تاریخ انتشار
سه شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۷
کد مطلب : ۱۵۶۶۵۲

ساخت مرکز توانبخشی ایثارگران استان /افتتاح و کلنگ‌زنی ۳۸ پروژه برق‌رسانی /دهیاری‌های کهگیلویه اعتبار ندارند / آغاز عملیات کارخانه فولاد خاورمیانه در بویراحمد

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
وجود ۳۱ هزار همیار و فرهنگیار پلیس در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد وجود ۳۰ هزار و ۳۲۵ همیار و ۱۲۶۸ فرهنگیار پلیس در استان خبر داد.
اسماعیل خوشوقت در جمع خبرنگاران تعداد همیاران پلیس در کهگیلویه و بویراحمد را ۳۰ هزار و ۳۲۵ همیار عنوان کرد و گفت: طرح همیار پلیس به عنوان یکی از راهکارهای عملی آموزش مقرارت راهنمایی و رانندگی به کودکان در سال ۱۳۸۶ با همکاری پلیس راهور و مدیران مدارس و دانش‌آموزان به اجرا درآمد و اثر این مداخله در سال۱۳۸۷ مورد ارزیابی قرار گرفت.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه آموزش همیاران پلیس در کاهش تصادفات موثر بوده، گفت: دانش‌آموزان در قالب همیار پلیس نقش مهمی در کاهش تلفات داشته‌اند از این‌رو دانش‌آموزان با آموزش قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی می‌توانند همیار ماموران راهنمایی و رانندگی باشند.
وی در ادامه با بیان اینکه همیاران پلیس نماینده پلیس راهور در بین خانواده‌ها هستند و نهادینه کردن فرهنگ به واسطه دانش آموزان عامل بازدارنده‌ای برای تخلفات است، تصریح کرد: تلاش ما بر این است که جامعه‌ای منظم داشته باشیم لذا برای داشتن زندگی‌ آرام و بدون تلفات بایستی خودمان را ملزم به رعایت مقررات کنیم.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد از همکاری ۳۰ هزار و ۳۲۵ همیار پلیس در استان خبر داد و گفت: خوشبختانه همکاری خوب آموزش و پرورش و آموزش‌های لازم در حوزه راهنمایی و رانندگی موجب افزایش همیاران پلیس شده که قطعا وجود همیاران پلیس در سطح خودروهای شخصی درون شهری و برون شهری از میزان تصادفات می‌کاهد.
خوشوقت در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه مقوله امنیت اجتماعی یکی از موضوعات  اصلی نیروی انتظامی است، گفت: قریب به هزار و ۲۶۸ فرهنگ‌یار پلیس و ۱۰ بازرس نامحسوس در کهگیلویه و بویراحمد داریم که با پلیس راهور همکاری لازم را دارند.
این مسئول اذعان کرد: تعامل مثبت و سازنده‌ای میان راهنمایی و رانندگی و آموزش و پرورش وجود دارد که این تعامل موجب شده تا راهنمایی و رانندگی آموزش‌های لازم را به دانش‌آموزان و همچنین معلمانی که در قالب فرهنگ‌یار پلیس یاری‌گر ما هستند، ارائه دهند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همیاران پلیس و فرهنگ‌یاران تعاملی با راهنمایی و رانندگی ایجاد کرده‌اند که به واسطه آن هم تعداد همیاران پلیس افزایش یافته و آموزش‌های کافی به دانش آموزان داده شده است.
خوشوقت در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به نقش نیروی انتظامی در امنیت اجتماعی اذعان کرد: پلیس راهور در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و اخلاقی با خودروهای شیشه دودی برخورد خواهد کرد به گونه‌ای که تعداد زیادی از این خودروها متوقف و یا جریمه شدند.
کهگیلویه و بویراحمد با ۹۶ کیلومتر بزرگراه رتبه آخر کشور را دارد/ساخت ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان تنها با ۹۶ کیلومتر بزرگراه رتبه آخر کشوری را به خود اختصاص داده است.
