تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۵۸
کد مطلب : ۱۵۵۲۱۳

معرفی آثار برتر جشنواره «تشک افتو» / رسانه‌ها جامعه را دوقطبی نکنند/ افزایش حاشیه‌نشینی در یاسوج/ تولید سالانه ۱۷ هزار تن ماهی سردآبی

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد/
معرفی آثار برتر جشنواره استانی شعر محلی «تشک افتو» در کهگیلویه و بویراحمد
طی آیینی برگزیدگان جشنواره استانی شعر بومی و محلی «تشک افتو» در کهگیلویه و بویراحمد، معرفی و از آنها تجلیل شد.

فریدون هاشمی عصر امروز در آیین اختتامیه نخستین جشنواره استانی شعر محلی «تشک افتو» که به همت سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، با اشاره به سرعت و شتاب ادبیات دنیای امروز، اظهار کرد: شعر، مادر هنرهای هفت‌گانه است و بر پایه واژه‌ها و زبان استوار است.
داور نخستین جشنواره استانی شعر بومی تشک افتو با بیان این که شاعر با دنیایی از واژه‌ها مواجه است، افزود: شاعر باید بتواند با کنار هم چیدن واژه‌ها و ایجاد فضایی متناسب با تخیل مخاطب اثری زیبا خلق کند.
مسئول انجمن شعر و ادب شهرستان بویراحمد با تاکید بر خلق شعرهای اثرگذار، گفت: شاعران ما علی‌رغم این که شعرهای خوبی می‌نویسند اما نمی‌توانند شعرهای اثرگذاری خلق کنند.
وی بر مطالعه و ژرف‌اندیشی هنرمندان در حوزه ادبیات تاکید و خاطرنشان کرد: آشنایی با فرهنگ، فضا، سنت، زبان و واژه‌های بومی عامل سرودن شعرهای استخوان‌دار و سرشار از حس و اندیشه و زیبایی است.
رسول سنایی نیز ضمن تقدیر از اسقبال خوب شاعران استان در این جشنواره، گفت: هر چه واژگان ما به فرهنگ، رسوم و آیین بومی نزدیک‌تر باشند، بیشتر بر مخاطب اثر گذاشته و او را جذب می‌کند.
داور نخستین جشنواره استانی شعر بومی تشک افتو، سطح آثار رسیده به دبیرخانه را خوب دانست و پس از قرائت بیانیه هیئت داوران، تصریح کرد: آثار خوبی به دبیرخانه جشنواره رسید که از میان آنها ۹ اثر توسط هیئت داوران به عنوان آثار برتر انتخاب و معرفی شدند.
وی گفت: هیئت داوران این جشنواره فریدون هاشمی، رسول سنایی و فاطمه دانشی از شاعران برجسته استان بودند.
اکبر سلیمانی از لنده در بخش کلاسیک و پریسیما هاشمی از یاسوج در بخش شروه های لری، مقام اول، معصومه جاودانیان از بهمئی، زهرا محمدی از چرام در بخش کلاسیک و آریا معصومی از دهدشت در بخش سپید مشترکاً مقام دوم، حمید حسینیان از دنا، صمد غلامشاهی از لنده، قاسم بدره از دنا و لیلا موسویان از چرام مشترکا مقام سوم را در بخش کلاسیک لری کسب کردند.
سید فیض‌الله حسینی، سحر حسینی و محمدرضا تیموری‌نژاد نیز به عنوان شاعران قابل تقدیر معرفی و تجلیل شدند.

