تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب : ۱۵۹۰۷۸

نذر کتاب در روستای بنه‌زرد بویراحمد (+تصاویر)

۳
۰
کبنا ؛با حضور سیدنظام‌الدین موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس، امیرحسین رستمی مدیرعامل بنیاد خیریه وفاق سبز علوی و خاکسار قهرودی طرح نذر کتاب در کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد.
 
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، طرح نذر کتاب به عنوان یکی از مطالبات مقام معظم رهبری از دستگاه‌های فرهنگی سرانجام پس از گذشت سال‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد و به همت مؤسسه وفاق سبز علوی و با همکاری دستگاه‌هایی همچون کمیته امداد امام خمینی، نهاد کتابخانه‌های عمومی، آموزش و پرورش و در نهایت خبرگزاری فارس به عنوان رسانه حامی و مبلغ این طرح در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در ابتدای ورود مدیرعامل خبرگزاری فارس به یاسوج در فرودگاه مورد استقبال مسئولان و خبرنگاران خبرگزاری فارس قرار گرفت و ضمن خوشامدگویی و اهدای دسته گل به دیدار آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد رفتند.

در این آیین که معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد و همچنین مدیرعامل خبرگزاری فارس حضور داشتند این کار در استان کهگیلویه و بویراحمد و در دورترین و محرومترین مناطق اجرا شد تا کتاب‌های مورد نیاز مردم و به خصوص جوانان و نوجوانان این مناطق به همت خیرین به دست این قشر محروم برسد.

