تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۱۵۴۹۳۹

راه اندازی ۶۰۰ هکتار شهرک کشاورزی در استان / محور دشتروم اعتبار ندارد / بهره‌برداری از ۲ کتابخانه در گچساران

۱
۰
کبنا ؛
خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /



افتتاح نخستین دفتر خدمات پیشخوان دولت و باجه ثبت‌احوال در لنده + تصاویر

با حضور مدیرکل ثبت‌احوال استان کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان شهرستان لنده نخستین دفتر خدمات پیشخوان دولت و باجه ثبت‌احوال در لنده افتتاح شد.

محمدعلی تقوی در مراسم افتتاح نخستین باجه ثبت‌احوال در شهرستان لنده گفت: دولت در راستای واگذاری خدمات به بخش خصوصی اقدامات خوبی انجام داده و دفاتر پیشخوان را با عملکرد بسیار بالا راه‌اندازی کرده است.
وی افزود: در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون بیش از ۱۸ دفتر پیشخوان مجوز راه‌اندازی باجه ثبت‌احوال را دریافت کرده‌اند.

مدیرکل ثبت‌احوال کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۱۲ دفتر پیشخوان جدید تا پایان سال‌جاری نیز مجوز خود را دریافت خواهند کرد و شمار آنها در سطح استان به ۳۰ دفتر و باجه خدمات ثبت‌احوال خواهد رسید.

تقوی با اشاره به راه‌اندازی اولین دفتر پیشخوان خدمات دولت (باجه ثبت‌احوال) در شهرستان لنده یادآور شد: هر دفتر بیش از ۱۱ خدمت از جمله درخواست صدور شناسنامه، المثنی، صدور کارت ملی هوشمند، و ... را در سطح شهرستان ارائه خواهند داد.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان لنده بیش از ۱۶ هزار نفر واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند که در طی سه ماه اخیر بیش از ۷۰۰ نفر از آنها موفق به دریافت کارت خود شده‌اند.

مدیرکل ثبت‌‌احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده در سال ۹۵ تعداد ۵ هزار نفر در شهرستان لنده موفق به دریافت کارت ملی هوشمند خواهند شد.

تقوی با اشاره به افراد واجد شرایط در سطح استان برای دریافت کارت ملی هوشمند افزود: در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۵۳۰ هزار نفر واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند که از این تعداد تاکنون ۱۵۰ هزار نفر کارت خود را دریافت کرده‌اند.

وی یادآور شد: کارت ملی و عملیات ثبت‌احوال در همه ابعاد فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و ... کاربرد داشته و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده بیش از ۲۵۰ عملیات خدمات‌دهی را می‌توان از طریق کارت ملی هوشمند انجام داد.

تقوی به ضریب امنیت کارت ملی هوشمند اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه رمز استفاده از این کارت اثر انگشت افراد بوده از امنیت بالایی برخوردار می‌باشد.

وی در ادامه به اثرگذاری ثبت‌احوال در انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: ثبت‌احوال یکی از اعضای اصلی هیئت‌اجرایی انتخابات بوده و در احراز هویت افراد و نامزدهای انتخاباتی خدمات قابل توجهی را ارائه داده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به همراهی ثبت‌احوال با ادارات و نهادهای خدمات‌رسان به مردم گفت: یکی از خدمات ارائه شده به مردم در روز اربعین حسینی اقدام درخور ثبت‌احوال بوده که با ایجاد پایگاه‌ها و سامانه آنلاین خود در مناطق مرزی ارائه روادید به زائران حسینی را میسر ساخته است.

وی افزود: بیش از ۱۳۰ مرکز و نهاد و دستگاه اجرایی به سامانه ثبت‌احوال متصل هستند و این سامانه در ۱۶۰ نقطه از کشور آنلاین خدمات‌دهی می‌کند.

تقوی خاطرنشان کرد: برای ارائه خدمات بهتر نیازمند همکاری و مساعدت ادارات شهرستان‌ها هستیم که امیدواریم بتوانیم خدمات ارزشمند و به روزی را به مردم ارائه دهیم.