رسانه‌ها جامعه را به سمت دوقطبی بودن نبرند/حضور آگاهانه مردم به تصویر کشیده شود
رئیس بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برگزاری انتخابات هفتم اسفندماه گفت: رسانه‌ها جامعه را به سمت دوقطبی بودن نبرند.
قربانعلی حسن‌‌زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن انتخابات سرنوشت‌ساز هفتم اسفندماه و نقش بی‌بدیل رسانه‌ها در این حوزه اظهار کرد: قطعا رسانه‌ها نقش مهم و انکار ناپذیری در پرشور برگزار کردن انتخابات دارند.
رئیس بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه رسانه‌ها به عنوان مهم‌ترین پل ارتباطی مردم و دولت تاثیرگذاری بسیاری بر افکار عمومی دارند، گفت: قطعا وظیفه رسانه‌ها در انتخابات بیشتر از گذشته خواهد بود.
حسن‌زاده با تأکید بر اینکه رسانه‌ها مکلف به رعایت منشور اخلاقی انتخابات هستند، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها می‌توانند با انعکاس صحیح گفتمان‌ها و وقایع انتخاباتی به دور از هرگونه جناح‌بندی موجب ارتقای بینش سیاسی مردم شوند تا انتخاباتی سالم برگزار شود.
این مسئول ضمن تأکید به اصحاب رسانه مبنی بر رعایت اخلاق رسانه‌ای و آگاه‌سازی مردم برای حضور حداکثری در انتخابات اذعان کرد: رسانه‌های دیداری و شنیداری با تشریح ضرورت مقابله با انواع توطئه‌های استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل باید توطئه‌های پنهان و آشکار را خنثی و موجب حضور حداکثری در انتخابات شوند.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به حضور فعال و پررنگ رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد در تمامی عرصه‌ها و انعکاس سریع و شفاف اخبار انتخابات تصریح کرد: از رسانه‌ها انتظار می‌رود جامعه را به سمت دو قطبی نبرند و امید و حضور را زنده نگه دارند.
حسن‌زاده تصریح کرد: رسانه‌ها باید از نشر مطالب الحادی و مخالف موازین اسلامی و ترویج مطالبی که به اساس جمهوری اسلامی لطمه وارد کند، پرهیز شود.
رئیس بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مردم استان همواره در تمامی مناسبت‌ها با حضور پرشور و حداکثری خود به جهانیان ثابت کردند که همواره پیرو ولایت‌فقیه بوده و هستند و آگاه و هوشیار به عرصه‌ وارد می‌شوند، گفت: رسانه‌ها باید حضور آگاهانه مردم استان را به پوشش و انعکاس کامل اخبار خود به جهانیان ثابت کنند.

راه‌اندازی اولین بیمارستان صحرایی با رویکرد آموزش بهداشت و ارتقای سلامت در بویراحمد
رئیس بسیج جامعه پزشکی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد از راه‌اندازی اولین بیمارستان صحرایی با رویکرد آموزش بهداشت و ارتقای سلامت در بویراحمد خبر داد.
عصر امروز کمیته بهداشت بسیج جامعه پزشکی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با حضور اعضا برگزار شد.
در این جلسه سید هوشنگ رحیمیان با بیان اینکه بسیج جامعه پزشکی با همراهی و همکاری دیگر دستگاه‌ها خدمات ارزنده بهداشتی و درمانی به مناطق محروم ارائه کرده است، گفت: خوشبختانه با راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی در مناطق محروم و اعزام کاروان بهداشتی و درمانی و آموزشی  خدمات مختلف و متعددی به جامعه هدف ارائه شده است.
رئیس بسیج جامعه پزشکی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ضمن قدردانی از همکاری تمامی دستگاه‌های عضو کارگروه بسیج جامعه پزشکی اذعان کرد: امیدواریم با تعامل و همراهی شاهد رفع محرومیت‌‌های بهداشتی و درمانی در سطح استان باشیم.
این مسئول در ادامه هدف از برگزاری این جلسه را برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی بیمارستان صحرایی با رویکرد بهداشتی عنوان کرد و گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته و ابراز خرسندی مسئولان کشوری از راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در استان بر آن شدیم تا راه‌اندازی بیمارستان صحرایی با رویکرد جدید با محوریت آموزش بهداشت و ارتقای سلامت را در دستور کار قرار دهیم.
وی با بیان اینکه بسیج جامعه پزشکی در برگزاری بیمارستان صحرایی موفق عمل کرده است، گفت: طبق مکاتبات صورت گرفته با بسیج جامعه پزشکی کشور مقرر شد بیمارستان صحرایی با محوریت بهداشت در استان برگزار شود.
رحیمیان با بیان اینکه تاکنون بیمارستان صحرایی با رویکرد درمانی را در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار کردیم، گفت: برنامه داریم بیمارستان صحرایی با رویکرد بهداشتی را به صورت پایلوت در شهرستان بویراحمد اجرا کنیم.
رئیس بسیج جامعه پزشکی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ضمن قدردانی از همکاری خوب و بی‌شائبه تمامی ارگان‌ها در برگزاری بیمارستان‌های صحرایی و اعزام کاروان‌های بهداشتی و درمانی به مناطق محروم اذعان کرد: امیدواریم دستگاه‌ها در راه‌اندازی بیمارستان صحرایی با رویکرد بهداشت همکاری لازم را داشته باشند.

