تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : ۱۶۰۵۱۳

۲۶ پروژه بهمئی افتتاح و کلنگ زنی شد/ گاز رسانی به ۱۸ روستای دهدشت / رقابت ۷۱ نفر داوطلب مجلس دهم در استان

۲
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
 ۲۶ پروژه عمرانی در دهه فجر در شهرستان بهمئی افتتاح و کلنگ زنی شد
فرماندار بهمئی گفت: ۲۶ طرح عمرانی، اقتصادی و خدماتی با اعتباری بیش از ۱۳۸ میلیارد ریال در هفتمین روز از دهه مبارک فجر در این شهرستان افتتاح و کلنگ زنی شد.
سلطانعلی رحمانی در آیین افتتاح این پروژه ها به خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد، ۱۹ طرح با اعتباری بیش از ۶۵ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال افتتاحی و هفت پروژه با اعتباری نزدیک به ۷۲ میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال نیز کلنگ زنی شد.
وی میزان اشتغالزایی این تعداد طرح افتتاحی و کلنگ زنی در شهرستان بهمئی را بیش از ۴۲ نفر اعلام کرد.
رحمانی اظهارکرد: بیشتر طرح های عمرانی و اقتصادی قابل افتتاح و کلنگ زنی در روستاها این شهرستان است.
فرماندار بهمئی افزود: هنرستان شبانه روزی گچ بلند، تعریض و بهسازی جاده تنگ ماغر به بخش سرآسیاب یوسفی و لنده، مرکز بهداشتی و درمانی ممبی و مسجد روستای سید صقی از طرح های مهم افتتاحی شهرستان بهمئی است.
وی آغاز عملیات اجرایی گازرسانی فاز اول حوزه کت و سالن ورزشی چند منظوره کت را از مهمترین طرح های کلنگ زنی در دهه فجر امسال در شهرستان بهمئی ذکر کرد.
در این آیین معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.
 ۱۳۵ کیلومتر جاده در کهگیلویه و بویراحمد ساخته شد
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۱۳۵ کیلومترراه ارتباطی در دهه فجر مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
حسن فدایی افزود: این میزان راه در قالب جاده های چهاربانده، راه های اصلی، فرعی و روستایی در کهگیلویه و بویراحمد احداث شده است.
فدایی تصریح کرد: ۱۱ پروژه در شهرستان بویراحمد،هشت طرح در گچساران،پنج پروژه در کهگیلویه، سه پروژه درشهرستان های چرام، بهمئی و لنده و سه پروژه در باشت به بهره برداری می رسند.
وی روشنایی محور پلیس راه گچساران - امامزاده جعفر(ع) به طول ۱۰کیلومتر ، قطعه دوم باند دوم محور یاسوج - سمیرم به طول پنج کیلومتر و قطعه اول باند دوم محور یاسوج - سمیرم (سرنج کل) به طول چهار کیلومتر را از مهمترین پروژه های افتتاحی در دهه فجر ذکر کرد.
فدایی ابراز داشت: همزمان با دهه فجر امسال ۳۶ پروژه راه در کهگیلویه و بویراحمد بهره برداری یا در روزهای آینده افتتاح خواهد شد.
وی اعتبار هزینه شده برای ای پروژه ها را ۹۹۰میلیارد ریال برآورد کرد.
وی با اشاره به فرسوده بودن آسفالت راه های روستایی این استان تصریح کرد: عملیات اجرایی روکش آسفالت و لکه گیری ۱۶۸ کیلومتر از راه های روستایی در دستور کار است که تاکنون بیش از ۶۶ کیلومتر اجرایی شده است.
وی تصریح کرد: با کاهش سرمای هوا بهسازی و روکش آسفالت راه های روستایی ۱۰۰ کیلومتر باقی مانده این استان تا پایان سال اجرا می شود.
وی با یادآوری این که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی هیچ راه اصلی،بزرگراه و آسفالت راه روستایی در کهگیلویه و بویراحمد وجود نداشت، گفت: تمام راه های این استان تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی فرعی درجه دو بوده است.
وی عنوان کرد: هم اکنون بیش از ۲۵۰ پروژه بزرگراهی،راه اصلی،فرعی و روستایی و ساختمان های اداری با میانگین پیشرفت فیزیکی ۳۰ تا ۴۰ درصد در این استان فعال است.