 


 


 


 


 
بانک‌ها در اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد مشارکت کنند

معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هیچ واحد صنعتی در دولت یازدهم در کهگیلویه‌وبویراحمد راکد نشد.
مجید محنایی در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید واحدهای صنعتی و تولیدی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: رفع مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی از مهم‌ترین اهداف تشکیل جلسات این ستاد است.
معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه تاکنون ۲۶ جلسه این ستاد تشکیل شده است، گفت: در این جلسات به صورت حداقل مشکلات یک واحد صنعتی و تولیدی در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و معدنی رفع شده است.
محنایی با اشاره به اینکه تاکنون مشکلات ۲۶ واحد صنعتی و تولیدی در این ستاد رفع شده و این واحدها به چرخه تولید بازگشتند، عنوان کرد: این استان به لحاظ تشکیل جلسات این ستاد رتبه ۱۰ و اجرایی کردن مصوبات ستاد رفع موانع تولید رتبه چهارم کشور را کسب کرد.
وی خواستار مشارکت بیشتر بانک‌ها در اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی استان شد و افزود: تلاش مسئولان ارشد استان فعال کردن واحدهای تولیدی راکد و ایجاد اشتغال در این بخش مهم است.
محنایی گفت: با فعال شدن واحدهای تولیدی راکد در سطح استان بخش زیادی از مردم مشغول به کار شدند که امیدواریم سایر واحدهایی که ظرف سال‌های اخیر راکد شدند به چرخه تولید بازگردند و اشتغالزائی مطلوبی ایجاد شود.
معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: در این جلسه ستاد رفع موانع تولید مشکلات سه واحد شرکت شهد ناب یاسوج، شرکت صنایع غذایی جم دوگنبدان و طرح شرکت تعاونی ۲۳۰۱ بررسی که مشکلات شرکت شهد ناب به صورت مجدد در کمیته کارشناسی بررسی می‌شود و به سایر شرکت‌ها دوره استمهال ۶ ماه داده شد.
محنایی  با اشاره به اینکه ظرف دو سال اخیر هیچ واحد صنعتی در استان راکد نشد، اظهار داشت: مسئولان استان تمام تلاش خود را برای حمایت از سرمایه‌گذاران به کار می‌گیرد.
رفع مشکلات مالی واحدهای صنعتی در کهگیلویه وبویراحمد با تزریق نقدینگی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه وبویراحمد گفت: مشکلات مالی واحدهای صنعتی در کهگیلویه وبویراحمد با تزریق منابع مالی از سوی بانک‌ها حل می‌شود.
داریوش دیودیده  در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تا تاریخ ۲۵ دی‌ماه امسال حدود ۲۱ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در این استان تشکیل شد، اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد در برگزاری جلسات این کارگروه رتبه ۱۰ کشور را دارد که در مقایسه با وسعت صنعت و جمعیت استان بسیار مطلوب است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه ۵۲ درصد مصوبات جلسات این استان تاکنون اجرا شده است، گفت: این استان از لحاظ اجرای مصوبات رتبه چهارم کشور را دارد.
وی با انتقاد از اخبار برخی رسانه‌ها درباره افزایش بیکاری به علت راکد‌شدن واحدهای صنعتی، تصریح کرد: در دو سال گذشته هیچ واحد فعال صنعتی در استان راکد نشد.
دیودیده با اشاره به اینکه در این دو سال ۲۸ مورد از واحدهای راکد این استان فعال شد، افزود: فعالیت‌های اقتصادی صورت گرفته در این استان حاصل تسهیلات بانک‌ها است.