حسن فدایی ظهر در جمع خبرنگاران با اشاره به پایین بودن شاخص بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد با ۹۶ کیلومتر بزرگراه در رتبه آخر کشوری قرار دارد که در دولت یازدهم اقدامات خوبی در راستای افزایش بزرگراه‌‌های استان برداشته شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه میانگین ساخت بزرگراه در طول ۳۶ سال انقلاب اسلامی و تا قبل از دولت یازدهم در این استان ۵۶ کیلومتر بوده، گفت: در دولت تدبیر و امید میزان بزرگراه‌های استان از ۵۶ کیلومتر به ۹۶ رسیده که می‌توان آن را انقلابی بزرگ دانست.
فدایی از در دست ساخت ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر قریب به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت بزرگراه در استان در نظر گرفته می‎شود که میزان اعتبار مورد نیاز برای ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه ۷۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است.
این مسئول در بخشی دیگر از سخنان خود به شاخص راه روستایی در کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: میانگین شاخص راه روستایی در کشور ۷۶ درصد بوده که در کهگیلویه و بویراحمد ۴۲ درصد اعلام شده است.
فدایی اذعان کرد: از ۶۰۰۰شش هزار کیلومتر راه ارتباطی استان کهگیلویه و بویراحمد ۵۰۴ کیلومتر راه اصلی، چهار هزار و ۵۳۰ کیلومتر آن راه روستایی و ۹۹۰ کیلومتر راه فرعی است.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد مجموع راه روستایی در استان را چهار هزار و ۵۳۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: از این میزان راه روستایی تنها هزار و ۹۶۰ کیلومتر آن آسفالت بوده و مابقی خاکی و یا سوشه است، بنابراین با این وجود شاخص راه روستای استان به نسبت بسیار پایین است.
وی تصریح کرد: قریب به  ۱۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد روکش آسفالت شده‌اند و بیش‌از ۱۵۰ کیلومتر دیگر نیز در دست اجرا است.
فدایی در ادامه با تأکید بر اینکه ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه راه‌های روستایی کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفته شده است، گفت: قریب به ۲۱۵ پروژه راهسازی شامل راه‌های اصلی، فرعی و روستایی بوده که امیدواریم بتوان شاخص‌های راه روستایی را افزایش داد.
این مسئول در ادامه با تاکید بر اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ شرایط سخت جغرافیایی و پراکندگی مناطق آن کار در حوزه راهسازی را سخت کرده است، گفت: با توجه به در دست اقدام بودن تعداد زیادی پروژه راهسازی جمعیتی بالغ بر ۸۰ هزار خانوار روستایی از راه آسفالته مناسب بهره‌مند می‌شوند.
توزیع ۹۵۰۰ قلک برای جمع‌آوری کمک‌های دانش‌آموزی در مدارس گچساران
رئیس کمیته امداد امام خمینی گچساران گفت: افزون بر ۹ هزار و ۵۰۰ قلک برای جمع‌آوری کمک‌های دانش‌آموزی میان دانش‌آموزان مدارس گچساران توزیع شده است.
قباد قربانی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی این شهرستان در راستای اهداف سازمان گام‌های خوبی برداشته است، اظهار کرد: کمیته امداد گچساران از ابتدای امسال تاکنون در حوزه‌های مختلف از جمله تسهیلات خوداشتغالی به زنان سرپرست خانوار، کودکان سوء تغذیه‌ای، خوداشتغالی و کارآفرینی گام‌های خوبی برداشته است.
وی با اشاره تسهیلات پرداخت شده به مددجویان کمیته امداد گچساران، افزود: طی ۹ ماه اخیر افزون بر یک‌میلیارد و ۹۱۵ میلیون ریال تسهیلات به ۲۲۵ زن سرپرست خانوار داده شده است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی گچساران با اشاره به نقش و اهمیت کسب علم و تحصیل در جامعه تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی گچساران در خصوص کمک به دانش‌آموزان کم‌بضاعت نیز برنامه‌های مختلفی از جمله توزیع قلک میان مدارس را در دستور کار قرار داده است.
قربانی عنوان کرد: در این خصوص افزون بر ۹ هزار و ۵۰۰ قلک در میان دانش‌آموزان ۵۶ مدرسه گچساران توزیع شده است.
وی خاطرنشان کرد: مبالغ جمع‌آوری شده در این قلک‌ها صرف دانش‌آموزان کم‌بضاعت همان مدارس می‌شود.
قربانی ادامه داد: قلک‌های توزیع شده همزمان طی اسفندماه همزمان با جشن نیکوکاری جمع‌آوری می‌شود.
