تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۴
کد مطلب : ۱۵۸۰۷۹

بازارچه آبزیان یاسوج می‌لنگد

۱
۰
کبنا ؛ 
بازارچه ماهی و میگو یاسوج
درحالی‌که حدود پنج‌ ماه از افتتاح بازارچه میگو و ماهی شهر یاسوج می‌گذرد، اما این بازارچه همچنان در زیرساخت‌هایی مانند آب، برق و گاز می‌لنگد.

پنج ماهی می‌شود که نخستین بازارچه عرضه آبزیان در خیابان شهید قرنی شهر یاسوج راه‌اندازی شده‌است. بازارچه‌ای با ۱۳ غرفه که به‌منظور ساماندهی و تجمیع ماهی‌فروشان شهر یاسوج و در راستای رفع مشکلات بهداشتی، ترافیکی و ... احداث شد.
از مهم‌ترین مزایای راه‌اندازی بازارچه ماهی و میگو نظارت مستقیم و کنترل بهداشت، تنوع بازار و محصولات، افزایش رقابت و در پی آن افزایش کیفیت محصولات و دسترسی آسان برای شهروندان است.
علاوه‌ بر‌این، نظم و نظافت خوبی که با آغاز به کار این بازارچه بوجود آمده‌ سبب شد تا هم فروشندگان و هم خریداران بتوانند در فضایی مناسب‌‌تر به خرید و فروش بپردازند.

این بازارچه اگرچه مزایای بسیاری با خود به همراه داشت اما با وجود گذشت پنج‌ماه از احداث هنوز مشکلاتی نیز دارد، مشکلاتی که رفع آنها نیازمند توجه ویژه مسئولان است.
نبود گاز و نوسانات فشار آب و برق از مهمترین مشکلات زیرساختی است که کسبه بازارچه میگو و ماهی شهر یاسوج با آن‌ها دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند.
علاوه‌بر‌این، بالا بودن اجاره‌بهای مغازه‌های این بازارچه و عدم اطلاع بسیاری از شهروندان از وجود چنین بازارچه‌ای از دیگر مشکلاتی بود که توسط ماهی‌فروشان مطرح شد.
یکی از کسبه بازار میگو و ماهی یاسوج در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان‌ اینکه ماهیانه یک‌میلیون تومان بابت اجاره‌بهای مغازه پرداخت می‌کند، گفت: پرداخت این مقدار اجاره برای ما بسیار سنگین و سخت است و به علت عدم اطلاع بسیاری از شهروندان از وجود این بازارچه درآمدها پایین بوده و درآمد و هزینه‌ها با هم همخوانی ندارد.

عبدالعزیز مرادی نبود گاز را یکی از مهمترین مشکلات این بازارچه عنوان کرد و افزود: به علت نبود گاز در فصل زمستان با مشکلات بسیاری مواجه هستیم.
وی همچنین با اشاره به مشکل نوسانات فشار آب و برق در این بازارچه، اظهار داشت: در ساعاتی از شبانه روز فشار آب و برق به شدت کاهش می‌یابد.
تلاش برای رفع مشکلات بازارچه ماهی و میگو یاسوج
شهردار یاسوج در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ساماندهی واحدهای خدماتی در سطح شهر را یکی از مهم‌ترین وظایف شهرداری عنوان کرد و گفت: در این راستا ساماندهی صنوف مختلف از جمله صنایع آلاینده مثل ورقکاران، درودگران، فلزکاران و جوشکاران در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.
محمد علی جاودید افزود: فضاهایی به این صنایع اختصاص داده شد که برخی از آنها نقل مکان کرده و برخی نیز در حال احداث فضاهای مربوط به صنف خود هستند.
وی در مورد علت راه‌اندازی بازارچه میگو و ماهی اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در سطح شهر یاسوج وجود داشت این بود که ماهی‌فروشانی در خیابان‌های مختلف و عمدتا در مرکز شهر اقدام به فروش ماهی می کردند که این امر آلایندگی‌هایی را از لحاظ بهداشتی برای شهروندان ایجاد می‌کرد.
جاوید تصریح کرد: علاوه‌براین، پسماندهای مربوط به این ماهی‌ها در درزهای مربوط به جداول بوی نامطبوعی در سطح شهر ایجاد می‌کرد که آزار و اذیت شهروندان را در پی داشت و از لحاظ ترافیکی نیز باعث تجمع شهروندان در مرکز شهر برای خرید ماهی می‌شد.
وی با بیان اینکه کنترل بهداشتی این مراکز به علت پراکندگی در سطح شهر به خوبی امکان‌پذیر نبود، افزود: شهرداری یاسوج برای رفع این معضلات، راه اندازی بازارچه ماهی و میگو را در دستور کار خود قرار داد.

شهردار یاسوج یادآور شد: عملیات اجرایی این پروژه از اواسط سال ۱۳۹۳ شروع و در هفته دولت سال جاری این پروژه با بیش از یک میلیارد تومان هزینه ساخت و ساز تکمیل و راه اندازی شد.
جاوید با اشاره به اینکه این بازارچه در قالب ۱۳ غرفه فروش ماهی به ماهی‌فروشان سطح شهر تحویل داده شد، عنوان کرد: همه ماهی‌فروشان پراکنده در سطح شهر در این نقطه متمرکز و همه مشکلات ذکر شده با احداث این بازارچه برطرف شد.
وی بیان کرد: شهرداری یاسوج باز هم در راستای ساماندهی صنوف و بازار و ایجاد رفاه بیشتر برای شهروندان، راه‌اندازی دیگر بازارچه‌ها را در املاک مربوط به خود شهرداری و یا در صورت تمایل بخش خصوصی در املاک مربوط به این بخش با مشارکت شهرداری در دستور کار قرار می‌دهد.
شهردار یاسوج در ادامه از تلاش برای رفع مشکلات زیرساختی این بازارچه خبر داد و گفت: مشکلاتی در زمینه آب و برق و نوسانات آن‌ها در این منطقه وجود دارد که با رایزنی‌هایی که با مسئولان آب و برق خواهیم داشت این مشکل نیز برطرف خواهند شد.
اگرچه راه اندازی بازارچه میگو و ماهی در سطح شهر یاسوج یکی از اقدامات خوب شهرداری یاسوج محسوب می‌شود، اما مشکلات زیرساختی این بازارچه نیاز به توجه مسئولان مربوطه دارد و باید در راستای رفع این مشکلات نیز اقدامات موثری انجام دهند.
----------------------------------
مرضیه جوشن- تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما

رها
Iran, Islamic Republic of
هر چه ماهی مونده است از بوشهر به یاسوج میارن بابا دلت خوشه
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1