تاریخ انتشار
جمعه ۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۴۲
کد مطلب : ۱۵۵۴۳۷

پاسخی به بیانیه انجمن اسلامی معلمان استان

۸
۰
کبنا ؛سعادت صالحی‌نیا
بعد از اعلام تایید صلاحیت‌های توسط شورای نگهبان و تایید افراد لایق و کاردان برای دواطلب شدن نمایندگی مردم برخی افراد تایید نشده با واسطه‌گری و هیاهوهای سیاسی فضایی ایجاد کرده‌اند تا با فشارهایی بر شورای نگهبان تایید صلاحیت خود را بگیرند.
هرچند که شورای نگهبان در انجام وظیفه خود ملاحظه هیچ کسی را نکرده و با تمام افراد برابر قانون برخورد نموده است اما این روز‌ها شاهد آن هستیم که برخی افراد بجای پیگیری اعتراض از مجاری قانونی به بی‌قانونی دامن می‌زنند و به اسم انجمن‌های مختلف بیانیه صادر و در رسانه‌های خودشان منتشر می‌کنند. بیانیه انجمن اسلامی معلمان استان کهگیلویه و بویراحمد در مورد رد صلاحیت اصلاح طلبان که سراسر اشکال و بی‌قانونی است از این دسته فشار‌ها و هجمه‌ها بر شورای نگهبان است. لازم است پیرامون این بیاینه به چند نکته اشاره کنم:
۱- به نظر می‌رسد این بیانیه افراطی سیاسی از طرف افراد خاص رد صلاحیت شده و به اسم انجمن اسلامی معلمان استان کهگیلویه و بویر احمد صادر شده است که انتظار می‌رود معلمان دلسوز و انقلابی استان مثل همیشه با موضع گیری شفاف دیدگاه خود را در تمکین به قانون اساسی بیان کنند و اجازه ندهند افراد معلوم الحال و معدودی با جناح بازی و سیاسی بازی آبروی قشر فرهنگی استان را ببرند هر چند که مدیر کل و مسولین اداره آموزش و پرورش استان نباید اجازه بدهند افرادی ناکارآمد به همین تعداد اندک معلمان عزیز هم درس سیاست بدهند و ان‌ها را بازیچه سیاسی خود بکنند.
۲- خانواده‌ها فرزندان خود را برای تعلیم تربیت به مدارس می‌فرستند و قطعا خوش ندارند و اجازه نمی‌دهند که برخی معلمان فضای پویا و با نشاط مدارس را با هیاهو و جنجال و طرفداری از یک جریان سیاسی متشنج کنند و به آشوب بکشند چرا که قطعا به ضرر دانش آموزان و نظام آموزشی استان خواهد بود.
۳- انجمن اسلامی استان و همه مدعیان قانون مدار قانونشکن این را بدانند که این فشار‌ها از قدیم الایام روی شورای نگهبان بوده و این شورا از تمام مراحل و وظایف خود که مصداق امتحان الهی بوده سربلند بیرون آمده است چرا که شورای نگهبان از هیاهوی افراد ترسی نداشته و ندارد و همیشه به عنوان فیل‌تر نظام وظیفه خود را به خوبی انجام داده است تا جلوی نفوذ افراد ناشایست و ناکارآمد را در ارکان اساسی تصمیم ساز و تصمیم گیرنده نظام بگیرد.

۴- انجمن اسلامی معلمان استان کهگیلویه و بویراحمد در مورد افراد فاقد صلاحیت اصلاح طلبان رگ تعصبشان قطور شده و همصدا با شبکه بی‌بی سی و صدای آمریکا نوع نگاه خود را نمایان کردند و پا را نیز فرا‌تر از رسانه‌های بیگانه گذاشته و با تهمت‌هایی مانند ترفند و توطئه، بی‌عدالتی و انحصار طلبی به شورای نگهبان سعی در ایجاد هیاهیو سیاسی و عدم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دارند.
۵- بر اساسا مواضع امام خمینی (ره) درباره شورای نگهبان؛ کسانی که با رای شورای نگهبان مخالفند «مفسد فی‌الارض» هستند.
امام خمینی در تاریخ ۶ خرداد ۱۳۶۰ نیز در دیدار با نمایندگان مجلس با بیانی قاطع اظهار داشتند «نمی‌‏شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم. غلط می‌‏‌کنی قانون را قبول نداری! قانون تو را قبول ندارد. نباید از کسی پذیرفت که ما شورای نگهبان را قبول نداریم. نمی‌‏توانی قبول نداشته باشی.»
در بیانیه انجمن اسلامی معلمان یاسوج آمده: ((آنچه رخ داده است غیر قابل قبول و به معنای مهندسی انتخابات است)) اگر واقعا این بیانیه از طرف انجمن اسلامی استان صادر شده است با استناد به فرمایشات امام خمینی (ره) این انجمن و افرادش مفسد فی الارض هستند و می‌باسیت تحت تعقیب قرار بگیرند.
امام خمینی (ره):
«همه باید مقید به این باشید که قانون را بپذیرید، ولو برخلاف رأی شما باشد. باید بپذیرید، برای اینکه میزان اکثریت است؛ و تشخیص شورای نگهبان که این مخالف قانون نیست و مخالف اسلام هم نیست، میزان است که همۀ ما باید بپذیریم.»
«امام خمینی (ره) کسانی را که از قانون و یا مصوبات مجلس که به تائید شورای نگهبان رسیده است، تمکین نمی‌کنند را «مخالفت با اسلام» می‌دانند.»