وی با بیان اینکه  تأمین نقدینگی مهم‌ترین مشکل واحدهای صنعتی و بنگاه‌های اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد است، تاکید کرد: هر چه نقش  و تلاش بانک‌ها بیشتر و به موقع باشد عملکرد کارگروه استان نیز مطلوب تر است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بانک‌ها موظف به تأمین منابع مالی و دستگاه‌های اجرایی در این رابطه موظف به همکاری هستند.
دیودیده با اشاره به اینکه در نتیجه جلسات کارگروه تاکنون ۱۲ واحد راکد به چرخه تولید بازگشته اند، اظهار داشت: پیشرفت فیزیکی ۱۵ طرح در حال اجرا و  جلوگیری از راکد شدن ۳۴ واحد فعال از دیگر نتایج این گارگروه‌ها در استان است.
برنامه ها دهه فجر باشکوه و در طراز نظام جمهوری اسلامی برگزار شود
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد اوج برنامه های دهه مبارک فجر را شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن دانست و اذعان کرد: باید برنامه ها دهه فجر باشکوه و در طراز نظام جمهوری اسلامی برگزار شود.
سردار غلام عباس غلامزاده، فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد، امروز(۲۶ دی) در نشست کمیته های مختلف دهه مبارک فجر این استان، گفت: سربلندی و اقتدار کشور در راستای عظمت و پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه باید برنامه ریزی اصولی برای ایام الله دهه فجر داشته باشیم، افزود: اگر جایگاه و عظمت دهه فجر را درک نکنیم، به عظمت انقلاب اسلامی و شهدا جفا شده است.
غلامزاده با استناد به سخنان گهربار مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «دهه فجر آنچنان برگزار شود که نمایشگر شکوه و عظمت انقلاب اسلامی باشد»، اظهار داشت: این سخنان معظم له نشانه اهمیت و جایگاه دهه فجر و برنامه های ویژه این ایام است.
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: دهه فجر، متعلق به انقلاب و اسلام و نه متعلق به جریان و حزب خاصی است.
وی خاطرنشان کرد: کسانی که دل در گرو تداوم راه و مسیر انقلاب اسلامی ایران دارند باید برای سربلندی و آبادانی این نظام و مردم تلاش کنند.
غلامزاده ضمن تاکید بر اینکه انقلاب ما مردمی بوده و برنامه های نظام و انقلاب باید مردمی برگزار شود، خاطرنشان کرد: دانشگاه ها و اصناف نقش ارزنده ای در برگزاری برنامه های دهه فجر می توانند داشته باشند.
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برنامه های دهه فجر نباید تحت الشعاع انتخابات قرار گیرد، افزود: انتخابات زائیده انقلاب بوده و همه وظیفه داریم در این راستا تلاش کنیم.
وی اوج برنامه های دهه مبارک فجر را شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن دانست و اذعان کرد:باید برنامه ها دهه فجر باشکوه و در طراز نظام جمهوری اسلامی برگزار شود.
غلامزاده خواستار تذکر مسئول ارشد اجرایی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سوء استفاده احتمالی مدیران از خودروها و اموال دولتی در انتخابات شد.
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق تقسیم بندی ستاد کل نیروهای مسلح تقسیم بندی در سه گروه سپاه، ارتش و نیروی انتظامی انجام شده و نیروی انتظامی در راستای برگزاری برنامه های دهه فجر، مسئولیت هایی دارد.
غلامزاده حضور در نمازجمعه ۱۶ بهمن، دیدار و سرکشی از خانواده شهدا، حضور گسترده پرسنل در راهپیمایی ۲۲ بهمن، تامین نظم و امنیت مراسمات دهه فجر را از دیگر برنامه ها برشمرد.