افتتاح و کلنگ‌زنی ۳۸ پروژه برق‌رسانی کهگیلویه و بویراحمد در دهه فجر
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح و کلنگ زنی ۳۸ پروژه برق‌رسانی در این استان در دهه فجر امسال خبرداد.
افتتاح و کلنگ‌زنی ۳۸ پروژه برق‌رسانی کهگیلویه و بویراحمد در دهه فجر
داود راهزادی در گفت و گو با پایگاه خبری توانیر گفت: ۳۸ پروژه برقرسانی با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال در دهه فجر امسال کلنگ زنی و افتتاح می شود.
وی تعداد پروژه‌های افتتاحی و کلنگ زنی شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد در دهه فجر امسال را به ترتیب ۳۰ و هشت پروژه عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد افزود: این پروژه ها در بخش‌های توسعه، اصلاح و بهینه‌سازی، توسعه و احداث ، کاهش تلفات و روشنایی معابر هستند.
راهزادی مهمترین پروژه‌های افتتاحی شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد در دهه فجر امسال را توسعه و احداث روشنایی معابر روستاهای حومه یاسوج، توسعه روشنایی روستاهای دیشموک، چاروسا و برج علیشیر در کهگیلویه ، روشنایی معابر محور امامزاده بی بی رشیده (س) و خط ۲ مداره چرام ، روشنایی معابر روستاهای ده بنار و گچ بلند بهمئی و توسعه روشنایی معابر روستای مونه و دشت بنه بلوط و اصلاح و بهینه سازی گچساران برشمرد.
وی گفت: توسعه برق روستاهای چنگلوا و دشت مازه در کهگیلویه ، اصلاح و بهینه‌سازی شهر لنده و توسعه خط ۲ مداره گچساران نیز از مهمترین پروژه‌های کلنگ زنی شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد در دهه فجر امسال است.
راهزادی افزود: افتتاح این پروژه ها به غیر از افتتاح پروژه های برقرسانی روستایی است که اعتبارات آن از محل بند " ز " تامین می شود.
 
روند مطلوب تولید در شهرک صنعتی یاسوج ۳ (فرودگاه)
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: خوشبختانه روند تولید در شهرک صنعتی یاسوج ۳ (فرودگاه) نسبت به سال‌های گذشته شرایط مطلوبتری دارد.
داریوش دیودیده در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی یاسوج ۳ (فرودگاه) اظهار کرد: خطوط توسعه‌ای بزرگترین کارخانه تولید‌کننده تابلوها، علائم و رنگ‌های جاده‌ای جنوب کشور به مرحله بهره‌برداری رسیده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بررسی میدانی و دیدار چهره به چهره با مدیران واحدهای تولیدی در سطح استان در جهت شناسایی و موشکافی مسائل، مشکلات از ابتدای سال جاری در دستور کار قرار گرفته و تاکنون واحدهای تولیدی و صنعتی استان چندین دوره مورد بازدید قرار گرفته‌اند.
دیودیده با بیان اینکه حمایت‌های ویژه تسهیلاتی، سرمایه در گردش و طرح
مشکلات در کارگروه‌های تخصصی تسهیل و رفع موانع تولید در ادامه این
بازدیدها صورت می‌گیرد، افزود: مشکلات و نیازهای این واحدها دسته‌بندی  و بر اساس اولویت و اهمیت موضوع مرتفع خواهند شد.
وی گفت: خوشبختانه روند تولید در شهرک صنعتی یاسوج ۳ (فرودگاه) نسبت به سال‌های گذشته شرایط مطلوبتری یافته و این مهم در فواصل بازدیدهای دوره‌ای صورت گرفته به صورت ویژه‌ای محسوس است.
این مسئول افزود: سازمان صنعت و معدن برنامه زمانبندی بازدید مستمر از واحدهای تولیدی صنعتی بر اساس گروه‌بندی صنایع مختلف را در برنامه کاری خود قرار داده و عملکرد و مشکلات و نیازهای واحدهای تولیدی صنعتی را بطور مستمر رصد می‌کند.
