تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب : ۱۵۵۴۸۲

برگزاری ۸۰ محفل انس با قرآن در استان / راه‌اندازی پاتوق مطالبه‌گری از نامزدهای انتخاباتی / تولید ۲ فیلم کوتاه توسط بسیج/ هرگونه شعار تفرقه‌‌انگیز ممنوع / بهره‌برداری سیاسی از دهه فجر ممنوع/ اختصاص ۱۴ میلیارد تومان نفت به ورزش کهگیلویه

۱
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
برگزاری ۸۰ محفل انس با قرآن در کهگیلویه و بویراحمد
مسئول امور قرآنی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری ۸۰ محفل انس با قرآن دهه فجر امسال در استان خبر داد.
حسین علی‌نسب از برگزاری برنامه‌های مختلف قرآنی در دهه فجر امسال خبر داد و اظهار کرد: همزمان با سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه‌های مختلف قرآنی از سوی امور قرآنی تبلیغات اسلامی برنامه‌ریزی شده که در دهه فجر برگزار می‌شود.
مسئول امور قرآنی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه برای رهایی از مشکلات و گرفتاری‌ها باید به قرآن متوسل شویم، افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه‌ فعالیت‌های قرآنی نسبت به سایر استان‌ها عقب است که نیاز است به این امر مهم توجه ویژه‌ای شود.
وی خواستار توجه بیشتر مسئول ارشد استان به مسائل و برنامه‌های قرآنی شد و گفت: در صورت تأمین اعتبار دو جشنواره جوان و خانواده به همت تبلیغات اسلامی استان برگزار می‌شود.
این مسئول از برگزاری ۸۰ محفل انس با قرآن دهه فجر امسال در استان خبر داد و گفت: به همت تبلیغات اسلامی، سپاه فتح، امور قرآنی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها، محافل انس با قران و کرسی تلاوت در تمام مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.
علی‌نسب اضافه کرد: با همکاری موسسه قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد دوره‌های مربیگری قرآن در موسسه قرآنی غدیر گچساران و موسسه فاطمیه شهرستان بهمئی برگزار می‌شود، همچنین برگزاری محافل انس با قرآن از دیگر برنامه‌های این موسسات است.
مسئول امور قرآنی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افتتاح دارالقرآن باقرالعلوم سپاه فتح استان افزود: در دهه فجر دو محفل انس با قرآن ویژه سربازان و کارکنان سپاه فتح استان برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری محفل انس با قرآن در دبیرستان تیزهوشان شهید بهشتی و پخش از صدا و سیمای مرکز استان، تشکیل کارگروه قرآنی ویژه مدارس ابتدایی و راهنمایی دخترانه و پسرانه، برگزاری محفل انس با قرآن در مساجد، مدارس و خوابگاه‌ها و برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات قرآن، نماز و عترت از سوی آموزش و پرورش را از دیگر برنامه‌های قرآنی در دهه فجر است.
دعوت از ۳ بانوی فوتبالیست کهگیلویه و بویراحمدی در اردوی انتخابی تیم ملی
نایب‌رئیس هیئت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد از دعوت سه بانوی فوتبالیست کهگیلویه و بویراحمدی در دومین اردوی انتخابی تیم ملی زیر ۱۴ سال بانوان کشور خبر داد.
اقدس نور‌بخش از حضور سه بانوی فوتبالیست کهگیلویه و بویراحمدی در دومین اردوی تیم ملی بانوان خبر داد و اظهار کرد: سه ورزشکار فوتبالیست هم‌استانی در اردوی تیم ملی زیر ۱۴ سال بانوان کشور دعوت شده‌اند.
نایب‌رئیس هیئت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد ضمن ابراز خرسندی از حضور بازیکنان هم‌استانی در این اردو، افزود: بانوان استان تاکنون در عرصه ورزش به خوبی درخشیده و توانسته‌اند مقام‌های برجسته‌ای را در کشور و جهان کسب کنند.
وی مکان برگزاری دومین اردوی انتخابی تیم ملی زیر ۱۴ سال بانوان کشور را آکادمی تیم‌های ملی فوتبال در مجموعه آزادی بیان کرد و گفت: این اردو از سوم تا هفتم بهمن‌ماه در تهران برگزار می‌شود.
مسئول امور ورزش بانوان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ناهید علیزاده، بیتا طاهری‌پور و سحر سروش‌نژاد در این اردو حضور دارند، تصریح کرد: بیتا طاهری‌پور و ناهید علیزاده در نخستین اردوی انتخابی تیم ملی که در تهران برگزار شد نیز حضور داشتند.
وی درخشش، استعداد و پتانسیل بالای این بانوان در نخستین اردوی تیم ملی زیر ۱۴ سال بانوان کشور را عامل دعوت این بازیکنان عنوان کرد و گفت: دعوت مجدد از بانوان فوتبالیست کهگیلویه و بویراحمد افتخاری بزرگ برای جامعه ورزشی استان است.
نوربخش با اشاره به اینکه برگزاری این اردو جهت شناسایی و معرفی افراد برتر جهت تیم ملی فوتبال بانوان زیر ۱۴ سال کشور برای رقابت‌های قهرمانی آسیا است، اظهار امیدواری کرد: این بانوان ورزشکار مانند دیگر ورزشکاران استان با درخشش خوب بتوانند به عنوان بازیکن ثابت در ترکیب تیم ملی بانوان زیر ۱۴ سال کشور در مسابقات قهرمانی بانوان آسیا حضور داشته باشند.
