تاریخ انتشار
پنجشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۳۵
کد مطلب : ۱۵۶۷۴۷

تجلیل از هنرمندان برتر لنده‌ / دیدار دهبانی‌پور با دو خانواده شهید

۰
کبنا ؛


دیدار مسئولان و هنرمندان با خانواده شهیدان کریمی و سهرابی‌ثانی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد به همراه جمعی از هنرمندان و مسئولان شهرستان لنده با خانواده سردار پد خندق شهید کریمی و خانواده شهید مبارزه با تروریسم شهید سهرابی‌ثانی دیدار کردند.

  امروز هنرمندان شهرستان لنده به همراه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد پس از اختتامیه سوگواره عکس عاشورایی و شهدا که با محوریت دو شهید گرانقدر شهرستان لنده برگزار شد، با خانواده سردار شهید جان‌محمد کریمی و محمد سهرابی‌ثانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

سردار شهید جان‌محمد کریمی معروف به سردار پد خندق از فرماندهان شجاع دوران دفاع مقدس بود که در عملیات پد خندق پس از رشادت‌های بسیار به خیل عظیم شهادت و یاران دیرین خود پیوست.

شهید ستوان‌دوم پاسدار محمد سهرابی‌ثانی هم یکی از پاسداران گردان تکاور تیپ ۴۸ فتح بود که در سال ۹۱ در مبارزه با گروه تروریستی پژاک در کردستان به خیل عظیم شهدا پیوست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار با اشاره به جایگاه شهدا گفت: شهدا بهترین هنرمندان تاریخ بودند که دنیای فانی را به زندگی جاودانه معاوضه کردند و برای رسیدن به لقاء الله به میدان جهاد رفتند.

رضا دهبانی‌نژاد افزود: انقلاب اسلامی ایران به برکت خون شهدا و رهبری پیامبرگونه امام خمینی(ره) در بهمن ۵۷ به پیروزی رسید و دشمنان نظام و انقلاب از همان روزهای آغازین با توطئه‌ها و تحریم‌های مختلف به دنبال خاموش‌ کردن شعله این انقلاب بودند.

وی خاطر نشان کرد: جنگ تحمیلی یکی از عرصه‌هایی است که دشمن با تمام توان خود درصدد ضربه‌زدن به انقلاب نوپای ایران شد ولی مجاهدت و رشادت دلیرمردانی همچون سردار بزرگ سپاه اسلام شهید جان‌محمد کریمی و همرزمانش در آن دوران باعث شد که ایران نه تنها دشمن را با شکست مواجه سازد بلکه امروز ایران اسلامی به عنوان یکی از کشورهای ابر قدرت جهان نیز به شمار آید.

دهبانی‌نژاد ادامه داد: پایان جنگ پایان توطئه و نیرنگ دشمن نبود بلکه شکست در عرصه جنگ سخت باعث شد دشمن به جنگ نرم روی بیاورد و در این زمینه اقداماتی انجام دهد.

وی افزود: در سال‌های اخیر شاهد حضور گروه‌هایی موسوم به گروه پژاک در استان‌های مرزی از جمله کردستان بوده که دشمن با تجهیزات آن می‌خواست کشور را از درون متزلزل سازد ولی فرزندان ایران زمین و خصوصاً دلیرمردانی همچون شهید سهرابی‌ثانی در امتداد راه شهدای دفاع مقدس با جان خود در مقابل این گروه تروریستی ایستادند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهدا رفتند تا امروز امنیت و آسایش و همدلی و همزبانی ، وحدت و مهربانی و توسعه و پیشرفت و عمران و آبادانی را در عرصه‌های مختلف کشور مشاهده کنیم.

وی افزود: اقتدار امروز ما مرهون خون پاک شهیدانی است که هنر شهادت را برای دفاع از مرز و ناموس و وطن و دین و ارزش‌های اسلامی و انقلابی خود برگزیدند.

دهبانی‌نژاد با بیان اینکه ما همه مدیون خون شهدا هستیم گفت: باید فرهنگ شهید و شهادت را در قالب هنر و اثرهای هنری ماندگار و به نسل‌های بعد منتقل کنیم.