به گزارش فارس؛ رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از واحدهای آسفالت راه پلیمر بزرگترین کارخانه تولید‌کننده  تابلوها و رنگ‌های جاده‌ای جنوب کشور، شرکت فاراد نیروی دنا تولیدکننده انواع تابلوهای برق و صنعتی ارائه‌کننده خدمات بازسازی و تعمیرات ترانس‌های برق فشار قوی، متوسط و ضعیف، هنرکده برق احسان و پروژه احداث کارخانه تولید شیشه ایمنی (پارس جام دنا) بازدید کرد.
رئیس هیئت پزشکی ورزشی کهگیلویه و بویراحمد انتخاب شد
رئیس هیئت پزشکی ورزشی ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد با حضور دبیر و مسئول امور استان‌های فدراسیون پزشکی ورزشی انتخاب شد.
امروز سی‌ و نهمین مجمع انتخاباتی هیئت‌های ورزشی در اداره‌کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
این مجمع با حضور رضا سعیدی، دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی، مسئول امور استان‌های فدراسیون پزشکی کشور، مدیر کل، نمایندگان ورزشکاران و رؤسای هیئت‌های ورزشی کهگیلویه و بویراحمد جهت انتخاب رئیس هیئت پزشکی ورزشی ورزش و جوانان استان برگزار شد.
از مجموع ۱۹ نفر عضو مجمع، دو نفر غائب و ۱۷ نفر دیگر در جلسه حاضر بودند.
پس از رأی‌گیری و جمع‌آوری آراء، یک رای باطل و ۱۶ رای باقی مانده به تک کاندیدای ریاست هیئت پزشکی ورزشی رای داده و دکتر اسحاق غلامپور را به عنوان رئیس این هیئت انتخاب کردند.
اسحاق غلامپور به مدت چهار ساله گذشته ریاست هیئت پزشکی ورزشی ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد را به عهده داشت و امروز نیز مجددا توسط اعضا به عنوان رئیس جدید این هیئت انتخاب شد.
ضرورت احداث مرکز فیزیوتراپی ویژه ورزشکاران در شهرستان‌های کهگیلویه و گچساران
دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی بر ضرورت احداث مرکز فیزیوتراپی ویژه ورزشکاران در شهرستان های کهگیلویه و گچساران تأکید کرد.
رضا سعیدی ظهر امروز در مجمع انتخاباتی هیئت پزشکی ورزشی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد علی‌رغم وسعت و جمعیت کم توانسته از حیث کیفیت عملکرد به خوبی درخشیده و یکی از استان‌های مطرح کشوری باشد.
دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به وجود کمیته‌های ورزشی متعدد بر کار، تلاش، همت و فعالیت بیشتر هیئت‌ها تاکید کرد.
وی حوزه‌های آموزش، بانوان و درمان را از جمله حوزه‌های نیازمند به توجه بیشتر عنوان کرد و گفت: باید فعالیت و کار بیشتری جهت توسعه و پیشرفت این حوزه‌ها صورت گیرد.
سعیدی وجود مراکز فیزیوتراپی مختص ورزشکاران را در مرکز و شهرستان‌های استان از ضروریات ورزشی دانست و گفت: تنها یک مرکز فیزیوتراپی برای ورزشکاران در یاسوج وجود دارد.
این مسئول بر ساخت مراکز فیزیوتر-اپی ویژه ورزشکاران در شهرستان‌های گچساران و کهگیلویه تاکید کرد و گفت: به دلیل فاصله زیاد مکانی مرکز یاسوج با این شهرستان‌ها، ورزشکاران با مشکلات زیادی مواجه شده و دچار آسیب‌دیدگی بیشتری خواهند شد.
وی با بیان این که هیئت پزشکی ورزشی نباید صرفا متکی به درآمد بیمه ورزشی باشد، بر ایجاد منابع درآمدی احداث مراکز فیزیوتراپی و درمان در استان تاکید کرد.
سعیدی تصریح کرد: امیدواریم با همت و تلاش همه مسئولین استانی و ورزشی شاهد رشد و ترقی و اثرگذاری هر چه بیشتر ورزش این استان در کشور باشیم.
اعتبارات دهیاری‌های بخش مرکزی کهگیلویه از حق‌الزحمه ماهانه دهیار کمتر است
بخشدار مرکزی کهگیلویه گفت: اعتبارات ساالانه تخصیص یافته به روستاهای این شهرستان از حق‌الزحمه ماهانه دهیار کمتر است.