۵ پروژه آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵ پروژه آموزشی در این استان در ایام الله فجر انقلاب اسلامی افتتاح شد.
جهان محرابی اظهار داشت: تعدادی از پروژه‌های آموزشی در استان کهگیلویه و بویراحمد در ایام الله فجر انقلاب اسلامی تاکنون افتتاح شده است.
وی با اشاره به اینکه در دهه مبارک فجر ۵ پروژه آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد به بهره‌برداری رسیده است، افزود: این ۵ پروژه آموزشی در ۴ شهرستان استان افتتاح شده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مدرسه سه کلاسه در دنا، سالن ورزشی در بویراحمد، هنرستان ۱۰ کلاسه در دهدشت، مدرسه ۶ کلاسه و مسجد برکت در چرام از پروژه‌های افتتاحی در استان بوده است.
محرابی گفت: هنرستان بهمئی ۱۸ بهمن‌ماه و دو پروژه آموزشی در شهرستان گچساران در روز ۲۱ بهمن ماه افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند.
وی عنوان کرد: در حال حاضر پروژه‌های آموزشی متعددی در سطح استان در دست اجرا بوده که از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار بوده و به زودی این پروژه‌ها افتتاح می‌شوند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد افزود: این پروژه‌ها در زمینه ساخت مدرسه، مسجد، سالن ورزشی و نمازخانه بوده است.
همایش پیشگیری از نزاع‌های دسته جمعی در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
با حضور مسئولان استانی همایش نقش معتمدین و ریش‌سفیدان در پیشگیری از نزاع‌های دسته جمعی در منطقه سپیدار جلیل از توابع شهرستان بویراحمد برگزار شد.
همایش نقش معتمدین و ریش سفیدان در پییشگیری از نزاع‌های دسته جمعی با حضور امام جمعه موقت یاسوج، مدیرکل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد، دادستان مرکز استان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در منطقه سپیدار جلیل برگزار شد.
امام جمعه موقت شهر یاسوج با تبریک دهه فجر، اظهار داشت : انقلاب اسلامی ایران انقلابی مبتنی بر اصول اخلاقی و اسلامی بود.
حجت الاسلام سید امان‌الله حسینی صدر گفت: جوانان برومند اسلامی با ایجاد این انقلاب در راستای حفظ عزت و استقلال میهن گام برداشتند و جان گران مایه خود را در این راه فدا کردند.
وی با بیان اینکه رعایت شئونات اسلامی از وظایف یک مومن است، ابراز کرد: مردم سلحشور استان کهگیلویه و بویراحمد همواره در راه دفاع از آرمان‌های انقلاب و رعایت اخلاقیات در کشور شناخته شدند.
حسینی صدر وقوع نزاع‌های دسته جمعی در استان را یک پدیده مذموم شمرد و افزود: حضور ریش‌سفیدان و برگزاری جلسات با جوانان ایل و طایفه نقش به سزایی در جلوگیری از وقوع جرایم در استان دارد.
وی با بیان اینکه مردان عشایر به پاکی و غیرتمندی شهرت دارند، تصریح کرد: وقوع نزاع دسته جمعی در هر منطقه چهره بد و منفوری از اهالی آن دیار در ذهن مردم نقش می‌بندد.
نماینده ولی فقیه در سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آیین اسلام همواره بر رعایت اصول اخلاقی و حفظ حرمت‌ها در جامعه تاکید داشته و امید است ریش‌سفیدان و بزرگان جوانان را به سوی رعایت این ارزش‌ها تشویق کنند.
وی عنوان کرد: ایجاد امنیت در جامعه بر هر مومنی واجب است که در وقوع نزاع‌های دسته جمعی نقش دارند به طور قطع دچار عذاب های دنیوی و اخروی می‌شوند.
داوطلبان مجلس دهم در کهگیلویه و بویراحمد به ۷۱ نفر افزایش یافت
رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: از مجموع ۱۰۸داوطلب در استان، ۷۱ نفر تاکنون تأیید صلاحیت شده‌اند.
فتاح محمدی افزود: از مجموع داوطلبان مجلس دهم در سه حوزه انتخابیه استان ۷۱ نفر تأیید صلاحیت، ۳۱ نفر رد صلاحیت شده اند و ۶ نفر انصراف داده اند.