به گزارش فارس، نخستین اردوی انتخابی تیم ملی زیر ۱۴ سال بانوان کشور از ۱۲ تا ۱۵ دی‌ماه سال جاری در تهران برگزار و بیتا طاهری‌پور و ناهید علیزاده از کهگیلویه و بویراحمد در این اردو حضور داشتند.
راه‌اندازی پاتوق مطالبه‌گری از نامزدهای انتخاباتی در دانشگاه یاسوج
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج از راه‌اندازی پاتوق مطالبه‌گری از نامزدهای انتخاباتی توسط بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج خبر داد.
نباید نقش دانشجویان و حضور گسترده آنها را در همه عرصه‌ها فراموش کرد چرا که دانشجویان همواره نقش موثری در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور داشته و حضور پرشور در پای صندوق‌های رای و حفظ فرهنگ اسلامی موجب عزت و اقتدار و امنیت کشور می‌شود و دانشجویان آن را یک تکلیف می‌دانند.
علی رفعتی اظهار کرد: جهت ایجاد شور و نشاط سیاسی و انتخاباتی در استان شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی طی برنامه منظمی از تمامی نامزدهای مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌های بویراحمد و دنا و حتی در سایر شهرستان‌های استان دعوت خواهد شد.
دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان با اشاره به اهمیت این اقدام گفت:طبیعتا با اجرای چنین برنامه‌ای نامزدها می‌توانند با حضور در دانشگاه‌ها مواضع و برنامه‌های خود را با قشر فرهیخته دانشگاهی طرح کنند که در این راستا از مسئولین دانشگاه‌ها انتظار داریم زمینه‌های لازم فراهم کنند.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج افزود: بسیج دانشجویی آماده همکاری خواهد بود و شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان در این راستا برنامه‌ای را تدارک دیده تا با ایجاد یک پاتوق مطالبه‌گری در سطح شهر یاسوج طی جدول زمانبندی شده‌ای، نامزدها حضور یابند و هم به پرسش‌های دانشجویی و جامعه نخبگان پاسخ دهند و هم به تشریح مواضع و برنامه‌های خود بپردازند.
نماینده دانشجویان استان در شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور خاطرنشان کرد: پاتوق مطالبه‌گری فرصتی بسیار خوب و ابزار مناسبی خواهد بود که هم نامزدهای محترم از آن استفاده خواهند کرد و هم قشر دانشجو جهت آشنایی نزدیک‌تر به نامزدها می‌توانند حضور یابند و مطالبات خود را مطرح کنند که مشروح این پرسمان دانشجویی با نامزدها نیز توسط رسانه‌ها منتشر خواهد شد.
رفعتی در پایان با اشاره به اینکه در این پاتوق از تمامی نامزدهای تایید صلاحیت شده با هر سلیقه سیاسی دعوت خواهد شد، گفت: انتظار داریم که تمامی نامزدها در این خصوص همکاری‌های لازم را داشته باشند.
برگزاری نمایشگاه کانون فرهنگی بانوان گچساران در بهمن‌ ماه
مسئول کمیته بانوان شورای اسلامی شهر دوگنبدان از اختتامیه جشنواره عکس با مضمون «بانوی شهر من» و افتتاح نمایشگاه کانون فرهنگی بانوان گچساران در بهمن‌ماه خبر داد.
محبوبه رضایی اظهار کرد: کمیته بانوان شورای شهر دوگنبدان به مناسبت گرامیداشت هفته زن و روز مادر، طی فراخوانی اقدام به برگزاری جشنواره عکس با مضمون «بانوی شهر من» کرده است.
رضایی افزود: اختتامیه جشنواره عکس بانوی شهر من همزمان با افتتاحیه نمایشگاه کانون فرهنگی بانوان در بهمن‌ماه برگزار می‌شود.
مسئول کمیته بانوان شورای اسلامی دوگنبدان تصریح کرد: جشنواره «بانوی شهر من» به همت شورای شهر و همکاری و تعامل شهرداری دوگنبدان با هدف شناساندن ابعاد مختلف زندگی زن گچسارانی و ایجاد ارتباط منسجم با جامعه هنرمند و به‌کارگیری استعدادها و تجربیات نخبگان عکاسی در گچساران تشکیل شده است.
رضایی یادآور شد: در این جشنواره عکس افزون بر ۳۰۰ عکس به معرض نمایش گذاشته شد که در پایان ۲۵ نفر به بخش نمایشگاه راه یافتند و ۵ نفر به‌عنوان نفرات برگزیده اعلام شدند.
وی با بیان اینکه این جشنواره در بخش آزاد برگزار شده بود، خاطرنشان کرد: داوری این جشنواره بر اساس انتخاب بهترین سوژه‌ها بوده که در این راستا از مشارکت همه عکاسان آماتور و حرفه‌ای استقبال و با داوری داوران مطرح نفرات برگزیده انتخاب شدند.
