تاریخ انتشار
جمعه ۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۳۷
کد مطلب : ۱۵۵۴۸۹

پسا صلاحیت‌؛ تحلیل انتخاباتی سه حوزه کهگیلویه و بویراحمد

۱۴۰
۰
کبنا ؛بهنام عکاشه

انتخابات در استان به مرحله نهائی نزدیک شده است.
بعد از ارائه لیست تائید صلاحیت شده‌ها از سوی شورای نگهبان، تغییراتی در فضای سیاسی هر سه حوزه بوجود آمد.
در این مجال هر سه حوزه را به تفکیک و خلاصه، تحلیل خواهیم کرد؛ kandida-boyer-taj-taghvi
در بویراحمد بر خلاف انتظار، سیدباقر موسوی ردصلاحیت شد.
حالا ولی اعلام موضع آیت اله ملک حسینی از سوئی به تلطیف فضای بویراحمد کمک نموده است و از سوئی برخی حمایت‌ها از سیدباقر، امید‌ها را به بازگشت وی زنده نگاه داشته است.
حتی آن گونه که منابع کبنا می‌گویند یک از سران کشور، شخصا به دنبال مذاکراتی برای بازگردان او به عرصه انتخابات است.
هرچند فضای اجتماعی با دقت اخبار او را دنبال خواهد کرد ولی حالا فرض بر بازی بدون حضور سیدباقر است.
با نیامدنش ذهن‌ها در اولین گام به سمت و سوی محمد بهرامی رفت که نزدیک‌ترین فرد از لحاظ فکری به وی است (به نسبت کاندیداهای مطرح موجود).
بهرامی که در چندماهه اخیر به دلیل حضور سیدباقر از اقبال عمومی کمتری برخوردار بوده، حالا به تدریج (با سرعت کم) وارد فضای گفتمانی بویراحمدی‌ها می‌شود.
حاج زارع که تاکنون در موج «عزت بویراحمد» گرفتار آمده بود، نشان داده از توان تبلیغاتی و رسانه‌ای لازم برای برون رفت از این وضعیت برخوردار نیست.
البته زارع نیز هرچند نه به اندازه بهرامی، ولی از فضای موجود رضایت خواهد داشت. او حالا در این میان دارای شانس بیشتری بوده و به بازی‌ای برگشته که پیش از این دارای کمترین شانس بود.
هدایتخواه هم نباید از نبود سیدباقر چندان خوشحال باشد. او دارای کمترین انطباق رای با سیدباقر بوده و احتمالا فقط بخشی از آرای اجتماعی سیدباقر به سبد او واریز خواهد شد اما او باید خوشحال باشد که یک رقیب قدر را از بازی خارج خواهد دید.
این جمله هدایتخواه که «حضور موسوی وزن واقعی نامزد‌ها را مشخص می‌کند» اگرچه به تعارفات معمول سیاسی تفسیر شد ولی نشانگر واقع بینی و درک بالای سیاسی اوست.
اما در این بین نباید از حرکت لاک پشتی روشنفکر نیز چشم پوشید. او که دارای بیشترین کف رای در میان کاندیداهای موجود است به رقیبی غیرقابل انکار تبدیل شده است که هرچه به اسفند نزدیک‌تر می‌شویم از او بیشتر خواهیم شنید.
او البته فاقد وجاهت سیاسی معمول بوده ولی قصد دارد از آب گل آلود سیاسی موجود، با قلاب اجتماعی ماهی بگیرد، البته روشنفکر می‌داند برای برنده شدن در بویراحمد به یک شاه ماهی نیاز خواهد داشت نه آنچه تا امروز صید کرده است.(همه ایلات از جمله ایل بزرگ تامرادی که در همین مطلب نیز از آنها به بزرگی یاد شده محترم بوده، اگر به عزیزیانی به خاطر سوء تفاهم احتمالی جسارتی برداشت گردیده صمیمانه عذر می خواهم. این نوشتار تحلیلی سیاسی بوده و تعابیر و تشابیه به کار رفته در آن به هیچ عنوان مصداق اهانت یا کوچک شماری نیست).
حالا فضای اجتماعی بویراحمد کمی به هدایتخواه متمایل و فضای سیاسی کمی به بهرامی متمایل گشته است و زارع نیز به دنبال آرای خاموشی است که در دور گذشته از ترس حاکمیت دوباره هدایتخواه به او رای داده بودند.
سیدباقر ولی هنوز کسی است که یا با آمدنش بازی را تمام می‌کند یا با سحرکلام احتمالی‌اش. هرچه باشد او هنوز هم سیدباقر است.
در کهگیلویها اما اوضاع به هم پیچیده‌تر است و نه سیاسیون می‌دانند با که می‌جنگند و نه جامعه می‌داند وزنه خود را به کدامین سو بیندازد.

جالب این است که حتی برخی در گرایشات سیاسی کاندیدا‌ها هم تردید دارند و سوی گفتمان سیاسی برخی کاندیدا‌ها نیز بستگی به برطرف شدن ابهامات خواهد داشت!
عدل هاشمی به عنوان بالفعل ترین عنصر سیاسی در ماه‌های گذشته ردصلاحیت شده و اوضاع کمی به هم ریخته است.
او به عنوان یارغار موحد دارای بیشترین همپوشانی در آرا او بوده است و موحد می‌داند بازگشتش برایش بسیار کم هزینه خواهد بود.
مصطفی تقوی که کمتر وارد حاشیه‌های معمول شده، این روز‌ها به دنبال تحمیل خود به فضای سیاسی کهگیلویه است.
قراردادن جریانات در ابهام استراتژیک با رونکردن ماهیت سیاسی، علاوه بر منافعی که برای تقوی به دنبال داشته، به برگ‌ترین مانع برای پیوستن سیاسیون بویژه اصلاح طلبان به کمپین او تبدیل شده است.
موحد اما اگرچه اصولگراست ولی اصلاح طلبان کمتر از او واهمه دارند. آن‌ها او را نیروئی معتدل و بیشتر اجتماعی دانسته تا سیاسی.
موحد ولی از رودروئی با بیت آقای تقوی واهمه دارد.
جامعه به شدت احساسی کهگیلویه، ایستادن موحد مقابل مصطفی را، به مثابه مقابله موحد با آمیراحمد تلقی خواهد کرد و این بزرگ‌ترین چالش اخلاقی موحد است.
فشار‌ها به بیت آقای تقوی، احتمالا در روزهای آینده برای در منگنه گذاشتن او و فرزندش بیشتر خواهد شد ولی موحد می‌داند برای ورود به این عرصه باید تکلیف خود را با این احساس درونی و اخلاقی حل نماید.
آمیراحمد بزرگ‌ترین پشتوانه موحد در ربع قرن زمامداری‌اش در گچساران و کهگیلویه بود و به نوعی پیشرفت سیاسی‌اش را مدیون اوست ولی واقعیات سیاسی می‌گوید موحد فعلا تمام سعی خود را مصروف انصراف مصطفی تقوی کرده و در صورت عدم موفقیت در این راه به رویاروئی تن خواهد داد.

اگرچه حضور موحد دراین بازی نیز خود داستانی جدا دارد.
در گچساران بر خلاف دو حوزه دیگر استان تائید کاندیداهای دو جریان فکری و قومی تقریبا به ابهامات پایان داده است.

