تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب : ۱۵۷۶۹۴

انتقاد خادمی از شهرداری‌ها و شوراها + پاسخ رئیس شورای استان

۹
۰
کبنا ؛ 
نشست اعضای شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با استاندار این استان در محل سالن شماره ۲ استانداری برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، در این نشست پژمان نیک‌اقبالی معاون عمرانی، مجید محنایی معاون منابع انسانی و پشتیبانی و مدیرکل امور شوراها و شهر استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز حضور داشتند.
عدم تناسب بودجه عمرانی و جاری شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از عدم تناسب بودجه عمرانی و جاری شهرداری‌ها گفت: ۶۰ درصد اعتبارات شهرداری‌ها باید در بخش‌های عمرانی هزینه شود که این اصل در استان رعایت نمی‌شود.
پژمان نیک‌اقبالی  در نشست اعضای شورای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با استاندار این استان خواستار ایفای نقش پر‌رنگ شورای اسلامی استان در مباحث و مشکلات شهرداری‌ها شد و گفت: عدم تناسب میان بودجه جاری و عمرانی شهرداری‌ها مشکل جدی است که در سال‌های اخیر با آن موجه هستیم.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید حداقل ۶۰ درصد بودجه اختصاص داده شده به شهرداری‌ها در بخش عمرانی هزینه شود که با توجه به شرایط مالی که در شهرداری‌ها داریم این اصل رعایت نمی‌شود.
وی با بیان اینکه شورای اسلامی استان بر هزینه‌کرد صحیح اعتبارات عمرانی در شهرداری‌ها نظارت داشته باشد، گفت: بودجه جاری شهرداری‌ها بالاتر از بودجه عمرانی است به طوری که انکار عده‌ای را جمع کردیم و موظف به پرداخت حقوق و مزایای آنها هستیم که این نحوه هزینه‌کرد اعتبارات شهرداری اشتباه است.
این مسئول اضافه کرد: از محل اعتبارات سازمان شهرداری‌ها مبلغ ۱۳ میلیارد تومان برای ۱۷ شهرداری استان کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفته شده است.
نیک‌اقبالی در ادامه سخنان خود افزود: در برخی از شهرداری‌های استان نیروی مازاد بر نیاز جذب شده است که اگر این وضعیت اصلاح نشود در آینده مشکلات جدی ایجاد خواهد شد.
وی بیان کرد: میران جذب نیرو در شهرداری‌ها یک‌هزار و ۱۰۰ نفر است که میزان جذب در شهرداری‌های استان از این آمار بالاتر است.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار تعامل بیشتر میان شورای اسلامی استان و شورای عالی استان‌ها شد و تصریح کرد: با توجه به اینکه دو نفر از اعضای شورای اسلامی استان جزء اعضای شورای عالی استان‌ها هستند انتظار می‌رود تعامل بیشتر و بهتری برای رفع مشکلات شورای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با شورای عالی ایجاد شود.
این مسئول به نبود فضا مناسب برای شورای اسلامی استان اشاره کرد و افزود: شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد تنها شورای کشور است که دارای ساختمان و فضای مناسبی نیست و مکان کنونی این شورا استیجاری است.
سوءمدیریت عامل اصلی مشکلات شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سوءمدیریت در گذشته و جذب نیروی مازاد در شهرداری‌ها استان مشکلاتی را ایجاد کرده است.
سید موسی خادمی در دیدار با اعضای شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به لحاظ نظری باید آنچه در قانون اساسی در خصوص شورا‌ها آمده اجرا شود، اظهار کرد: شوراهای اسلامی در مدت چند سال تاسیس به لحاظ عملی کارنامه درخشانی نداشتند و مشکلات شهرداری‌ها و بی‌نتیجه بودن جلسات موجب شده عملکرد شوراهای اسلامی رضایت‌بخش و قابل قبول نباشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شوراها باید عملکرد بهتری داشته باشند و بتوانند حرف و مشکل مردم را مطرح کنند.