وی انجام رژه موتوری در روز ۱۲ بهمن ماه، همزمان با سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی (رحمه الله تعالی علیه) را یکی از برنامه ها دانست و عنوان کرد: مراسم تجدید میثاق پرسنل کادر و وظیفه با شهدا در روز ۱۵ بهمن ماه از دیگر برنامه های پیش بینی شده توسط این نیروست.
در این نشست مسئولان کمیته های مختلف برنامه های حوزه زیرمجموعه خود برای گرامی داشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر در استان کهگیلویه و بویراحمد را ارائه دادند.
افتتاح ۲۷ پروژه عمرانی و اجرای ۱۰۰ طرح اشتغالزایی ویژه مددجویان کهگیلویه و بویراحمدی
مدیر روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح ۲۷ پروژه عمرانی و اجرای ۱۰۰ طرح اشتغالزایی ویژه مددجویان کمیته امداد در دهه فجر امسال خبر داد.
مصیب حیدری با اشاره به فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی و برنامه‌های اجرایی در این ایام اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) همچون سنوات گذشته برنامه‌های متعددی ویژه ایام دهه فجر در دست اقدام دارد.
مدیر روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: برنامه‌های کمیته همیاری تشکل‌های مردمی با محوریت کمیته امداد در ایام‌الله دهه فجر فعال و برنامه‌های این حوزه را اجرا خواهد کرد.
حیدری به برنامه‌های کمیته امداد در دهه فجر امسال اشاره کرد و گفت: افتتاح ۲۷ پروژه عمرانی از جمله مسکن مددجویان، اجرای ۱۰۰ طرح اشتغالزایی و پرداخت ۱۰۰ فقره وام قرض‌الحسنه از برنامه‌های دهه فجر است.
وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های متعددی به کمیته همیاری و تشکل‌های مردمی واگذار شده، گفت: خوشبختانه کمیته امداد همچون سنوات گذشته برنامه‌های دهه فجر را به نحو مطلوب برگزار می‌کند.
حیدری در ادامه بازدید از ۳۰۰ خانواده مددجو، دیدار با ۲۰۰ خانواده شهید و اهداء جوایز، دیدار با نماینده ولی‌فقیه، ائمه جمعه، تجدید میثاق با شهدا، آذین‌بندی و تبلیغات محیطی و ارائه گزارش و نشست خبری با اصحاب رسانه را از دیگر برنامه‌های کمیته همیاری و تشکل‌های مردمی عنوان کرد.
مدیر روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر مردمی و با حضور باشکوه مردم برگزار می‌شود، گفت: از ظرفیت مردمی در برگزاری هرچه باشکوه برنامه‌های دهه فجر به نحو مطلوب و شایسته استفاده خواهیم کرد.
این مسئول در ادامه بازدید از مراکز خانه سالمندان، برپایی جشن‌ها در مهد کودک‌ها و مجتمع‌های فرهنگی، برگزاری همایش پیشگیری از اعتیاد و برگزاری مسابقات ورزشی، دینی و مذهبی در ادارات و مجتمع‌های فرهنگی را از دیگر برنامه‌های کمیته همیاری و تشکل‌های مردمی دهه فجر امسال اعلام کرد.
نبود اعتبارات دلیل نیمه‌تمام ماندن محور دشت‌روم / نصب حائل در چهارخطه دشت‌روم تا پایان سال
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با ابراز تأسف از حادثه خونین محور یاسوج به دشت‌روم، گفت: نبود هیچ‌گونه اعتباری موجب شده تا نتوانیم این جاده را به صورت کامل تکمیل کنیم.
حسن فدایی با اشاره به مشکلات اعتباری که اکنون راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با آن روبه‌رو است، اظهار کرد: در صورتی که اعتبارات در اختیار ما باشد برای تکمیل محورها و بهسازی و اصلاح برخی از محورها آمادگی کامل داریم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان بیان کرد: یکی از محورهایی که اکنون به زیر بار ترافیک رفته محور یاسوج به بابامیدان حدفاصل دهستان دشت‌روم است که ناچار بودیم برای کاهش تصادفات این محور را زیر بار ترافیک ببریم.