حذف افشین‌پور ولی بزرگ‌ترین شوک در این دوره بود. اصلاح طلبان بواسطه نزدیکی فکری اعضای شورای نگهبان به اصولگرایان، حذف او را قابل باور نمی‌دانستند.
حالا در گچساران همه چیز به فعالیت سیاسی کاندیداهای دوسوی انتخابات بستگی خواهد داشت.
اینکه بخش مهمی از ترک‌ها و لر‌ها در این دوره به این رسیده‌اند که به دیگری رای دهند بزرگ‌ترین دستآورد اجتماعی است که در دوره‌های آینده نیز فضای گفتمانی را از ترک و لر به اصلاح طلب و اصولگرا خواهد برد.
حالا احتمالا بزرگ‌ترین چالش تاجگردون و فولادی، چینش تیم ستادی شان است و اینکه با پیوستن کلونی‌های متنوع سیاسی اجتماعی به کمپین شان، چه کسانی و چگونه رهبری این جایگاه‌ها را بر عهده خواهند گرفت.
به ویژه با اتفاقاتی که در هیئت اجرائی رخ داد حالا انتخاب فولادی و تاجگردون، دیدنی خواهد بود. چه در آن روز‌ها هواداران تاجگردون، فولادی را به ندیدن ترک‌ها متهم کرده و هوادران فولادی برعکس.
تاجگردون برای انتخاب مسئول ستاد البته سختی چندانی نخواهد داشت و طبیعتا او یک اصلاح طلب لر را به این مسئولیت خواهد رساند ولی فولادی احتمالا در این راه با پرسش هائی بیشتر مواجه شود.
اینکه او نیز یک اصولگرای ترک را بر کرسی ستاد می‌نشاند یا ترکیبی را مامور این کار می‌نماید در روزهای آینده پاسخش را خواهیم یافت.
خروج بزرگواری و اصلاح طلبان از بازی کهگیلویه، بهترین خبر برای تاجگردون بود و انتصاب یک چرامی به مسئولیتی نسبتا مهم می‌تواند سیگنال مهمی به پایگاه رای مهم این شهرستان باشد.
او حالا می‌تواند از ظرفیت‌های دوره گذشته و حتی بیشتر در این دوره استفاده نماید ولی دیدار اخیر فولادی در چرام نشان داد او هم برای استفاده ازاین اهرم تلاش خواهد نمود و اگرچه از رای اصولگرایان آن حوزه به دلیل رقابتشان محروم است ولی توان خود را در جذب بخشی از آرای بزگواری به کار خواهد بست.
تاجگردون که بازی افکار عمومی را با همایش‌های بزرگ و با توان رسانه‌ای برده است حالا تاکتیک خود را به وضوح عوض کرده و به دیدارهای چهره به چهره روی آورده است.
فولادی ولی با کم کردن فعالیت‌های تبلیغاتی‌اش سعی خواهد کرد کمتر به تحریک هواداران تاجگردون و خود او بپردازد و در عوض به تقویت آرای خاموش خود مشغول گردد.
آخرین آوردگاه فولادی و تاجگردون، جنگ تبلیغاتی این دو در موضوع عدم تائید تاجگردون بود.
روی آوردن تیم تبلیغاتی اصولگرایان به انفعال، بزرگ‌ترین ضربه را به کمپین مبازراتی شان وارد کرد، چه رد تاجگردون اگرچه در مراحل بالا نقض می‌شد می‌توانست خدشه‌ای جبران ناپذیر به چهره کاریزماتیکش وارد نماید.
در هر سه حوزه استان انتخاباتی سخت پیش بینی می‌شود ولی با وضع فعلی مانند چهارسال پیش، انتظار می‌رود گچساران پرشور‌ترین انتخابات را پشت سر بگذارد و یاسوج و دهدشت رتبه‌های بعدی را در اختیار بگیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ککک
Iran, Islamic Republic of
در دهدشت تقوی به مجلس میره در گچساران تاجگردون در یاسوج نمیدونم
موسوی
Iran, Islamic Republic of
موحد باید بحث تایید صلاحیتش از صفر تا ۱۰۰ رو شروع کنه. طبق قانون انتخابات اول میره هیات اجرایی، بعد هیات نظارت و سپس شورای نگهبان در فرصت قانونی بهش خبر میده که طی کردن این مسیر دشوار برای او که یک بار از این حوزه رد شده محاله. ضمنن تقوی هیچ مساله ای از این بابت نداره و بدون تردید تقوی رکورد همه انتخابات کهگیلویه را خواهد شکست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
بعید میدونم سید باقر تایید بشه. نه تایید نمیشه. اگر سید باقر تایید بشه خیلی ها باید تایید بشن. به نظر من در نبود سید باقر آراء سرشکن میشه. در صورتی ک کسی انصراف نده. من به آینده روشنفکر خوش بینم اگر با صلابت و باانگیزه در میدان رقابت بمونه. زارع در هر صورتی شکست خورده است. اصلا روی زارع حسابی باز نکنید.
Iran, Islamic Republic of
جناب نویسنده محترم توکه گفتی روشنفکر برای برنده شدن نیاز به شاه ماهی می باشد نه ماهی کوچک ٬اونا برای تو شاه ماهی می باشنداز نظر ماها جوجه هم نیستند مطمءن باش روشنفکر صد در صد برنده انتخابات خواهد بود
دوستدار ولایت
Iran, Islamic Republic of
رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات:
"نمی‌توان افرادی که اصل نظام را قبول ندارند به مجلس فرستاد"
دوستان خوبم، واقعیت اینه در مجلس ششم دچار ...پس منتظر تایید صلاحیت بعضی ها نباشید.
اصلاح طلب لنده ای
United States
موحد هیچ شانسی برای حضور در کهگیلویه ندارد
نه تأیید صلاحیت خواهد شد
اگر هم بشود میراحمد از او به هیچ وجه حمایت نمی کند
آراء اصلاح طلبان هم در دوگانه تقوی و موحد به سمت تقوی بیشتر میره تا موحد
در کل موحد خیالی برای ورود به انتخابات کهگیلویه نداره و همون تهران انصراف میده
بی خود بزرگش نکنید
موحد تمام شد رفت.
زنده باد بویراحمد و دنا
Iran, Islamic Republic of
خوب یا بد، هدایتخواه در حوزه بویراحمد و دنا ، تاجگردون در حوزه گچساران و باشت پیروز انتخابات هستن.
کهگیلویه
Iran, Islamic Republic of
سلام.بدانیدوبدانیدکه سیدمسعوددانشی برنده انتخابات هستند.
هوادار تاجگردون
Iran, Islamic Republic of
بدون تردید علی پولادی وندا موفق خواهد شد
الم قشقایی
Iran, Islamic Republic of
درود بر مرد با صداقت حاج علی پولادی ودا
باباکلان
Iran, Islamic Republic of
الم قشقایی رایم فولادی
هوادار تاجگردون
Iran, Islamic Republic of
علی پولادی وندا موفق خواهد شد
خاموش
Iran, Islamic Republic of
آرای خاموش فولادی همان ارامش قبل از طوفان است که وقتی شروع به فعالییت می کند که دیگر مجالی برای حریف نیست وهر لیظه بر سرعت آن افزوده میشود اگر درصحرا بوزد میشود ترنادو واگر در دریا بوزر میشود سونامی واگر در موعد انتخابات باشد میشود چشن هشتم اسفند و پیروزی فولادی یکی از ویژه گیهای انتخابات این دوره کمتر ظاهر مردم شدن در مباحث انتخاباتی است
باوی اصیل
Iran, Islamic Republic of
فولادی گچساران موحد دهدشت هدایتخواه یاسوج
شهدای قشقایی
Iran, Islamic Republic of
یا علی گفتیمو عشق اغاز شد..یا علی حاج علی قشقایلار اویاقدر حاج علی دایاقدور
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
این دیگر تحلیل نمی خواهد که مشخص است آرای لر آقای فولادی وآقای تاجگردون مساوی است وآرای ترکها هم که تقریبا همه اش در سبد فولادی ریخته میشود بنا بر این نتیجه می گیریم آقای فولادی پیروز این رقابت خواهد بود لزومی ندارد دیگر در این حوزه تحلیل ارایه شود همه این موضوع را به عینه درکوچه وبازار میبینند اگر آرای شهر گچساران را بهصورت محله ای در نظر بگیریم بغیر از محله سادات که آرای آقای تاجردون بالا است در سایر محله های شهر هفتاد در صد فولادی وسی درصد تاجگردون است در روستا ها هم تقریبا برابر است هرکس انسبت به این آمار شک دارد کوچه ومحله خودشان رابررسی کند ونتیجه بگیرد
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
اصلاحات با دکتر بهرامی پیروز است
عبدلله
Iran, Islamic Republic of
تحلیل حضرتعالی نسبت به بهرامی جریان اصلاحات کاملا شخصیه.ایشان مرید هدایتخواه است بس .وبا بودن امثال زارع وبهرامی هدایتخواه بویراحمد دیگر رنگ خوش نخواهد دید
قشقایی ساکن یاسوج
Iran, Islamic Republic of
حاج پولادی صد در صد
اصلاح طلب ص.م
Iran, Islamic Republic of
سی باقر اخی منه جونم بیو کاکا که ایلمون بردن
محموداباد
Iran, Islamic Republic of
تو خیلی غلط کردی خودت با این تحلیل انتخاباتیت درباره بویراحمد تو در گچساران زندگی می کنی چه خبر از شهر ما داری تو دروغ های طرفداران نااچیز بهرامی رو انتشار میدی در ۷اسفند برنده نهایی بویرحمدو دنا حاج زارع عزیز خواهد بود لطفا شما هم در باره دهکده خودتون نظر بدین
مطلع
Europe
از همه جا واضح تر انتخابات کهگیلویه است که دکتر تقوی برنده است
گچساران هم برنده نهایی تاجگردونه
اما حوزه دنا خیلی مشخص نیست ولی پیش بینی من حاج زارع
دهه شصت
Iran, Islamic Republic of
آرا سید باقر طرف کسی نیست درصورت رد صلاحیت آرا سفید به صندوق میره بی خود تحلیل نکنید خواهشا
دنا
Iran, Islamic Republic of
تو خودت رسانه تاجگردون برو براش تبلیغ کن
انشاالله حاج زارعی پیروز انتخابات خواهد بود، یا زهرا. یا زهرا
شاهبهرام
Iran, Islamic Republic of
درود بردکترتاج گردون
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
ای کسی که به نام محمود آباد کامنت گذاشتی!! با این ادبی که داری راه به جایی نخواهی برد، جناب عکاشه از بهترین تحلیل گران میباشد، خواهی دید چه شود، در هفت اسفند جواب بی ادبی را خواهی دبد،
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
اصلاحات زنده است.
بهرامی را حمایت میکنیم
کهکیلویه بزرگ
Iran, Islamic Republic of
برنده این اتتخابات در کهکیلویه ققنوس اصلاحات دکترحاجتی ترحم بور است .درتمام انتخاباتهای گذشته کهگیلویه ثابت شده است هرکه را سادات احمدی رضاتوفیق درکهکیلویه از اوحمایت کردند اوبرنده انتخابات است ,خواه اصول گرای موحد وبزرگواری باشد خواه ترحم بور اصلاح طلب .امیدواری حاج عدل از همین آرا وبرنامه ریزی آنان بود زمانی که ثبت نام ترحم بور را شنید ترس اصلیش آغازشده بودبعد ترس از عدم صلاحیت
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
مرد علم وعمل وشجاعت واقتدار دکتر نیکبخت به صحنه ی انتخابات برخواهد گشت وپیروز انتخابات خواهد بود ان شاءالله تعالی
Iran, Islamic Republic of
واقعا تحلیل مغرضانه ی بود اقای عکاشه ب شم سیاسی شما شک کردم نمیتونین انتخابات رو تغییر بدین با ای تحلیلا و طرفداری از اقای بهرامی
تفکر وتعقل
Iran, Islamic Republic of
انشاالله با اجماع اصلاح طلبان و انتخاب حاج یارنسب و درخواست از ایشان برای تغییر حوزه به کهگیلویه رکوردی بیاد ماندنی در کهگیلویه به جا خواهند گذاشت و تمام معادلات را به نفع خودشون رقم خواهند زد
بويراحمد
Iran, Islamic Republic of
انشالله امسال اقای زارعی با ۱۰۰۰۰۰ رای وارد مجلس میشود
لر
Iran, Islamic Republic of
اقای عکاشه شما و اقای تاجگردون بدتون نمیاد بویراحمد نماینده ی مث بهرامی داشته باشه تا بتونین همه ی دروغی ک ب تاجگردون ای چن سال بستین و بزرگ جلوش دادین ب واقعیت برسونینش
جمید
تنها یک نفر میتواند سروسامانی بدهد سید باقر موسوی جهان آباد. اینقد با دید شخصی نگاه نکنید هرچه میکشیم از این شخصی نگری هاست. سید جان دل سوز میخواهد این دیار ما منتظر توایم.یاحق
دولیاری و باوی
Iran, Islamic Republic of
بی شک فولادی در گچساران بدون دردسر با اختلاف بالا پیروز قطعی انتخابات خواهد شد
کهگیلویه
Iran, Islamic Republic of
فقط سید مسعود دانشی
اسماعیلی
Iran, Islamic Republic of
فولادی وندا ۱۰۰۰ درصد
مهدي
Iran, Islamic Republic of
ب کوری چشم تاجگردون زارعی وارد مجلس میشود و دوباره سدی میشود جلوی کارای غیر اخلاقی ایشون/متاسفم برای مردم بویراحمد ک سوار موج دروغگویی تاجگردون شدن من ۴ سال گچساران زندگی کردم بخدا ایشون بجز زیبا سازی زیر گذر وسط شهر هیچ کاری برای گچساران نکردن و نمیکنن
باشتي
Iran, Islamic Republic of
انشالله فولادی وندا پیروز انتخاباته من ب اصلاح طلبی یا اصولگرایی کاری ندارم
Iran, Islamic Republic of
خودت هم غلط کردی پیروز نهایی حاج روشنفکر است
Iran, Islamic Republic of
اسم کبنا باید بشه تاج نیوز / تحلیلای ی طرفه و ابکی و دروغ/ میخواد ذهن ها رو ب اسم افراد خاصی هدایت کنه ولی نمیتونه
خسرو خان
Iran, Islamic Republic of
متخصص نفتی سردار سازندگی حاج علی فلادی وندا با قدرت نفر اول انتخابات شهرستان گچساران و باشت . خواهد شد
پاسخ به عکاشه
Iran, Islamic Republic of
اولا رد صلاحیت دکتر افشین پور به نفع فولادی وندا است چون همه آرای مخالفان تاجگردون به سبد رای فولادی وندا ریخته میشود.پس رد صلاحیت دکتر افشین پور به نفع اصولگرایان و فولادی وندا تمام میشود.برای همین سکوت کرده اند.
…………………………………………………………………………………
دوما رد صلاحیت سید باقر موسوی به نفع زارعی و هدایتخواه است چون بخشی از آرای سیاسی طرفداران سید باقر به سبد بهرامی ریخته میشود اما آرای قومیتی بین زارعی و هدایتخواه اصولگرا تقسیم خواهد شد.پس رد صلاحیت سید باقر موسوی بنفع اصولگرایان و هدایتخواه و زارعی تمام خواهد شد بخصوص زارعی.البته سید باقر موسوی بنظر من تایید خواهد شد شک نکنید.
………………………………………………………………………………
سوما رد صلاحیت منطقیان و لاهوتی و دیگر اصلاح طلبان کهگیلویه بنفع اصولگرایان بویژه دکتر تقوی تمام خواهد شد.چون مهره سفید اصولگرایان است و هیچ سابقه ای تو منطقه ندارد.و در واقع دکتر تقوی جانشین موحد تو منطقه است.موحد اصلا نخواهد اومد کم کم متوجه میشوید جریان چیه!
……………………………………………………………………………
رابعا رد صلاحیت عدل هاشمی هم بنفع دکتر تقوی تمام میشود.چون عدل هاشمی درسته هم خط موحد بوده و هست اما هدف طرفداران اصلی موحد و اصولگرایان کهگیلویه دکتر تقوی است و در واقع عدل هاشمی کاندیدای مستقل اصولگرایان کهگیلویه است و دکتر تقوی گزینه اصلی اصولگرایان و طرفداران موحد است.پس باز رد صلاحیت عدل هاشمی بنفع اصولگرایان اصلی تمام میشود.الیته عدل هاشمی هم تایید خواهند کرد نگران نباشید.
…………………………………………………………………………
توصیه آموزنده برای همه اصولگرایان:هیچ وقت از رد صلاحیت دیگران برای پیروزی خودمان سو استفاده نکنیم و خوشحال از خوردن حق دیگران نباشیم که خدا چنان بر سرمان عذاب نازل کند که تا عمر داریم یادمان نرود.
خدا همه ما را از هوای نفسانی و قدرت طلبی به هر قیمتی و ظلم در حق انسانهای بیگناه و حق الناس حفظ کند و آخر عاقب همه ما را ختم به خیر کند.
آمین یا رب العالمین
کارمند
Iran, Islamic Republic of
چراکبنا نسنجیده تحلیل میکند ا زشخص خاصی دفاع میکند بعصی که امتحان پس دا دند ومر ود شدندا
سپیدا
Iran, Islamic Republic of
ما طرفدارسیدباقر بو دیم بعدازردصلاحیت تصمیم گرفتیم به اقای روشنفکر رای بدهیم
Iran, Islamic Republic of
گرگ‌ها خوب بدانند، در این ایل غریب
گر پدر مرد، تفنگ پدری هست هنوز
گر چه مردان قبیله همگی کشته شدند
توی گهواره‌ی چوبی، پسری هست هنوز
آب اگر نیست نترسید که در قافله‌مان
دل دریایی و چشمان تری هست هنوز