سید نظام‌الدین موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس این کار را بدون انگیزه مادی به صورت بسیجی‌وار معرفی کرد و گفت: ما نیز در خبرگزاری فارس بنا به توصیه مقام معظم رهبری در این طرح شرکت کردیم.
وی این فرمان مقام معظم رهبری را مربوط به سال ۷۴ دانست و گفت: اگر چه در همه امور خیر باید مشارکت و همراهی وجود داشته باشد اما کارهای بر زمین مانده را باید اجرایی و عملیاتی کرد.
موسوی فراگیر شدن این اقدام را مهم دانست و افزود: باید دست به دست هم دهیم و زمینه و بستر عدالت آموزشی و علمی را در کشور فراهم کنیم.
در این آیین زینب قربانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هم گفت: در مرنبه نخست اجرای این طرح حدود ۱۷ هزار جلد کتاب در استان در بین مساجد و مدارس و کتابخانه‌های عمومی توزیع شد و این بار نیز ۲۱ هزار جلد را به این اماکن هدیه می‌کنیم.
در ادامه گروه‌های جهادی با چند دستگاه خودرو کتاب‌ها را به مناطق محروم استان برده و توزیع کردند که یکی از مقصدها روستای بنه‌زرد از توابع بخش پاتاوه بود.
در آیینی که مسئولانی از کمیته امداد و کتابخانه‌ها و همچنین مدیرعامل خبرگزاری فارس حضور داشتند با حضور گسترده مردم این روستا، کتابخانه روستایی بنه‌زرد با کتاب‌های طرح نذر کتاب تجهیز شد.
بنیاد وفاق سبز علوی فرمایش‌ رهبری را جهادی شروع کرد/خبرگزاری فارس این اقدام را ارج نهاد
مدیرعامل خبرگزاری فارس گفت: بنیاد وفاق سبز علوی فرمایش معطل مانده مقام معظم رهبری را در حرکتی جهادی شروع کرده است.
سید‌نظام‌الدین موسوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح نذر کتاب در ۶ روستای کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: موسس و برانگیزاننده این طرح موسسه وفاق سبز علوی بوده و خبرگزاری فارس همگام و همراه در کنار این مجموعه است.
مدیرعامل خبرگزاری فارس با بیان اینکه ‌مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به ‌کتاب دارند‌، گفت: این یک واقعیت اساسی است که کتاب در ‌پیشرفت فرهنگی و علمی همه جوامع نقش مهم و موثری دارد و شاید بعد از ۲۰ سال از فرمایش ایشان مبنی بر اینکه افراد کتاب را به عنوان نذر و صدقه به نیازمندان برسانند، موسسه وفاق سبز علوی اولین گام را در این زمینه برداشت و فرمایش معطل مانده و توصیه مقام معظم رهبری را در حرکت جهادی شروع کرد.
موسوی ادامه داد: گام اول اجرای طرح نذر کتاب را موسسه وفاق سبز علوی برداشتند و به ما در خبرگزاری فارس پیشنهاد همکاری داده شد و موسسه خبرگزاری فارس به عنوان یک موسسه فرهنگی و رسانه‌ای استقبال کرد و این کار بزرگ را ارج گذاشتیم.
مدیرعامل خبرگزاری فارس تصریح کرد: تمام امور اجرایی را موسسه خیریه وفاق سبز علوی انجام می‌دهند و آن‌ها تلاش می‌کنند و امور را به جلو می‌برند و خبرگزاری فارس و برخی دیگر از رسانه‌ها در این کار دخیل هستند و حضور آن‌ها کمک و همکاری است که خوشبختانه طی هشت ماهی که از مقدمات و زدن جرقه این کار و جلسه ابتدایی آن که در خبرگزاری فارس برگزار و با استقبال خوبی مواجه شد و همچنین تبلیغات آن در برخی از رسانه‌ها انجام گرفت.
موسوی ادامه داد: کتاب‌های زیادی از جانب افرادی که علاقه‌مند بودند که کتاب‌های بلااستفاده خود را در اختیار نیازمندان قرار دهند بر همین اساس حجم انبوهی کتاب که در حال حاضر تعداد آن‌ها به ۲۱ هزار جلد می‌رسد به این موسسه اهدا شد.
وی اذعان کرد: با توجه به مسئله کاغذ، چاپ و قیمت بالای کتاب در کشور این میزان کتاب اهدایی حجم قابل توجهی است و در آینده شاهد اقدامات خوبی در این زمینه خواهیم بود.
مدیرعامل خبرگزاری فارس در ادامه سخنان خود تصریح کرد: با توجه به اقدامات موسسه خیریه وفاق سبز علوی در زمینه ساخت مسجد و منازل مسکونی برای مردم محروم بار دیگر کهگیلویه و بویراحمد به عنوان هدف اصلی برای این کار فرهنگی در نظر گرفته شد.
موسوی بیان داشت: با حضور مدیرعامل موسسه خیریه وفاق سبز علوی، خاکسار قهرودی معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد، مدیرکل کتابخانه‌های استان و مسئولان کهگیلویه و بویراحمدی بازدیدی از مدرسه ساخته شده توسط موسسه خیریه وفاق سبز علوی داشتیم و مجموع کتاب‌های تهیه و اهدایی که کار تفکیک آن‌ها انجام گرفته در قالب تیم‌هایی به شش روستای این استان اعزام و بین مساجد، مدارس و کتابخانه‌ها توزیع خواهد شد.
آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی ضمن خوشامدگویی از اقدامات ارزنده بنیاد خیریه وفاق سبز علوی قدردانی کرد و گفت: اقدامات صورت گرفته توسط بنیاد خیریه وفاق سبز علوی در استان بسیار تاثیرگذار و مثمرثمر بوده است.
اجرای طرح نذر کتاب در شش روستای کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیرعامل خبرگزاری فارس، مدیرعامل بنیاد خیریه وفاق سبز علوی، مدیرکل کتابخانه‌‌های عمومی استان و مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اجرا شد.
اجرای طرح نذر صدقه کتاب در استان‌های کشور در سال آینده
مدیر عامل بنیاد خیریه وفاق سبز علوی گفت: طرح نذر کتاب را ابتدا از کهگیلویه و بویراحمد شروع کردیم و در سال آینده نیز در سایر استان‌ها طرح کتاب اهدایی را اجرا می‌کنیم و کتاب را به مردم می‌رسانیم.
امیرحسین رستمی امروز در آیین اجرای طرح نذر کتاب در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بنیاد خیریه وفاق سبز علوی تاکنون اقدامات خوبی در استان انجام داده است، گفت: امروز با راه‌اندازی کاروان فرهنگی و طرح نذر کتاب ۴۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد اهدا می‌شود.
مدیرعامل بنیاد خیریه وفاق سبز علوی گفت: طرح نذر کتاب را ابتدا از کهگیلویه و بویراحمد شروع کردیم و در سال آینده نیز در سایر استان‌ها طرح کتاب اهدایی را اجرا می‌کنیم و کتاب را به مردم می‌رسانیم.
وی ادامه داد: در مرحله اول طرح نذر کتاب کهگیلویه و بویراحمد که در مهرماه سال جاری بود ۱۶ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های این استان اهدا شد و در مرحله دوم که امروز در حال اجرا است بیش از ۲۱ هزار جلد کتاب در بین کتابخانه‌های روستایی استان نیز توزیع می‌شود.
رستمی با بیان اینکه گام‌های موثری توسط بنیاد خیریه وفاق سبز علوی در کهگیلویه و بویراحمد برداشته شده، تصریح کرد: در دو مرحله اجرایی طرح نذر کتاب در کهگیلویه و بویراحمد قریب به ۴۰ هزار جلد کتاب به مبلغ یک میلیارد ریال کتاب‌ تاکنون به کتابخانه‌های روستایی، مدارس و کتابخانه‌های شهری اهدا شده که این تعداد کتاب را به مردم رساندیم که انتظار می‌رود اطلاع‌رسانی لازم صورت گیرد.
مدیر عامل بنیاد خیریه وفاق سبز علوی ضمن تشکر و قدردانی از مدیرعامل خبرگزاری فارس به جهت همراهی و همکاری لازم در اجرای طرح نذر کتاب تصریح کرد: امیدواریم این طرح را بتوانیم در دیگر استان‌ها به نحو مطلوب اجرا کنیم.
ورود بنیاد وفاق سبز علوی در حمایت از مدارس عشایری کهگیلویه و بویراحمد
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدارس عشایری کهگیلویه و بویراحمد نیاز به حمایت بنیاد خیریه وفاق سبز علوی دارد.
آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی صبح امروز در دیدار مدیرعامل خبرگزاری فارس، مدیرعامل بنیاد وفاق سبز علوی، خاکسار قهرودی و جمعی از مدیران و مسئولان کهگیلویه و بویراحمد از اقدامات ارزنده بنیاد وفاق سبز علوی تقدیر و تشکر کرد و گفت: با حضور عوامل و دست‌اندرکاران بنیاد وفاق سبزی علوی در استان شاهد اجرای طرح‌ها و برنامه‌های موثر در حوزه‌ها و بخش‌ها هستیم.
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه تاکنون اقدامات بنیاد وفاق سبز علوی نافذ و تاثیرگذار بوده، گفت: تاکنون اقدامات ارزنده‌ای صورت گرفته و در سطح مناطق محروم بسیار موثر بوده است.
آیت‌الله ملک‌حسینی ضمن قدردانی از تمامی دست‌اندرکاران بنیاد وفاق سبز علوی تصریح کرد: راه‌اندازی کاروان جهادی فرهنگی اقدامی خوب و ستودنی بوده و قطعا می‌تواند زمینه‌ساز دیگر برنامه‌های فرهنگی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد باشد.
وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه انسان بدون کتاب همانند انسانی است که خوراک روح ندارد، گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی گامی بلند در راستای نهادینه کردن منویات رهبری در خصوص مقابله با تهاجمات فرهنگی و جنگ نرم دشمن است.
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: گروه‌های جهادی پس از جنگ تحمیلی وارد عرصه‌های گروه‌های جهادی فرهنگی، اجتماعی، سلامت و ..شدند.
آیت‌الله ملک‌حسینی تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد از ظرفیت بالایی برخوردار است مردمان این خطه از هوش و استعداد بالایی برخوردار هستند و باید تلاش کرد این استعدادها شکوفا شود.
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سخنان خود با اشاره به کاروان فرهنگی وفاق سبز علوی و کمبودهای فضای آموزشی در سطح مدارس عشایری کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: انتظار می‌رود بنیاد خیریه  وفاق سبز علوی در ساخت مدارس عشایر استان ورود پیدا کند و کمبودهای این حوزه را نیز برطرف کند.
آیت‌الله ملک‌حسینی از تمامی اقدامات بنیاد وفاق سبز علوی که تاکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده تقدیر و تشکر کرد.
 