فدایی با بیان اینکه قبول داریم در محور دشت‌روم نواقصی وجود دارد، تصریح کرد: قبل از بهره‌برداری از محور جدید تصادفات زیادی در جاده رخ می‌داد و مردم از ما انتظار داشتند تا هر چه زودتر جاده جدید را تکمیل کنیم.
این مسئول با اشاره به این که با همه مشکلات و نبود اعتبارات این محور را زیر بار ترافیک قرار دادیم، اظهار کرد: ما نیز بر این باوریم که هنوز نواقصی در این جاده وجود دارد به خصوص این که باید حائل و گاردریل در آن نصب شود.
وی با قدردانی از اصحاب رسانه که مشکلات را گوشزد می‌کنند، تصریح کرد: ما نیز هم عقیده با رسانه‌ها هستیم که باید این مشکلات برطرف شود تا شاهد بروز حوادثی تلخ مانند حادثه هفته گذشته در این محور نباشیم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان این که نبود اعتبارات دست این دستگاه را برای انجام برخی از کارهای ضروری از جمله نصب حائل بسته است، افزود: اما امیدواریم که تا پایان سال این کار انجام شود.
وی تعریض پل تنگاری را یکی دیگر از برنامه‌های فوری راه و شهرسازی استان ذکر کرد و گفت: به دلیل برودت هوا تاکنون این اقدام انجام نشده و در صورت مساعد شدن وضعیت آب و هوایی تعریض پل تنگاری را به سرعت در دستور کار قرار خواهیم داد.
به گزارش فارس، در محور دشت‌روم که اکنون چهارخطه شده دالان‌های فرعی توسط افراد بومی منطقه ایجاد شده که خطرات زیادی را متوجه ساکنان منطقه کرده است به نحوی که در هفته گذشته از جمع یک خانواده ۵ نفره شامل پدر و مادر و سه فرزند خانواده، هر سه فرزند جان خود را در یک تصادف هولناک از دست دادند که در نوع خود از تلخ‌ترین سوانح چند سال اخیر در محورهای استان به شمار می‌رود.
اجازه هیچ‌گونه سوءاستفاده از اسناد هویتی در انتخابات داده نمی‌شود
مدیرکل ثبت‌احوال کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ثبت احوال به عنوان یکی از مراکز چهارگانه استعلام داوطلبین دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بوده، گفت: اجازه هیچ‌گونه سوءاستفاده از اسناد هویتی در انتخابات داده نمی‌شود.
محمدعلی تقوی با اشاره به وظایف و سیاست‌های ثبت‌احوال اظهار کرد: ثبت‌ وقایع حیاتی، صدور مدارک هویتی از جمله خدمات ثبت احوال بوده که تاکنون ادارات شهرستانی و نمایندگی‌های استانی در این راستا موفق عمل کردند.
مدیرکل ثبت‌احوال کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به صدور مدارک شناسایی آحاد مردم اذعان کرد: مکانیزه کردن شناسنامه‌ها و صدور کارت هوشمند ملی از برنامه‌های اجرایی در دست اقدام ثبت‌احوال بوده است که این طرح‌ها باید به نحو مطلوب به اتمام برسد.
وی با تاکید بر اینکه مدارکی که در اختیار مردم قرار داده می‌شوند باید از کیفیت خوبی برخوردار باشند، گفت: باید زمینه استفاده از مدارک هویتی به گونه‌ای باشد که دستگاه‌ها به راحتی احراز هویت را انجام دهند.
این مسئول عنوان کرد: ۱۶۰ هزار نقطه در کشور و ۱۳۰ دستگاه اجرایی وجود دارد که هویت افراد را بررسی و احراز می‌کنند.
مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: در برنامه ششم وضعیت به گونه‌ای ارتقاء پیدا می‌کند تا کپی گرفتن از مدارک متقاضیان حذف شود.
تقوی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه ثبت احوال به عنوان یکی از مراکز چهارگانه استعلام داوطلبین دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بوده، گفت: پس از ثبت‌نام داوطلبان مجلس اقدامات لازم در خصوص بررسی مدارک هویتی افراد صورت گرفت.