رضایی خاطرنشان کرد: به برگزیدگان نهایی جشنواره جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد و آثار عکاسان برتر در نمایشگاهی به همین منظور در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
مسئول کمیته بانوان شورای اسلامی شهر دوگنبدان در پایان با بیان اینکه اسامی برگزیدگان در روز افتتاح نمایشگاه اعلام می‌شود، گفت: محورهای جشنواره عکس « بانوی شهر من »در خصوص حضور و نقش زن در اجتماع و موقعیت‌های مختلف اجتماعی، زن در خانواده، معضلات زنان در جامعه، زنان سالمند و زن روستایی تعریف شده بود.
راه‌اندازی اداره ثبت اسناد و املاک باشت
رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان های گچساران و باشت گفت: اداره ثبت اسناد و املاک باشت به زودی راه‌اندازی می‌شود.
امیرحسین اسلامی اظهار کرد: در راستای تحقق نیازمندی و خواسته مردم باشت همچنین تسهیل در امور ثبتی با پیگیری‌ها و مکاتبات انجام شده با اداره کل و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، موافقت تاسیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان باشت اخذ شده است.
وی افزود: سازمان ثبت با قدمتی دیرینه خدماتی را در قالب ثبت مالکیت‌های اشخاص حقیقی، ثبت شرکت‌ها، اجرای اسناد رسمی، ازدواج و طلاق و ثبت رسمی اسناد، به طیف گسترده‌ای از مردم ارائه می‌دهد که این خدمات نیازمند تحولی جدی و عظیم بود.
رئیس اداره ثبت اسناد و املاک گچساران تصریح کرد: امروز با اندیشه و سیاست‌های صحیح، تحولاتی در حال بروز و ظهور است که آثار آن برای مردم مثمرثمر است.
اسلامی با اشاره به نبود اداره ثبت اسناد و املاک در باشت افزود: نبود اداره ثبت اسناد و املاک در باشت مردم را برای انجام‌های ثبتی با مشکل مواجه کرده بود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر شهروندان برای ثبت اسناد خود باید تا دوگنبدان مسیری را طی کنند، گفت: نبود این اداره نیز برای روستائیان مشکل زیادی ایجاد کرده بود.
وی تصریح کرد: ثبت اسناد و املاک تنها اداره‌ای است که در باشت نمایندگی ندارد بنابراین تصمیم احداث اداره ثبت اسناد و املاک باشت در این شهرستان لازم و ضروری بود.
اسلامی با بیان اینکه مجوز فعالیت این اداره اخذ شده است، به زودی اداره ثبت املاک و اسناد باشت راه‌اندازی می‌شود.
این مسئول در پایان با بیان اینکه خدمت‌رسانی به مردم جز با همدلی مسئولان و مردم محقق نمی‌شود، افزود: از مسئولین شهرستان درخواست دارم با خادمان ملت در ثبت اسناد و املاک همکاری داشته باشند.
تولید ۲ فیلم کوتاه توسط بسیج هنرمندان گچساران
رئیس بسیج هنرمندان گچساران از آغاز مرحله پیش‌تولید دو فیلم کوتاه و داستانی «چشم» و «مادر» در بهمن‌ماه امسال خبر داد.
سید‌ نعمت‌الله حجازی‌اصل اظهار کرد: کانون بسیج هنرمندان با هدف سازماندهی و هدایت هنرمندان به سمت اجرای فعالیت‌هایی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری راه‌اندازی و تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه کانون بسیج هنرمندان گچساران از هنرمندان بسیار متعهد و توانمندی برخوردار است، افزود: فیلم داستانی «چشم» بر اساس طرحی از مهرداد بیضایی هنرمند برجسته کانون بسیج هنرمندان که با نگاهی کارشناسی و بی‌پرده به بیان بی‌احترامی و اهانت به نعمت‌های الهی و آگاهی بخشیدن به این مبحث به کارگردانی آیدا طاهری و مهرداد بیضایی خواهد پرداخت.
رئیس بسیج هنرمندان گچساران تصریح کرد: معناشناسی فیلم «چشم» ما را به افقی از درک فیلم در راستای یک تکه نان هدایت می‌کند و اینکه یک تکه نان در این قلمرو در کدام حوزه و مکانی جای می‌گیرد.
حجازی فیلم داستانی «مادر» بر اساس طرحی از آیدا طاهری و به کارگردانی محمد و مهرداد بیضایی را دومین کوتاه بسیج هنرمندان گچساران عنوان کرد و افزود: این فیلم به منظور تکریم و ارج نهادن به مقام والای مادر که به ثبت آثار هنرمندان بسیجی افزوده می‌شود، پرداخته است.
وی عنوان کرد: در این فیلم تلاش‌های خستگی‌ناپذیر یک مادر برای نگهداری از فرزند معلول خود به گونه‌ای زیبا به نمایش گذاشته می‌شود.
رئیس بسیج هنرمندان گچساران گفت‌: این دو فیلم با همکاری هنرمندان کانون بسیج هنرمندان شهرستان گچساران در بهمن ماه مقابل دوربین می‌رود.
از لزوم حذف و یا ادغام تا اسمی بودن برخی کمیته‌های ستاد دهه فجر در لنده
در جلسه ستاد دهه فجر شهرستان موضوعات مختلفی از جمله تعدد کمیته‌ها و اسمی بودن برخی از آنها و تبریک به مناسبت اجرای برجام و دستگیری تفگنداران آمریکایی مطرح شد.