سید شرمت‌الله حسینی‌پرور ظهر امروز در همایش دهیاری‌های شهرستان اظهار کرد: دهیاران برای کار در روستاها تلاش شبانه‌روزی دارند اما حمایت نمی‌شوند.
بخشدار مرکزی کهگیلویه تصریح کرد: اعتبارات ناچیز دهیاری‌ها جوابگوی نیازمندی‌های اولیه روستاها نیست.
حسینی‌پرور افزود: اعتبار تخصیص یافته به تعدادی از دهیاران از حق‌الزحمه ماهانه دهیار کمتر است و این مسئله سؤال برانگیز جای نگرانی دارد.
وی، با بیان این‌که دهیار از وقت و زندگی خود برای گذراندن امور روستا استفاده می‌کند تصریح کرد: مسئولان باید توجه ویژه به حال اعتبارات دهیاری‌ها و وضعیت معیشتی دهیاران داشته باشند.
این مسئول با اشاره به شرایط اقتصادی حاکم بر شهرستان کهگیلویه با بیان این‌که روستاهای این شهرستان به لحاظ منابع درآمدی با سایر نقاط شهرستان‌ها قابل قیاس نیست، طرح جدید همکاری دهیاری‌ها در بهسازی معابر روستایی را یادآور شد و عنوان کرد: زمینه و زیرساخت اجرای این طرح در کهگیلویه مقدور نیست.
حسینی‌پرور با بیان این‌که اخیرأ بخشی از اعتبارات تعدادی از روستاها تخصیص یافته اما وصول نشده است گفت: تعدادی دهیاری مصوب داریم اما به دلیل نبود اعتبارات برای تأمین امکانات در حال حاضر امکان راه‌اندازی این دهیاری‌ها وجود ندارد.
این مسئول تصریح کرد: شبکه آبرسانی بسیاری از روستاهای بخش مرکزی معیوب و غیر قابل استفاده است و مردم برای تأمین آب آشایمدنی با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند.
وی با بیان اینکه در هیچ کدام از روستاهای بخش مرکزی ماشین حمل زباله و آتش‌نشانی وجود ندارد، افزود: روستاهای ما از ماشین آلات و ابزار مورد نیاز محروم هستند.
حسینی‌پرور با اشاره به در پیش بودن انتخابات هفتم اسفند حضور روستائیان در عرصه انتخابات را همیشگی و پرشور دانست و گفت: دهیاران با بی‌طرفی کامل نسبت به کاندیداها هماهنگ با وزارت کشور در برگزاری انتخابات همکاری خواهند کرد.
آغاز عملیات اجرایی بزرگترین کارخانه فولاد خاورمیانه در بویراحمد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از آغاز عملیات اجرایی بزرگ‌ترین کارخانه فولاد خاورمیانه در حوزه انتخابیه خود خبرداد.
غلام محمد زارعی گفت: عملیات اجرایی بزرگ‌ترین کارخانه فولاد خاورمیانه در دشت سقاوه بویراحمد در آینده نزدیک آغاز می‌شود.
وی با بیان اینکه اعتبار پیش بینی شده برای این کارخانه ۸۰۰ میلیارد تومان است، اظهار کرد: با راه‌اندازی و بهره‌برداری از این کارخانه فولاد شاهد انقلاب صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد خواهیم بود.
نماینده بویراحمد و دنا در مجلس افزود:‌ تمامی زیرساخت‌ها برای آغاز فعالیت اجرایی بزرگ‌ترین کارخانه فولاد خاورمیانه در بویراحمد آماده و شایسته مهندس نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت برای کلنگ‌زنی این پروژه بزرگ به کهگیلویه و بویراحمد سفری داشته باشند.
زارعی، تعداد فرصت‌های شغلی در فاز اول این پروژه را حدود ۶۰۰ فرصت عنوان و خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از آن شاهد اشتغالزایی چهار هزار جوان جویای کار در آن خواهیم بود.
وی گفت: درصورت همراهی دولت، مدت زمان بهره‌برداری از پروژه بزرگ‌ترین کارخانه فولاد خاورمیانه در بویراحمد به کمتر از سه سال خواهد رسید و می‌طلبد دولت برای برون رفت کهگیلویه و بویراحمد از برون رفت محرومیت و کاهش نرخ بیکاری در این استان همراهی و همکاری لازم را معمول دارند.
نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی افزود: این شهرک صنعتی در مساحت یک هزار هکتار در شهرک سقاوه در شهرستان بویراحمد احداث که تمامی زیر ساختهای آن از قبیل تأمین زمین٬ آب٬ برق٬ گاز و راه برای آغاز عملیات اجرای این طرح انجام شده است.
 
سند توسعه گیاهان دارویی در کهگیلویه‌وبویراحمد تدوین می‌شود
مدیرکل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به پتانسیل‌های این استان در زمینه گردشگری و گیاهان دارویی، گفت: کارگروه‌هایی در این زمینه ایجاد شده و سند توسعه گیاهان دارویی استان در حال تدوین است.
فرج الله راد امروز در نشست خبری با خبرنگاران که با موضوع  برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در محل اداره کل فنی و حرفه ای برگزار شد، اظهار داشت : رسانه‌ها رکن چهارم دموکراسی و بازوان توانمند بدنه دولت هستند.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای یکی از دستگاه‌های  زیرمجموعه وزارت تعاون و رفاه اجتماعی است، بیان کرد: یکی از رسالت‌های این اداره کل ارزیابی نیروی کار ماهر در کشور است.
وی با بیان اینکه این اداره کل در سال ۷۰ در استان کهگیلویه و بویراحمد تاسیس شد، بیان کرد: در حال حاضر ۱۱مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در استان وجود دارد  که سه میلیون نفر ساعت آموزش توسط مؤسسات کار‌آموزی آزاد فنی و حرفه‌ای در این استان ارائه شد.
راد با اشاره به اینکه براساس تعهد تا پایان سال ۹۴ باید تعداد ۴ میلیون نفر ساعت در استان توسط این اداره کل آموزش داده شود، تصریح کرد: در حوزه بخش دولتی با آموزش یک میلیون و ۸۵۰ نفر ساعت حدود ۹۵ درصد این تعهد محقق شده و در بخش خصوصی حدود ۷۰ درصد محقق شده است.
وی با بیان اینکه با توجه به پتانسیل‌های استان در زمینه گردشگری و گیاهان دارویی در حوزه‌های سردسیری و گرمسیری قابلیت داشت و برداشت را دارند، تصریح کرد : کارگروه‌هایی در این زمینه ایجاد شده و سند توسعه گیاهان دارویی در استان در حال تدوین است.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: ما با اجرای مهارت‌های موردنیاز بازار کار زمینه اشتغال را ایجاد ‌کنیم و بیشترین افراد مراجعه کننده به آموزشگاه‌ها فنی و حرفه‌ای دارای مدارج علمی و آکادمیک هستند.
وی با اشاره به اینکه در طی چند سال گذشته پروژه پژوهشی مطرحی در استان وجود نداشته است، ابراز کرد: برای اجرای برنامه‌های پژوهشی در استان محدودیت منابع مالی داریم.
راد گفت: طرح تبدیل وضعیت مربیان از حق التدریسی به رسمی از ۱۰۱ نفر شرکت کننده  از استان در آزمون سازمان سنجش ۷۳ نفر قبول شدند که بیشتر پذیرفته شدگان با ۶۰ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.
وی با بیان اینکه ۱۶۰ نفر مربی حق التدریس و مربیان رسمی  ۲۹ نفر مربی رسمی زیر نظر این اداره کل مشغول به فعالیت هستند، اظهار داشت: گروه‌های هدف آموزش شامل عشایر، مراکز ثابت زندان‌ها، پادگان‌ها، روستاها، کمپ‌ها و مراکز جوار دانشگاه‌ها هستند.
راد  با اشاره به اینکه شانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت کشور بهمن ماه امسال در شهر کرج برگزار می‌شود، گفت: ۳ نفر خانم و ۲ نفر مرد در این دوره از مسابقات از استان کهگیلویه وبویراحمد شرکت می‌کنند.
وی افزود: این افراد در رشته‌های کاشی کاری، خیاطی، لوله کشی گرمایشی و آجرچینی با دیگر افراد به رقابت می‌پردازند.
راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد تا ۲۲ بهمن
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به منظور تسهیل در کار سرمایه‌گذاران برای مراجعه به دستگاه‌های خدمات‌رسان از راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری در این استان تا ۲۲ بهمن امسال خبر داد.