مدیرکل ثبت‌احوال کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در انتخابات پیش‌رو با هماهنگی صورت گرفته با ثبت احوال کشور و وزارت کشور مقرر شده احراز هویت در شعب اخذ رای صورت گیرد.
این مسئول با تاکید بر اینکه ۹۸ درصد حوزه‌های شعب اخذ رای باید با پایگاه‌های ثبت احوال کشور آنلاین باشند، گفت: اجازه نخواهیم داد کسی از مدرک هویتی افراد سوءاستفاده کند.
تقوی با بیان اینکه هدف ما بالا بردن سلامت انتخابات است و احراز هویت افراد به صورت آنلاین و آفلاین صورت می‌گیرد، گفت: تعداد رای‌دهندگان در ساعات رای‌گیری به صورت آنلاین مشخص خواهد بود.
مدیرکل ثبت‌احوال کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: پیش‌بینی ما در خصوص واجدین شرایط رای در استان ۴۹۰ هزار نفر است.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به حساسیت بالای انتخابات و نقش ثبت احوال در برگزاری این انتخابات اذعان کرد: روسای شهرستان‌ها به عنوان عوامل اجرایی ستاد انتخابات هستند.
تقوی از آمادگی کامل ثبت احوال در برگزاری باشکوه انتخابات هفتم اسفندماه خبر داد و گفت: تمام پیش‌بینی‌های لازم برای انتخابات پرشور و سالم اتخاذ شده است.
فوتبال نفت گچساران مدعی اصلی صعود به دور بعدی لیگ دسته دو
رئیس امور ورزش شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: تیم فوتبال نفت و گاز گچساران یکی از مدعیان اصلی صعود به مرحله بعدی لیک دسته دو کشور است.
محمد حبیبی‌نژاد اظهار کرد: گچساران همیشه یکی از شهرستان‌های فعال در عرصه ورزش به ویژه مناطق نفتخیز جنوب بوده است.
وی با بیان اینکه فوتبال از دیرباز در گچساران رونق داشته است، افزود: طی سال‌های بعد از انقلاب فوتبال گچساران از رشد کمی و کیفی خوبی برخوردار بود و در برهه‌های لیگ‌های محتلف دسته یک، دو و سه نیز در این شهر برپا بود.
رئیس امور ورزش شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با اشاره به رشد و توسعه ورزش به ویژه فوتبال در صنعت نفت تصریح کرد: تیم فوتبال نفت و گاز گچساران یکی از تیم‌های مطرح در صنعت نفت کشور بوده که طی چند سال اخیر برنامه‌ریزی‌های خوبی در راستای صعود این تیم به لیگ برتر شده است.
حبیبی‌نژاد با اشاره به شرایط کنونی تیم فوتبال نفت و گاز گچساران بیان کرد: تیم فوتبال نفت  و گاز گچساران با وجود زمان کم برای آماده‌سازی و انتخاب سرمربی به تدریج از شرایط خوبی برخوردار شد.
وی با بیان اینکه دلیل کسب نتایج نه چندان مطلوب در هفته‌های نخست عدم هماهنگی و زمان کم آماده‌سازی تیم بود، گفت: درایت و تعصب مربی و بازیکنان تیم نفت و گاز گچساران پس از هفته پنجم لیگ دسته دو شرایط تیم را بهتر و روان‌تر کرد.
حبیبی‌نژاد با بیان اینکه هم‌اکنون تیم نفت و گاز گچساران شرایطی آرمانی و خوب دارد، عنوان کرد: تلاش بازیکنان جوان، بومی و تقویتی نفت گچساران این تیم را به صدر جدول رسانده است تا یکی از مدعیان اصلی صعود به مرحله بعدی لیگ دسته دو باشد.
وی ضمن تشکر از مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، مدیر منابع انسانی و رئیس ورزش قهرمانی نفت به دلیل حمایت از تیم فوتبال نفت و گاز گچساران خاطرنشان کرد: انتظار حمایت مستمر مدیران نفتی از تیم فوتبال نفت و گاز گچساران وجود دارد زیرا در شرایط کنونی و وضعیت مطلوب تیم امید برگزاری جشن صعود در ورزشگاه نفت گچساران دور از دسترس نیست.
راه اندازی ۶۰۰ هکتار شهرک کشاورزی