«ابید» با شعار”توسعه و پیشرفت در سایه اجماع با نخبگان” وارد میدان انتخابات کهگیلویه بزرگ شد.یا زهرا(س)
همه با هم با رمز یا زهرا ابید را از کهگیلویه بزرگ روانه مجلس خواهیم کرد
چوبک
Iran, Islamic Republic of
این هم میگذرد.تحلیل بجاونزدیک به واقعیت است.اما درحوزه گچساران باتوجه به عدم تایید قشر عظیمی ازاصلاح طلبان درسراسرکشور واینکه احتمال عمر دولت روحانی کم است، بااین فاکتور نمیشود پیش بینی قبولی کاندیدی را تخمین زد..رای های خاموش در کچساران زیادند.
سید
Iran, Islamic Republic of
در پاسخ به کاربر محترم جناب اقای موسوی هیچ کدام ازاین کارها لازم نیست طبق قانون کسی که حوزه رو تغییر میده اگه تایید شورای نگهبان باشه نیازی به هیچکدام از مراحل نداره
Iran, Islamic Republic of
جناب عکاشه:
با تمام احترامی که برای شما قائل هستم در تحلیهاتون با اینکه میدونی واقعیت چیه ولی مخوای با زرنگی فضای روانی را به نفع کاندیدای مورد نظر خودت تفسیر کنی.