وی افزود: اگر توانستیم فرهنگ شهید و شهادت را بیش از در جامعه گسترش دهیم در همه عرصه‌ها سربلند و پیروز خواهیم بود.




















اختتامیه سوگواره عکس عاشورایی و شهدا در لنده/تجلیل از هنرمندان و تعزیه‌خوانان برتر لنده‌ای

با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد اختتامیه سوگواره عکس عاشورایی و شهدا برگزار و از برگزیدگان عکس و هنرمندان و گروه‌های تعزیه‌خوان برتر لنده‌ای تجلیل شد.



 امروز با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار و مسئولان شهرستانی و خانواده‌های شهدا و ایثارگران، کارگردان سریال تلویزیونی پد خندق و .... مراسم اختتامیه سوگواره عکس عاشورایی و شهدا در لنده برگزار شد.

در این مراسم که با معرفی عکاسان برگزیده سوگواره عکس عاشورایی و شهدا برگزار شد از تعزیه‌خوانان و گروه‌های برتر تعزیه و کارگردان سریال تلویزیونی پد خندق تجلیل شد.

اسماعیل زارعی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنده در این مراسم با اشاره به اهداف برگزاری سوگواره عکس در شهرستان لنده گفت: در سال‌های گذشته شهرستان لنده با اجرای موفق جشنواره عکس رضوی توانسته توانایی و ظرفیت شهرستان را به نمایش بگذارد.

وی افزود: شهرستان لنده به لحاظ پتانسیل و استعداد‌های هنری در سطح استان جایگاه خوبی به خود اختصاص داده و تاکنون توانسته در عرصه‌های مختلف عکس، شعر، متن ادبی، تئاتر، تعزیه(که خود خاستگاه تعزیه استان است) را به خود اختصاص دهد.

زارعی یادآور شد: حفظ آمادگی هنرمندان برای حضور در عرصه‌های مختلف لازم و ضروری بوده باید برنامه‌ریزی صحیحی در این زمینه انجام داد تا هنرمندان بتوانند خود را به منصه ظهور برسانند.

وی خاطر نشان کرد: هنرمندان با حضور در عرصه‌های شهرستانی می‌توانند خود را محک زده و با رفع معایب‌ کارها و اثرهای خود با توان و آمادگی بهتری در مسابقات استانی و حتی کشوری حضور یابند.

مسئول نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی لنده تصریح کرد: این سوگواره عکس با محوریت دو شهید گرانقدر، سردار جان‌محمد کریمی و محمد سهرابی‌ثانی از شهدای دفاع مقدس و مبارزه با گروه تروریستی پژاک برگزار شد.

در ادامه این مراسم با اهداء لوح تقدیر و تندیس سوگواره از خانواده شهیدان کریمی و سهرابی‌ثانی نیز تجلیل شد.

یکی از مزیت‌های این مراسم حضور سرداران دفاع مقدس از جمله سردار واهبی‌زاده فرمانده دوران دفاع مقدس و بهنام نوروزی کارگردان سریال تلویزیونی پد خندق بود که از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن ارج نهادن به هنر و هنرمندان این مجموعه تلویزیونی و فرماندهان دوران دفاع مقدس با اهداء لوح تقدیر و تندیس جشنوار تجلیل شد.

حضور تعزیه‌خوانان و پیرغلامان حسینی در این مراسم رنگ و بوی معنوی بیشتری به سوگواره عکس داد که در ادامه مراسم با اهداء لوح و تندیس سوگواره از خلیفه عباسی به عنوان پیشکسوت تعزیه و پیرغلام حسینی نیز تجلیل شد.






زارعی: مسئول نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی لنده










تجلیل از خانواده شهید کریمی و سهرابی ثانی



تصویری از حماسه‌سازان پد خدق





تجلیل از پیرغلام و پیشکسوت تعزیه لنده



تجلیل از کارگردان سریال پد خندق




 
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1