معاون فنی و اجرایی شرکت شهرک های کشاورزی کشور گفت: پروانه تاسیس و راه اندازی ۶۰۰ هکتار شهرک کشاورزی در کشور صادر شده است.
سید رحمت الله پریچهر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: تاکنون ۱۴شرکت شهرک های کشاورزی در استان های مختلف کشور تاسیس و راه اندازی شده است.
وی بیان کرد: فراخوان سرمایه گذاری در۳۰ شهرک کشاورزی در حال ساخت کشور انجام شده است.
پریچهر اظهار کرد: ساماندهی مجتمع های گلخانه ای و شهرک های کشاورزی جزو مهمترین اولویت های کاری شرکت شهرک های کشاورزی کشور است.
وی عنوان کرد: امور مهمی شامل تامین زیرساخت های لازم مجتمع های گلخانه ای و تعریف طرح های جدید در بخش کشاورزی در استان ها بر عهده شرکت شهرک های کشاورزی کشور است.
پریچهر ابراز داشت: از سیاست ها و برنامه های مهم وزارت جهاد کشاورزی افزایش تولید سبزی و صیفی در گلخانه ها و کاهش کشت این محصولات در فضای آزاد است.
معاون فنی و اجرایی شرکت شهرک های کشاورزی کشور افزود: میزان تولید سبزی و صیفی در گلخانه ها حدود ۱۰ برابر بیش از فضای آزاد است.
پریچهر گفت: برای تاسیس و راه اندازی شهرک های کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد تفاهم نامه ای بین شرکت شهرک های کشاورزی کشور و استانداری این استان منعقد شده است.
وی بیان کرد: هر چند که کهگیلویه و بویراحمد یک درصد مساحت و جمعیت کشور را دارد اما به دلیل توانایی تامین حدود ۱۰ درصد آب شیرین کشور، نزدیکی آن به آب های خلیج فارس و داشتن تعداد چشمگیری دانش آموخته بخش کشاورزی ظرفیت مناسبی برای ایجاد شهرک های کشاورزی دارد.
پریچهر اظهار کرد: در راستای اشتغالزایی و رونق تولید انواع محصولات کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد و کمک به رشد صادرات تولیدات کشاورزی این استان با توجه به نزدیکی آن به بنادر جنوبی شرکت شهرک های کشاورزی کشور آماده تامین زیرساخت های مورد نیاز شرکت شهرک های کشاورزی استان است.
وی عنوان کرد: در طرح های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد حدود ۳۰ درصد اعتبارات لازم برای تامین زیرساخت ها از سوی شرکت شهرک های کشاورزی کشور و مابقی نیز از طریق اعتبارات این استان تامین می شود.
کهگیلویه و بویراحمد دارای یک شعبه شرکت شهرک های کشاورزی در یاسوج مرکز این استان است.
سید رحمت الله پریچهر معاون فنی و اجرایی شرکت شهرک های کشاورزی کشور برای حضور در نشست ستاد راهبردی شرکت شهرک های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به یاسوج سفر کرد.
تقویت فضای نشاط وامید اولویت و رسالت خبرنگاران در روند انتخابات باشد
فرماندار کهگیلویه با اشاره به نقش مهم خبرنگاران در جامعه گفت: تقویت فضای نشاط و امید اولویت کار خبرنگاران در روند اجرایی انتخابات باشد.
علی پوزش شنبه شب در نشستی با اصحاب رسانه افزود: رسانه ها برای برگزاری انتخابات سالم، پرشور و با حضور حداکثری رسالت سنگینی در جامعه دارند.
وی برگزاری انتخابات پرشور را یکی از شاخص های مهم نظام جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: پرهیز از تشویش اذهان عمومی باید از سوی خبرنگاران رعایت شود.
پوزش با تاکید بر رعایت اخلاق سیاسی از سوی خبرنگاران ، پرهیز از اخبار و اطلاعات تنش زا از سوی رسانه را مورد تاکید قرار داد.
فرماندار کهگیلویه تاکید کرد: تاکنون هیچ گونه خبری در راستای تائید صلاحیت نامزدهای مجلس شورای اسلامی به فرمانداری اعلام نشد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه نیز در این نشست با اشاره به اینکه خبرنگاران شهرستان اصول حرفه ای خبرنگاری را دارا هستند برلزوم توجه به حق اطلاع رسانی و امنیت شغلی خبرنگاران تاکید کرد.