واقعیت اینه در بویراحمد زارعی رای نخواهد آورد و شکستش قطعیه. من بویراحمدی هستم و هر روز رصد میکنم.
سید
Iran, Islamic Republic of
درپاسخ به اصلاح طلب لنده ای اولا اصلاح طلب هیچ قدرتی برای شکست موحد نخواهند داشت ودکتر تقوی اگه موحد بیاد حتما انصاف میده هیچ اصول گرایی غیر موحد نمیتونه برنده انتخابات باشه
Iran, Islamic Republic of
اولاتاییدنشدن افشین پوربنفعشه چون اگردرصحنه باشه هزاررای بیشترنداره بودونبودش تاثیرنداره دومااقای ناشناس خودت هم میدونی فولادی درروستاهای لرنشین۵درصدرای نداره سری به روستاهابزن حقیقت دست میادودرروستاهای ترک هم وضعیت تاج عالیه شمابه کسانی که دورفولادی راگرفتنرنگاهی هم بکن پرازادم های انحصارطلب وخودمحورکه فقط دنبال موقعیت شخصی هستند
Iran, Islamic Republic of
اگر سید باقر تائید نشد حتما به هدایت خواه رای میدم. نماینده قوی و دارای برند ملی از هر طیفی باشه مایه افتخاره.

تاجگردون- سید باقر- موحد- هدایت خواه این چهار نفر در طول این چند سال مایه افتخار استان شدند.
رای
Iran, Islamic Republic of
اگر سید باقر تائید نشه. حتما و حتما هدایت خواه در بویراحمد پیروز هست. تحلیل نمی خواد دیگه
دولت اباد
Iran, Islamic Republic of
جناب محموداباد ،کامنت شماره ۱۸ ،خوب ادب خودت رو نشون دادی!!!!!!! هر کس رو باید از طرفدارانش شناخت!!!!!!
دانا
Iran, Islamic Republic of
مطمعن باشید با امدن دکتر نیکبخت ودرصورت نیامدن سید باقر تمام تحلیلت نقش براب خواهد شد زیرا تنها دکتر نیکبخته که میتونه جایگزین سید باقر باشد زیرا شجاع- توانمند -حماسیو...میباشد
دلم باتوست
Iran, Islamic Republic of
اگه سید بزرگوار تایید نشه فقط فقط دکتر نیکبخت خواهد بود که با بازگشت دوباره وحمایت سید موجی عظیم به پا خواهد کرد
تنگ سرخ
Iran, Islamic Republic of
مااقای ر وشنفکر را دعوت کر دیم وبه او رای می دهیم موج رویش زایش به سوی اودرحال حرکت است پس سایت کبنا فله ای اطهار نطر نکند
دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
در حوزه کهگیلویه این دکتر علیزاده هست که گوی سبقت را از همه ربود
تحلیل
Iran, Islamic Republic of
آقای عکاشه تحلیل من اینه بعد از انتخابات مقایسه میکنیم:

رای آقای روشنفکر در حد ۱۵۰۰۰ تا نهایتا ۲۰۰۰۰ خواهد بود در ادامه روند ریزش وی بیشتر خواهد بود.


اقای زارعی پایگاه خود در بویراحمد سفلی را بدلیل حضور آقای روشنفکر از دست داده است. بسیاری از طرفداری وی در این منطقه بعد از روشنفکر به هدایت خواه و بهرامی پیوسته اند. بطوریکه ۷۰% آرای کنونی آقای روشنفکر در بویراحمد سفلی از طرفداران دوره قبل زارعی بوده اند. از جمله خود آقای روشنفکر

در سی سخت و اطراف آراء مطلق با هدایت خواه است و بسیاری از طرفداران زارعی در این منطقه به هدایت خواه و بهرامی پیوسته اند

در شهر یاسوج ریزش شدید آراء زارعی و چرخش به سمت هدایت خواه و بهرامی مشهود است. بطوریکه شاکله اصلی ستاد هدایت خواه از طرفداران قبلی زارعی بوده اند.

در بویراحمد سفلی آراء آقایان هدایت خواه و روشنفکر به نزدیک است. و آراء هدایت کمتر از زارعی به سمت آقای روشنفکر چرخش داشته.

بطور کلی با این وضعیت میتوان گفت در صورت حمایت اصلاح طلبان از بهرامی رقابت اصلی بین هدایت خواه و بهرامی خواهد بود و هدایت خواه شانس بیشتری برای پیروزی خواهد داشت.

در صورت عدم حمایت اصلاح طلبان از بهرامی مطمئنا اراء اصلاح طلبان بصورت سرگردان بین کاندیدا تقسیم خواهد و بی شک هدایت خواه برنده خواهد بود.

در نهایت می توان گفت با تائید سید باقر (انشالله) وی شانس اول خواهد بود و رقابت جالب و تماشایی با هدایت خواه خواهد داشت و بی شک انتخابات جذاب و بیاد ماندنی خواهد بود.

در صورت عدم تائید سید باقر بسته به حمایت اصلاح طلبان از بهرامی ...
میلاد
Iran, Islamic Republic of
یا سید باقر یا دکتر نیکبخت ضمن احترام به سایر رقبا
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
بعد سید باقر فط دکتر نیکبخت شجاع وحماسی تنها گزینه نجات دهنده است وسلام
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی تا الماس بویر احمد دکتر نیکبخت هست البته بعد سید باقر نباید هیچ غم وغصه ای داشت زیرادکتر نیکبخت شخصی جسور ،نترس،توانمند،فراجناحی،تحصیلکرده،مسلط به زبان خارجهو....میباشد خداوکیلی بعد ازرفتنش به کاشان چه برسر بیمارستان وامور بهداشتی اومد خداوکیلی تا حال کدوم نماینده تونسته با شهامت وجسارت تورو رییس جمهور بمونه ایشون درزمان احمدی نژاد برای گرفتن حق وحقوق استان تورو احمدی نژاد وایستاد ولی کدوم تونسته حتی تورو یه نماینده همطراز خودش قد علم کنه خداحفظت کنه دکتر نیکبخت که برگشتت انفجارخواهد شد
Iran, Islamic Republic of
کبنا چرا عکس هدایت خواه را در جمع عکسا نگذاشتی؟