وی در خصوص عدم همکاری مدیران با شورای اسلامی استان گفت: اعضای شورای اسلامی خودشان باید از حقشان دفاع کنند و هر جایی که حق آن‌ها ضایع شد وارد شوند، اما نباید فراتر از وظایف خود ورود پیدا کنند.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مشکلات شورای اسلامی استان و نبود فضای ساختمانی افزود: همه سازمان‌های تازه تاسیس را تا مدتی استانداری همراهی و فضا و نیرو در اختیار این سازمان‌ها قرار می‌دهد و زمانی که خودشان مستقل شدند این فضا و امکانات را به استانداری باز می‌گردانند که شورای اسلامی استان باید به دلیل عدم رفع این مشکل اساسی آن را از طریق شورای عالی استان‌ها پیگیری کند.
خادمی تصریح کرد: شورای اسلامی استان تنها شورای کشور است که فاقد فضا و امکانات مستقل است که شورای استان به مانند سایر شوراها کشور امکانات و مایحتاج خود و استان را از شورای عالی استان‌ها پیگیری و دریافت کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات شهرداری‌های استان افزود: شهرداری‌های استان عمدتا جدید التاسیس هستند که با توجه به عدم توسعه یافتگی استان دچار مشکلات مالی هستند و برخی از مشکلات شهرداری‌ها به دلیل سوء مدیریت گذشته و جذب نیروی مازاد بر نیاز در شهرداری‌ها بوده است.
وی اضافه کرد: سال ۹۲ شهرداری‌ها با مشکلات فراوان مالی مواجه بودند که در سال ۹۳ تا حدودی اوضاع شهرداری‌ها بهتر شد و امسال از طریق اعتبارات عمرانی، ارزش افزوده سازمان همیاری و ارزش افزوده امور مالیاتی مبالغی برای شهرداری‌ها دیده شده اما هنوز این مبالغ به آنها نرسیده که تا پایان امسال با تزریق این منابع به شهرداری‌ها شاهد بهبود وضعیت مالی آنها هستیم.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مجموعه استان از طریق‌های مختلف شهرداری‌ها را حمایت کرده است، افزود: وجود مشکلات در شهرداری‌ها تازه تاسیس سوق، لنده، سرفاریاب، لوداب و چند شهرداری دیگر طبیعی است اما مشکلات در شهرداری‌های دهدشت، سی‌سخت، یاسوج و گچساران که چندین سال از تاسیس آنها می‌گذرد پذیرفتنی نیست.
جذب نیروی مازاد بر نیاز در شهرداری‌ها
خادمی از جذب بی‌رویه نیرو در شهرداری‌ها انتقاد کرد و یادآور شد: متاسفانه شاهد جذب مازاد بر نیاز نیرو در شهرداری‌ها هستیم که همین امر موجب عقب افتادن حقوق و مزایای کارکنان شهرداری شده و اعتراضاتی را نیز در پی داشته است و در واقع اعضای شوراها نیروهایی را به بدنه شهرداری‌ها خارج از چارت تحمیل کرده‌اند و همین امر باعث شده که شهرداری‌ها بیچاره شوند.
وی ادامه داد: شهرداری سی‌سخت، یاسوج، چرام و ... وضعیت خوبی ندارند چرا شوراها نتوانسته‌اند کاری برای آنها انجام بدهند. به جای این همه حرف‌ها باید کار می‌کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار حضور پررنگ شورای اسلامی استان در شهرداری‌ها شد و گفت: شورای اسلامی استان به جریانات شهرداری‌ها ورود پیدا کند و بر مشکلات موجود در این مکان‌ها نظارت داشته باشد.
شورای شهر دهدشت در حال نابودی است / شوراها در کهگیلویه و بویراحمد موفق نبودند
وی با انتقاد از عدم حضور شورای اسلامی استان در رفع مشکلات شورای اسلامی شهر دهدشت افزود: نباید همیشه به دنبال گرفتن امکانات و جا و مکان باشیم بلکه باید به مشکلات سایر شورا ورود پیدا و آنها را رفع کنید که انتظار می‌رفت شورای استان کهگیلویه و بویراحمد به موضوع شورای اسلامی شهر دهدشت که در حال نابودی است ورود و اختلافات را رفع می‌کرد که این کار را انجام نداده است.
خادمی تصریح کرد: اعضای شورای عالی استان باید اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهرها  را از شهرداری‌های مطالبه کنند.وی با اشاره به اینکه اکثر شهرداری‌های استان جدید تاسیس هستند، عنوان کرد: به علت سوء مدیریتی که در گذشته وجود داشته شهرداری‌های استان وضعیت نامطلوبی دارند. شوراها خیلی موفق نبودند، شورای موفق در استان نداشتیم و خروجی آنها تاکنون خروجی خوب نبوده است.