ایرج کاظمی جو فعالیت خبرنگاران در سطح شهرستان را قابل تقدیر ذکر کرد و افزود: امنیت شغلی خبرنگاران را لازمه موفقیت این قشر پرتلاش ذکر کرد.
وی کنجکاوی را شاخصه اصلی خبرنگار دانست و تصریح کرد: اداره فرهنگ وارشاد اسلامی هیچ گونه مسئولیتی در راستای سایت های بدون مجوز ندارد.
این جلسه با حضور شورای تامین شهرستان و خبرنگاران شهرستان در فرمانداری کهگیلویه برگزار شد.
نمایشگاه "مطبوعات قدیمی ایران" در گچساران برپا شد
مدیر کتابخانه‌های عمومی گچساران گفت: نمایشگاه "مطبوعات قدیمی ایران" در این شهرستان برپا شد.
کوروش حسنی  اظهار داشت: نمایشگاه مطبوعات قدیمی از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی در شهرستان گچساران برپا شده است.
وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه در محل کتابخانه عمومی فردوسی شهرستان گچساران برپا شده است، افزود: در این نمایشگاه نسخه‌های برخی روزنامه‌ها و نشریات قدیمی در معرض دید مردم قرار گرفته است.
مدیر کتابخانه‌های عمومی گچساران با اشاره به اینکه نسخه‌های روزنامه‌های سال ۱۳۰۷ تا اواخر دهه ۷۰ در این نمایشگاه وجود دارد، خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه نسخه‌های روزنامه‌های اطلاعات، کیهان، ایران، آتیه و همشهری برپا شده است.
حسنی افزود: علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر به کتابخانه عمومی فردوسی در این شهرستان مراجعه کنند.
وی تصریح کرد: آشنایی افراد به ویژه نسل نوجوانان و جوانان با تاریخ ۸۰ سال اخیر ایران از جمله اهداف برپایی نمایشگاه "مطبوعات قدیمی ایران" است.
بهره‌برداری از ۲ کتابخانه محله‌ای در گچساران تا پایان امسال
رئیس کتابخانه‌های عمومی گچساران از بهره‌برداری دو کتابخانه محله‌ای در این شهرستان تا پایان سال جاری خبر داد.
کورش حسنی  اظهار کرد: امروز فرهنگ کتاب و کتابخوانی با توجه به گسترش دنیای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در معرض کمرنگ شدن قرار گرفته است و ترویج و تلاش برای نهادینه شدن این فرهنگ بسیار مهم و ضروری است.
رئیس کتابخانه‌های عمومی گچساران تصریح کرد: نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید از سنین کم در سبد فرهنگی خانواده‌ها قرار گیرد تا این فرهنگ همواره در ذهن و رفتار افراد جامعه حفظ شود.
حسنی با اشاره به افتتاح دو کتابخانه محله‌ای در گچساران گفت: دو کتابخانه محله‌ای در گچساران و با حمایت و همکاری بانک پاسارگاد و نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در حال ساخت است.
وی با بیان اینکه این دو کتابخانه مراحل پایانی تکمیل را پشت سر می‌گذارد، گفت: اعتباری افزون بر ۳۰۰ میلیون تومان برای ساخت این دو کتابخانه که در نزدیکی پارک محله لبنان گچساران واقع شده است، هزینه شده است.
حسنی یادآور شد: پیشرفت فیزیکی این دو کتابخانه نزدیک به ۱۰۰ درصد بوده که در ماه آینده و به احتمال زیاد در دهه فجر انقلاب اسلامی به بهره‌برداری می‌رسد.
رئیس کتابخانه‌های عمومی گچساران در ادامه با اشاره به وضعیت کنونی کتابخانه‌های عمومی این شهرستان بیان کرد: افزون بر ۷۸ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی گچساران وجود دارد که این تعداد کتاب در قالب پنج‌هزار و ۹۰۰ عنوان است.
وی یادآور شد: در حال حاضر ۱۱ کتابخانه در گچساران وجود دارد و از ابتدای امسال حدود بر ۱۱ هزار نفر به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان مراجعه کرده‌اند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

درمان آب آوردن ریه
United States
سلام.وبسایتتون خیلی خوب و مفیده.به کارتون ادامه بدین
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1