با این کارا هدایت خواه خراب نمیشه. خودتم میدونی خودش برنده است
گچساران
Iran, Islamic Republic of
زنده باد دکتر ناج گردون
Iran, Islamic Republic of
دوستان سوای از هر مسئله بایید دست از مسائل طایفه ای و دامن زدن به مسائل قومی و قبیله ای برداریم. خداوند در ارتباط با رای از ما بازخواست خواهد کرد. آدم قرن ۲۱ کاری به ایل و تبار و گویش ندارد. همیشه بهترین فرد را مد نظر داره سوای از هر مسئله قومی و قبیله ای
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان درنبودسیدباقربه کسی رای میدهند که عزت رابه بویراحمد برگرداند.آقایان روشنفکر.بهرامی وزارع توان بازگشت عزت راندارند.اصلاح طلبان عاقل ترازان هستند که بویراحمدرافدای این افراد کنند.انهاتوان بازگشت عزت راندارند.
اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
سید مسعود دانشی اصولگرای واقعی ، مومن، معتمد، پاکدست ، برادر شهید ، با بیان و خوش فکر ، دلسوز و مهربان و قاطع و حامی دولت جمهوری اسلامی به عنوان گزینه نهایی اصولگرایان کهگیلویه معرفی شده است
این انتخاب انشاء الله گزینه نهایی مردم کهگیلویه هم باشد چرا که مردم کهگیلویه نماینده ای می خواهند از جنس خودشان کسی که با درد فقر و محرومیت آشنا باشد و در کاخ ها و ماشین های لوکس ماوا نکرده باشد، کهگیلویه مردی می خواهد که اهل زد و بند و لابی گری نباشد، به همه با یک چشم نگاه می کند، کهگیلویه نماینده ای می خواهد که غیور و سلحشور و طرفدار ولایت فقیه و نظام و اسلام باشد؛ سید مسعود به دلیل تعهد به ولایت فقیه، خوش فکر بودن، داشتن بیان زیبا و سخنور بودن، مهربان و عاطفی و در عین حال قاطع بودن در تصمیم گیری ها، آشنا بودن با محرومیت و فقر مردم و آگاهی به نیازهای جوانان با استعداد کهگیلویه به شغل و بستر رشد و نمو و داشتن دید عدالت محور به همه مردم پا به میدان نهاده ، امیدواریم مردم شریف و فهیم شهرستانهای کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده با تلاش و رأی خود این فرد شایسته را به نمایندگی برگزینند. انشاء الله
دهه شصت
Iran, Islamic Republic of
درجواب کامنت دولت آباد و ۲۶این آقای عکاشتون حتما میدونه چه موقع باران میاد بنده خدا را در هواشناسی استخدام کنین خیلی کمک میکنه به خشکسالی
کهکیلویه
Iran, Islamic Republic of
برنده این اتتخابات در کهکیلویه ققنوس اصلاحات دکترحاجتی ترحم بور است .درتمام انتخاباتهای گذشته کهگیلویه ثابت شده است هرکه را سادات احمدی رضاتوفیق درکهکیلویه از اوحمایت کردند اوبرنده انتخابات است ,خواه اصول گرای موحد وبزرگواری باشد خواه ترحم بور اصلاح طلب .امیدواری حاج عدل از همین آرا وبرنامه ریزی آنان بود زمانی که ثبت نام ترحم بور را شنید ترس اصلیش آغازشده بودبعد ترس از عدم صلاحیت

-نظرتان درباره این دیدگاه چیست؟
لوداب سرنوشت ساز
United States
با سلام و عرض ادب. بنده بویراحمدی هستم و تنها در مورد این حوزه انتخابیه میتونم اظهار نظر بکنم چون در خصوص سایر شهرستانهای استان اطلاعات موثق و مستندی ندارم. در حوزه بویراحمد اصیل و دنای دانا به خوبی میشود استنباط کرد که آرای مخالف آقای هدایت خواه اعم از اصولگرا و اصلاح طلب بین مثلث آقایان روشنفکر، بهرامی و زارعی تقسیم خواهد شد اما آرای اصولگرایان واقعی و راستین که به سبد آقای هدایت خواه ریخته خواهد شد از ثبات خوبی برخوردار است از طرفی این دوره نسبت به دوره قبلی آرای آقای هدایت خواه رویش چشمگیری دارد و به راحتی میشود آقای هدایت خواه رو پیروز قطعی و بی چون و چرای این کارزار دانست. با تشکر
نفتی
Iran, Islamic Republic of
ما جمعی ازکارکنان شرکت نفت به فولادی رای میدهیم
هوا دار موسوی
Iran, Islamic Republic of
جناب عکاشه درصورت رد صلاحیت موسوی رای ما حاج زارع ومطمین باشید زارع برنده انتخاباته ۸ اسفند میبینمت خنده گرفتم تحلیلت در مورد بهرامی عزیزم بهرامی نمیتونه صحبت کنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
مطمئن باشید روشنفکر بالای ۸۰۰۰۰ رای دارد به دلیل اینکه:
۱- زارع به خاطر عزت رای چندانی ندارد
۲-هدایت خواه به دلیل سیستم کاری و مدیریتی که دارد استقبال از آن ضعیف است.
۳-بهرامی .........
عکاشه برات متاسفم
Iran, Islamic Republic of
عکاشه همش داری خیالبافی میکنی.بعنوان یک پیشگوی که آینده را مثل کف دستم میبینم توصیه میکنم دیگه از این کارها برای موحد انجام ندهید.چون موحد اصلا در انتخابات استان شرکت نخواهد کرد.این را از اعماق وجودم میگویم.
شما اگر میخوای نظر سنجی کنید یا تحلیل بگذاری در مورد این افراد انجام دهید:
گچساران : تاجگردون/ فولادی وندا /افشین پور
بویراحمد: سیدباقر موسوی / زارعی/هدایتخواه/روشنفکر
کهگیلویه: تقوی/عدل هاشمی/ابید/دانشی/حبیبی/رستاد/منطقیان/لاهوتی