وی بیان کرد:۸ نفر در حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده، ۳ نفر در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا و ۲ نفر در حوزه انتخابیه گچساران و باشت در مرحله دوم تأیید صلاحیت شدند.
رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد در مرحله قبل ۵۹ نفر از داوطلبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سه حوزه انتخابیه استان کهگیلویه و بویراحمد تأیید صلاحیت شدند و یک نفر انصراف داد که در حال حاضر تعداد تأیید صلاحیت شده‌ها با اضافه شدن ۱۳ نفر دیگر به ۷۱ نفر افزایش یافته است.
استان کهگیلویه و بویراحمد دارای سه حوزه انتخابیه "بویراحمد و دنا"، "گچساران و باشت" و "کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده" است و در مجموع سه نماینده به مجلس راه می یابند. این استان دارای یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری است.
لازم به ذکر است؛ استان کهگیلویه و بویراحمد دارای یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری و سه نماینده در مجلس شورای اسلامی است.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان روز هفتم اسفند امسال برگزار می شود.
پروژه گاز رسانی به ۱۸ روستای حومه غربی دهدشت افتتاح شد
به مناسبت دهه فجر و با حضور استاندار و نماینده شهرستانهای کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده پروژه گاز رسانی به ۱۸ روستای حومه غربی دهدشت با اعتبار ۱۷ میلیارد ریال افتتاح شد.
امروز به مناسبت دهه فجر و با حضور استاندار و نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده، امام جمعه دهدشت، فرماندار و جمعی از مسئولان شورای اداری ۷ پروژه با اعتبار ۶۸ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال  در شهرستان کهگیلویه افتتاح شد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد در حاشیه این برنامه اظهار داشت: به عنوان بخشی از برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر امروز تعداد ۵۱ پروژه شهرستان کهگیلویه افتتاح یا کلنگ زنی می‌شود.
موسی خادمی با بیان اینکه اعتبار این پروژه‌ها نزدیک به ۸۶ میلیارد تومان است، تصریح کرد: از این تعداد ۴۳ پروژه افتتاحی و ۸ پروژه کلنگ زنی و همچنان نسبت پروژه‌های افتتاحی چندین برابر کلنگ‌زنی‌ست که این رسم در دولت تدبیر و امید مورد تاکید قرار گرفته است.
وی با اشاره به اهمیت طرح‌های افتتاحی در حوزه تولید طیور و پرورش مرغ، عنوان کرد: چون ما در استان با کمبود تولید مرغ روبرو هستیم بنابراین لازم است که در این بخش سرمایه گذاری بیشتری انجام گیرد.
خادمی گازرسانی به ۱۸روستای حومه غربی دهدشت را جزو پروژه‌های مثبت ارزیابی کرد و گفت:  در این پروژه هم تعداد روستاها بالا و هم هزینه سرانه آن تا حدودی متناسب و سرعت اجرای قابل قبولی داشت که در کمتر از ۶ ماه کار به بهره‌برداری رسید.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه مجموعه فعالیت‌های دولت تدبیر و امید در حال نتیجه گیری است و آثار این کار را در بحث زیرساخت‌ها و رفاه می‌بینیم، بیان کرد: کارخانه آجر دهدشت یکی از پروژه‌های خیلی مهم که در حال بهره‌برداری‌ست، به زودی در یک برنامه رسمی افتتاح می‌شود.
وی با بیان اینکه ما در حوزه تولید گوشت اعم از قرمز یا سفید کمبود داریم، افزود: یکی از پروژه‌های مهم افتتاح گاوداری ۵۰۰ راسی بود و شهرستان کهگیلویه شرایط آب و هوایی خوبی دارد برای تولید این نوع گوشت‌ها که امیدواریم در برنامه‌های آینده بتوانیم بیشتر در این حوزه‌ها سرمایه گذاری کنیم.
خادمی با اشاره به اینکه طرح‌های افتتاحی دهه فجر  ۳۶۵ نفر اشتغال‌زایی مستقیم دارد، تصریح کرد: اشتغال‌زایی غیرمستقیم بیشتر از این تعداد است و با اتفاقاتی که در حوزه اقتصادی در آینده نزدیک می‌افتد جریان اقتصادی در شهرستان کهگیلویه شکل می‌گیرد.