مربیان پرورشی با تهاجم فرهنگی دشمن مقابله کنند
امام جمعه چرام گفت: مربیان پرورشی باید بتوانند با تهاجمات فرهنگی مقابله کنند.
عصر امروز نشستی با عنوان تغییر نقش مربی تربیتی به راهبر تربیتی با حضور امام جمعه چرام و جمعی از معلمان و معاونان پرورشی در آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.
حجت‌الاسلام جعفر طزری در این نشست، سه عنصر علاقه، سلیقه و سوز را از ابزار لازم یک مربی پرورشی دانست و اظهار کرد: اگر یک معلم و معاون پرورشی به این سه ابزار مسلط نباشد در مقابل تهاجمات فرهنگی کاری از پیش نخواهد برد.
امام جمعه چرام با بیان اینکه مربیان پرورشی وظیفه پرورش روح و آشنا کردن نسل جوان با تعالیم دینی را دارند، عنوان داشت: متاسفانه امروز کسانی که کار فرهنگی انجام می‌دهند یا سلیقه ندارند و یا سوز کار را ندارند.
وی، افزود: بنابراین مشاهده می‌شود در مدارس، درس‌های قرآن و هدیه‌های آسمانی از سخت‌ترین و خشک‌ترین درس‌ها و کلاس‌هاست.
حجت‌الاسلام طزری در ادامه با تاکید بر این مطلب که باید در این زمینه از ارزش‌های جدید استفاده کرد، متذکر شد: آشنا کردن جوانان با خداوند و بیان صفات پروردگار و ائمه معصومین می‌تواند آنان را با دین آشنا و مانوس کند.

معرفی ۱۸۰ نفر از مددجویان واجد شرایط به کمیسیون پزشکی در چرام
رئیس کمیته امداد چرام از برگزاری کمیسیون پزشکی ۱۸۰ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان خبر داد.

علی‌حسن مظاهری از برگزاری کمیسیون پزشکی ۱۸۰ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان خبر داد.
رئیس کمیته امداد چرام، اظهار کرد: مشکلات و نیازمندی‌های خانواده‌های تحت حمایت در تمام سرفصل‌های کاری این نهاد توسط کارشناسان مددکار بررسی می‌شود و به افراد واجد شرایط در سرفصل‌های مختلف خدمات ارائه می‌شود.
وی افزود: به همین منظور برای رفع مشکلات افراد و مددجویانی که به علت بیماری‌های مختلف و فقر مالی جهت ادامه خدمات حمایتی دارای مشکل بودند، کمیسیون پزشکی در محل کمیته امداد برگزار که ۱۸۰ نفر از مددجویان و افراد بیمار با ارائه مدارک لازم در این کمیسیون شرکت کردند.
مظاهری تصریح کرد: به افرادی که در این کمیسیون مورد تایید قرار نگیرند در سر فصل‌های مختلف از قبیل پرداخت وام‌های دامداری، کارانگیزی، هزینه تحصیلی و هزینه کمک ازدواج خدمات داده می‌شود.