نکته ۱-بقیه شانسی ندارند و بعضی رد صلاحیت شدگان تایید نخواهند شد.
نکته ۲-افشین پور /سید باقر موسوی/عدل هاشمی/حبیبی/رستاد صد در صد تایید میشوند نگران هم نباش.
نکته ۳-اما درباره منطقیان لاهوتی انشاالله امیدواریم اما من با وضعیتی که میبینم باورم نمیشه.
نکته آخر- شما خودت میدانی جریان چیه چرا به مردم آدرس نخود سیاه می دهی؟؟
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
تحلیل شماره ۶۰ درست هست افرین
اصلاحات سفلی
Iran, Islamic Republic of
بعد از سیدباقر عزیز که متأسفانه رد صلاحیت شد تنها هدایتخواه در کارنامه خود نشان داده است میتواند عزت را به بویراحمد برگرداند.اقلأ خاطرم هست بعد از انتخاب پشیمان کننده زارعی در سال ۹۰؛این خبر چند روز تیتر اخبار رسانه هایی مثل bbc و cnn و...بود
Iran, Islamic Republic of
در کهگیلویه دکتر تقوی برنده انتخابات است.
هومان
Iran, Islamic Republic of
برادر من موضع گیری ایت اله ملک حسینی برا عدل هاشمی بود نه سید باقر موسوی اگه نمیدونی بدون و کذب ننویس
تدبير
Iran, Islamic Republic of
به این می گن پارتی بازی کبنا عکس کاندید اصلی بویراحمد و دنارا نزده به این ها دل خوش کرده است??????
فرزند لوداب
Iran, Islamic Republic of
ممنون طایفه ی انقلابی " جلیل" هستیم که به حاج روشنفکر رای میدن!
سپاس از غیرت ککاگری جلیلی ها...
سروک
Iran, Islamic Republic of
و کن حساب ری چرت و پرت حرف مفت ایزنی مردک
مارگون
Iran, Islamic Republic of
عکاشه روسیاهیتو صبح ۸ اسفند میبینم با ای تحلیل آبکیت... یازهرا
شهرداری
Iran, Islamic Republic of
شماره شصت چه خبر ؟؟؟؟؟/چند گرفتی خیلی خوب و تابلو بود.
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
شک نکنید که دکتر بهرامی با اختلاف بیش از ۲۰هزار رآی پیروز انتخابات خواهد بود
کیان
Iran, Islamic Republic of
والله قسم شک نکنید در بویراحمد فقط سید باقر و بهرامی اقبال مردمی دارند.
اگر یک نظرسنجی انجام دهید متوجه خواهید شد
گچساران
Iran, Islamic Republic of
یکی هست به ما بگه اینقد میگید عزت .عزت رفته باید برگرده با این شخص عزت برگرده
عزت کجا رفته چطور رفته واقعا نمیدونم بهم بگید مگه چی شده ؟؟؟؟؟
ت...
Iran, Islamic Republic of
مردم گچساران وباشت روز هفت اسفند با رای ۷۵۰۰۰نفری جواب زحمات دکتر تاجگردون را می دهند.گچساران وباشت به فرزند خود افتخار کرده و می کند.دکترجان بمان و بیش از پیش بساز دیارت را....
حسین
Iran, Islamic Republic of
یعنی چرت و پرت بلغور کردی ! حیف از اسم روزنامه نگار با این اراجیفت!!!۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون در این دوره انتخابات خیلی از آرای سنتی خودرا که معمولا چشم بسته رای می دادند راهم ازدست داده است دیگر مثل ادوار گذشته که مردم بدون توجه رای میدادند نیست هر کسی که مشکلش حل شده رای می دهدوهمیشه عده نارضی بیشتر است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
بیشترافرادی که از آقای تاجگردون جدا شده اند افراد با نفوذی بودند ولی افرادی که جذب کرده افرادی هستند که مورد تنفر مردم هستند این یک واقییت است معمولا این گونا افراد ضررشان بیشتر است
Iran, Islamic Republic of
عکاشه شاه ماهی را ادم های گنده میدانی که مثل خودت عقل ندارند
ایل سترگ تامرادی همه شاه ماهی هستند توخودت از طایفه بی نام نشان هستی همه را مثل خودت می پنداری خودت راعذاب نده برای ما هم زحمت درست نکن
سجاد
Iran, Islamic Republic of
کبنا چرا عکس آقای هدایت خواه رو نزدی خودت میدونی کزینه خودش قطعا خودش پیروز چون بارفتنش بویراحمد دنا جایگاهش بر میگرده درود براستاد بزرگ دکتر هدایت خواه
واقع
Iran, Islamic Republic of
برنده انتخابات کسی نیس جز مهند ددددددددددددددس شهااااااااااااااااااااااامت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
انشاالله جواب تخریبها را در پایان انتخابات خواهیم دید . شک نکنید . بویراحمد زارعی و گچساران تاجگردون برنده انتخابات هستن .
اصلاحات باوی شاه بهرام
Iran, Islamic Republic of
گچساران : تاج ۳۸ هزار فولادی ۲۵هزار، دکتر صادقی ۴ هزار ، شریفی ۳۵۰۰ ، افتخاری ۱۵۰۰ ، کرم خلیلی ۷۰۰، دونفر دیگر انصراف
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
تحلیل گرخیالت راحت .تاالان روشنفکراوله .هیچ گونه ریزشی نداره.سفلی ۸۰درصده وبالاهم خدایاشکرجمعیت روبه افزونیه
حفار
Romania
تاجگردون از ذخایر این مملکت است
ریاضی
Iran, Islamic Republic of
بحث بر سر معادله ریاضی است بنده و پنج هزار از نماینده ریزشی هستیم اصولگراها در بدترین شرایط بیست هزار به فولادی و پنج هزار به رقبا .با احتساب رای ثابت لایتغیر فولادی با اختلاف حداقلی ده هزاری باید به فولادی تبریک بگیم اما با شرط همه مردم را دیدن همان کاری که این آقا نکرد.جشن هم نداریم هزینه جشن سر کار بردن صد نفر بیکار .
Iran, Islamic Republic of
اگه سیدباقر یا رجایی نسب تایید بشوند یقینا"پیروز انتخابات یاسوج هستند
Reza
Iran, Islamic Republic of
اگه اصل و ملاک صحبت کردنه همون بهتر تو محرومیت بمونیم.وقتی ملاک ما اینه که کسی که خوب حرف میزنه باید بره مجلس چی بگم اخه.الان هرکی لیسانس الهیات داره خیلی خوب حرف میزنه.اونم اراجیف
ب کسی رای بدین ک تخصص داشتهه باشه.زارعی ک تهش ی مدرک زورکی اموزش و پرورش بهش دادن هدایت هم که الهیاته تخصصش ب درد خودش میخوره.مجلس بازار نی که تجربه حرف اولو بزنه کسی رو میخاد ک تخصص داشته باشه
سادات مهریان
Iran, Islamic Republic of
فقط سید باقر موسوی صدرصد انتخابی
یاسیدعلی خامنه ای
Iran, Islamic Republic of
دکتر افشین پور تایید خواهد شد
و به کوری چشم حسودان پیروز انتخابات گچساران و باشت.
کارشناس ارشد
Iran, Islamic Republic of
سلام،بخدا خیلی دلم برا اونهایی که میخوان بهرامی رو به اصلاحات بچسبونن،،میسوزه،،درحالی که هیچ اصلاح طلبی اونو ازخودش نمیدونه،شک نکنید پیروز انتخابات،،،هفت اسفند مشخصه،،اگه گفتین،،،فقط،میدونم،،نه بهرامیه،،نه هدایتخواه،،ونه روشنفکر،،،شاید،،باقر،،،شاید زارع
Iran, Islamic Republic of
ایشالله با همکاری مردم فهیم شهرستانهای کهگیلویه و بهمٸی و چرام و لنده سید مسعود دانشی پیروز انتخابات هستش و شک نکنید
مهاجر
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر انصاری
Iran, Islamic Republic of
هیچ تحلیلی نمیشه درباره کهگلویه کر چون اصلاحات کهگلویه با قدرت وارد رقابت جدید میشن
اصلاح
Iran, Islamic Republic of
کبنا چرا از اسم افشین پور میترسی وکامنتهای ایشون رو سانسور میکنی؟
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
افتخاری رو هم بازی بدین بنده خدا کلی هزینه کرده تا اینجا، نگران پسا صلاحیت نیستم نگران پسا انتخاباتم!
حاج پردل
Iran, Islamic Republic of
یا مهدی حاج مهدی
رای
Iran, Islamic Republic of
سی خاطر اینکه کرم ننها سر کار وش رای نیدووم جملات تکراری در انتخابات .اگه مردم شهرم به غیر از تاجگردون به کس دیگه ای رای دادن /////////از تاجگردون سراغ دارید .رییس کمیسیون برنامه بودجه تلفیق الکی نیست افتخار شهرمووونه بعد هی انگ‌بزنید به یه چهره ی ملی .هرچه درخت پر بار تر باشه بیشتر مورد حمله قرار میگیره .اقای تاجگردون حالا حالا ها وکیل مایی
ع
Iran, Islamic Republic of
گچساران تاجگردون
کهگیلویه موحد
بویراحمد روشنفکر
بقیه ول معطل اند
رضا.
Iran, Islamic Republic of
خدا رو شکرکه ما با رد صلاحیت دکتر افشین پور بالاخره فهمیدیم که اصلاح طلب واقعی در گچساران چه کسی بوده وهست...دکترافشین پور اصلاح طلب درود بر شما
اینده نگر
Iran, Islamic Republic of
بویراحمد هدایتخواه کهگیلویه تقوی گچساران فولادی وندا با احترام به دیگر رقبا
حاج پردل
Iran, Islamic Republic of
حاج مهدی روشنفکر پدیده این دور از انتخابات با شایستگی هرچه تمام تر و با آرای بالا بدون شک پیروز این دوره از انتخابات بویراحمد و دنا خواهد بود.
جنترمن
Iran, Islamic Republic of
یرادر عکاشه با احترام به جنابعالی وخوانندگان عزیز ولی جدا تحلیل بسیار ابکی بود اگه باقر موسوی نباشه زارعی نماینده بویراحمد ودناست ۸اسفند میبینمت
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
اینجانب تحلیلم اینه که اقای موسوی دیگه به کلی زد صلاحیت هستن و نباید امید در تایید صلاحیت ایشان باشد.اما در بین کاندیدای حاضر رقابت بیشتر بین بهرامی یه و روشنفکر.اقای هدایت هواه تنها تاثیرشان در این دوره انتخابات فقط شکستن ارای کمی از اقای روشنفکره. زارع هم بخاطر عملکرد کرد ضعیفش در این دوره فاقد تایید لز سوی مردمه، فقط اطرافیان خودش بهش رای میرم. اقای بهرامی چون تنها اصلاح طلب شناخته شده است رقیبی است برای روشنفکر. روشنفکر سالها کار فرعنگی و اجرایی دلشتع و در بین مردم بویراحمد و روستاهای اطراف از مقبولیت بسیار بالایی برخوردار است. با این وجود بنده رقابت رو بین روشنفکر و بهرامی میدانم.
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
موضوع رساله دکتری تخصصی مصیب افتخاری:بررسی اثر زلزله بر شریانهای حیاتی و نقش آن در افزایش بزهکاری کودکان و نوجوانان
چناربرم
Iran, Islamic Republic of
آقایون نامزد انتخاباتی بویراحمد خدایی خودتونو خسته نکنید چون حاج مهدی روشنفکر وارد صحنه شده و بدون چون و چرا اکثریت آرا از آن خودشه،والسلام
سیما
Iran, Islamic Republic of
گچساران و باشت از حضور هدایتخواه میترسند
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون از گچساران بهرامی از یاسوج تقوی از دهدشت
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
تاکتیک ها و وظایف چهره های شناخته شده ی جریان اصلاحات ونقش یک سیاستمدار در پسا عدم تایید صلاحیت:

باتوجه به اینکه داوطلبان شناخته شده ی اصلاح طلب در حوزه های انتخابیه کهگیلویه و همچنین بویراحمد بنا به هر دلیلی نتوانستند از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند و همچنین با توجه به اینکه زمینه ی پیروزی این جریان به لحاظ آرا واقبال مردمی فراهم بوده و هست، ومردم دیگر مایل نیستند اتفاقات دوره های قبل تکرار شود.لذا داوطلبان شناخته شده وسیاستمداران جریان اصلاحات در استان بخصوص دو حوزه ی بویر احمد وکهگیلویه که نتوانستند از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند باید برای شکست رقیب و پیروزی جریان معطوف به خود از تاکتیک های جایگزین استفاده نمایند. آنان بایستی سیاستمدارانه وبا یک نقشه ی جامع و کارآمد با جایگزین کردن داوطلبان جوانتر و متعهد به اندیشه های اصلاح طلبی، هم مسیر پیشرفت و توسعه سیاسی و گردش نخبگان را هموار کنند و هم با دوپینگ سیاسی از شکست قطعی خود و حذف جریان اصلاح طلبی جلوگیری کنند. تعبیر یک سیاستمدار برجسته، همچون یک سرمربی موفق تیم های ورزشی است، که باید متناسب با شرایط و موقعیت، به منظور پیروزی و جلوگیری از شکست، تاکتیک های جایگزین و متنوعی در سر داشته باشد تا بتواند در شرایط سخت از آنها استفاده کند؛ چراکه در غیر اینصورت، در دراز مدت، شکست وی دور از ذهن نخواهد بود.

پایگاه خبری «روز اول» در راستای عمل به اصل آزادی بیان همه دیدگاههای قانونی در کشور، اقدام به انتشار مطالب منتسب بهطیفهای مختلف سیاسی می کند؛ انتشار این یادداشت لزوماً منعکس کننده دیدگاه «روز اول» نمی شود
احمد
Iran, Islamic Republic of
?قدرت زایی ثروت


در شرایط فعلی و در فقدان حضور پاره ای از افراد پاک دست در عرصه انتخابات چه با اختیار و چه با رد صلاحیت های فله ای وظیفه مردم در گزینش نمایندگان حساس تر و بااهمیت تر است. جوانان و نخبگان استان محروم ما خوب می دانند که نمایندگان سرمایه دار و ثروت اندوز نمی تواند مدافع حقوق آنان باشند. طبقه محروم استان ما که متاسفانه با وجود سناتورها، الیگارش ها و ثروت اندوزان، اکثریت جامعه را دارند به نماینده ای از جنس خود نیاز دارند. جوانان فرهیخته و تحصیل کرده دیار ما چگونه می توانند ببینند با این همه بیکاری در استان، نمایندگان ثروتمندشان به جای اشتغال زایی و ایجاد کارخانه ها و کارگاهها برای آنان، مشغول سرمایه گذاری در خارج از کشورند. نوجوانان و جوانان این خطه مانده در فقر چگونه می توانند ببینند که پدر و مادرشان برای امرار معاش ماهانه، منتظر واریز یارانه سر برج اند، حال آنکه فرزندان نمایندگان شهرشان سوار برخودرو های لوکس میلیاردی از کنارشان ویراژ می دهند. جوانان دیار ما چگونه می توانند به کارخانه های چند صد میلیاردی نمایندگان چشم بدوزند، حال آنکه پدرانشان برای تامین معاش خانواده خود شهر به شهر به دنبال رزق و روزی باشند...........…
آرو
Iran, Islamic Republic of
دنیا تاجگردون, خدایی کدوم لر حاضر میشه ب یه ترک رای بده
در جواب سیما
Iran, Islamic Republic of
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه...........................................