جلسه ستاد دهه فجر شهرستان لنده عصر امروز با حضور مسئولان و نمایندگان ادارات این شهرستان در دفتر فرماندار لنده جهت برنامه‌ریزی برای بزرگداشت دهه فجر برگزار شد.
در این همایش موسی محتشم بخشدار موگرمون خطاب به اعضای کمیته‌های اجرایی ستاد دهه فجر، گفت: برگزاری برنامه‌ها و گرامیداشت دهه فجر نیازمند حضور جدی ادارات و نهادها است.
وی افزود: اسمی بودن ادارات در کمیته‌های اجرایی مشکلی را حل نخواهد کرد، اداراتی که نمی‌توانند به بهبود و کیفیت اجرای برنامه‌ها کمک کنند خود از عضویت کمیته‌ها انصراف دهند.
محتشم یادآور شد: در سال‌های گذشته مشارکت و همراهی مسئولان با هم تأثیر بسزایی در اجرای برنامه‌ها و کیفیت‌بخشی به آن داشته است.
محمد مرادی فرماندار لنده در این زمینه با اشاره به لزوم مشارکت همگانی ادارات در اجرای برنامه‌ها گفت: ارزیابی عملکرد ادارات پس از دهه فجر انجام خواهد شد و راهکارهای لازم برای تشویق ادارات در نظر گرفته خواهد شد.
مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان لنده نیز در این جلسه با اشاره به جمله‌ای از مقام معظم رهبری که فرمودند «گرامیداشت یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست» گفت: در اولین پنجشنبه دهه فجر مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا نیز برگزار خواهد شد.
سید محمدتقی افرازیان افزود: سرکشی و دیدار با خانواده شهدا از جمله برنامه‌هایی است که اداره بنیاد شهید در طول سال و خصوصاً ایام‌الله دهه فجر انجام خواهد داد.
وی در ادامه به دستگیری تفنگداران آمریکایی در آبهای خلیج فارس اشاره کرد و گفت: نیروی دریایی سپاه بار دیگر اقتدار و عظمت ایران اسلامی را با حراست و محافظت از آب‌های نیلگون خلیج فارس به نمایش گذاشته است.
افرازیان با تبریک اجرای برجام پس از سال‌ها تلاش شبانه‌روزی دولتمردان برای اثبات حقانیت ایران، گفت: آغاز رفع تحریم‌ها با اجرای برجام خود دستاورد بزرگی برای ملت بوده که باید به ملت و دولت‌مردان این دستاورد را تبریک گفت.
در ادامه جلسه افراد حاضر بر لزوم فضاسازی شهر و روستاها اشاره کردند و از شهرداری و دهیاری‌ها خواستند نسبت به فضاسازی مناسب برای ایام‌الله دهه فجر اقدام کنند.
ابوطالب سیاهی نماینده شهرداری در جلسه با اشاره به مشکلات عدیده شهرداری در پرداخت حقوق کارکنان خود گفت: شهرداری قریب به دو ماه است به دلیل مشکلات مالی نتوانسته حقوق کارکنان و کارگران خود را پرداخت کند.
مسئول فرهنگی شهرداری لنده یادآور شد: شهرداری در حد توان خود نسبت به فضاسازی دهه فجر اقدام خواهد کرد ولی سایر ادارات باید در این زمینه شهرداری را یاری کنند.
برخی از مسئولان شهرستان لنده در این جلسه تعدد کمیته‌های اجرایی ستاد دهه فجر را مانع تحقق و کیفیت‌بخشی به برنامه‌ها دانستند و خواستار حذف و یا ادغام برخی کمیته‌ها شدند.
دهه فجر یادآور خودباوری و عزت ملت ایران است/ هرگونه شعار تفرقه‌‌انگیز ممنوع
امام جمعه شهرستان لنده گفت: ایران اسلامی با خودباوری و تحقق شعار نه شرقی نه غربی به پیروزی رسید و حفظ آن باید با جدیت پیگیری شود؛ با توجه به ایام انتخابات باید از هرگونه شعار تفرقه‌انگیزانه خودداری شود.
حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل بعدازظهر امروز در جلسه شورای اداری و ستاد دهه فجر گفت: ملت ایران از ابتدای شکل‌گیری انقلاب انزجار و نفرت خود را از دولت‌های استکباری اعلام داشته و شعار «نه شرقی و نه غربی» را سرلوحه خود قرار داده است.
وی افزود: همین عدم وابستگی به جریان‌ سیاسی و بیگانگان همراه با اتکای به خداوند متعال و حضور و حرکت خودجوش مردمی عاملی استقلال و امنیت داخلی و بین‌المللی ما شده است.
امام جمعه لنده با اشاره به توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان نظام و انقلاب گفت: هر ملت دیگری این توطئه‌ها و دسیسه‌ها بر علیه او انجام می‌شد کمر راست نمی‌کرد و ساقط می‌شد.
حجت‌الاسلام کیانی‌اصل افزود: ملت ایران با خودباوری و حفظ استقلال و وحدت و عظمت خود در مقابل همه توطئه‌ها ایستادگی کرد و امروز شاهد دستاوردهای عظیم داخلی و بین‌المللی برای آن هستیم.