تولید سالانه ۱۷ هزار تن ماهی سردآبی در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد از توان تولید ۱۷ هزار تن ماهی پرورشی سردآبی در این استان خبر داد.
جعفر گوهرگانی در بازدید از طرح‌های پرورش ماهی در شهر یاسوج در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالای تولید ماهیان سرآبی در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: استان ما اکنون در میان استان‌های برتر در زمینه تولید این‌گونه آبزیان در کشور است.
وی با بیان اینکه موفقیت‌های چند سال اخیر را باید مدیون همکاری مردم استان برای روی آوردن به این صنعت باشیم، تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل اقلیم آب و هوایی یکی از مناطق سازگار کشور برای پرورش این گونه آبزیان است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در حال حاضر در استان افزون بر ۱۴ هزار تن ماهی سردآبی سالانه پرورش داده و تولید می‌شود که رقم بسیار خوبی برای استان کوچکی همچون ما به شمار می‌رود.
وی به برخی از واحدهای پرورش ماهی در استان که تاکنون راه‌اندازی نشده و در صورت راه‌اندازی ظرفیت بالایی برای تولید دارند اشاره کرد و گفت: سه مرکز بیدانجیر، قلات و چناربرم اگر راه‌اندازی شوند تحولی بزرگ در راستای تولید ماهیان سردآبی در استان ایجاد می‌شود.
گوهرگانی در همین خصوص گفت: این مجتمع‌ها در مناطق مختلف از چرام تا بویراحمد و همچنین بویراحمد سفلی قرار دارد که در صورت راه‌اندازی ظرفیت تولید ماهیان سردآبی استان را به ۱۷ هزار تن در سال می‌رساند.
وی در ادامه راه‌اندازی شهرک‌های کشاورزی را گامی برای توسعه کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد ذکر کرد و گفت: برای راه‌اندازی این شهرک‌ها همه از جمله دستگاه‌هایی مانند آب و برق و گاز و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان باید همکاری لازم را با جهاد کشاورزی داشته باشند.
این مسئول با بیان ظرفیت بالای این شهرک‌ها برای ایجاد اشتغالزایی در استان افزود: ظرفیت اشتغال‌زایی شهرک‌های کشاورزی در استان بسیار بالا خواهد بود در صورتی که بتوانیم اعتبارات لازم ۵۰ میلیارد ریالی را برای اجرای زیرساخت‌های تعداد ۱۰ شهرک تأمین کنیم تحول در تولید و اشتغال را شاهد خواهیم بود.