اول ببین تو یاسوج رای میاره بعدش اظهارنظرکن.دستت درد نکنه جوک قشنگی بود.وای ترکیدم از خنده
ابوذرحقدوست
Iran, Islamic Republic of
نگاه کنیدببینید حتی یک کامنت علمی وبدون تعصب وحمایت ازکاندید موردنظر بوده یانه؟؟اینکه هرشخصی حمایت ازکاندیدموردنظرش رامدنظردارد بحثی نیست.اماکمی هم واقع بینانه نگاه کنیم.اقای زارعی ارای دورقبل خودرامدیون اشتباهات پیاپی دکترهدایت خواه وقدرت طلبی انحصارگری زورگویی وفسادزیاددستگاهای دولتی ونزدیکترین افرادنزدیک به اقای هدایت خواه،بود.که همه راوادار به پذیرش حاج زارعی برای پیروزنشدن نماینده سابق،کرد.امادوباره اشتباهات بسیارزیادنماینده فعلی ازجمله قوم گرایی،نداشتن قدرت مدیریت،وعدهای بی عمل ودروغین زیاد،نداشتن رابطه اصولی وصحیح بامردم،وکلاعنصرخنسی بودن درمجلس که راحت نماینده شهرستان همجوارازان به نحو احسنت برای زیرپاقراردادن شهرستانمان استفاده کرد،ریزش بسیارزیاداراء رابرای اقای زارع داشت.که البته باتوجه هنوز نماینده بودن ایشان وبازفریب عده ای دیگر دادن شغل های موقتی دوسه ماهی،تا پایان انتخابات(هماننداداره برق که جولانگاه فریبکاری شغلی شده)وهمچنین اوردن ودادن بول به عده ای که انسانیت خودرابه واسطه ان ازدست میدهند.ایشان هنوز کقدارکمی رای برای خود داردکه البته درصدزیادنیست..نماینده سابق اقای هدایت خواه که اکر اذهان عمومی رافریب نمیداد وازهمان اول واردکارزارانتخابات میشد(نه اینکه اعلام کندثبتنام نمیکنم وبه همه ی همفکران خوداصرارکندشماواردمبارزه انتخاباتی شویدوبعد به بهانه حضورتعدادی مهره سوخته که شکست دورقبل هم بواسطه اشتباهات همین افرادبود،وبدون حتی کوچکترین اهمیتی به نظرمردم وارد اننخابات شود)قطعاپیروزبی چون وچرا بود.اما حالاکه همه ازاین فریبکاری ودروغهای به قولامصلحتی اگاه شده انددیگرحضورایشان راخواهان نیستند.فردبعدی مهندس بهرامی جوانی شایسته وکاربلدامابدون پشتوانه بالا..با برنامه واردانتخابات شد.ولی متاسفانه در این بین گرایش سیاسی کاملامشخصی نداشت.عضوی ازاعضاء کاری وفکری،تیم مشورتی اصولگراهان وشخص دکترهدایت خواه بود،برای حضوراحمدی نژاد وتمجیدازایشان سخنرانی کرد.ولی مدتی بعد رییس دفترعارف مرددوست داشتنی اصلاح طلبان شد.این دوگانگی وعدم سریع ورک بودن درانتخاب طیف سیاسی ش،اورابه عنوان فردی فرصت طلب که موضع حزبی ش مشخص نیست رامطرح کرده است.به همین خاطرانتظاری که فکرکنیم سیدباقرموسوی ازاوحمایت کندرانخواهیم داشت.دراین بین پدیده انتخابات ٩۴ فردی جز حاج مهدی روشنفکر نیست..شخصی که به واسطه مخالفت باطیف رادیکال اصولگراها ازانها جداشد،وبی شک اگردرروزهای پایانی شرط اصولگراهای رادیکال رامیپذیرفت قطعاگزینه موردنظراین حزب بود.که البته ترجیح دادشرف وانسانیت ومردم داریش راترجیح دهدبرحمایت کردن طیف کوچکی.واین بهانه اصلی رادیکال ها برای حضور هدایت خواه بود..روشنفکرکمترین امیدازریختن اراءسیدباقرموسی به صندوق خودراداردچراکه باحضورش تعدادزیادی ازاصلاح طلبان سفلی به اوپیوستند..طوری که درحال حاظر قدرت ٧٠ درصدی رادرسفلی دارد..اما نکته ای که نبایدفراموش شود این ست که این سیدباقرهمان سیدباقر١٢ سال پیش با ان همه کبکبه ودبدبه نیست وقطعا انچنان ارایی که تبلیغات زیادی برایش میشودراندارد.اماهمین تعدادهم تقسیم خواهند شد.تعدادبسیارزیادوقریب ٣٠درصدطرفدارنش به واسطه تفکروسوادبالا قطعاوارد انتخابات نخواهندشد وترجیح میدهند تازمانی که نماینده اصلاحات واقعی ومردپذیرششان حضورنداشته باشند پای صندوقهای رای نروند..بیشترین ارا اقای موسوی به واسطه قومیتی دربویراحمدعلیا به اقای نیکبخت(درصورت تایید)خواهد رسید.تعدادبسیاراندک وچنددرصدناچیزبه زارعی وهدایت خواه،تعدادی زیاد ازکسانی که طیف فکری واقعی واصلاح طلبی دارندحمایت ازمهمدس بهرامی رادنبال خواهند کرد.اکثریت بالاووقابل توجه واعظم طرفدارانش دربویراحمدسفلی به سبدحاج روشنفکرریخته خواهدشد.نتیجه واقعی ازنبودسیدباقر،تقسم اراء ایشان به دوقسم هست١-کسانی که خودسیدباقرموسوی راقبول داشتند وبارفتنش ازکسی حمایت نمیکنند وحداقل گوش به فرمان اونیستند٢-تقسم بقیه طرفدارنش:اقای نیکبخت(درصورت بازگشت)بیشترین حمایت راخواهد داشت دربویراحمدعلیا.جوانان ودانشجویان بهرامی راترجیح خواهندبردیگران.عده ای اندک که ملاک قومیتی دارند به زارعی وارای بسیارکم پایین هدایت خواه میپوندند.ودربویراحمدسفلی درصدبسیاربالای روشنفکر(پدیده بزرگ انتخابات) راجمایت حواهند کرد
ابي
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای عکاشه شاه ماهی هایی که مدتظرشماست مهره های سوخته ایست که مردم انها را باحضور حداکثری شان برای حمایت حاج روشنفکر زیرپای خود اه کردند...
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
با ورود حاج یارنسب به حوزه ی انتخابیه ی کهگیلویه تمام معادلات را به نفع اصلاحات رقم خواهند زد
م
Iran, Islamic Republic of
کامنت گذار به ظاهر عزیزی که به نام محمد آباد کامنت گذاشته اند(شماره ۲۱)هر چند بنده در برخی موارد بسیاری کار رسانه ای آقای عکاشه و تیم تبلیغاتی آقای تاجگردون رو نمی پسندم و اعتقاد دارم در پس زمینه تحلیلاتشون تعصباتی به آقای تاجگردون وجود داره و جایی هم در این تحلیلشون به نقش خودشون اشاره کردند ولی دلیل نمیشه توهین کنیم.احترام هر کس دست خودشه.نظرات مثبت و منفی مردم هم در ذیل کامنتتون باید درسی باشه برای شما.تربیت نا اهل را چون گردکان بر گنبد است
دلواپس گچساران
United States
اعلام حمایت دکتر افشین پور از دکتر تاجگردون توسط خود ایشان در منزل کامیار ملکپور را به همه سیاستمداران تبریک میگوییم
احمد
Iran, Islamic Republic of
"بهمن " یارنسب" کهگیلویه را در خواهد نوردید!!!!!
Iran, Islamic Republic of
با سلام این همه خودتون رو خسته نکنین .مرد پیروز صحنه حاج غلام تاجگردون.کمایی اصفهان
کمایی باوی
Iran, Islamic Republic of
جناب حاج غلام تاجگردون پیروزیش در صحنه ۱۰۰ در صده .پس این همه اعصاب خودتون رو خورد نکنین ......شهروند اصفهانی
مهران
Iran, Islamic Republic of
فقط حاج علی پولادی وندا مرد عملگرای گچساران
Iran, Islamic Republic of
بسیار تحلیل سطحی البته در حد سن و سواد ناقص نگارنده است.
هم استاني
Iran, Islamic Republic of
برادر بزرگوار جناب آقای عکاشه باسلام واحترام خواهشمند است این نظر را درج بفرمایید
اگر مخاطبین گرامی کامنت های متفاوتی می گذارند ونظرات شخصی خود را بیان می نمایند واز کاندیدای خاصی حمایت میکنن حق طبیعی آنهاست البطه حق ندارند سایرین را مورد بی احترامی قرار دهند . اما از اصحاب رسانه وبخصوص شخصیت هایی که سالها در راه اعتلای فرهنگ این مرز وبوم زحمت کشیده اند وقلم فرسایی نموده اند انتظار نمی رود بدون در نظر گرفتن همه جوانب چنین تحلیلهایی را رسانه ای کنند . جناب آقای عکاشه حضرتعالی میتوانید در حوزه های گرمسیر ی استان تحلیلی نزدیک به احتمال ارایه فرمایید اما در حوزه بویر احمد وبخصوص سفلی بدون حضور میدانی وشناخت از وضعیت موجود ومهم تر از همه تاختن به کاندیدای این اجتماع با ادبیاتی توهین آمیز جای گله مندی است :
اولا حضرتعالی حق ندارید آقای روشنفکر را فاقد وجاهت سیاسی عنوان نمایید زیرا هیات اجرایی و شورای نگهبان استان ومرکز با معیارهای معمول صلاحیت ایشان را احراز نموده اندوهمچنین تاییدیه مردم جهت شورای شهر، معاونت فرمانداری ، معاونت مدیر کل آموزش وپرورش استان وتدریس در مراکز علمی استان و حسن پیشینه و...را در کارنامه دارند (خوب که شما جنتی نیستید)
دوما شما در تحلیلتان در گچساران از معادله لر وترک استفاده می فرمایید ولی آقای روشنفکر را متهم به گرفتن ماهی از آب گل آلود با قلاب اجتماعی می نمایید ، این اجتماعی که عنوان می فرمایید ایل سرافراز بویراحمد از مرز اصفهان تاخوزستان وبوشهر میباشد که در طول تاریخ در استان وجنوب حماسه آفریده اند اگر منظور حضرتعالی اشاره به پایگاه اجتمایی بالقوه روشنفکر به جای پول وثروت وقدرت می باشد درست فرموده اید
جناب آقای عکاشه شاه ماهی روشنفکر وراث دلیر مردان وشیر زنانی هستند که تاریخ گواه آنهاست واین بار به خود رای میدهند نه به قول و وعده های دروغین ...
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
بویراحمد سفلی همشون شاه ماهی هستن
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
بویراحمد سفلی همشون شاه ماهی هستن درود بر بویراحمد سفلی درود بر حاج مهدی روشنفکر
یاعلی
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر جوانمردی.نخبه ای علمی باتحصیلات اکادمیک متعهد ارزشی وجانباز دفاع مقدس .درتمام سطوح علمی وارزش انقلاب امتحان پس داده است روز موعود نزدیک است.
دوست
Iran, Islamic Republic of
سید مسعود دانشی فردی ولایی متدین کارآمدوبی حاشیه است انتخاب ایشان درست تاثیر گذار است .(کهگیلویه بزرگ)
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
اگه زارع دوباره نماینده بویراحمد بشه خودکشی می کنم
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1