وی خاطرنشان کرد: از درون همین مشکلات و اتفاقات مختلف بود که توانستیم راه پیشرفت و ترقی نظام و انقلاب را شناسایی و با تکیه بر اصول و ارزش‌های انقلابی و اسلامی خود راه و مسیر پیشرفت و توسعه را تثبیت کنیم.
امام جمعه لنده گفت: ماهیت نظام و انقلاب ما فرهنگی و برگرفته از فرهنگ متعالی اسلام ناب محمدی(ص) بوده که با جدیت باید در جهت شکوفایی فرهنگی و دینی بیش از پیش تلاش کنیم.
کیانی‌اصل به موضوع هسته‌ای و اجرای برجام اشاره کرد و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب بارها خطاب به مسئولان نظام و دشمنان یادآور شدند که ما در هیچ موضوعی به جز موضوع هسته‌ای با آمریکا و ایادی استکبار مذاکره نخواهیم کرد.
وی ادامه داد: کسانی که به دنبال ارتباط با آمریکا و غرب هستند باید نگاهی واقع‌بینانه به برنامه‌های دشمنان پس از اجرای برجام نیز داشته باشند و بدانند که دشمنی آمریکا با ملت ایران فراموش نشدنی است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده گفت: امروز راهبرد اصلی جهان بر شعار آزادی‌خواهی امام خمینی(ره) و ملت ایران بنا نهاده شد و هر جا ندای آزادی‌خواهی سر می‌دهد شعار «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» طنین‌انداز می‌شود.
کیانی‌اصل یادآور شد: برخی‌ها می‌گویند حال که مذاکرات به نتیجه رسید و برجام به مرحله اجرا وارد شد شعار مرگ بر آمریکا و دشمنی با آن باید حذف شود؛ اما مگر در همین دولت مذاکرات دو نفره و چند جانبه و نشست‌های مختلف صورت نپذیرفت تا برجام به نتیجه برسد چرا آمریکا بعد از ۳۶ سال از جریان انقلابی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط جوانان این کشور، از ورود نماینده و سفیر ایران به سازمان ملل جلوگیری می‌کند.
وی افزود: آمریکا جنایات بسیاری در حق ملت ایران انجام داده و کینه‌توزی و دشمنی با ملت را فراموش نکرده، پس دوستی با آمریکا همان دوستی گرگ و میش بوده هر چند قبل از انقلاب نیز ما دوستی با آمریکا را با قانون‌های تحمیلی حق کاپیتولاسیون و امثال آن تجربه کرده‌ایم.
امام جمعه لنده در ادامه به اشاره به ظرفیت دهه فجر گفت: دهه فجر فرصت مناسبی برای تبیین اندیشه‌های نظام و انقلاب در سطح کشور و جامعه بین‌المللی است که باید از آن بهره و استفاده لازم را ببریم.
وی یادآور شد: نهادها و ادارات خدمات‌رسان از جمله شهرداری نسبت به تخفیف ویژه این ایام برای مردم می‌توانند شیرینی و حلاوت این دهه خجسته را دوچندان کنند.
کیانی‌اصل افزود: با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات از شعارهایی که بوی تفرقه می‌دهد باید پرهیز کرد و زمینه و بستر لازم برای حضور و مشارکت عمومی فراهم شود.
نباید از برنامه‌های دهه فجر بهره‌برداری سیاسی شود/مشارکت حداکثری مردم با بصیرت‌افزایی
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لنده گفت: جلوگیری از بهره‌برداری سیاسی برنامه‌های دهه فجر ضروری است، اما بصیرت‌افزایی لازم جهت حضور حداکثری مردم در انتخابات نباید فراموش شود.
حجت‌الاسلام سید محمود الهی‌نیا بعدازظهر امروز در جلسه شورای اداری و ستاد دهه فجر با اشاره به موقعیت حساس نظام جمهوری اسلامی گفت: تقویت باورها و اعتقادات مردم نسبت به نظام و انقلاب تنها با همدلی و همزبانی میسر خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: ملت ایران از آغاز شکل‌گیری و پایه‌ریزی شدن نظام و انقلاب وحدت و همدلی خود را در جهت مقابله با استکبار جهانی حفظ کرد و در سال‌هایی که از عمر با برکت انقلاب گذشته فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت سر گذاشت.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لنده، دهه فجر را ماندگارترین و شیرین‌ترن رویداد در تاریخ انقلاب خواند و تصریح کرد: دهه فجر سرآغاز دستاوردهای‌ بزرگی همچون پیروزی انقلاب بوده است.
الهی‌نیا به فراز و نشیب‌های ملت ایران در طی ۳۷ سال گذشته اشاره کرد و افزود: پایداری و حضور و مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف فکری و فرهنگی و اجتماعی و سیاسی ضامن بقاء و تداوم انقلاب اسلامی بوده است.
وی متذکر شد: استکبار جهانی از حضور و مشارکت عمومی مردم هراسناک بوده و توطئه‌های مختلفی برای کم‌رنگ کردن این حضور خصوصاً در ایام سرنوشت‌ساز انتخابات انجام داده است.