مدیرعامل خبرگزاری فارس: توسعه اقتصادی و اجتماعی مستلزم توسعه فرهنگ است
مدیرعامل خبرگزاری فارس گفت: تا زمانی که به فرهنگ آن طور که باید و شاید توجه نشود شاهد توسعه ابعاد دیگر در سطح جامعه نخواهیم بود.
سیدنظام‌الدین موسوی در آیین اجرای طرح نذر کتاب کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: مردمان کهگیلویه و بویراحمد در دوران انقلاب، قبل و بعد از انقلاب اسلامی و در دوران جنگ مجاهدت‌های زیادی کردند و امروز به نسبت جمعیت درصد بالایی از شهدا را تقدیم انقلاب و نظام کردند.
مدیرعامل خبرگزاری فارس با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی متعلق به محرومان، مستضعفان و به تعبیر امام خمینی (ره) کوخ‌نشینان است، گفت: بخش‌هایی از محرومیت‌ها در سطح کشور زدوده شده ولی تا نقطه مطلوب فاصله بسیار زیادی داریم و این محرومیت‌زدایی و عدالت اجتماعی با شعار محقق نمی‌شود.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه حرکت‌های عدالتخواهانه باید از درون مردم و ملت بجوشد، تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش و همت بنیاد وفاق سبز علوی و خبرگزاری فارس و دیگر نهادها اقدامات خوبی طی چند سال گذشته صورت گرفته است.
موسوی خاطر نشان کرد: با تشکیل گروه‌های جهادی و حضور آن‌ها در دورافتاده‌ترین مناطق و خدمات‌رسانی به محرومان و نیازمندان اقدامات خوبی صورت گرفته و بارها این گروه‌ها مورد تشویق رهبر معظم انقلاب قرار گرفته‌اند.
مدیرعامل خبرگزاری فارس در ادامه سخنان خود دیگر محتوای انقلاب اسلامی را بعد فرهنگی آن عنوان کرد و گفت: عدم توسعه عمدتا در حوزه اقتصادی و عمرانی نبوده بلکه بخشی از آن به بعد فرهنگی برمی‌گردد.
این مسئول تاکید کرد: تا زمانی که به فرهنگ آنگونه که باید و شاید توجه نشود شاهد توسعه دیگر ابعاد در سطح جامعه نخواهیم بود.
وی تصریح کرد: در عصر انفجار اطلاعات به نوعی شاهد کنار رفتن رسانه‌های مکتوب هستیم و شبکه‌های مجازی به گونه‌ای جایگزین شدند ولی کتاب به دلیل سابقه تاریخی و انسانی که بر همه اعصار تاثیرگذار بوده را نمی‌توان از سبد مصرفی مردم ایران حذف کرد.
موسوی با بیان اینکه خبرگزاری فارس در اجرای طرح نذر کتاب نقش مهمی داشته اذعان کرد: تلاشمان بر این است که در این حرکت عظیم فرهنگی گام‌های بزرگی برداریم و کتاب را در قالب اردوی جهادی به دست مردم برسانیم.
IMG_4947 IMG_4952 IMG_4957 IMG_4959 IMG_4960 IMG_4963 IMG_4965 IMG_4982 IMG_4988 IMG_4993 IMG_4994 IMG_5000 IMG_5013 IMG_5039 IMG_5056 IMG_5078 IMG_5092 IMG_5096 IMG_5099 IMG_5107 IMG_5118 IMG_5131 IMG_5135 IMG_5138 IMG_5140 IMG_5141 IMG_5142 IMG_5144 IMG_5145 IMG_5157 IMG_5167 IMG_5176 IMG_5182
 