با سلام و ادب
از حسن توجه و همکاری رسانه‌ای شما در بیان آزادانه و منطقی تفکرات مخاطبین سپاسگزارم...
نام شما

آدرس ايميل شما

منتقد
Iran, Islamic Republic of
جناب صالحی نیا خودت را چه فرض کرده ای؟ یعنی از نظر جنابعالی معلمان حق دخالت در سرنوست و سیاست ندارن و این با عقل جور در نمی آید مگر پیامبرتوامان رهبر دینی و سیاسی نبود؟ پس معلم که نقش پیامبر را در هدایت جامعه دارد باید در سیاست هم دخالت بکند و این با گفته های شما در تضاد است که در بند ۲ آورده اید. به نظر شما (که اصولگرا به نظر می آیید) آنچه مطابق میل شما نیست پس غلط است. همین کارها را می کنید که دارید طرد می شوید. کوته بینی بس است. ////بس است. یک سو نگری بس است. خود را عقل کل دانستن و بقیه را نادان عین سفاهت است. بس کنید دیگه!!!!
جهت اطلاع نویسنده
Iran, Islamic Republic of
حرفهای امام(ره) درباره قضیه بنی صدر و نیز قضیه لایحه قصاص است که اول انقلاب منجر به اختلافات شرعی درباره موضوع لایحه قصاص شد.
ربطی به ماجرای انتخابات و رد صلاحیتها ندارد.
بیخودی اسم مبارک امام(ره) را وارد قضیه رد صلاحیت ها نکنید.

بعدش
شما چه کاره هستید یک نفر را مفسد فی الارض معرفی میکنید؟؟؟
مملکت قانون دارد جمهوری اسلامی است نه شاهنشاهی ،ولی فقیه عادل و باتقوا دارد.پس هر اتهامی طبق قانون باید در دادگاه رسیدگی و بعد از قطعی شدن رای اجرا میشود بخصوص اتهام مفسد فی الارض باید به تایید قضات دیوان عالی کشور و رئیس قوه قضاییه برسد.
شما که اینقدر عصبی و سیاسی هستید شرایط شرعی و قانونی // برای اعلام نظر درباره یک فرد یا بیانیه را ندارید.شرایط شرعی در فقه اسلام نوشته شده.لطفا حتمن مطالعه فرمایید.
خواهشن مسائل شرعی را وارد بحث های سیاسی و جناحی خودتون نکنید.
همین الان هم در بین جوانان درباره دین شبهه زیاد درست کردن.لطفا شما یکی به حیثیت دین لطمه نزنید.

باتشکر از سایت کبنانیوز
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
نویسنده محترم امام حرف های قشنگ دیگری زده کافی صحیفیه را باز کنی و بخوانی و در ضمن در زمان امام همه جریانات حضور داشته اند
آرامش و ادب نشانه ایمان است
Iran, Islamic Republic of
شما اومدی بیانیه رقیبت را نقد کنی که بگویی اونها افراطی هستند متاسفانه باز خودت با ادبیات افراطی نقدشون کردی!!!!!!!!!!!!!!! سر اعصاب خودت مسلط باش به کسی تهمت و توهین نکنید و حرمت معلمان عزیز و زحمتکش را حفظ کنید.این انتخابات هم خواهد گذشت.آنچه در خاطره ها می ماند نام نیک از آدمی است.
Iran, Islamic Republic of
۵درصد افرادتایید شده برای اداره کردن یک نانوایی هم خوب نیستند
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
شورای نگهبان کاملا سیاسی وجناحی عمل کرده.نیازی نیست شماازعملکرد شورای نگهبان دفاع کنی.ازهربیسوادی هم بپرسی همینوبهت میگه.وقتی امام جمعه بدلیل ماده ۲۸ رد صلاحیت میشه یعنی چه مفهومی میتونه داشته باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
معلم
Iran, Islamic Republic of
هرفرهنگی بیانیه ای را که به نام معلمان صا در شده شنیده اصلا قبول ندارد وطیفه معلم چیز دیگری است ما بایدتابع قانون باشیم چراعده ای قلیلی وانگشت نمابه نیابت از معلمان بیانیه صادرمی کنند
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
چرا انجمن اسلامی سرخود از طرف ما بیانیه صادر می کنه؟
این بنده خدا به حرف امام استناد کرده
جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

با رفتن ترامپ و جايگزين شدن بايدن اين فرصت در اختيار ماست تا نتيجه سي ماه زحمت و رنج ...
واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

مذاکره کننده سابق هسته ای در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در یکی از این پیام های ...
رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

غلامحسین دوانی معتقد است: در ایران با وجود تصویب قانون سوت‌زنی اما هنوز عدم اعتماد افراد ...
1