مسئول نمایندگی تبلیغات اسلامی لنده گفت: در راستای تقویت بصیرت و هوشیاری ملت برنامه‌های ستاد دهه فجر این شهرستان با رویکردی روشنگرانه به دور از فضاهای سیاسی اجرایی خواهد شد.
الهی‌نیا افزود: کمیته‌های ستاد دهه فجر شهرستان لنده با وحدت رویه برنامه‌های دهه فجر را طراحی و اجرا خواهند کرد.
وی در پایان توضیح داد: همه مسئولان اجرایی شهرستان و کمیته‌های ستاد دهه فجر باید با هوشیاری کامل از سیاسی‌ شدن فضای برنامه‌های دهه فجر جلوگیری کنند؛ البته بحث بصیرت‌افزایی و دعوت مردم به حضور حداکثری در انتخابات نباید فراموش شود.
لزوم بومی کردن برنامه‌های ستاد دهه فجر با اولویت تبیین دستاوردهای نظام و انقلاب در لنده
رئیس شورای اداری شهرستان لنده گفت: برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر با اولویت تبیین دستاوردهای نظام و انقلاب به صورت بومی در سطح شهرستان برگزار خواهد شد.
محمد مرادی در جلسه شورای اداری شهرستان لنده به دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌المللی اشاره کرد و افزود: تلاش مسئولان نظام برای اثبات حقانیت ایران اسلامی در موضوع هسته‌ای و دستاوردهای آن بر کسی پوشیده نیست.
وی افزود: رهنمودها و بیانات مقام معظم رهبری چراغ راه مسئولان نظام در دفاع از ارزش‌ها و حقانیت ملت ایران در موضوع هسته‌ای و پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است.
فرماندار شهرستان لنده تصریح کرد: آنچه باعث می‌شود ملت ایران در این مذاکرات سربلند و سرافراز بماند ایستادگی و صلابت رهبر معظم انقلاب و مجاهدت و تلاش چندین ساله مسئولان و همراهی و مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف بوده است.
مرادی اجرای برجام را توسط دولت‌های عضو لازم و ضروری خواند و افزود: با اجرای برجام راه توسعه و پیشرفت نظام و انقلاب در جامعه بین‌المللی میسر و عزت و اقتدار ایران اسلامی بر ایادی استکباری و جامعه جهانی اثبات شد.
وی در ادامه به برنامه‌های ستاد دهه فجر در شهرستان لنده اشاره و خاطرنشان کرد: تبیین اهداف و اصول انقلاب اسلامی در دهه فجر یک وظیفه عمومی بوده که در قالب برنامه‌های شاد و مفرح برای مردم باید انجام شود.
فرماندار شهرستان لنده گفت: گفتمان و فرهنگ انقلاب اسلامی برگرفته از دین مبین اسلام بوده که باید برای نسل جوان تبیین و تشریح شود.
مرادی افزود: دهه فجر یادآور فریاد آزادی‌خواهی و استکبارستیزی ملت ایران برای رهایی از سلطه بوده که با رهبری پیامبرگونه امام خمینی(ره) در بهمن ماه ۱۳۵۷ به نتیجه رسید.
وی یادآور شد: برنامه‌های ستاد دهه فجر با اولویت تبیین دستاوردهای انقلاب باید بومی و در سطح شهر و روستا برگزار شود.
رئیس شورای اداری شهرستان لنده افزود: اگر ما بتوانیم برنامه‌های ستاد را به صورت مردمی اجرایی کنیم آنگاه در ترویج و حفظ ارزش‌های نظام و انقلاب موفق خواهیم بود.
مرادی تصریح کرد: همه ادارات و نهادهای شهرستان لنده باید بستر لازم برای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسمات ایام‌الله دهه فجر را فراهم سازند و در پوشش خبری برنامه‌های خود دقت لازم را داشته‌ باشند.
۱۰۰ رشته آموزشی در مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران آموزش داده می‌شود
رئیس فنی و حرفه‌ای گچساران گفت: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر ۱۰۰ رشته در زمینه‌های مختلف به صورت پاره‌وقت و تمام‌وقت در این مرکز به متقاضیان آموزش داده شده است.
علیرضا گرامی اظهار داشت: مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران، مرکزی فعال در عرصه آموزش رشته‌های جدید و دوره‌های آموزشی است که گام‌های خوبی در این راستا برداشته است.
وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر ۱۰۰ رشته در زمینه‌های مختلف به صورت پاره‌وقت و تمام‌وقت در این مرکز به متقاضیان آموزش داده شده است.
گرامی تصریح کرد: مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران تاکنون قراردادهای زیادی با ادارات و شرکت‌های فنی و تخصصی منعقد کرده است.
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران تصریح کرد: همکاری و تعامل با ادارات و نهادها با ایجاد دوره‌های آموزشی و تخصصی ادارات از دیگر تلاش‌های این مرکز در راستای افزایش کیفیت‌بخشی به رشته‌ها است.
گرامی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی کارکنان شرکت نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد در مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران عنوان کرد: این دوره آموزشی با همکاری و تعامل میان شرکت توزیع برق کهگیلویه و بویراحمد و فنی و حرفه‌ای در راستای ارتقاء سطح مهارت کارکنان برگزار شده است.
