تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : ۱۵۸۴۷۹

بوی گل انقلاب

۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛پژمان عوضپور
در روز ۲۲ بهمن ۱۳۵۷، تاریخ نهضت اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) به نقطه عطف خود رسید. بهمن ماه بود که سرانجام مبارزات مردم مسلمان به بار نشست و پادشاهی ۲۵۰۰ ساله و ظلم و استبداد بیش از ۵۰ ساله رژیم پهلوی در ایران، ریشه کن شد و به خواست الهی حکومت جمهوری اسلامی تأسیس شد.
از این رو «۲۲ بهمن» تنها نباید به عنوان روز پایانی یک رژیم سیاسی و آغازی بر حیات رژیم دیگر تلقی گردد. بلکه باید از آن به عنوان سرفصلی برجسته در تاریخ سیاسی ایران و نقطه‌ای عطف در روند مبارزات ملت ایران یاد کرد.
نهضت ایران اسلامی به رهبری امام امت سراغاز حادثه مهم و حیرت انگیزی برای جهانیان بود. این حادثه بزرگ قرن، از یک سو معادلات سیاسی دنیای استکبار را در ادامه سیاست سلطه و تقسیم استعماری جهان بر هم زد و از سوی دیگر، یکی از استوار‌ترین رژیمهای وابسته به غرب را ریشه کن ساخت خمینی کبیر با خواست واراده پولادی مردم اسلامی تحولی عظیم به وجود آوردند و یک بار دیگر اسلام را به عنوان قدرت تعیین کننده در جهان مطرح کرد و چشم انداز وحدت جهان اسلام و ایستادگی در برابر استعمار کهنه و نو و ایجاد قطب سیاسی جدید در جهان و فروریزی رژیمهای وابسته و تحمیلی را در سرزمینهای پر نعمت اسلامی، در برابر دیدگان مشتاق بیش از یک میلیارد مسلمان گشود و موجی از وحشت و اضطراب رادر دلهای جهانخوران پدید آورد. بوی گل انقلاب اسلامی پیچید ودنیارا عطراگین ساخت و سراغاز حرکتی شد برای ملت‌های مظلوم که می‌خواهند ازچنگال ظلم رهای یابند
امام خمینی (ره) ویژگی‌های ناب واصیل انقلاب اسلامی را که برگرفته از مکتب ناب اهل بیت می‌باشد نظیر غایت‏گراوآرمانگراواسلامگرا وعالمگیر و جهان‏شمول وبی نظیررا هدایت گرداند وبه بارنشاند و تحولى شگرف در عرصه روابط بین‏ الملل و در معادلات سیاسى دولتهاى جهان پدید آورد. این رهبر اسمانی انقلابى را بنیان نهاد که بسان تیغى دو لبه همزمان علیه غرب وکل دنیای استکبار به کارگرفته شد. بدون انکه نیازی به شرق یا غرب داشته باشد
ویژگی خاص انقلاب اسلامی که با دیگر ملت‌ها متمایز می‌سازد ویژگیست که با محاسبات علمی و تجربی، محاسبه نمی‌شود. بر اساس این مؤلفه خدای متعال امداد‌های غیبی خود را بر کسانی که صادقانه و مخلصانه این انقلاب را یاری کنند، فرو می‌فرستد و آنان را شکست ناپذیر می‌گرداندو «اسلامی بودن» فصل ممیزوخاص انقلاب اسلامی از سایر انقلاب‌های جهان است.
نام شما

آدرس ايميل شما

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1