ضرورت تعامل شورای استان و استانداری کهگیلویه و بویراحمد

 البرز محمد خانی در نشست اعضای شورای اسلامی کهگیلویه وبویر احمد با استاندار با اشاره به اینکه وارد سومین سال از دوره چهارم شورای اسلامی می‌شویم، اظهار داشت: رسیدن به اهداف شورا نیازمند تعامل بین حوزه شورا و وزارت کشور است.
وی در ادامه ضمن اعلام امادگی شورای استان جهت همکاری‌های لازم با مجموعه استانداری در راستای قوانین و مقررات موضوعه به ارائه مشکلات شوراهای استان بویژه شوراهای شهرستان‌ و استان و همچنین مشکلات مالی شهرداری‌ها پرداخت و خواهان پیگیری و مساعدت لازم جهت رفع این مشکلات شد.
رئیس شورای اسلامی کهگیلویه وبویراحمد گفت: انتظار می‌رود حوزه وزارت کشور در جهت رفع مشکلات شورا ما را یاری کنند.
 
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات عدم اطلاع و آگاهی بعضی از اعضای شوراها و شهرداری‌ها نسبت به قوانین جاری است، بیان کرد: برای حل این مشکل زمینه‌ای جهت ایجاد کارگاه‌های آموزشی در دستور کار قرار داده شود.
محمد خانی با بیان اینکه اعضای شورا به مثابه بازوی توانمندی می‌توانند دستگاه‌های اجرایی دولت را یاری کنند، ابراز کرد: نقش دیگر این اعضا به عنوان یک مبلغ برای بیان مشکلات مردم در نزد دولتمردان و مشکلات دولت در نزد مردم است.
وی با انتقاد از بی‌توجهی بعضی از مدیران استان و همچنین بعضی از فرمانداران به علت عدم دعوت از شوراها در جلسات شورای اداری و عدم توجه به جایگاه شورا خواستار تبیین جایگاه شورای اسلامی در بین مدیران از سوی مدیر ارشد اجرایی استان شد.
محمد خانی با اشاره به اینکه کهگیلویه وبویراحمد تنها استان کشور است که فاقد فضای فیزیکی مناسب برای شورا است، بیان کرد: تامین اجاره همین فضای نامطلوب فعلی نیز مزید بر علت شده است در صورتی که طبق قانون تأمین فضا و تجهیزات شورای استان بر عهده استانداری می‌باشد.
وی در پاسخ این سخن استاندار کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر جذب نیرو به صورت غیرقانونی در شهرداری‌ها، اظهار کرد: با توجه به اینکه از جهت قانونی شورا نمی‌تواند در جذب نیرو ورود پیدا کند خواهان اقدامات قانونی توسط استانداری شد.
رئیس شورای استان کهگیلویه و بویراحمد بر همکاری، تعامل و تفاهم بیشتر بین شورای استان و استانداری کهگیلویه و بویراحمد جهت رفع مشکلات مردم شد.
 

DSC_0022 DSC_0024 DSC_0025 DSC_0033 DSC_0036 DSC_0037 DSC_0038 DSC_0046 DSC_0061 DSC_0065 DSC_0070

نام شما

آدرس ايميل شما

?
Iran, Islamic Republic of
سلام. جناب خادمی مدیریت ضعیف شما استان رو نابود کرده، شوراها هم شهر هارا.....
?
Iran, Islamic Republic of
سلام. جناب خادمی مدیریت ضعیف شما استان رو نابود کرده، شورا هم شهر ها را....
Iran, Islamic Republic of
عامل اختلاف درشورای دهدشت شهردارایشان می باشد.درصورت عزل ایشان وضعت شوراوشهردرست میشود
محمدی
Iran, Islamic Republic of
مشکل اصلی شهرداری دهدشت سوء مدیریت است.
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای استاندر
مشکل اصلی خود جنابعالی هستید که بسیار . عمل کردید با ان همه.. شهرداری دهدشت نه تنها برخوردی ننمودید بلکه حمایت هم کردید
با صداقت
United States
سلان اقای خادمی، مردم دیل از کارهای عمرانی در گچساران- روستای دیل رضایت ندارد، تمام کارها با کیفیت نازل ساخته میشه، طرح هادی دیل و پارک دیل خدایی ادم خجالت میکشه داخلش راه بره ! هنوز تمام نشده سنگ هاش کنده میشود ! متاسفانه از طرف بنیاد مسکن یا نظارت نمیشود یا ناظران محترم !!!!! اطفا شخصا دستور نظارت داده شود که ناظر محترم حتما قابل اعتماد شما باشد، ببینم چه میکنی!!! ازمونی برای صداقت اقای خادمی استاندار محترم ،لایق و بومی
همشهری
Iran, Islamic Republic of
باسلام وقتی نام شهرداری به گوش من میرسدیادشهرقدیم دهدشت می افتم که دورانی مدتمدن وعمران ابادی بودحال فقط ازاون خاطراتش بجای مانده وبس ودلیلش ضعف مدیریتی است که نه فقط باعث ویرانی شهربلکه باعث تخریب وفرارمغزهاگردیده است امروزه عوارض شهرداری دهدشت باکلان شهرهامطابقت میکند غافل ازهیچگونه عملیات شهرسازی ونواوری وشهروندداری
احمد
Iran, Islamic Republic of
و اما در چرام جناب اقای استاندار
تو را بخدا به داد مردم چرام برسید در این جا متآسفانه شوری و شهردار دست به دست هم داده و مردم را به خاک سیاه کشاندند و متآسفانه این شایبه در بین مردم هست که شما و معاونت محترم عمرانی شما بنا به دلایل فامیلی و خطی از ایشان حمایت میکنید ما شکایت خود را به شما داد ه ایم اگر اقدامی صورت نگیرد شما هم در جرم ایشان شریک و حق الناس به گردن شما هم می باشد باشد تا روز قیامت که مردم چرام حق خودرا از خایینین به مردم و کسانیکه از آنها حمایت میکنند بگیرند
Iran, Islamic Republic of
سلام جناب استاندار لطفا رسیدگی کنید موضوع نیروهایی که جدیدا در شهرداری دهدشت مشغول بکار شدند چی هست . افکار عمومی منتظر رسیدگی هستند جناب مهندس
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1