وی با بیان اینکه این دوره در دو روز برگزار شده است، یادآور شد: افزایش توانایی و بهره‌وری شغلی کارکنان شرکت توزیع برق کهگیلویه و بویراحمد هدف اصلی این دوره آموزشی بوده که با حضور ۱۸ نفر از کارکنان توزیع برق این استان تشکیل شد.
برگزاری نخستین اردوی عکاسی بسیج هنرمندان گچساران
رئیس کانون بسیج هنرمندان گچساران گفت: نخستین اردوی عکاسی در بهمن‌ماه با موضوعات زندگی ایرانی اسلامی و فعالیت‌های فردی اجتماعی در روستای کریک برگزار خواهد شد.
سید نعمت‌الله حجازی‌اصل اظهار کرد: هشت نفر از عکاسان فعال بسیجی کانون بسیج هنرمندان شهرستان گچساران در بهمن‌ماه امسال با حضور در روستای توریستی کریک از توابع شهرستان دنا با معماری سنتی محصور در میان طبیعت زیبا که مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است حضور خواهند یافت و به کار عکاسی از میراث فرهنگی، صنایع دستی و جاذبه‌های گردشگری این روستا خواهند پرداخت.
حجازی با بیان اینکه این اردوی عکاسی به صورت عکاسی مستند است تصریح کرد: این اردوی عکاسی با موضوعات زندگی ایرانی اسلامی و فعالیت‌های فردی اجتماعی در روستای کریک در دو گروه مجزای خواهران و برادران برگزار می‌شود.
وی علت انتخاب روستای کریک به منظور برپایی این اردوی عکاسی را وجود ظرفیت‌های متعدد در زمینه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روستایی برشمرد.
رئیس کانون بسیج هنرمندان شهرستان گچساران با بیان اینکه همه این توانمندی‌ها ما را بر آن داشت که این اردو را در این روستا داشته باشیم گفت: می‌توان جلوه‌های زیبایی از سبک زندگی اسلامی ایرانی را در زندگی روزمره این مردم به تماشا نشست و به ثبت و ضبط این تصاویر بکر و فاخر پرداخت.
حجازی ادامه داد: وجود ابنیه تاریخی، صنایع دستی مانند گبه، گلیم، فرش و جاجیم و تولید انواع نان‌های محلی، تجهیزات سنتی و محصولات کشاورزی متنوع و... این روستا را به عنوان یک روستای ویژه در زمینه عکاسی مستند با سوژه‌های بکر مطرح کرده است.
رئیس کانون بسیج هنرمندان شهرستان گچساران در پایان گفت: امیدواریم که با انجام این برنامه‌ها بتوانیم علاقمندان به کار عکاسی را در هنرمندان عکاس بالا ببریم و این برنامه مورد استقبال مردم روستای کریک واقع شود.
دستاوردهای انقلاب در کهگیلویه و بویراحمد تبیین شود
سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این استان قبل از انقلاب یکی از محرومترین مناطق کشور بود، گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد توسط مسئولان تبیین و اطلاع‌رسانی شود.
حجت‌الاسلام سید جواد خاضع در نشست کمیته مراسم ستاد دهه فجر اظهار کرد: یوم‌الله دهه فجر یکی از روزهای درخشان در تاریخ انقلاب اسلامی است که موجب شد کشور از قید و بند استکبار و استعمار خارج شود.
سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عده‌ای از جامعه شناسان بر این معتقد بودند که انقلاب اسلامی به خاطر مسائل سیاسی و یا اقتصادی شکل گرفته اما نظام انقلاب اسلامی بر محوریت فرهنگ و مذهب اسلامی شکل گرفت و این انقلاب دینی، فرهنگی و مذهبی مهمترین اتفاق قرن بیستم لقب گرفت.
وی بیان کرد: ۳۷ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد که در این مدت دشمنان انقلاب اسلامی با نقشه‌های خود سعی در نابودی این نظام را داشتند اما انقلاب سال ۵۷ همچنان در مسیر صحیح خود در حال حرکت است و بیداری اسلامی که در چند سال اخیر در دنیا شکل گرفته نتیجه تأسی از قیام مردم و پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ است.
این مسئول با تأکید بر مردمی برگزار شدن جشن‌های دهه فجر افزود: جشن‌های دهه فجر به شکل مردمی و به فراخور نسل‌های مختلف برگزار شود و به گونه‌ای برگزار شود که همه نسل‌های انقلاب بتوانند از این جشن‌ها و اعیاد استفاده کنند.
خاضع خواستار بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی شد و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد قبل از انقلاب اسلامی از محرومترین نقاط کشور بود که بعد از انقلاب اسلامی این استان در زمینه‌های مختلف رشد و پیشرفت داشت که دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان توسط مسئولان استان و رسانه‌ها تبیین و مطرح شود.
سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: این استان همچنان از فقر و محرومیت رنج می‌برد و نیازمند توجه بیشتر مسئولان نظام است.
وی به برنامه‌های کمیته دهه فجر در سالروز ورود باشکوه و تاریخی امام خمینی (ره) به کشور اشاره کرد و افزود: تجدید میثاق مسئولان و مدیران استان با آرمان‌های والای شهیدان در سراسر استان راس ساعت هشت صبح، رژه موتوری و خودرویی به مناسب بازگشت تاریخی بنیانگذار انقلاب اسلامی از فرودگاه یاسوج به سمت گلزار شهدا و به صدا درآمدن زنگ انقلاب در مدارس استان از جمله برنامه‌های ۱۲ بهمن است.