افزایش پدیده حاشیه‌نشینی در اطراف یاسوج نگران‌کننده است
مدیر شهرسازی شهرداری یاسوج با اشاره به افزایش روزانه مهاجرت به این شهر گفت: افزایش پدیده حاشیه‌نشینی در اطراف شهر یاسوج نگران‌کننده است.
روح‌الله مرادیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص خدمات ارائه شده توسط شهرداری یاسوج گفت: شهرداری یاسوج در دو حوزه محدوده و حریم شهر به مردم خدمات ارائه می‌دهد که محدوده خدماتی شهر یاسوج از جنوب رودخانه بشار، شمال رودخانه مهریان، شرق دره محمودآباد و غرب حد‌ فاصل دره دهنو کوی امام علی(ع) و کوی امام حسین(ع) است.
مدیر شهرسازی شهرداری یاسوج اضافه کرد: ساخت و سازها در حریم شهر یاسوج کنترل‌ می‌شود اما پروانه صادر نمی‌شود که حریم شهر شامل روستاهای اقماری اکبرآباد، نجف‌آباد، شرف آباد و شهرک بلکو است که ساخت و ساز روستای دارند اما چند سال آینده برای اضافه این روستاها به طرح الحاق شهری با مشکل مواجه می‌شویم.
وی بیان کرد: شهرداری بر حسب وظیفه برای این محلات خدماتی از جمله پروانه ساخت و ساز صادر می‌کند اما ساخت و سازهای غیر مجاز در اطراف این روستاها مشکلاتی را برای شهرداری یاسوج ایجاد کرده است.
این مسئول با اشاره به افزایش نگران کننده پدیده حاشیه‌نشینی در شهر یاسوج افزود: مهاجرت مردم از شهرهای گرمسیری استان و روستاهای اطراف یاسوج افزایش داشته که افزایش این پدیده باعث ایجاد تضاد فرهنگی در این شهر شده است.
مرادیان با بیان اینکه اکثر افراد حاشیه نشین در شهر یاسوج از طبقه پایین جامعه هستند، گفت: این افراد زمین‌های اطراف شهر یاسوج را با قیمت پایین خریداری می‌کنند و بدون اینکه از شهرداری پروانه ساخت دریافت کنند ساخت و ساز غیر مجاز  انجام می‌دهند و زندگی کپری دارند.
مدیر شهرسازی شهرداری یاسوج با بیان اینکه یاسوج مهاجرپذیرترین شهر کشور است، گفت: عمده دلائل مهاجرت مردم به شهر یاسوج مسائل اقتصادی است و با توجه به اینکه شغل اغلب مردم روستاها کشاورزی است برای درآمد بیشتر به شهر مهاجرت می‌کنند.
وی شرایط اکوسیستمی شهر یاسوج را یکی دیگر از دلایل مهاجرپذیر بودن این شهر دانست و افزود: شرایط خوب آب و هوای شهر یاسوج باعث مهاجرت مردم از سایر استان‌ها به یاسوج شده است، مهاجرت به شهر یاسوج به صورت روزانه افزایش داشته است.
این مسئول با بیان اینکه طبق قانون، شهرداری اجازه ارائه خدمات به ساخت و سازهای غیر مجاز را ندارد، افزود: شهرداری اجازه ارائه خدمات به ساخت و سازهای اطراف شهر در کاربری غیر مسکونی به خصوص در اراضی زراعی را ندارد.
مرادیان اضافه کرد: شهرداری موظف است از هرگونه ساخت و ساز در حاشیه شهرها جلوگیری کند، ضمن اینکه به مردم توصیه می‌شود قبل از هرگونه ساخت و ساز به شهرداری یاسوج مراجعه و در خصوص زمین خود استعلام دریافت کنند.
مدیر شهرسازی شهرداری یاسوج افزود: براساس کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری که با حضور نماینده شورای اسلامی شهر، نماینده دادگستری و نماینده وزارت کشور که از طریق استانداری معرفی می‌شود و با هماهنگی شورای تأمین برخی ساخت و سازهای غیرمجاز تخریب شده است.