نام شما

آدرس ايميل شما

معلم
Iran, Islamic Republic of
احتمالا" کلمه بن زرد صحیح تر وعمومیت بیشتری دارد تا بنه زرد
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
لایق مجلس دکتر نیکبخت
نترس
جسور
پر تلاش
مرد عمل
با صداقت
و دانشی بالا
بیانی زیبا
دوستت دارم خوش اندام
بهمئی
Iran, Islamic Republic of
ای ایها الناس شهرستان بهمئی هم جزئ این استان است یکی به این مدیر کل کتابخانه ها بگویید به این شهرستان هم توجه کن .مگه ما از این استان سهمی نداریم .چرا این قدر تبعیض قایل می شوی .از خدا بترسید. کتابخانه های که در فصل گرما وسرما هیچ گونه امکاناتی ندارند حتی یک سرویس بهداشتی مناسب حتی در مرکز شهرستان ندارند. چرا همه فقط حرف تمجید می نویسید .به خدا اینجا هیچ خبری نیست .وقتی کسی به کتابخانه های شهرستان بهمئی می اید کتابداران به خاطر برخی کمبودها از خجالت آب می شوند . بازدید کنندگان همیشه می نویسند .ولی هیچ تغییری ایجاد نمی شود .مدیر شهرستان ضعیف است .مدیرکل چرا اجحاف می کند
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1