، سید موسی خادمی عصر امروز در نشست ستاد سرمایه‌گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور خمیس سرمایه‌گذار مصری ساخت پالایشگاه خصوصی نفت در گچساران و با حضور مسئولان مرتبط با سرمایه‌گذاری برگزار شد، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری که وارد استان می‌شود باید از همه لحاظ برای راحتی کار آن‌ها تلاش کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکی از راه‌های اصلی برای تسهیل در امور مرتبط با سرمایه‌گذاری در استان چه حضور سرمایه‌گذار داخلی و چه خارجی همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند آب و برق و گاز و تلفن و سایر خدمات زیرساختی است.
این مسئول افزود: یکی از راه‌ها ایجاد پنجره واحد سرمایه‌گذاری است که کار را برای سرمایه‌گذار برای رفع مشکلات زیرساختی و گرفتن مجوزهای لازم آسان می‌کند.
رئیس ستاد سرمایه‌گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این طرح که به دو روش فیزیکی و سایتی قابل اجراست از این پس سرمایه‌گذاران به جای چرخیدن در مرکز شهر و سرگردانی در ادارات در یک مکان و یا یک سایت مشخص مجوزهای خود را پی‌گیری می‌کنند.
خادمی با بیان اینکه هنوز موضوع خدمات‌دهی به سرمایه‌گذاران به وسیله سایت جا نیفتاده، تصریح کرد: اما می‌توان به صورت فیزیکی در یکی از دستگاه‌ها مانند اتاق بازرگانی و یا صنعت و معدن مکانی خاص  راه‌اندازی کرد که از هر دستگاه نماینده‌ای برای همکاری با سرمایه‌گذاران حضور داشته باشند و به صورت متمرکز و با عنوان پنجره واحد سرمایه‌گذاری به آن‌ها خدمات ارائه دهند.
این مسئول هدف از این کار را ندویدن سرمایه‌گذار در شهرها برای رفع مشکلات ذکر کرد و گفت: بسیاری از مشکلاتی که در راه سرمایه‌گذاری و توسعه استان‌ها ایجاد می‌شود مربوط به کارهای دست و پاگیری است که مانع حضور و ورود سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری می‌شود.
ساخت مرکز توانبخشی ایثارگران در کهگیلویه و بویراحمد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از ساخت مرکز توانبخشی ایثارگران در این استان خبر داد.
سید موسی خادمی در دیدار با معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ جمعیت رتبه اول کشور در تعداد ایثارگران را دارد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امکانات فراهم شده برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران مطلوب نبوده و این قشر از جامعه نیازمند برخورداری از امکانات بیشتری هستند.
وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال برای جانبازان، ایثارگران، آزادگان و فرزندان آنها از دغدغه اصلی مسئولان استان ارشد استان است، بیان کرد: ایجاد اشتغال در بخش دولتی و خصوصی اولویت کاری است و در همین خصوص نیز اقدامات خوبی انجام شده است.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این قشر از جامعه با مشکلات متعددی مواجه هستند، افزود: برای حل مشکلات جانبازان و ایثارگران نیازمند کمک و حمایت مسئولان بنیاد شهید کشور هستیم.
خادمی از ایجاد مرکز توانبخشی ویژه ایثارگران استان خبر داد و گفت: زمین این مجتمع دارای مشکلات بود که رفع شد و با همکاری بنیاد شهید کشور ساخت این مرکز ظرف روزهای آینده از سر گرفته می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ایجاد این مجتمع علاوه بر درآمد اقتصادی موجب ایجاد اشتغال و استفاده سایر مردم از این مرکز تفریحی، رفاهی و ورزشی می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

شکست استقلال برابر فولاد در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر حواشی زیادی به‌ همراه داشته است....
دعوای بی‌وقت

دعوای بی‌وقت

استعفای ملک‌زاده از وزارت بهداشت آن‌هم با نامه‌ای سرگشاده و چکشی هرچند در این شرایط کرونایی ...
‌تأثیرات کرونا‌ ‌بر انتخابات ۱۴۰۰

‌تأثیرات کرونا‌ ‌بر انتخابات ۱۴۰۰

انتخابات ۱۴۰۰ از چنان اهمیتی برخوردار است که امکان به‌تعویق‌انداختن آن بسیار کم خواهد ...
1