
ای ول به نویسنده بنازمت کبنا نیوز که صراحتا همه چینه سی مردم روشن ایکنی .... موحد هیچی نداشت میر احمد تقوی موحد موحد کرد ..... و تا ابد بهش مدیونه و باید انصراف بده .... تا به کی ....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سلام. من بویراحمدی ام. ولی دو جمله زیبا در نوشته شما دیدم ک لذت بردم

" ولی انگار در قدرت چیزی هست که هر کس یک بار آن را چشید دیگر نمی‌تواند رهایش کند"
"او باید بداند که این چهار سال هم تمام خواهد شد اما لکه ننک هرگز بر صفحات تاریخ پاک نخواهد شد."
آرمان اشکویی
Iran, Islamic Republic of
کبنا اون یادداشت با تیتر دست پیش میگیرندو جرات نداری بزنی بعداینارومیزنی؟؟؟متاسفم برای این وبسایت.درضمن استقبال پرشکوهی که دیشب ازموحدبزرگ شد نشون داد کاندیدای محبوب مردم کیه.حالا هرچی این سایت بخوادازاینوراونورخط بگیره ومطالب ضدسناتوربزنه و واقعیات رو پخش نکنه دردی براتون دوانخواهدکرد
جواد
Iran, Islamic Republic of
... می شود گر با آدمی بگردد
احمد
Iran, Islamic Republic of
قربون خدا برم
بگو ... اوسو که حمایت..ایکردی ایسو بیو جمش کن
عامو
Iran, Islamic Republic of
انشاله که رد صلاحیت میشه
احمد
Iran, Islamic Republic of
در اینکه آقای تقوی احترام خاصیدر کهگیلویه بزرگ دارد شکی نیست . ولی .. سخت و فراموش نشدنی وی ورود تمام عیار در انتخابات گذشته به نفع موحد بود .البته اصل ورود وی در حمایت از آقای موحد درست بود ولی اینکه شخصا" و علنا" حمایت می کردند مصلحت نبود . اگرآیت ا... تقوق مثل مرحوم آیت ا... ملک حسینی عمل می کردند قطعا" همیشه می توانستند در صحنه کهگیلویه تأثیر گذار باشند . بنده علاقه خاصی به آقای تقوی دارم ای کاش ایشان در سالهای گذشته اجازه میدادند دلسوزان واقعی رفتارهای سیاسی وی را به صورت خصوصی گوشزد میکردند ولی جوری رفتار میکردند که اگر کسی انتقادی میکرد. میکردند .
خدا
Iran, Islamic Republic of
ثمره نهالی که کاشتی .. به بار نشسته الان هم موقع برداشتشه نگران نباش ..
بیکار
Iran, Islamic Republic of
میر احمد سنگ بچه خودشو به سینه میزنه . بچه ایشون اصلا به درد مجلس نمیخورن . دادا یه کم به فکر جوونا باش لطفا
علی
Iran, Islamic Republic of
.. نوشتی
کهگیلویه
Iran, Islamic Republic of
وجود موحد فقط م... برای
کهگیلویه هست
چرام
Iran, Islamic Republic of
موحد ...
بهمئی
Iran, Islamic Republic of
موحد.. حق امیراحمد حتما ..
راک
Iran, Islamic Republic of
موحد مردمو .. کرد
هیچ کاری برا منطقه نکرد
فقط برا یه عده ... کارشخصی کرد
لیکک
Iran, Islamic Republic of
احسنت. آمیر احمد که دید موحد بعد از آنهمه . و بعد از ۲۰ سال نمایندگی رد صلاحیت شد و..م گرفت و برخلاف گزاشات . که به ایشان میدادند .د عملکرد ۲۰ ساله موحد را مشاهده کرد، صادقانه و دلسوزانه حمایت خود را از موحد برداشت و یک نیروی قوی علمی و تازه نفس را حمایت کرد. آمیر احمد خدا و مردم را دارد و مثل همیشه . خواهد کرد.
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید میر احمد کبیر و تمام نشدنی.الحق که فرزند ایشان هم تکرار نشدنیست
Iran, Islamic Republic of
یا جد میر احمد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
..ه دردنمیخوره
م
Iran, Islamic Republic of
سلام.بنده گچسارانی هستم ولی به خاطرمخالفت با..ن. که زمانی باعث عقب ماندگی شهرم شدبه دهشت می آیم وبه رقیب ایشان رای می دهم
موحد یعنی ..
Iran, Islamic Republic of
هیجکاری نکرد...
Iran, Islamic Republic of
درود بر آمیراحمد. خدا خودش .. که قبلا هم ..
Iran, Islamic Republic of
درود بر موحد
هوشیار
Iran, Islamic Republic of
لطفا با آبروی میراحمد بازی نکنید و نظر اینجانب را منتشر نمایید حتی در صورت لزوم از خود ایشان که فرد باصداقتی هستند مشکلات بیماری ایشان را بپرسید تا مردم حقیقت را بدانند و در مورد میراحمد قضاوت نادرست نکنند.