تشدید برخورد دستگاه قضا با عوامل نزاع‌های دسته جمعی در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه قضا استان با عوامل نزاع‌های قبیله‌ای به شدت برخورد می‌کند.
حجت الاسلام غلامرضا مزارعی در همایش نقش معتمدین و ریش سفیدان در پیشگیری از نزاع‌های دسته جمعی که با همکاری سپاه عشایر شهرستان بویراحمد در منطقه سپیدار جلیل برگزار شد، اظهار داشت: حضور ریش‌سفیدان و متنفذان هر قوم و طایفه در جهت جلوگیری از نزاع دسته جمعی بسیار موثر است.
مدیرکل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: منطقه سپیدار جلیل و بابکان با تقدیم ۱۸۰ شهید از بهترین جوانانش در پایداری جمهوری اسلامی ایران نقش به سزایی داشته است.
وی بیان کرد: دادگستری استان از حضور ریش‌سفیدان در جهت پیشگیری از وقوع جرم استقبال می‌کند.
مزارعی با بیان اینکه توسعه هر منطقه در ایجاد امنیت با ثبات است، عنوان کرد: همکاری ریش‌سفیدان و بزرگان هر منطقه در ایجاد این امنیت بسیار موثر است.
وی با بیان اینکه اگر بزرگان و ریش‌سفیدان قبل از ورود پرونده نزاع دسته جمعی به دادگستری جلوگیری کند دادگستری از این مسئله استقبال می‌کند، تصریح کرد: در صورت ورود پرونده نزاع دسته جمعی به دادگستری دستگاه قضا به صورت قاطع با این جرم مهم برخورد می‌کند.
مزارعی با بیان اینکه در استان‌های همجوار جرائمی مانند قتل، تجاوز به عنف و سرقت مسلحانه جرائم مهم هستند، اظهار داشت : در استان کهگیلویه و بویراحمد نزاع دسته جمعی در ردیف اول پرونده‌های مهم قرار دارد.
بیست و چهارمین اهدای عضو در کهگیلویه و بویراحمد اهدای عضو جانباز یاسوجی
معاون درمان بنیاد شهید وامور ایثارگران استان کهگیلویه وبویراحمد از اهدای عضو جانبازجنگ تحمیلی در بیست و چهارمین اهدای عضو سال جاری در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
محمد گودرزی  افزود: اهدای کبد جانباز۱۵درصد ، از سادات امام زاده مختار شهرستان بویراحمد که بر اثرسانحه ای دچار خونریزی مغزی و مرگ مغزی شده بود، به  بیمار نیازمند، زندگی تازه ای بخشید.
وی بیان کرد: با پیشنهاد مسئول پیوند اعضای دانشگاه و پس از اظهار رضایت خانواده مرحوم سید "کرامت متولی"، تیم جراحی پیوند اعضای شیراز در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج حضور یافته و عضو نام برده را پس از خارج کردن از بدن بیمار، به بیمارستان نمازی شیراز انتقال داده و به بیماران نیازمند به این اعضای حیاتی پیوند داده شد.
معاون درمان  بنیاد شهید وامور ایثارگران استان کهگیلویه وبویراحمد  خاطرنشان کرد: این جانباز سرافرازنه تنها در دوران هشت سال دفاع مقدس از خود ایثارگری نشان داد، بلکه پس از مرگ نیز با اهدای عضوی از بدن این ایثارگری و جانبازی را تداوم بخشید.
گودرزی در پایان ضمن ارج نهادن به این عمل خداپسندانه و طلب مغفرت برای آن مرحوم و صبر و شکیبایی برای خانواده ایشان اضافه کرد: این بیست و چهارمین مورد اهدای عضو در کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۴ بوده است که بنام این جانباز سرافراز رقم خورده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

سراسیاب
United States
برادر محترم .آیا فکری به حال جوانان وسالنهای تربیت بدنی ناتمام که از زمان دولت روحانی تعطیل شدند کردی .آلان به طویله وکاهدان تبدیل شدند فکری کردید .این طرح ها قبلا افتتاح شدند.
سراسیاب یوسفی
Iran, Islamic Republic of
طرحهای نیمه تمام را بیشتر تمام نکن دوسالن ورزشی نیمه تمام که در دوران شما هیچ پیشرفتی ندارند دارند التماس می کنند برالی اتمام .لطفا مردم را گول نزنید بالاخره چشمان بینا زیاد هستند.
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1