یاسوج میزبان دور برگشت مسابقات لیگ برتر هاکی بانوان کشور
سرپرست تیم ملی هاکی از برگزاری دور برگشت مسابقات لیگ برتر هاکی بانوان به میزبانی یاسوج در اوایل سال آینده خبر داد.
شهلا گشتاسبی از برگزاری تمرینات منظم جهت آماده‌سازی تیم هاکی بانوان در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و اظهار کرد: سعی داریم با تمرینات منظم، تیمی پر قدرت جهت حضور در مسابقات لیگ برتر هاکی بانوان داشته باشیم.
سرپرست تیم ملی هاکی و رئیس هیئت هاکی بانوان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دور رفت مسابقات لیگ برتر هاکی بانوان شهریور ماه ۹۴ در استان‌های زنجان و همدان برگزار شد، افزود: با تلاش‌های مدیرکل ورزش و جوانان استان قرار است دور برگشت این مسابقات به میزبانی یاسوج برگزار شود.
وی گفت: جهت حضور پر قدرت در دور برگشت لیگ برتر هاکی بانوان از الآن تمرینات را آغاز و تا زمان مسابقات آنها را ادامه خواهیم داد.
این مسئول ادامه داد: تمرینات تیم هاکی بانوان روزهای فرد از ساعت ۹ تا ۱۰ صبح در سالن شهید پایدار و روزهای زوج از ساعت چهار تا ۶ عصر در سالن فجر دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج برگزار خواهد شد.
وی به زمان برگزاری مسابقات برگشت لیگ برتر هاکی بانوان اشاره و یادآور شد: قرار بود مسابقات دور برگشت بهمن ماه سال جاری در یاسوج برگزار شود که به دلیل همزمان شدن با انتخابات، زمان برگزاری مسابقات تغییر کرد.
این مسئول تصریح کرد: مسابقات لیگ برتر هاکی بانوان با حضور تیم‌های هاکی سراسر کشور فروردین یا اردیبهشت سال آینده در یاسوج برگزار خواهد شد.
رئیس هیئت هاکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۱۴ تیم هاکی بانوان از سراسر کشور در این مسابقات شرکت می‌کنند، گفت: امیدواریم تا زمان برگزاری مسابقات تیم هاکی بانوان استان جهت حضور در رقابت‌ها به آمادگی کامل رسیده باشد.
گشتاسبی اظهار کرد: تیم هاکی بانوان کهگیلویه و بویراحمد پس از پنج سال دوری از این مسابقات، مجددا کار خود را آغاز کرده که امیدواریم با حمایت مسئولان ورزش و استان بتوانیم مانند دیگر رشته‌های ورزشی جایگاه اصلی خود را در کشور پیدا کنیم.
اختصاص ۱۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت نفت به ورزش کهگیلویه
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص ۱۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات خاص وزارت نفت به ورزش کهگیلویه خبر داد و گفت: اختصاص این اعتبار با پیگیری مسئولان وزارت ورزش در حال محقق شدن است.
صبح امروز نشست شورای اداری ورزش و جوانان با حضور مدیرکل و معاونین در اداره‌‌کل ورزش استان برگزار شد.
جهانبخش ایزدپور در این نشست ضمن منع کارکنان اداره ورزش از تبلیغات پیرامون انتخابات، بر برگزاری برنامه‌های دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با حضور مردم تاکید و اظهار کرد: این امر خود به خود زمینه را برای حضور حداکثری در انتخابات هفتم اسفند فراهم خواهد کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر از تلاش معاونین و کارکنان اداره ورزش استان از آنها خواست گزارشی از عملکرد و فعالیت‌های ورزشی اداره‌کل و دیگر شهرستان‌های استان تهیه و جهت ارائه به وزارت ورزش آماده کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تخصیص اعتبارات خاص وزارت نفت به جهت ساخت پروژه‌های ورزشی، اذعان کرد: تاکنون از محل این اعتبارات پروژه‌های ورزشی مختلفی در شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و باشت ایجاد شده است.
ایزدپور با بیان اینکه تاکنون مبلغی از محل اعتبارات خاص وزارت نفت به شهرستان کهگیلویه تعلق نگرفته است، از اختصاص مبلغ ۱۴ میلیارد تومان اعتبارات خاص وزارت نفت به ورزش شهرستان کهگیلویه خبر داد و یادآور شد: با پیگیری مسئولان وزارت ورزش کشور اختصاص این اعتبارات جهت احداث پروژه‌های ورزشی به شهرستان کهگیلویه در حال محقق شدن است.
نام شما

آدرس ايميل شما

امیر علی
Iran, Islamic Republic of
درود بر بسیج و جامعه دانشگاهی که همچون گذشته قدم در راه روشنگری و عدالت خواهی گذاشته و بدور از تعصب به روشنگری میپردازد
ان شاالله شاهد حضور پرشور جامعه دانشگاهی در این باب خواهیم بود و کاندیدها از این فرصت نهایت استفاده را خواهند برد.
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1