خدمات‌رسانی به معلولان و سالمندان در ۲۶ مرکز نگهداری بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد
معاون توانبخشی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد از خدمات‌رسانی به معلولان و سالمندان در ۲۶ مرکز نگهداری بهزیستی این استان خبر داد.
آیت افشار ظهر امروز در بازدید از برخی مراکز تحت حمایت بهزیستی در شهر یاسوج اظهار کرد: بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد با همه توان و امکاناتی که دارد از جامعه معلولان و سالمندان حمایت می‌کند.
وی با بیان اینکه حمایت‌ها شامل حمایت‌های مادی و کمک به ایجاد روحیه خودباوری در جامعه معلولان و سالمندان است، افزود: برای مثال تعداد ۱۸ هزار معلول در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که بهزیستی از این جامعه حمایت می‌کند.
این مسئول در بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد به برخی عوامل اصلی معلولیت‌ها در سطح استان اشاره کرد و گفت: عدم پیشگیری و همچنین غفلت از آموزش‌هایی که باید به آن‌ها توجه شود از جمله آزمایش‌های پیش از ازدواج و همچنین تصادفات جاده‌ای از دلایل اصلی این معلولیت‌ها به شمار می‌رود.
افشار در ادامه به نوع بیشترین آمار معلولیت‌ها در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: معلولان ذهنی و حرکتی و کم‌توان ذهنی از بیشترین نوع معلولیت‌ها در استان به شمار می‌روند.
معاون بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهارات خود به اقداماتی که بهزیستی استان برای پیشگیری و جلوگیری از بروز معلولیت‌ها انجام می‌دهد اشاره کرد و گفت: در استان و توسط همکاران خود اجرای برنامه پیشگیری از معلولیت‌ها برای کودکان ۳ تا ۶ سال را داریم.
این مسئول گفت: شنوایی و بینایی‌سنجی در این سنین در راستای توانمندسازی معلولان از جمله برنامه‌های سازمان برای خدمات‌رسانی به جامعه معلولان است.
افشار یکی از خدمات دیگر بهزیستی در استان کهگیلویه و بویراحمد را خدمات‌دهی و نگهداری از سالمندان و معلولان ذکر کرد و گفت: این خدمات در ۲۶ مرکز بهزیستی در سراسر استان انجام می‌شود.
این معاون بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰۰ معلول و همچنین تعداد بیش از ۱۰۰ سالمند در این مراکز به صورت تفکیکی زن و مرد نگهداری می‌شوند.

تولید سالانه ۱۷ هزار تن ماهی سردآبی در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد از توان تولید ۱۷ هزار تن ماهی پرورشی سردآبی در این استان خبر داد.
جعفر گوهرگانی ظهر امروز در بازدید از طرح‌های پرورش ماهی در شهر یاسوج در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالای تولید ماهیان سرآبی در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: استان ما اکنون در میان استان‌های برتر در زمینه تولید این‌گونه آبزیان در کشور است.
وی با بیان اینکه موفقیت‌های چند سال اخیر را باید مدیون همکاری مردم استان برای روی آوردن به این صنعت باشیم، تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل اقلیم آب و هوایی یکی از مناطق سازگار کشور برای پرورش این گونه آبزیان است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در حال حاضر در استان افزون بر ۱۴ هزار تن ماهی سردآبی سالانه پرورش داده و تولید می‌شود که رقم بسیار خوبی برای استان کوچکی همچون ما به شمار می‌رود.
وی به برخی از واحدهای پرورش ماهی در استان که تاکنون راه‌اندازی نشده و در صورت راه‌اندازی ظرفیت بالایی برای تولید دارند اشاره کرد و گفت: سه مرکز بیدانجیر، قلات و چناربرم اگر راه‌اندازی شوند تحولی بزرگ در راستای تولید ماهیان سردآبی در استان ایجاد می‌شود.
گوهرگانی در همین خصوص گفت: این مجتمع‌ها در مناطق مختلف از چرام تا بویراحمد و همچنین بویراحمد سفلی قرار دارد که در صورت راه‌اندازی ظرفیت تولید ماهیان سردآبی استان را به ۱۷ هزار تن در سال می‌رساند.
وی در ادامه راه‌اندازی شهرک‌های کشاورزی را گامی برای توسعه کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد ذکر کرد و گفت: برای راه‌اندازی این شهرک‌ها همه از جمله دستگاه‌هایی مانند آب و برق و گاز و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان باید همکاری لازم را با جهاد کشاورزی داشته باشند.
این مسئول با بیان ظرفیت بالای این شهرک‌ها برای ایجاد اشتغالزایی در استان افزود: ظرفیت اشتغال‌زایی شهرک‌های کشاورزی در استان بسیار بالا خواهد بود در صورتی که بتوانیم اعتبارات لازم ۵۰ میلیارد ریالی را برای اجرای زیرساخت‌های تعداد ۱۰ شهرک تأمین کنیم تحول در تولید و اشتغال را شاهد خواهیم بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

خطبه‌های نماز جمعه در برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، انتخابات ریاست ...
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
1