آرش
Iran, Islamic Republic of
موحد تا ابد مدیون میر احمد است.
احسنت
ملوان زبل
Iran, Islamic Republic of
سلام من طفدار آقای تقوی هستم و تمام سعی و تلاش برای موفقیت ایشان انجام می دهم اما اینگونه استفاده ابزاری از میر احمد برای موفقیت موفقیت آقای تقوی را قبول ندارم
اولا بدانید که یک ضرب المثل لری داریم که:«فلانی گوشتشو می خوره ولی استخونشو نمی اندازد»
یعنی این دو بزرگوار بنا به دلایلی در دنیای سیاست روبروی هم قرار گرفتند پس نباید ما گذشته و آینده را فراموش کنیم بر طبل این اختلاف بکوبیم و نادانسته آب به آسیاب مخالفان سنتی این دو بزرگ وار بریزیم
دوما امکان داره تا یک روز قبل از انتخابات این دو توسط انسانهای با درایت به شکلی با هم کنار بیایند پس طوری بنویسم که بعدا پشیمان نشویم
بهرام
Iran, Islamic Republic of
به حول و قوه الهی و جد میر احمد موحد شکست خورده است
میرزا
Iran, Islamic Republic of
آقای هاشمی که محافظ خونه ی میر احمد بودن و همین میر احمد و موحد بهش پر و بال دادن الان جلوی دوتاشون وایساده مهم نیست؟ یکم انصاف داشته باشین
امیرعلی
Iran, Islamic Republic of
سادات محترم رضاتوفیق به هوش باشید که با این چنین متنها وجملاتی عده ای درصدد تفرقه افکنی بین موحد ومیر احمد تقوی هستن سایت کبنا هم از هیچ کوششی تا حالا دراین زمینه دریغ ننموده، هیچ اختلافی بین موحد ومیر احمد وجود ندارد واین خواستگاه فکری رضاتوفیق است که همه نخبگان سیاسی خود را پرورش دهد درراه آرمانهای نظام جمهوری اسلامی وانها را برای خدمت در این عرصه پرورش دهد،، زنده باد امیراحمد ارزش معنوی رضا توفیق زنده باد باد موحد ارزش سیاسی رضاتوفیق،، این اتحاد تاقیامت ناگسستنی است
محمد
Iran, Islamic Republic of
حوزه کهگیلویه باید کسی را ی مجلس بفرسته ک بتونه کار عام المنفعه انجام بده ن کار شخصی کسی مثل دکتر تاجگردون. الان گچساران داری ب روزها ی شکدفایی و پیشرفت میرسه.چون کار شخصی نماینده ش انجام نداد .
در پاسخ به امیرعلی
United States
نوشتی هیچ اختلافی بین میراحمد و موحد نیست!!!
پس این موضع سفت و سخت میراحمد چیه؟
..

یا چون تو طرفدار موحدی این موضع میراحمد خیلی .؟
شما دیگه چه ... هستین
بابا رضاتوفیق از ...
موحد از ... جدا شده
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
مردم حوزه دهدشت قذر موحد را بدانیذ کاش به جای فولاذی موحد نماینده اصول گرایان گچساران بودند
انتخاب
Iran, Islamic Republic of
به گروه انتخاب(چهارشهرستان)واستان بپیوندیدوبرای کاندیدموردنظرخودتبلیغ نمایید.https://telegram.me/joinchat/CIL6wj0cscfXbz4VBvU_UA
ممیرو
Iran, Islamic Republic of
ما سادات رضاتوفیق در همه طوایف با هم متحدیم و با حمایت از موحد و بزرگواری این را نشان دادیم عده می خواهند این اتحاد را خراب کنند. مواظب باشید مطمئن باشید این بار هم رضاتوفیق و موحد برنده اصلی است.
سید
Iran, Islamic Republic of
شما دلسوز واقعی میر احمد یا سادات رضاتوفیق نیستید بلکه فقط سعی در تخریب وجه ی موحد دارید این حرف ها جز دوگانگی چیزی به بار نمی اورد
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
این تخریبات نمی تواند چهره موحد را خدشه دار کند
سناتور عزیز کهگیلویه است و نامش تا ابد جاودان است همان گونه که استقبال مردم را دیدیم او پیروز انتخابات است
فرشید
United States
نظر ما رو انعکاس نکردی،ترسو
؟کاکو
Iran, Islamic Republic of
جنا \\\\\\\\\\ یادشون رفته در روستای بی صیدون سادات سید محمید پتو بین مردم تقسیم میکرد به خاطر موحد حالا که //////// نخیر بخدا قسم اگر پسرش نبود این حرفها علیه موحد نبود هرچند عدل هاشمی هم از خدشونه.من طرفدار موحد نیستم اما درود بر موحد
مهران
Iran, Islamic Republic of
به گفته جناب تاجگردون قرار نیست که مترسک به مجلس بفرستیم،بایدکسی به مجلس برود دارای برش سیلسی باشه وحرفشو بتواند محکم وبدون دلهره بزنه واز حق مردم دفاع ،حالا به نظر شما به غیراز موحد کی لایق این کاره.
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1